מנחים ונושאי הנחייה

היחידה ללימודים מתקדמים - תואר שלישי

מנחים ונושאי הנחייה - תשפ"ה

 

מנחה 

נושא הנחיה  

פרטי התקשרות 

קישור לאתר אישי 

 

אלטמן כרמית, פרופ' 

  1. התפתחות שפה  

  1. דו לשוניות  

  1. לקויות שפה  

  1. רב תרבותיות  

Carmit.Altman@biu.ac.il 

 

https://education.biu.ac.il/node/2926 

 

 

  

 

איזקסון עטרה, ד"ר 

  1. נושא יחסי מורה תלמיד והשפעה על הישגים 

  1. הוראה וחשיבה יצירתית 

  1. בעיות משמעת 

  1. אקלים כיתה 

  1. חינוך מוסיקלי וחינוך לאמנויות 

isaacsa@biu.ac.il 

http://music.biu.ac.il/isaacson 

 

אפרתי יניב, ד"ר 

  1. מיניות מתבגרים (חינוך למיניות, פגיעות מיניות, התנהגות מינית לא מותאמת) 

  1. התמכרויות (חומרים פסיכואקטיביים והתמכרויות התנהגותיות) 

yaniv.efrati@biu.ac.il 

https://education.biu.ac.il/node/10766 

 

באומינגר-צביאלי נירית, פרופ'  

  1. ילדים עם PDD (הפרעה התפתחותית רחבת היקף) 

  1. התפתחות של הבנה חברתית רגשית אצל ילדים עם לקויות. 

  1. התפתחות של קשרי ידידות אצל ילדים עם לקויות. 

  1. תהליכי אינטראקציה חברתית בין אישית אצל ילדים עם לקויות. 

  1. דגש במחקר על אוכלוסיית ילדים עם אוטיזם, PDD וילדים עם לקות למידה. 

bauminn@biu.ac.il 

 

https://education.biu.ac.il/node/299 

 

 

במברגר 

אנט, ד"ר  

  1. חינוך גלובלי ובינלאומי (internationalization)  

  1. יזמות וחדשנות בחינוך והאוניברסיטה היזמית 

  1. ממשל גלובלי וארגונים בינלאומיים (UNESCO, OECD) 

  1. מדיניות ומנהל בהשכלה גבוהה 

  1. תפוצות (diaspora) וחינוך 

Annette.bamberger@biu.ac.il  

https://education.biu.ac.il/node/11343  

 

בן-עוליאל, פסקל, פרופ'

  1. מנהיגות בית ספר – ניהול משתף 

  1. ניהול צוותי ניהול ועבודת צוות 

  1. אפקטיביות בית ספרית 

  1. מיעוט בחינוך והבדלים תרבותיים 

  1. גלובליזציה, ממשלת גלובלי ומבחנים בן לאומים (פיזה) 

pascale.benoliel@biu.ac.il 

 

https://education.biu.ac.il/node/5706 

 

 

גרוס זהבית, פרופ' 

 

  1. דתיות וחילוניות בקרב מתבגרים בישראל. 

  1. ג'נדר ודת (זהות נשית; זהות גברית). 

  1. סטריאוטיפים דעות קדומות. 

  1. חינוך לסובלנות; לדמוקרטיה; לשלום. 

  1. חינוך יהודי בחינוך הממלכתי –חילוני; חינוך דתי;  

grossz@biu.ac.il 

grossz1000@gmail.com  

https://education.biu.ac.il/gross 

 

 

הולצר אלי, פרופ' 

 

  1. חברותא – (למידה בזוג) לימוד של טקסטים יהודיים. 

  1. פילוסופיה הרמונית ולימוד של טקסטים יהודיים. 

  1. ההֶרְמֶנוֹיְטִיקָה, של תפילה ושירה. 

  1. התפתחות מקצועית בחינוך יהודי. 

  1. חינוך רוחני.  

  1. ציונות דתית. 

holzere@biu.ac.il 

https://education.biu.ac.il/node/345 

 

 

הדר  

בן-דוד איריס, פרופ'

  1. כלכלת חינוך 

  1. מדיניות המימון של החינוך 

iris.bendavidhadar@gmail.com  

https://education.biu.ac.il/node/344 

 

 

חלמיש ורד, ד"ר  

  1. מדע הלמידה: היבטיים קוגניטיביים ומטה קוגניטיביים 

  1. אסטרטגיות למידה והוראה יעילות 

  1. זיכרון אנושי 

  1. מטה קוגניציה 

 

Vered.halamish@biu.ac.il  

https://education.biu.ac.il/node/6404 

 

 

יבלון יעקב, פרופ'

  1. אלימות בבתי ספר (היבטים של אלימות וקורבנות) 

  1. קשר בין מורים ותלמידים 

  1. פניה לעזרה 

  1. סימולציה בחינוך (בתהליכי הכשרת מורים ופיתוח מקצועי) 

Yaacov.yablon@biu.ac.il  

https://education.biu.ac.il/node/358 

 

 

יערי מני, ד"ר  

  1. הבנת הנקרא 

  1. הבנת שיח 

  1. מבינים חלשים 

  1. הפרעת קשב וריכוז 

menahem.yeari@biu.ac.il 

 

https://education.biu.ac.il/node/4928 

 

 

לוי-גיגי עינת, פרופ'  

  1. השפעות של חשיפה מתמשכת לטראומה 

  1. גמישות קוגניטיבית ורגשית ופסיכופתולוגיה 

  1. ויסות רגשות 

  1. פוסט טראומה 

  1. כשלים בלמידה וטראומה 

  1. השפעה של קונטקסט על למידה 

  1. מנגנונים מוחיים, קוגניציה, ורגש 

levygigie@gmail.com  

https://faculty.biu.ac.il/~levygigi 

 

 

 

ליפשיץ חפציבה, פרופ' 

  1. קוגניציה, חשיבה וזיכרון בקרב מתבגרים ומבוגרים בעלי פיגור שכלי לאורך מעגל החיים. 

  1. שימוש במכשיר מעקב עין לבדיקת תהליכי החשיבה בקרב בעלי פיגור שכלי. 

  1. סגנון התיווך (אינטראקציה) בין הורים לילדים חריגים (בעלי פיגור שכלי, שיתוק מוחין) בזיקה למידת רווחם הנפשית (Well-Being) הדחק ההורי, אסטרטגיית התמודדות, תמיכה משפחתית ומיקוד שליטה. 

  1. סגנון התיווך (אינטראקציה) בין Care givers לקשישים דמנטיים עפ"י שיטת ה-MISC.  

  1. עמדות כלפי חריגות בסקטורים שונים של החברה הישראלית. 

  1. מחקר איכותי:  התפיסה העצמית של נשים  בעלות נכות במגזר החרדי,  סיפורי חיים של מזדקנים בעלי פיגור שכלי, תפיסת האבל על מות בני  משפחה, תחושות של אנשים בעלי תסמונת דאון/ נכות פיזית במקומות עבודה/ נושאים אחרים. 

Hefziba.Lifshitz@biu.ac.il  

https://education.biu.ac.il/node/368 

 

 

מאירון עודד, ד"ר 

1.  זיכרון עבודה 

2. נוירומודולציה/גרייה מוחית בלתי פולשנית לשיפור תפקודים קוגניטיבים 

3.  אלקטרופיזיולוגיה ונוירוקוגניציה 

4.  הפרעות נוירו-התפתחותיות       (סכיזופרניה, אוטיזם, הפרעות קשב וריכוז, דמנציה)  

5.  תפקודים-אקסקיוטיביים ורשתות זיכרון בבני אדם 

6.   סמנים מוחיים-תפקודיים בהפרעות פסיכיאטריות ונוירולוגיות 

oded.meiron@biu.ac.il 

https://education.biu.ac.il/node/10892 

 

 

מברך זמירה, פרופ' (בגמלאות)

  1. הוראת מתמטיקה 

  1. מטהקוגניציה 

  1. לימוד בעזרת מחשב 

  1. הכשרת מורים בנושאים הנ"ל 

  1. התפתחות חשיבה מתמטית מגיל הגן עד לבוגרים 

  1. התפתחות תהליכים מטהקוגניטיביים מגיל הגן עד לבוגרים 

  1. התפתחות חשיבה יצירתית ומטהיצירתיות מגיל הגן ועד לבוגרים  

  1. כל הנ"ל באוכלוסיות שונות: תלמידים מחוננים, מצטיינים, "נורמטיביים" ובעלי הישגים נמוכים 

  1. פיתוח כלי מדידה ושיטות הוראה  בתחומים הנ"ל 

  1. שילוב טכנולוגיות מתקדמות,  כגון GPT , בלמידה והוראה    

  1. פיתוח מקצועי של מורים והכשרת מורים בתחומים הנ"ל 

  1. חקר שיטות הוראה שונות באמצעות שיטות מטה-אנליטיות 

  1. מבחנים בינלאומיים והשפעותיהם על מערכות חינוך  

mevarz@mail.biu.ac.il 

 

https://education.biu.ac.il/node/11458 

 

 

מועד ענת, ד"ר 

  1. דיכאון והורות  

  1. הורות ורגשות 

  1. יחסי הורים-ילדים 

  1. התפתחות חברתית-רגשית של ילדים 

anatmoed@gmail.com  

https://education.biu.ac.il/node/9069 

 

 

מיכלסקי טובה, פרופ' 

 

  1. טיפוח הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה. 

  1. ובהוראה פיתוח אוריינות מדעית. 

  1. טכנולוגית פיתוח חשיבה מסדר גבוה. 

  1. חקר תהליכי למידה והוראה בסביבה משלבת טכנולוגיה. 

  1. מורים מטפחים הכוונה עצמית. 

michalt@biu.ac.il  

tovami@gmail.com  

https://education.biu.ac.il/node/372 

 

 

משעל נירה, פרופ' 

  1. הבדלים המיספריים בעיבוד שפה. 

  1. מגוונים עיבוד מוחי של שפה מטפורית. 

  1. שפה רב משמעית בקרב קוראים תקינים ובקרב אוכלוסיה מיוחדת (סכיזופרניה, אוטיזם, דיסלקציה). 

  1. חשיבה יצירתית. 

mashaln@biu.ac.il  

https://education.biu.ac.il/node/375 

 

 

עדי-יפה אסתר, פרופ' 

 

 

 

 

 

  1. למידה וזיכרון, למידת מיומנויות 

  1. ציורי ילדים 

  1. כתיבה 

  1. גמישות קוגניטיבית 

  1. כל הנ"ל באוכלוסיות שונות: התפתחות רגילה, הפרעת קשב, לקויות מוטוריות, לקויות שפתיות, ילדים דו-לשוניים 

esther.japha@gmail.com  

https://education.biu.ac.il/japha 

 

 

עדן סיגל, פרופ'  

  1. קידום אנשים עם צרכים מיוחדים בעזרת טכנולוגיה. 

  1. העצמה קוגניטיבית ושפתית של ילדים עם צרכים מיוחדים באמצעות טכנולוגיה. 

  1. שילוב טכנולוגיות מתקדמות בסביבות לימודיות. 

  1. היבטים קוגניטיביים ושפתיים של אנשים חרשים וכבדי שמיעה. 

 ueden@upp.co.il 

 

https://education.biu.ac.il/node/2839 

 

 

ספקטור-לוי אורנית, ד"ר 

  1. פיתוח אוריינות מדעית וסקרנות מדעית מגן ועד בגרות. 

  1. חינוך בתחומי ה- STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) בגיל הגן. 

  1. אסטרטגיות הוראה ולמידה העונות על צרכי מגוון התלמידים בכיתה המשלבת.  

  1. פיתוח מיומנויות למידה בתחומי המדע.  

  1. התפתחות מקצועית של מורים וגננות בתחומי המדע והטכנולוגיה. 

  1. שילוב טכנולוגיות בהוראה ובלמידה. 

ornit.spektor-levy@biu.ac.il 

 

https://education.biu.ac.il/Oranit%20Spector 

 

 

פסיג דוד, פרופ' 

  1. מולטימדיה. 

  1. מציאות מדומה. 

  1. עתידים חינוכיים וחברתיים. 

  1. מיומנות קוגנטיביות עתידיות. 

  1. חקר העתיד. 

  1. טכנולוגיות למידה. 

passig@biu.ac.il  

https://education.biu.ac.il/node/387 

 

 

צוריאל דוד, פרופ' (גמלאות) 

  1. תהליכי למידה מתווכת במשפחה, בין אחים ובין עמיתים והשפעתם על כשר השתנות קוגניטיבי   

  1. אבחון דינמי של פוטנציאל הלמידה 

  1. זיכרון עבודה מרחבי ומילולי 

  1. רוטציה מנטלית 

  1. פונקציות ניהוליות 

David.Tzuriel@biu.ac.il  

https://education.biu.ac.il/tzuried 

 

 

ציון מיכל, פרופ'  

 

  1. הוראת המדעים 

  1. הוראת ולמידת חקר 

  1. הוראת הביולוגיה 

  1. אוריינות סביבתית 

  1. אוריינות בריאותית. 

zionmi@biu.ac.il  

https://education.biu.ac.il/zion 

 

 

קליין יוסף, פרופ' (בגמלאות)  

  1. ניהול מבוזר של מוסדות חינוך 

  1. שיבושים בשיקול דעת ניהולי חינוכי ושיטות לצמצומם 

  1. ייעול שיטות עבודה ניהוליות חינוכיות 

  1. שיטות למיון כח אדם 

kleinj@biu.ac.il  

https://education.biu.ac.il/1josephklein 

 

 

שיף רחל, פרופ'  

  1. קשר בין יכולות לשוניות ויכולות לקריאה וכתיבה 

  1. יכולת קריאה וכתיבה וזיקתה ליכולות קוגנטיביות ומטה קוגניטיבית 

  1. פיתוח אבחונים ודרכי הוראה 

rschiff@biu.ac.il  

https://education.biu.ac.il/node/419 

 

 

שכטר אלי, ד"ר  

  1. מחקרים על חינוך  עיצוב זהות 

  1. אקלים חינוכי מעצב זהות 

  1. תפיסות מורים על אקלים חינוכי ראוי 

elli.schachter@gmail.com  

https://education.biu.ac.il/node/420 

 

 

שכטר חן, פרופ'  

  1. למידה אירגונית 

  1. מנהיגות 

  1. שינויים אירגוניים 

  1. רשתות למידה בחינוך 

  1. חשיבה מערכתית 

  1. למידה מהצלחות כמנוף לצמיחה 

להתחדשות בית-ספרית 

schechc@biu.ac.il  

https://education.biu.ac.il/node/421 

 

 

שמיר עדינה, פרופ'  

  1. כושר השתנות קוגניטיבית ומטה-קוגניציה  

  1. למידה בסיוע עמיתים  

  1. שימוש בטכנולוגיה וניצני אוריינות שיפור  

4. כושרי למידה וחשיבה של תלמידים עם ליקויי למידה  

shamira@biu.ac.il  

https://education.biu.ac.il/node/433 

 

 

שפירא אורלי, פרופ'  

  1. מערכות חינוך: מחקר השוואתי בין מדינות בגישה כמותנית. 

  1. הערכה בינלאומית (טימס, פיזה) במדעים ובמתמטיקה במערכות חינוך.  

  1. אתיקה ארגונית, התמודדות עם דילמות אתיות במערכות חינוכיות. 

  1. התנהגויות נסיגה של מורים מסוג איחורים, היעדרויות, נטייה לעזוב. 

  1. הדרכה בארגוני חינוך באמצעות סימולציות חינוכיות. 

Shapiro4@biu.ac.il  

https://education.biu.ac.il/node/424