פעולות תמיכה – מהסגל האקדמי והמנהלי - לסטודנט
- במהלך 28 השנים האחרונות, דקאנית הפקולטה לחינוך, פרופ' זהבית גרוס, יזמה קבוצות דיאלוג בין סטודנטים יהודים וערבים בקמפוס. כמו כן, הפקולטה הקימה בית מדרש בין-דתי לדיאלוג דתי, המפגיש אימאמים, רבנים, סטודנטים ערבים פלסטינים מוסלמים וסטודנטים יהודים ללימוד טקסטים קנוניים מהדתות אסלאם ויהדות.
- הפקולטה מחויבת גם לקידום השכלה גבוהה שוויונית, בהתאם לאמנת האו"ם לזכויות אנשים עם מוגבלויות. במסגרת תוכנית ה-M.A. במוגבלות שכלית,פרופ' חפציבה ליפשיץ יוזמת תוכנית "עוצמות" המאפשרת לשישה סטודנטים, כולל בעלי תסמונת דאון, להשלים תואר B.A.
- מרכז דגן, השייך לפקולטה לחינוך, מקדם חינוך STEM לילדי גן בגילאי 3–6 בישראל, בדגש על תמיכה בגננות דוברות ערבית. יוזמות המרכז כוללות תרגום פעילויות STEM וקיימות לערבית, תוכניות פיתוח מקצועי מותאמות, ו-23 קבוצות וואטסאפ פעילות לשיתוף משאבים, כולל קבוצה שמנוהלת על ידי חברה דוברת ערבית. פרויקט בולט כולל סיורים מותאמים תרבותית במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, המחברים את הלמידה לסביבת המדבר של הילדים. מאמצים אלו משפרים את מיומנויות הגננות, מחזקים את תחושת הקהילה ומשפרים את איכות החינוך.
- לצורך התאמת צרכים מגוונים, חלק מהבחינות מתורגמות לאנגלית כדי להקל על סטודנטים שאינם דוברי עברית כשפת אם.
- המחויבות של הפקולטה לגיוון, הכלה ושוויון ניכרת ביוזמותיה התומכות באוכלוסיות פחות מוצגות באמצעות מחקר מותאם תרבותית. מעבדת המחקר לשוויון, גיוון וצדק חברתי, שהוקמה ב-2009, מתמקדת בגיוון, שוויון במדיניות חינוך ושוויון במימון חינוך. מחקריה עוסקים באוכלוסיות פחות מוצגות בהשגלה גבוהה כמו החברה הערבית, והחברה החרדית, לצד שוויון בהקצאת משאבים וצמצום פערי הישגים. בנוסף, מתקיימים מחקרים על התאמת תכניות לימוד מדעיות לחברה הבדואית ובחינת השפעת הקשרים סוציו-תרבותיים על שוויון והכלה.
ברמת האוניברסיטה קיימים מדיניות ותנאים ייחודיים עבור סטודנטים בני המגזל הלא יהודי.
עיקרי הנוהל:
- מידע מרוכז: כל המידע הקשור להתאמות עבור סטודנטים שאינם יהודים במהלך חגים וצומות מתפרסם במזכירות האקדמית, כולל מועדי החגים וצום הרמדאן.
- זמן נוסף לדוברי שפות זרות: סטודנטים שאינם דוברי עברית שלמדו במוסד לא עברי זכאים ל-15 דקות נוספות לכל שעת בחינה (עד 30 דקות סה"כ).
- היעדרות ומועדי בחינה מיוחדים: סטודנטים שאינם יהודים רשאים להיעדר בלימודים במהלך חגים דתיים ולבקש מועד בחינה מיוחד אם בחינה מתקיימת במהלך החגים.
- התאמות ברמדאן:
- זמן נוסף: סטודנטים מוסלמים וצ'רקסים הצמים במהלך רמדאן זכאים ל-30 דקות נוספות בבחינה.
- שקלול ציון: אם סטודנט נבחן פעמיים ברמדאן, הציון הגבוה מבין השניים ייחשב.
האישורים להתאמות ניתנים על ידי היועץ לסטודנטים שאינם יהודים או גורמים מוסמכים אחרים. נוהל זה הוחל בינואר 2017.
את הנוהל המלא ניתן למצוא באתר המזכירות האקדמית -> תקנונים ונהלים הנוגעים לסטודנטים -> נוהל התאמות במועדים לסטודנטים בני המגזר הלא יהודי
אירועים
לכבוד המשחקים האולימפיים והפראלימפיים בפריז, נציבת השוויון, הגיוון וההכלה, בשיתוף המכון הצרפתי בישראל, הביאה לישראל תערוכת צילומים שמדגישה את תפקידן של נשים במשחקים האולימפיים לאורך ההיסטוריה. התערוכה, "Les Elles des Jeux," הוצגה בפקולטה לחינוך במשך חודש.