פרסומים
-
שרייבר, א. (2025). סדנאות סימולציות עם שחקנים בקורס להכשרת מורים למתמטיקה והשפעתן על ידע ועל חוללות עצמית של המשתתפים. מחקר ועיון בחינוך מתמטי, 11, עמ' 132-141.
-
לוין, א. (2025). חיפוש הזהות המקצועית של מורים למתמטיקה בעיני סטודנטים להוראת מתמטיקה באמצעות מיפוי גוף (Body Mapping). מחקר ועיון בחינוך מתמטי, 11, עמ' 86-99.
-
זלכה, ג. (2025). חוויית עיצוב הזהות של מורים מתחילים מדור ה־Y המלמדים את בני דור האלפא בבתי ספר יסודיים. סוגיות חברתיות בישראל: כתב עת לנושאי חברה, 34(1), עמ' 155-186. https://doi.org/10.26351/SIII/34-1/6
-
אופנהיים-שחר, ס., ועמרם אשרוב, ע. (2025). חינוך פוליטי בישראל: מהשתקה ודה-לגיטימציה להתנגדות, מחאה ואקטיביזם בקרב צעירי וצעירות דור ה- Z. דברים, 17ב, עמ' 28-52.
-
שכטר, ח., ורוזנפלד, י. מ. (2025). למידה מהצלחות כמשאב לפיתוח ולהעצמת ההון האנושי במערכת החינוך. עיונים במינהל ובארגון החינוך, 39, עמ' 85-102.
-
בוסקילה, י., וחן-לוי, ת. (2025). “ונפשי נבהלה מאוד” (תהלים ו, ד) - פחד, חרדה ולחץ בקרב מורים בישראל בתקופת הקורונה : [מתוך המדור: חינוך]. מעיינות, ג', עמ’ 133-165.
-
מאיר, ה' והולצר א'. (2025). טקס יום ההולדת בגן הילדים: חינוך לאינדיבידואליזם או לקולקטיביזם? חוקרים @ הגיל הרך, 24, עמ' 33-66.
-
אילוז, ש', ויבלון, י' (2024). התנסות סימולטיבית בלמידה מרחוק בהכשרה ובפיתוח מקצועי של מורים. בתוך ר., לידור, ל., קוזמינסקי, ח., שכטר, ט., מיכלסקי, ול., רוסו (עורכים). הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי, כרך ב (התנסות, סימולציות ולמידה מקצועית) (עמ' 177-197). מכון מופ"ת.
-
שרייבר, א'., ויסוצ'אנסקי, ל'., וברקאי, ר'. (2024). הידע הנדרש למורי מתמטיקה המלמדים ארבע פעולות חשבון במספרים טבעיים בכיתות א'-ב' . מספר חזק 2000 35, עמ' 14-25.
-
איזמן, א', צוריאל, ד', וקלנג, ת' (2024). תרומת התערבות בתחום הסיווג על יכולת הסיווג, ההמשגה המילולית והחשיבה האנלוגית של בנים ובנות בגן עם הפרעת שפה והתפתחות. בתוך א. גרינבנק., ג. אגם בן ארצי., וא. בנג'ו (עורכים), סליל החיים: תחנות בחייהם של אנשים עם מוגבלות (עמ' 55-81). המכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון.
-
חן-לוי, ת'., ובוסקילה, י'. (2024). "החתיכה החסרה" - היבטים חברתיים ורגשיים בתפקידם של אנשי ונשות חינוך במשקפי פרחי הוראה. בתוך ר', לידור, ל', קוזמינסקי, ח', שכטר, ט', מיכלסקי ול' רוסו (עורכים). הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי, כרך א (סוגיות בהכשרה להוראה), עמ' 78-98. מכון מופ"ת.
-
שכטר, ח', דעאס, ר', וקדח, מ' (2024). ניהול בתקופת משבר: אתגרי מנהלי בתי ספר
בתקופת הקורונה. עיונים במינהל וארגון החינוך, 38, 9-37. -
טופלברג, נ'., וונטורה, י'. (2024). "הקוד החזותי": פדגוגיה של חשיבה ביקורתית ושיח מהותי בעידן התרבות החזותית.
הלאה, 5, עמ' 145-171.
-
שכטר, ח., קוזמינסקי, ל., לידור, ר., שטרן מיכלסקי, ט., ורוסו, ל. (2024). הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי. מכון מופ"ת.
-
קורת ע', ובן צבי, א' (2024). תרומת "ריפוי-בעיסוק" כמקצוע האם, ורמת אוריינות הבית לניצני אוריינות הילד: מחקר חלוץ השוואתי. כתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק, 33(1), H28-H58.
-
זלכה, ג. (2024). למידה מקוונת והתנסות בהוראה מקוונת בקרב סטודנטים להוראה בצל משבר הקורונה. בתוך ר' לידור, ל' קוזמינסקי, ח' שכטר, ט' מיכלסקי ול' רוסו (עורכים), הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי, כרך א (סוגיות בהכשרה להוראה), עמ’ 126-148.
-
נדלר-עקירב, מ'., ושלוסברג, א'. (2024). פירוש יפת בן עֵלי לספר עמוס – לקראת מהדורה ביקורתית. מעיינות, ב', עמ' 45-79.
-
בן-שבת, ע', וקורת ע' (2024). מוזיקת רקע והרחבת תוכן הסיפור בספר הדיגיטלי כמקדמי היכולת לאחזר את הסיפור בקרב ילדי גן. הגיל הרך, 22, 83-134.
-
לידור, ר', רוסו, ל', מיכלסקי, ט', שכטר, ח', וקוזמינסקי, ל'. (2024). אחרית דבר: שלושה היבטים מרכזיים בהכשרת מורים בעת משבר הקורונה. בתוך ר., לידור, ל., קוזמינסקי, ח., שכטר, ט., מיכלסקי, ול., רוסו (עורכים) הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי, כרך ב (התנסות, סימולציות ולמידה מקצועית) (עמ' 277-282). מכון מופ"ת.
-
פחימה, ד', גרין, ג', ניסהולץ-גנות, ר', טסלר, ר', הראל-פיש, י', הלוי-הוכולד, ע', רגב, ע', ברק, ש', וצווילינג, מ' (2024). מגמות בתדירות ובמשך הפעילות הגופנית בקרב ילדים ובני נוער 55 מבתי ספר ממלכתיים וממלכתיים דתיים לאורך השנים 2010–2018. רוח הספורט, 10, 55-70.
-
אברהם, א., וליפשיץ, ח. (2024). תרומת הזיכרון האוטוביוגרפי לנרטיבים אוטוביוגרפיים של בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברמת המיקרו וברמת המַקרו. דרך אפרתה, 18, עמ' 145-173. https://efrata.emef.ac.il/derach-efrata/
-
אדם, ר' ובן עוליאל, פ' (2024). הזדהות וערות של הורים כלפי בית הספר ההשפעה של הזדהות וערות ההורים על תפיסתם את
מחנך הכיתה כמורה פוליטי ועל יחסי הגומלין ביניהם. עיונים במינהל וארגון החינוך, 38, 61-90. -
אלמוג, א'., שניצר-מאירוביץ', ש'., רייך, א'., ליפשיץ, ח'., וגור, א'. (2024). התרומה של גמישות פסיכולוגית ושל תפקוד רפלקטיבי למסוגלות ההורית של הורים לילדים עם אוטיזם בעתות שגרה ומלחמה. חוקרים @ החינוך המיוחד, 4, עמ' 1-39.
-
אמסלם רווה, ש' ושפירא לשצ'ינסקי, א' (2024). חקר התרבות האתית הבית-ספרית בהתבסס על המודל האקולוגי-חברתי: נקודת מבט בין-לאומית. דפים, 80, 105-125.
-
אפלבוים, ל., כהן, א., ומדג’ר, נ. (2024). שאלון לבדיקת חוללות עצמית של יועצות חינוכיות בישראל. הייעוץ החינוכי, כ"ו, עמ’ 13-36.