פרסומים
-
שרייבר, א'., ויסוצ'אנסקי, ל'., וברקאי, ר'. (2024). הידע הנדרש למורי מתמטיקה המלמדים ארבע פעולות חשבון במספרים טבעיים בכיתות א'-ב' . מספר חזק 2000 35, עמ' 14-25.
-
שכטר, ח', דעאס, ר', וקדח, מ' (2024). ניהול בתקופת משבר: אתגרי מנהלי בתי ספר
בתקופת הקורונה. עיונים במינהל וארגון החינוך, 38, 9-37. -
קורת ע', ובן צבי, א' (2024). תרומת "ריפוי-בעיסוק" כמקצוע האם, ורמת אוריינות הבית לניצני אוריינות הילד: מחקר חלוץ השוואתי. כתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק, 33(1), H28-H58.
-
טופלברג, נ'., וונטורה, י'. (2024). "הקוד החזותי": פדגוגיה של חשיבה ביקורתית ושיח מהותי בעידן התרבות החזותית.
הלאה, 5, עמ' 145-171.
-
חן-לוי, ת'., ובוסקילה, י'. (2024). "החתיכה החסרה" - היבטים חברתיים ורגשיים בתפקידם של אנשי ונשות חינוך במשקפי פרחי הוראה. בתוך ר', לידור, ל', קוזמינסקי, ח', שכטר, ט', מיכלסקי ול' רוסו (עורכים). הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי, כרך א (סוגיות בהכשרה להוראה), עמ' 78-98. מכון מופ"ת.
-
אילוז, ש', ויבלון, י' (2024). התנסות סימולטיבית בלמידה מרחוק בהכשרה ובפיתוח מקצועי של מורים. בתוך ר., לידור, ל., קוזמינסקי, ח., שכטר, ט., מיכלסקי, ול., רוסו (עורכים). הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי, כרך ב (התנסות, סימולציות ולמידה מקצועית) (עמ' 177-197). מכון מופ"ת.
-
שכטר, ח., קוזמינסקי, ל., לידור, ר., שטרן מיכלסקי, ט., ורוסו, ל. (2024). הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי. מכון מופ"ת.
-
איזמן, א', צוריאל, ד', וקלנג, ת' (2024). תרומת התערבות בתחום הסיווג על יכולת הסיווג, ההמשגה המילולית והחשיבה האנלוגית של בנים ובנות בגן עם הפרעת שפה והתפתחות. בתוך א. גרינבנק., ג. אגם בן ארצי., וא. בנג'ו (עורכים), סליל החיים: תחנות בחייהם של אנשים עם מוגבלות (עמ' 55-81). המכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון.
-
נדלר-עקירב, מ'., ושלוסברג, א'. (2024). פירוש יפת בן עֵלי לספר עמוס – לקראת מהדורה ביקורתית. מעיינות, ב', עמ' 45-79.
-
בן-שבת, ע', וקורת ע' (2024). מוזיקת רקע והרחבת תוכן הסיפור בספר הדיגיטלי כמקדמי היכולת לאחזר את הסיפור בקרב ילדי גן. הגיל הרך, 22, 83-134.
-
לידור, ר', רוסו, ל', מיכלסקי, ט', שכטר, ח', וקוזמינסקי, ל'. (2024). אחרית דבר: שלושה היבטים מרכזיים בהכשרת מורים בעת משבר הקורונה. בתוך ר., לידור, ל., קוזמינסקי, ח., שכטר, ט., מיכלסקי, ול., רוסו (עורכים) הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי, כרך ב (התנסות, סימולציות ולמידה מקצועית) (עמ' 277-282). מכון מופ"ת.
-
פחימה, ד', גרין, ג', ניסהולץ-גנות, ר', טסלר, ר', הראל-פיש, י', הלוי-הוכולד, ע', רגב, ע', ברק, ש', וצווילינג, מ' (2024). מגמות בתדירות ובמשך הפעילות הגופנית בקרב ילדים ובני נוער 55 מבתי ספר ממלכתיים וממלכתיים דתיים לאורך השנים 2010–2018. רוח הספורט, 10, 55-70.
-
אדם, ר' ובן עוליאל, פ' (2024). הזדהות וערות של הורים כלפי בית הספר ההשפעה של הזדהות וערות ההורים על תפיסתם את
מחנך הכיתה כמורה פוליטי ועל יחסי הגומלין ביניהם. עיונים במינהל וארגון החינוך, 38, 61-90. -
אלמוג, א'., שניצר-מאירוביץ', ש'., רייך, א'., ליפשיץ, ח'., וגור, א'. (2024). התרומה של גמישות פסיכולוגית ושל תפקוד רפלקטיבי למסוגלות ההורית של הורים לילדים עם אוטיזם בעתות שגרה ומלחמה. חוקרים @ החינוך המיוחד, 4, עמ' 1-39.
-
אמסלם רווה, ש' ושפירא לשצ'ינסקי, א' (2024). חקר התרבות האתית הבית-ספרית בהתבסס על המודל האקולוגי-חברתי: נקודת מבט בין-לאומית. דפים, 80, 105-125.
-
הלוי, ל', ושכטר, ח' (2024). חוסן ניהולי: פרקטיקות חוסן בקרב מנהלי בית
ספר בעת כניסתם לתפקיד. עיונים במינהל וארגון החינוך, 38, 299-328. -
לידור, ר', רוסו, ל', מיכלסקי, ט', שכטר, ח', וקוזמינסקי, ל' (2024). אחרית דבר: קשיים, אי-ודאות, צמיחה והתחדשות. בתוך ר., לידור, ל., קוזמינסקי, ח., שכטר, ט., מיכלסקי, ול., רוסו (עורכים) הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי, כרך ב (התנסות, סימולציות ולמידה מקצועית) (עמ' 325-330). מכון מופ"ת.
-
לידור, ר', ומיכלסקי, ט' (2024). הכשרת סטודנטים להוראה בישראל בשני העשורים הראשונים של המאה ה-21 - דואליות, היקף ורפורמות אחרונות. בתוך ר. לידור וצ. ליבמן (עורכים) הכשרה להוראה בישראל: סוגיות רוחביות, אתגרים ודילמות (עמ' 21-51). רסלינג.
-
ניסים, ש', טל, ד',חן, א', וליפשיץ, ח' (2024). "עוצמות" - קמפוס אקדמי בן שלושה שלבים לאנשים עם מוגבלות שכלית. בתוך א. גרינבנק., ג. אגם בן ארצי., וא. בנג'ו (עורכים), סליל החיים: תחנות בחייהם של אנשים עם מוגבלות (עמ' 249-266). המכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון.
-
אפרתי, י' (2023). הפורנוגרפיה של ההתבגרות. בתוך י', הרפז וא', הורביץ (עורכים). להציל את חטיבת הביניים: הצעות למסגרת חינוכית תואמת גיל ההתבגרות (עמ' 147-161). דביר.
-
לוין א'. (2023). תוכניות הלימודים במחשבת ישראל ככלי חינוכי להתמודדות עם משברים לאומיים וחינוכיים. מכלול, 36, עמ' 140-174.
-
שיף, ר', וסאיג-חדאד, א' (2023). בחינת פערים בקרב ילדי בית הספר היסודי במגזר הערבי בתקופת הקורונה: מחקר אורך לבדיקת ההשפעה של התערבות רב-רכיבית ממוקדת-דיגלוסיה בגיל הגן (שנה לפני הקורונה) על הישגים האורייניים של התלמידים בכיתה ג’ (שנתיים אחרי הקורונה) : דו"ח סופי. משרד החינוך: לשכת המדען הראשי. https://meyda.education.gov.il/files/LishcatMadaan/research/diglossia-p…
-
חן לוי, ת' (2023). "ריבועים שחורים שותקים". בתןך י', הרפז וא', הורביץ (עורכים). להציל את חטיבת הביניים: הצעות למסגרת חינוכית תואמת גיל ההתבגרות (עמ' 309-329). דביר.
-
אפרתי, י' (2023). פשוט דברו איתם!. בתוך י', הרפז וא', הורביץ (עורכים). להציל את חטיבת הביניים: הצעות למסגרת חינוכית תואמת גיל ההתבגרות (עמ' 138-146). דביר.
-
קון, א'., בוקעי, י'., ופלדמן, ב'. (2023). חוויית התפילה של בני נוער: משתמשי תקשורת תומכת וחליפית (תת"ח) במסגרות חינוך חרדיות. הגות 13, עמ' 63-84.