|
מנחה
|
נושא הנחיה
|
פרטי התקשרות
|
קישור לאתר אישי
|
-
|
אלטמן כרמית, ד"ר
|
-
התפתחות שפה
-
דו לשוניות
-
לקויות שפה
-
רב תרבותיות
|
Carmit.Altman@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/2926
|
-
|
איזקסון עטרה, ד"ר
|
-
נושא יחסי מורה תלמיד והשפעה על הישגים
-
הוראה וחשיבה יצירתית
-
בעיות משמעת
-
אקלים כיתה
-
חינוך מוסיקלי וחינוך לאמנויות
|
isaacsa@biu.ac.il
|
http://music.biu.ac.il/isaacson
|
-
|
אפרתי יניב, ד"ר
|
-
מיניות מתבגרים (חינוך למיניות, פגיעות מיניות, התנהגות מינית לא מותאמת)
-
התמכרויות (חומרים פסיכואקטיביים והתמכרויות התנהגותיות)
|
yaniv.efrati@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/10766
|
-
|
באומינגר-צביאלי נירית, פרופ'
|
-
ילדים עם PDD (הפרעה התפתחותית רחבת היקף)
-
התפתחות של הבנה חברתית רגשית אצל ילדים עם לקויות.
-
התפתחות של קשרי ידידות אצל ילדים עם לקויות.
-
תהליכי אינטראקציה חברתית בין אישית אצל ילדים עם לקויות.
-
דגש במחקר על אוכלוסיית ילדים עם אוטיזם, PDD וילדים עם לקות למידה.
|
bauminn@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/299
|
-
|
במברגר
אנט, ד"ר
|
-
חינוך גלובלי ובינלאומי (internationalization)
-
יזמות וחדשנות בחינוך והאוניברסיטה היזמית
-
ממשל גלובלי וארגונים בינלאומיים (UNESCO, OECD)
-
מדיניות ומנהל בהשכלה גבוהה
-
תפוצות (diaspora) וחינוך
|
Annette.bamberger@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/11343
|
-
|
בן-עוליאל, פסקל, פרופ'
|
-
מנהיגות בית ספר – ניהול משתף
-
ניהול צוותי ניהול ועבודת צוות
-
אפקטיביות בית ספרית
-
מיעוט בחינוך והבדלים תרבותיים
-
גלובליזציה, ממשלת גלובלי ומבחנים בן לאומים (פיזה)
|
pascale.benoliel@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/5706
|
-
|
גרוס זהבית, פרופ'
|
-
דתיות וחילוניות בקרב מתבגרים בישראל.
-
ג'נדר ודת (זהות נשית; זהות גברית).
-
סטריאוטיפים דעות קדומות.
-
חינוך לסובלנות; לדמוקרטיה; לשלום.
-
חינוך יהודי בחינוך הממלכתי –חילוני; חינוך דתי;
|
grossz@biu.ac.il
grossz1000@gmail.com
|
https://education.biu.ac.il/gross
|
-
|
הולצר אלי, פרופ'
|
-
חברותא – (למידה בזוג) לימוד של טקסטים יהודיים.
-
פילוסופיה הרמונית ולימוד של טקסטים יהודיים.
-
ההֶרְמֶנוֹיְטִיקָה, של תפילה ושירה.
-
התפתחות מקצועית בחינוך יהודי.
-
חינוך רוחני.
-
ציונות דתית.
|
holzere@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/345
|
-
|
הדר
בן-דוד איריס, פרופ'
|
-
כלכלת חינוך
-
מדיניות המימון של החינוך
|
iris.bendavidhadar@gmail.com
|
https://education.biu.ac.il/node/344
|
-
|
חלמיש ורד, ד"ר
|
-
מדע הלמידה: היבטיים קוגניטיביים ומטה קוגניטיביים
-
אסטרטגיות למידה והוראה יעילות
-
זיכרון אנושי
-
מטה קוגניציה
|
Vered.halamish@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/6404
|
-
|
יבלון יעקב, פרופ'
(בשבתון)
|
-
אלימות בבתי ספר (היבטים של אלימות וקורבנות)
-
קשר בין מורים ותלמידים
-
פניה לעזרה
-
סימולציה בחינוך (בתהליכי הכשרת מורים ופיתוח מקצועי)
|
Yaacov.yablon@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/358
|
-
|
יערי מני, ד"ר
|
-
הבנת הנקרא
-
הבנת שיח
-
מבינים חלשים
-
הפרעת קשב וריכוז
|
menahem.yeari@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/4928
|
-
|
לוי-גיגי עינת, פרופ'
|
-
השפעות של חשיפה מתמשכת לטראומה
-
גמישות קוגניטיבית ורגשית ופסיכופתולוגיה
-
ויסות רגשות
-
פוסט טראומה
-
כשלים בלמידה וטראומה
-
השפעה של קונטקסט על למידה
-
מנגנונים מוחיים, קוגניציה, ורגש
|
levygigie@gmail.com
|
https://faculty.biu.ac.il/~levygigi
|
-
|
ליפשיץ חפציבה, פרופ'
|
-
קוגניציה, חשיבה וזיכרון בקרב מתבגרים ומבוגרים בעלי פיגור שכלי לאורך מעגל החיים.
-
שימוש במכשיר מעקב עין לבדיקת תהליכי החשיבה בקרב בעלי פיגור שכלי.
-
סגנון התיווך (אינטראקציה) בין הורים לילדים חריגים (בעלי פיגור שכלי, שיתוק מוחין) בזיקה למידת רווחם הנפשית (Well-Being) הדחק ההורי, אסטרטגיית התמודדות, תמיכה משפחתית ומיקוד שליטה.
-
סגנון התיווך (אינטראקציה) בין Care givers לקשישים דמנטיים עפ"י שיטת ה-MISC.
-
עמדות כלפי חריגות בסקטורים שונים של החברה הישראלית.
-
מחקר איכותי: התפיסה העצמית של נשים בעלות נכות במגזר החרדי, סיפורי חיים של מזדקנים בעלי פיגור שכלי, תפיסת האבל על מות בני משפחה, תחושות של אנשים בעלי תסמונת דאון/ נכות פיזית במקומות עבודה/ נושאים אחרים.
|
Hefziba.Lifshitz@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/368
|
-
|
מאירון עודד, ד"ר
|
1. זיכרון עבודה
2. נוירומודולציה/גרייה מוחית בלתי פולשנית לשיפור תפקודים קוגניטיבים
3. אלקטרופיזיולוגיה ונוירוקוגניציה
4. הפרעות נוירו-התפתחותיות (סכיזופרניה, אוטיזם, הפרעות קשב וריכוז, דמנציה)
5. תפקודים-אקסקיוטיביים ורשתות זיכרון בבני אדם
6. סמנים מוחיים-תפקודיים בהפרעות פסיכיאטריות ונוירולוגיות
|
oded.meiron@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/10892
|
-
|
מברך זמירה, פרופ'
|
-
הוראת מתמטיקה
-
מטהקוגניציה
-
לימוד בעזרת מחשב
-
הכשרת מורים בנושאים הנ"ל
-
התפתחות חשיבה מתמטית מגיל הגן עד לבוגרים
-
התפתחות תהליכים מטהקוגניטיביים מגיל הגן עד לבוגרים
-
התפתחות חשיבה יצירתית ומטהיצירתיות מגיל הגן ועד לבוגרים
-
כל הנ"ל באוכלוסיות שונות: תלמידים מחוננים, מצטיינים, "נורמטיביים" ובעלי הישגים נמוכים
-
פיתוח כלי מדידה ושיטות הוראה בתחומים הנ"ל
-
שילוב טכנולוגיות מתקדמות, כגון GPT , בלמידה והוראה
-
פיתוח מקצועי של מורים והכשרת מורים בתחומים הנ"ל
-
חקר שיטות הוראה שונות באמצעות שיטות מטה-אנליטיות
-
מבחנים בינלאומיים והשפעותיהם על מערכות חינוך
|
mevarz@mail.biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/11458
|
-
|
מדג'ר ניר,
פרופ'
|
-
סביבות חינוכיות המקדמות מוטיבציה ותחושת מיטביות.
-
מוטבציה חברתית.
-
דיכאון, פגיעות עצמיות לא-אובדניות ומניעת אובדנות.
(כל התחומים בקרב ילדים ובני נוער)
|
Nir.Madjar@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/4930
|
-
|
מועד ענת, ד"ר
|
-
דיכאון והורות
-
הורות ורגשות
-
יחסי הורים-ילדים
-
התפתחות חברתית-רגשית של ילדים
|
anatmoed@gmail.com
|
https://education.biu.ac.il/node/9069
|
-
|
מיכלסקי טובה, פרופ'
|
-
טיפוח הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה.
-
ובהוראה פיתוח אוריינות מדעית.
-
טכנולוגית פיתוח חשיבה מסדר גבוה.
-
חקר תהליכי למידה והוראה בסביבה משלבת טכנולוגיה.
-
מורים מטפחים הכוונה עצמית.
|
michalt@biu.ac.il
tovami@gmail.com
|
https://education.biu.ac.il/node/372
|
-
|
משעל נירה, פרופ'
|
-
הבדלים המיספריים בעיבוד שפה.
-
מגוונים עיבוד מוחי של שפה מטפורית.
-
שפה רב משמעית בקרב קוראים תקינים ובקרב אוכלוסיה מיוחדת (סכיזופרניה, אוטיזם, דיסלקציה).
-
חשיבה יצירתית.
|
mashaln@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/375
|
-
|
עדי-יפה אסתר, פרופ'
|
-
למידה וזיכרון, למידת מיומנויות
-
ציורי ילדים
-
כתיבה
-
גמישות קוגניטיבית
-
כל הנ"ל באוכלוסיות שונות: התפתחות רגילה, הפרעת קשב, לקויות מוטוריות, לקויות שפתיות, ילדים דו-לשוניים
|
esther.japha@gmail.com
|
https://education.biu.ac.il/japha
|
-
|
עדן סיגל, פרופ'
|
-
קידום אנשים עם צרכים מיוחדים בעזרת טכנולוגיה.
-
העצמה קוגניטיבית ושפתית של ילדים עם צרכים מיוחדים באמצעות טכנולוגיה.
-
שילוב טכנולוגיות מתקדמות בסביבות לימודיות.
-
היבטים קוגניטיביים ושפתיים של אנשים חרשים וכבדי שמיעה.
|
ueden@upp.co.il
|
https://education.biu.ac.il/node/2839
|
-
|
ספקטור- לוי אורנית, ד"ר
|
-
פיתוח אוריינות מדעית וסקרנות מדעית מגן ועד בגרות.
-
חינוך בתחומי ה- STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) בגיל הגן.
-
אסטרטגיות הוראה ולמידה העונות על צרכי מגוון התלמידים בכיתה המשלבת.
-
פיתוח מיומנויות למידה בתחומי המדע.
-
התפתחות מקצועית של מורים וגננות בתחומי המדע והטכנולוגיה.
-
שילוב טכנולוגיות בהוראה ובלמידה.
|
ornit.spektor-levy@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/Oranit%20Spector
|
-
|
פסיג דוד, פרופ'
|
-
מולטימדיה.
-
מציאות מדומה.
-
עתידים חינוכיים וחברתיים.
-
מיומנות קוגנטיביות עתידיות.
-
חקר העתיד.
-
טכנולוגיות למידה.
|
passig@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/387
|
-
|
צוריאל דוד, פרופ'
(גמלאות)
|
-
תהליכי למידה מתווכת במשפחה, בין אחים ובין עמיתים והשפעתם על כשר השתנות קוגניטיבי
-
אבחון דינמי של פוטנציאל הלמידה
-
זיכרון עבודה מרחבי ומילולי
-
רוטציה מנטלית
-
פונקציות ניהוליות
|
David.Tzuriel@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/tzuried
|
-
|
ציון מיכל, פרופ'
|
-
הוראת המדעים
-
הוראת ולמידת חקר
-
הוראת הביולוגיה
-
אוריינות סביבתית
-
אוריינות בריאותית.
|
zionmi@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/zion
|
-
|
קורת עפרה, פרופ'
(בשבתון)
|
-
ניצני אוריינות
-
טכנולוגיה בגיל הרך
-
אוריינות במשפחה
-
טכנולוגיה ופיתוח אוריינות
|
korato@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/395
|
-
|
קליין יוסף, פרופ'
בגמלאות
|
-
ניהול מבוזר של מוסדות חינוך
-
שיבושים בשיקול דעת ניהולי חינוכי ושיטות לצמצומם
-
ייעול שיטות עבודה ניהוליות חינוכיות
-
שיטות למיון כח אדם
|
kleinj@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/1josephklein
|
-
|
שיף רחל, פרופ'
|
-
קשר בין יכולות לשוניות ויכולות לקריאה וכתיבה
-
יכולת קריאה וכתיבה וזיקתה ליכולות קוגנטיביות ומטה קוגניטיבית
-
פיתוח אבחונים ודרכי הוראה
|
rschiff@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/419
|
-
|
שכטר אלי, ד"ר
|
-
מחקרים על חינוך עיצוב זהות
-
אקלים חינוכי מעצב זהות
-
תפיסות מורים על אקלים חינוכי ראוי
|
elli.schachter@gmail.com
|
https://education.biu.ac.il/node/420
|
-
|
שכטר חן, פרופ'
|
-
למידה אירגונית
-
מנהיגות
-
שינויים אירגוניים
-
רשתות למידה בחינוך
-
חשיבה מערכתית
-
למידה מהצלחות כמנוף לצמיחה
להתחדשות בית-ספרית
|
schechc@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/421
|
-
|
שמיר עדינה, פרופ'
|
-
כושר השתנות קוגניטיבית ומטה-קוגניציה
-
למידה בסיוע עמיתים
-
שימוש בטכנולוגיה וניצני אוריינות שיפור
4. כושרי למידה וחשיבה של תלמידים עם ליקויי למידה
|
shamira@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/433
|
-
|
שפירא אורלי, פרופ'
|
-
מערכות חינוך: מחקר השוואתי בין מדינות בגישה כמותנית.
-
הערכה בינלאומית (טימס, פיזה) במדעים ובמתמטיקה במערכות חינוך.
-
אתיקה ארגונית, התמודדות עם דילמות אתיות במערכות חינוכיות.
-
התנהגויות נסיגה של מורים מסוג איחורים, היעדרויות, נטייה לעזוב.
-
הדרכה בארגוני חינוך באמצעות סימולציות חינוכיות.
|
Shapiro4@biu.ac.il
|
https://education.biu.ac.il/node/424
|