פרסומים
-
שכטר, ח., קוזמינסקי, ל., לידור, ר., שטרן מיכלסקי, ט., ורוסו, ל. (2024). הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי. מכון מופ"ת.
-
שכטר, ח', דעאס, ר', וקדח, מ' (2024). ניהול בתקופת משבר: אתגרי מנהלי בתי ספר
בתקופת הקורונה. עיונים במינהל וארגון החינוך, 38, 9-37. -
איזמן, א', צוריאל, ד', וקלנג, ת' (2024). תרומת התערבות בתחום הסיווג על יכולת הסיווג, ההמשגה המילולית והחשיבה האנלוגית של בנים ובנות בגן עם הפרעת שפה והתפתחות. בתוך א. גרינבנק., ג. אגם בן ארצי., וא. בנג'ו (עורכים), סליל החיים: תחנות בחייהם של אנשים עם מוגבלות (עמ' 55-81). המכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון.
-
פחימה, ד., גרין, ג'., ניסהולץ-גנות, ר., טסלר, ר., הראל-פיש, י., הלוי-הוכולד, ע., רגב, ע., ברק, ש., וצווילינג, מ. (2024). מגמות בתדירות ובמשך הפעילות הגופנית בקרב ילדים ובני נוער 55 מבתי ספר ממלכתיים וממלכתיים דתיים לאורך השנים 2010–2018. רוח הספורט, 10, 55-70.
-
אדם, ר' ובן עוליאל, פ' (2024). הזדהות וערות של הורים כלפי בית הספר
ההשפעה של הזדהות וערות ההורים על תפיסתם את
מחנך הכיתה כמורה פוליטי ועל יחסי הגומלין ביניהם. עיונים במינהל וארגון החינוך, 38, 61-90. -
אמסלם רווה, ש' ושפירא לשצ'ינסקי, א' (2024). חקר התרבות האתית הבית-ספרית בהתבסס על המודל האקולוגי-חברתי: נקודת מבט בין-לאומית. דפים, 80, 105-125.
-
הלוי, ל', ושכטר, ח' (2024). חוסן ניהולי: פרקטיקות חוסן בקרב מנהלי בית
ספר בעת כניסתם לתפקיד. עיונים במינהל וארגון החינוך, 38, 299-328. -
ניסים, ש', טל, ד',חן, א', וליפשיץ, ח' (2024). "עוצמות" - קמפוס אקדמי בן שלושה שלבים לאנשים עם מוגבלות שכלית. בתוך א. גרינבנק., ג. אגם בן ארצי., וא. בנג'ו (עורכים), סליל החיים: תחנות בחייהם של אנשים עם מוגבלות (עמ' 249-266). המכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון.
-
חן לוי, ת' (2023). "ריבועים שחורים שותקים". בתןך י', הרפז וא', הורביץ (עורכים). להציל את חטיבת הביניים: הצעות למסגרת חינוכית תואמת גיל ההתבגרות (עמ' 309-329). דביר.
-
אפרתי, י' (2023). הפורנוגרפיה של ההתבגרות. בתוך י', הרפז וא', הורביץ (עורכים). להציל את חטיבת הביניים: הצעות למסגרת חינוכית תואמת גיל ההתבגרות (עמ' 147-161). דביר.
-
אפרתי, י' (2023). פשוט דברו איתם!. בתוך י', הרפז וא', הורביץ (עורכים). להציל את חטיבת הביניים: הצעות למסגרת חינוכית תואמת גיל ההתבגרות (עמ' 138-146). דביר.
-
שיף, ר', וסאיג-חדאד, א' (2023). בחינת פערים בקרב ילדי בית הספר היסודי במגזר הערבי בתקופת הקורונה: מחקר אורך לבדיקת ההשפעה של התערבות רב-רכיבית ממוקדת-דיגלוסיה בגיל הגן (שנה לפני הקורונה) על הישגים האורייניים של התלמידים בכיתה ג’ (שנתיים אחרי הקורונה) : דו"ח סופי. משרד החינוך: לשכת המדען הראשי. https://meyda.education.gov.il/files/LishcatMadaan/research/diglossia-p…;
-
אורטל-עברי, ג', ציון, מ', ואדלר, ע'. (2023). טיפוח אוריינות סביבתית באמצעות הנחיה להכוונה עצמית בלמידה בקרב סטודנטים לחינוך. אקולוגיה וסביבה, 14(2).
-
בוסקילה, י' וחן-לוי, ת' (2023). "רציתי לצעוק: לא מגיע לי יחס כזה"...: מעמד המורים בישראל בתקופת הקורונה - תפיסות מורים וגננות. דפים, 78, 13-34.
-
ברדא, י', זילברשץ, י' וגרוס, ז' (2023). ילדי זרים בישראל – התנגשות בין גישות אידיאולוגיות בהיעדר מדיניות הגירה סדורה. בתוך א', ברק וד', גליקסברג (עורכים). ספר יעקב נאמן (עמ' 663-712). ידיעות ספרים.
-
גוטמן, מ' וקורט, ד' (2023) (עורכות). סוגיות ודילמות בהוראה בהקשר רב-תרבותי : אינטרנציונליזציה, אינטגרציה וחינוך להכרת האחר. מכון מופ"ת.
-
חמי, א', ריץ', י', ומדג'ר, נ' (2023). תפיסת מטרות הישג של מורים ושל קבוצת השווים בכיתה קשרים עם מטרות הישג לימודיות של תלמידים. מעיינות, א', 193-225.
-
טל, נ', שחייני, ד', יגר, ש', סתוי, ב., ואסף, נ. (2023). היסטוריה גדולה: מהמפץ הגדול עד העתיד. בתוך: י., הרפז וא., כרמון (עורכים). חזונות חינוך בשישה צעדים: הצעות סדורות לחינוך אחר (עמ' 413-425). רסלינג.
-
יוקל, כ', ורומי, ש' (2023). תפיסת המארג הרגשי בבית הספר: השוואה בין תלמידים במצבי סיכון לבין תלמידים שאינם במצבי סיכון. דפים, 78, 163-185.
-
רסולי-בלפר, ע', לביא, ט', שלו, ל', ויערי, מ' (2023). ההשפעה של למידה מטה-אסטרטגית ורמת מעורבות על הבנת הנקרא בקרב מתבגרים: מחקר התערבות. אוריינות ושפה, 10, 1-53.
-
אדלר, א', כהן-מליב, מ', ושכטר, א' (2022). מוטיבציות ג’נרטיביות בקרב יועצות חינוכיות בגיל הביניים. הייעוץ החינוכי, כ"ד, 43-69.
-
איזנהמר, מ' (2022). התפתחותה של הסימולציה בחינוך: ממענה למצוקותיהם של מורים מתמחים לפיתוח מערכתי. בתוך י.ב., יבלון, ש., אילוז, ומ., איזנהמר (עורכים). התנסות סימולטיבית בהוראה ולמידה: היבטים תיאורטיים ומחקריים (עמ' 34-48). מכון מופ"ת.
-
איזנהמר, מ', אילוז, ש' ויבלון, י"ב (2022). הכלי הסימולטיבי בלמידה והוראה. בתוך י.ב., יבלון, ש., אילוז, ומ., איזנהמר (עורכים). התנסות סימולטיבית בהוראה ולמידה: היבטים תיאורטיים ומחקריים (עמ' 15-33). מכון מופ"ת.
-
אילוז, ש', יבלון, י"ב, דגמי, ש', ולורט-מגיאל, נ', וסרי, נ' (2022). התנסות סימולטיבית במצבי קונפליקט ביו-אישי לפיתוח הכוונה עצמית בלמידה בקרב פרחי הוראה ומתמחים. בתוך י.ב., יבלון, ש., אילוז, ומ., איזנהמר (עורכים). התנסות סימולטיבית בהוראה ולמידה: היבטים תיאורטיים ומחקריים (עמ' 103-121). מכון מופ"ת.
-
בן עמרם, מ', ושפירא-לשצ'ינסקי, א' (2022). סדנאות סימולציה ככלי לפיתוח קוד אתי בקרב מדריכי תעסוקה נתמכת. בתוך י.ב., יבלון, ש., אילוז, ומ., איזנהמר (עורכים). התנסות סימולטיבית בהוראה ולמידה: היבטים תיאורטיים ומחקריים (עמ' 167-185). מכון מופ"ת.