מנחים ונושאי הנחייה- תשפ"ד

 

כאן ניתן להוריד קובץ לשמירה/הדפסה

 

מנחה

נושא הנחיה 

פרטי התקשרות

אתר אישי

  1.  

איזקסון עטרה, ד"ר

  1. נושא  יחסי מורה תלמיד והשפעה על הישגים
  2. הוראה וחשיבה יצירתית
  3. בעיות משמעת
  4. אקלים כיתה
  5. חינוך מוסיקלי וחינוך לאמנויות

isaacsa@biu.ac.il

 

http://music.biu.ac.il/isaacson

  1.  

אלטמן כרמית, ד"ר

  1. התפתחות שפה 
  2. דו לשוניות 
  3. לקויות שפה 
  4. רב תרבותיות 

Carmit.Altman@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/2926

  1.  

אפרתי יניב, ד"ר

  1. מיניות מתבגרים (חינוך למיניות, פגיעות מיניות, התנהגות מינית לא מותאמת)
  2. התמכרויות (חומרים פסיכואקטיביים והתמכרויות התנהגותיות)

yaniv.efrati@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/10766

  1.  

באומינגר-צביאלי נירית, פרופ'

  1. ילדים עם PDD (הפרעה התפתחותית רחבת היקף)
  2. התפתחות של הבנה חברתית רגשית אצל ילדים עם לקויות.
  3. התפתחות של קשרי ידידות אצל ילדים עם לקויות.
  4. תהליכי אינטראקציה חברתית בין אישית אצל ילדים עם לקויות.
  5. דגש במחקר על אוכלוסיית ילדים עם אוטיזם, PDD וילדים עם לקות למידה.

bauminn@biu.ac.il

 

https://education.biu.ac.il/node/299

  1.  
במברגר אנט, ד"ר
  1. חינוך גלובלי ובינלאומי (internationalization) 
  2. יזמות וחדשנות בחינוך והאוניברסיטה היזמית
  3. ממשל גלובלי וארגונים בינלאומיים (UNESCO, OECD)
  4. מדיניות ומנהל בהשכלה גבוהה
  5. תפוצות (diaspora) וחינוך
Annette.bamberger@biu.ac.il 

 

https://education.biu.ac.il/node/11343 

6.

בן-עוליאל, פסקל, פרופ'

  1. מנהיגות בית ספר – ניהול משתף
  2. ניהול צוותי ניהול ועבודת צוות
  3. אפקטיביות בית ספרית
  4. מיעוט בחינוך והבדלים תרבותיים
  5. גלובליזציה, ממשלת גלובלי ומבחנים בן לאומים (פיזה)

pascale.benoliel@biu.ac.il

 

https://education.biu.ac.il/node/5706

  1.  

גרוס זהבית, פרופ'

 

  1. דתיות וחילוניות בקרב מתבגרים בישראל.
  2. ג'נדר ודת (זהות נשית; זהות גברית).
  3. סטריאוטיפים דעות קדומות.
  4. חינוך לסובלנות; לדמוקרטיה; לשלום.
  5. חינוך יהודי בחינוך הממלכתי –חילוני; חינוך דתי;

grossz@biu.ac.il

grossz1000@gmail.com

https://education.biu.ac.il/gross

  1.  

הולצר אלי, פרופ'

 

  1. חברותא – (למידה בזוג) לימוד של טקסטים יהודיים.
  2. פילוסופיה הרמונית ולימוד של טקסטים יהודיים.
  3. ההֶרְמֶנוֹיְטִיקָה, של תפילה ושירה.
  4. התפתחות מקצועית בחינוך יהודי.
  5. חינוך רוחני.
  6. ציונות דתית.

holzere@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/345

  1.  

הדר בן-דוד איריס, ד"ר

  1. כלכלת חינוך
  2. מדיניות המימון של החינוך

iris.bendavidhadar@gmail.com

https://education.biu.ac.il/node/344

  1.  

הראל-פיש יוסי, פרופ'

בגמלאות

  1. בריאות ורווחה נפשית חברתית ותפקודית  (Well-Being) של בני נוער.
  2. חוסן נעורים ופסיכולוגיה חברתית חיובית בחינוך
  3. חקר מניעת התנהגויות סיכון (כגון: אלימות סמים ואלכוהול)
  4. מעורבות קהילתית, אינטרנט ושמוש בשעות הפנאי
  5. מתודולוגיה של סקרי אוכלוסיות וסטטיסטיקה רב משתנית

harelyo@biu.ac.il

harelyossi@gmail.com

https://education.biu.ac.il/node/347

  1.  

חלמיש ורד, ד"ר

  1. מדע הלמידה: היבטיים קוגניטיביים ומטה קוגניטיביים
  2. אסטרטגיות למידה והוראה יעילות
  3. זיכרון אנושי
  4. מטה קוגניציה

Vered.halamish@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/6404

  1.  

יבלון יעקב, פרופ'

בשבתון

  1. אלימות בבתי ספר (היבטים של אלימות וקורבנות)
  2. קשר בין מורים ותלמידים
  3. פניה לעזרה
  4. סימולציה בחינוך (בתהליכי הכשרת מורים ופיתוח מקצועי)

Yaacov.yablon@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/358

13.

יערי מני, ד"ר

1.    הבנת הנקרא
2.    הבנת שיח
3.    מבינים חלשים
4.    הפרעת קשב וריכוז

menahem.yeari@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/4928

14.

 

לוי-גיגי עינת, פרופ'

  1. השפעות של חשיפה מתמשכת לטראומה
  2. גמישות קוגניטיבית ורגשית ופסיכופתולוגיה
  3. ויסות רגשות
  4. פוסט טראומה
  5. כשלים בלמידה וטראומה
  6. השפעה של קונטקסט על למידה
  7. מנגנונים מוחיים, קוגניציה, ורגש

levygigie@gmail.com

https://faculty.biu.ac.il/~levygigi

 

15.

ליפשיץ חפציבה, פרופ'

  1. קוגניציה, חשיבה וזיכרון בקרב מתבגרים ומבוגרים בעלי פיגור שכלי לאורך מעגל החיים.
  2. שימוש במכשיר מעקב עין לבדיקת תהליכי החשיבה בקרב בעלי פיגור שכלי.
  3. סגנון התיווך (אינטראקציה) בין הורים לילדים חריגים (בעלי פיגור שכלי, שיתוק מוחין) בזיקה למידת רווחם הנפשית (Well-Being) הדחק ההורי, אסטרטגיית התמודדות, תמיכה משפחתית ומיקוד שליטה.
  4. סגנון התיווך (אינטראקציה) בין Care givers לקשישים דמנטיים עפ"י שיטת ה-MISC.
  5. עמדות כלפי חריגות בסקטורים שונים של החברה הישראלית.
  6. מחקר איכותי:  התפיסה העצמית של נשים  בעלות נכות במגזר החרדי,  סיפורי חיים של מזדקנים בעלי פיגור שכלי, תפיסת האבל על מות בני  משפחה, תחושות של אנשים בעלי תסמונת דאון/ נכות פיזית במקומות עבודה/ נושאים אחרים.

Hefziba.Lifshitz@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/368

16.

מאירון עודד, ד"ר

  1. זיכרון עבודה
  2. נוירומודולציה/גרייה מוחית בלתי פולשנית לשיפור תפקודים קוגניטיבים
  3. אלקטרופיזיולוגיה ונוירוקוגניציה
  4. הפרעות נוירו-התפתחותיות (סכיזופרניה, אוטיזם, הפרעות קשב וריכוז, דמנציה)
  5. תפקודים-אקסקיוטיביים ורשתות זיכרון בבני אדם
  6. סמנים מוחיים-תפקודיים בהפרעות פסיכיאטריות ונוירולוגיות

oded.meiron@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/10892

17.

מברך זמירה, פרופ'

 

הוראת מתמטיקה
מטהקוגניציה
לימוד בעזרת מחשב
הכשרת מורים בנושאים הנ"ל
התפתחות חשיבה מתמטית מגיל הגן עד לבוגרים
התפתחות תהליכים מטהקוגניטיביים מגיל הגן עד לבוגרים
התפתחות חשיבה יצירתית ומטהיצירתיות מגיל הגן ועד לבוגרים
כל הנ"ל באוכלוסיות שונות: תלמידים מחוננים, מצטיינים, "נורמטיביים" ובעלי הישגים נמוכים
פיתוח כלי מדידה ושיטות הוראה  בתחומים הנ"ל
שילוב טכנולוגיות מתקדמות,  כגון GPT , בלמידה והוראה   
פיתוח מקצועי של מורים והכשרת מורים בתחומים הנ"ל
חקר שיטות הוראה שונות באמצעות שיטות מטה-אנליטיות
מבחנים בינלאומיים והשפעותיהם על מערכות חינוך

zemira.mevarech@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/11458

https://education.biu.ac.il/node/717

 

18.

מדג'ר ניר,

פרופ'

  1. סביבות חינוכיות המקדמות מוטיבציה ותחושת מיטביות.
  2. מוטבציה חברתית.
  3. דיכאון, פגיעות עצמיות לא-אובדניות ומניעת אובדנות.

(כל התחומים בקרב ילדים ובני נוער)

Nir.Madjar@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/4930

19.

מועד ענת, ד"ר

  1. דיכאון והורות 
  2. הורות ורגשות
  3. יחסי הורים-ילדים
  4. התפתחות חברתית-רגשית של ילדים

anatmoed@gmail.com

https://education.biu.ac.il/node/9069

20.

מיכלסקי טובה, פרופ'

  1. טיפוח הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה.
  2. ובהוראה פיתוח אוריינות מדעית.
  3. טכנולוגית פיתוח חשיבה מסדר גבוה.
  4. חקר תהליכי למידה והוראה בסביבה משלבת טכנולוגיה.
  5. מורים מטפחים הכוונה עצמית.

michalt@biu.ac.il

tovami@gmail.com

https://education.biu.ac.il/node/372

21.

משעל נירה, פרופ'

  1. הבדלים המיספריים בעיבוד שפה.
  2. מגוונים עיבוד מוחי של שפה מטפורית.
  3. שפה רב משמעית בקרב קוראים תקינים ובקרב אוכלוסיה מיוחדת (סכיזופרניה, אוטיזם, דיסלקציה).
  4. חשיבה יצירתית.

mashaln@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/375

22.

עדי-יפה אסתר, פרופ'

  1. למידה וזיכרון, למידת מיומנויות
  2. ציורי ילדים
  3. כתיבה
  4. גמישות קוגניטיבית
  5. כל הנ"ל באוכלוסיות שונות: התפתחות רגילה, הפרעת קשב, לקויות מוטוריות, לקות שפתיות, ילדים דו-לשוניים

esther.japha@gmail.com

https://education.biu.ac.il/japha

23.

עדן סיגל, פרופ'

  1. קידום אנשים עם צרכים מיוחדים בעזרת טכנולוגיה.
  2. העצמה קוגניטיבית ושפתית של ילדים עם צרכים מיוחדים באמצעות טכנולוגיה.
  3. שילוב טכנולוגיות מתקדמות בסביבות לימודיות.
  4. היבטים קוגניטיביים ושפתיים של אנשים חרשים וכבדי שמיעה.

 ueden@upp.co.il

 

https://education.biu.ac.il/node/2839

24.

ספקטור- לוי אורנית, ד"ר

  1. פיתוח אוריינות מדעית וסקרנות מדעית מגן ועד בגרות.
  2. חינוך בתחומי ה- STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) בגיל הגן.
  3. אסטרטגיות הוראה ולמידה העונות על צרכי מגוון התלמידים בכיתה המשלבת.
  4. פיתוח מיומנויות למידה בתחומי המדע.
  5. התפתחות מקצועית של מורים וגננות בתחומי המדע והטכנולוגיה.
  6. שילוב טכנולוגיות בהוראה ובלמידה.

ornit.spektor-levy@biu.ac.il

 

https://education.biu.ac.il/Oranit%20Spector

25.

פסיג דוד, פרופ'

  1. מולטימדיה.
  2. מציאות מדומה.
  3. עתידים חינוכיים וחברתיים.
  4. מיומנות קוגנטיביות עתידיות.
  5. חקר העתיד.
  6. טכנולוגיות למידה.

passig@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/387

26.

צוריאל דוד, פרופ'

(גמלאות)

  1. תהליכי למידה מתווכת במשפחה, בין אחים ובין עמיתים והשפעתם על כשר השתנות קוגניטיבי 
  2. אבחון דינמי של פוטנציאל הלמידה
  3. זיכרון עבודה מרחבי ומילולי
  4. רוטציה מנטלית
  5. פונקציות ניהוליות

David.Tzuriel@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/tzuried

27.

ציון מיכל, פרופ'

 

  1. הוראת המדעים
  2. הוראת ולמידת חקר
  3. הוראת הביולוגיה
  4. אוריינות סביבתית
  5. אוריינות בריאותית.

zionmi@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/zion

28.

קורת עפרה, פרופ'

  1. ניצני אוריינות
  2. טכנולוגיה בגיל הרך
  3. אוריינות במשפחה
  4. טכנולוגיה ופיתוח אוריינות

korato@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/395

29.

קליין יוסף, פרופ'

  1. ניהול מבוזר של מוסדות חינוך
  2. שיבושים בשיקול דעת ניהולי חינוכי ושיטות לצמצומם
  3. ייעול שיטות עבודה ניהוליות חינוכיות
  4. שיטות למיון כח אדם

kleinj@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/1josephklein

30.

קרמרסקי ברכה, פרופ'

(בגמלאות)

  1. היבטים קוגניטיביים, מטה-קוגניטיביים ומוטיבציוניים  בניהול הלמידה וההוראה (SRL)
  2. חשיבה ואוריינות מתמטית
  3. פיתוח מקצועי, דרכי למידה והוראה
  4. שילוב טכנולוגיות חדישות בלמידה והוראה
  5. טיפוח לומדים בעלי הישגים שונים
  6. פיתוח מקצועי של מורים בתחום-  התוכן, פדגוגיה, אמונות ו SRL
  7. ניתוח אינטראקציות של למידה והוראה בכיתה
  8. מטה-קוגניציה ומכוונות עצמית בלמידה

Bracha.Kramarski@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/403

31.

שיף רחל, פרופ'

  1. קשר בין יכולות לשוניות ויכולות לקריאה וכתיבה
  2. יכולת קריאה וכתיבה וזיקתה ליכולות קוגנטיביות ומטה קוגניטיבית
  3. פיתוח אבחונים ודרכי הוראה

rschiff@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/419

32.

שכטר אלי, ד"ר

  1. מחקרים על חינוך  עיצוב זהות
  2. אקלים חינוכי מעצב זהות
  3. תפיסות מורים על אקלים חינוכי ראוי

elli.schachter@gmail.com

https://education.biu.ac.il/node/420

33.

שכטר חן, פרופ'

  1. למידה אירגונית
  2. מנהיגות
  3. שינויים אירגוניים
  4. רשתות למידה בחינוך
  5. חשיבה מערכתית
  6. למידה מהצלחות כמנוף לצמיחה

להתחדשות בית-ספרית

schechc@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/421

34.

שמיר עדינה, פרופ'

  1. כושר השתנות קוגניטיבית ומטה-קוגניציה
  2. למידה בסיוע עמיתים
  3. שימוש בטכנולוגיה וניצני אוריינות שיפור

4. כושרי למידה וחשיבה של תלמידים עם ליקויי למידה

shamira@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/433

35.

שפירא אורלי, פרופ'

  1. מערכות חינוך: מחקר השוואתי בין מדינות בגישה כמותנית.
  2. הערכה בינלאומית (טימס, פיזה) במדעים ובמתמטיקה במערכות חינוך. 
  3. אתיקה ארגונית, התמודדות עם דילמות אתיות במערכות חינוכיות.
  4. התנהגויות נסיגה של מורים מסוג איחורים, היעדרויות, נטייה לעזוב.
  5. הדרכה בארגוני חינוך באמצעות סימולציות חינוכיות.

Shapiro4@biu.ac.il

https://education.biu.ac.il/node/424