מרכז בייקר

ראשת המרכז: פרופ' בתיה חפציבה ליפשיץ
רכזת: ד"ר ורדה סובלמן-רוזנטל
מזכירה: גב' אביטל וייס

המרכז מפעיל תוכנית חינוכית
 לתינוקות וילדים צעירים עם תסמונת דאון והוריהם

בעמוד זה:

פעילות:

המרכז מעניק טיפול ל- 30  ילדים עם תסמונת דאון ומוגבלות שכלית ללא אטיולוגיה ספציפית. 
גיל הילדים נע מ-3 שנים עד 10 והם מגיעים ליום פעילות אחד בשבוע. 

הילדים מחולקים ל-2 קבוצות  ב-2 מוקדי פעילות:

מוקד א': פיתוח קוגניטיבי, רגשי והתנהגותי של תינוקות ופעוטות עם מ"ש באמצעות אינטראקציה עם הוריהם. הפעילות מתבצעת במרכז.

  • הפעילות בקבוצת התינוקות  והפעוטות מתמקדת בהדרכת הורים ב-2 תחומים:
  1. הקניית עקרונות ה-MISC (עפ"י פ.קליין ז"ל) לשיפור האינטראקציה הורה-ילד. במסגרת פעילות זו  מוצגים העקרונות להורים ובנוסף הם מתבקשים להסריט אותם באינטראקציה עם הילד בסיטואציות שונות כמו: משחק, האכלה, רחצה ועוד. סרטונים אלו מנותחים יחד עם ההורים במטרה לחזק התנהגויות מסוימות שלהם וכן להציג להם דרכי אינטראקציה נוספות כל זאת במטרה לקדם את הילד בתחומי ההתפתחות השונים.
  2. מוטוריקה קוגניטיבית-במסגרת פעילות זו ההורים מקבלים הדרכה הממוקדת בתחום ההתפתחות המוטורית לצד ניצול התרגול המוטורי גם לפיתוח קוגניטיבי. תדירות ההדרכה: ההורים באים לסדרה של 4 פגישות כל 6 שבועות.

מוקד ב: הקניית כישורי קריאה וחשיבה, חשיבה מתמטית ופיתוח חברתי רגשי  לילדים עם מש"ה. הפעילות  מתבצעת במרכז בייקר פעם בשבוע לילדים עם מש"ה  בני 3-10

הפעילות בקבוצת זו מתמקדת ב-3 תחומים:

  1. הקניית קריאה ופיתוח אסטרטגיות חשיבה ע"י הגב' עפרה כלב.
  2. פיתוח חשיבה מתמטית ע"י הגב' אביטל וייס
  3. טיפול קוגניטיבי, שפתי ורגשי באמצעות מוסיקה ע"י הגב' חני מייטליס

תדירות הפעילות: הילדים מגיעים אחת לשבוע, כל פעילות נמשכת 1/2 שעה.

 

התערבות מוקדמת בגיל הרך:

מטרה: מיצוי הפוטנציאל הגלום בפעוטות וילדים עם עיכוב התפתחותי באמצעות: פתוח יכולות למידה, פתוח יכולות קוגניטיביות, תקשורתיות, רגשיות וחברתיות.
יעד: לאפשר לפעוטות וילדים בעלי קשיים קוגניטיביים לחיות חיים מלאי הנאה, שמחה ושילוב בחברה.
גישה: חינוכית - אקולוגית המותאמת לסביבת הילד: בית, פעוטון, גן.
דרך: שילוב אינטראקציה תיווכית  במערכת חיי היומיום, בכל פעילויות ה-LDA:  אכילה, לבוש, רחצה, משחק ויצירה.

 

מחקרים  בעשיה:

  • הקשר בין אינטליגנציה לבין רכישת כישורי קריאה וחשבון בקרב ילדים עם מ"ש – פרופ' בתיה חפציבה ליפשיץ – ד"ר כרמית אלטמן, ד"ר ורדה רוזנטל, ליזה  בן  דוד
  • התערבות לשיפור שפה אקטיבית ופסיבית - עבודת מ.א. של נירית סייג  בהדרכת ד"ר  כרמית אלטמן  ופרופ' שרון ערמון לוטם המחלקה לבלשנות.  הועברה תכנית התערבות  בשפה  לילדים במרכז.

 

משנים גורלות במרכז בייקר, מתוך "אגודת הידידים של אוניברסיטת בר-אילן בישראל"

 

לפרטים ורישום:

למזכירת המרכז גב' אביטל וייס:

 054-5707678

שעות מענה טלפוני: ימים א'-ה', 9:00-13:00

avital.weiss@biu.ac.il

תאריך עדכון אחרון : 30/01/2023