כללי ציטוט ביבליוגרפיים לפי APA, מהדורה 7, 2019

כללי הרישום הביבליוגרפיים

סידור הרשימה הביבליוגרפית


1)  שפת המקורות. יש ליצור רשימה נפרדת למקורות בעברית והיא תופיע ראשונה. אחריה יש ליצור רשימה למקורות בלועזית. בתוך כל רשימה יופיעו כל סוגי המקורות (דפוס, אלקטרוני).

2)  אין למספר את המקורות.

3)  סדר המקורות ברשימה. יש לרשום בסדר אלפביתי, לפי שמות המשפחה של המחברים, למעט יוצאי דופן (לפרוט ראו סעיפים 9 ו-10).

4)  מחברים שונים בעלי שם משפחה זהה, יירשמו לפי סידור אלפביתי של שמותיהם הפרטיים. 
     למשל, ליפשיץ, ג' יופיע ברשימה לפני ליפשיץ, ח'

5)  מקורות שונים של אותו מחבר יירשמו לפי תאריך, כאשר המקור הישן יותר
     מקדים את המקור החדש יותר. פרסום ללא תאריך של אותו מחבר יופיע
     ראשון ופרסום שלו שטרם יצא לאור יופיע אחרון.
     בלועזית, הקיצור לפרסום ללא תאריך הינו (.n.d),
     ולפרסום שטרם יצא לאור (in press)
     דוגמאות לרישום בעברית:
     ליפשיץ, ח' (ח"ת). שם הפרסום.
     ליפשיץ, ח' (2011). שם הפרסום.
     ליפשיץ, ח' (2015). שם הפרסום.
     ליפשיץ, ח' (בדפוס). שם הפרסום.

6)  מקורות שונים של אותו מחבר שיצאו לאור באותה שנה, יירשמו לפי סידור אלפביתי של המקור. למשל, שני פרקי הספרים של חפציבה ליפשיץ יצאו לאור ב-2015:
      "מהדרה להכלה" ו"גרונטולוגיה מעשית".
      רשמו את "גרונטולוגיה מעשית" ראשון.
כדי להבדיל בין שני הפירסומים, הם יירשמו לפי סידור אלפביתי:
      ליפשיץ, ח' (2015א). גרונטולוגיה מעשית.
      ליפשיץ, ח' (2015ב). מהדרה להכלה.

7)  מקורות בעלי אותו מחבר ואותו כותר, יירשמו על פי שנת הפירסום.
     למשל, שתי המהדורות של "פסיכולוגיה של הילד והמתבגר: מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית", ששתיהן נכתבו על-ידי סולברג, שאול.
     רשמו את המהדורה הישנה יותר (1994) לפני החדשה (2007).

8)  מחבר המופיע פעם כמחבר בודד ופעם כמחבר הראשון בין מספר מחברים.
     המקור הראשון (מחבר בודד) יקדים את המקור שנכתב על-ידי מספר מחברים.
     למשל, בספר "כלים שלובים" אהוד לוז הינו מחבר יחיד.
     לעומת זאת, "האדם בסיפור גן עדן" נכתב במשותף עם סופרים אחרים,
     כאשר אהוד לוז הינו המחבר הראשי. "כלים שלובים" יירשם ראשון.

9)  אין מחבר. יש לציין את שם המקור / הערך בתחילה ולרשום בסדר אלפביתי, ולהתייחס
     למילה המשמעותית הראשונה. כלומר, יש להתעלם מהמילים A, An, The
     (או מילים מקבילות בשפות אחרות) אם הן מופיעות בתחילת שם המקור / הערך.
     בעברית יש להתעלם מה"א הידיעה.
     למשל, הספר "החינוך הקיבוצי"
     הינו עיבוד ללא מחבר. יש להוסיפו לאזור האות ח' לפי הכותר, ולהתעלם מה"א הידיעה.

10) תאגיד כמחבר. יש לרשום בסדר אלפביתי, ולהתייחס למילה המשמעותית הראשונה.
      כלומר, יש להתעלם מהמילים A, An, The (או מילים מקבילות בשפות אחרות)
      אם הן מופיעות בתחילת שם הארגון. 
      בעברית יש להתעלם מה"א הידיעה. למשל, המרכז למורשת המודיעין ירשם
      באזור האות מ' ולא באזור האות ה"א.

11) מקור משני. יש לרשום את פרטי הספר / מאמר שבידיכם, ולא את הטקסט המקורי.
       למשל, אם פיאז'ה מצוטט אצל מרגרט בודן, ולא קראתם ישירות מתוך ספרו של פיאז'ה, רשמו את בודן כמקור.

איזכור או ציטוט בגוף העבודה

1)  איזכור בגוף העבודה מתייחס לציון המקורות כחלק מן הטקסט של עבודתכם, בין אם מדובר בציטוט ישיר ובין אם לאו.
כל מחבר המופיע ברשימה הביבליוגרפית חייב להופיע גם בגוף העבודה וכן להפך.

2)  מספר המחברים הוא המשפיע על האיזכור בגוף הטקסט  ולא אופי הפרסום (ספר מודפס, מאמר מודפס או מקור אלקטרוני).

3)  איזכור: ציון רעיונו של המחבר בניסוח שלכם, כאשר שמו מופיע מחוץ לסוגריים.

4)  ציטוט ישיר: ציטוט המחבר בניסוח שלו, תוך שימוש במירכאות וציון העמודים הספציפיים בהם מופיע הרעיון.
     במקרה זה חובה לרשום את המקור כפי שמופיע בדוגמאות שלהלן.

5)  מספר המחברים או שם תאגיד (ארגון) משפיע על הרישום החל מהאיזכור השני ואילך. 
     תאגיד, בהקשר זה, הינו ארגון שמופיע במקום מחבר אנושי. למשל, מכון מופ"ת, משרד החינוך וכד'.

6)  מספר מקורות שמופיעים יחדיו: כאשר מציינים במשפט אחד רעיון שמופיע במקורות שונים,
     יש לציין באותם סוגריים את כולם. לעיתים מדובר באותו מחבר ולעיתים מדובר במחברים שונים.


     להלן ההנחיות:

א) אותו מחבר, יותר ממקור אחד שלו, שנת פרסום זהה:
    (שם משפחה, שנת פרסום שאליה צמודה אות שמציינת את מספר המקור בסדר אלפביתי,
    שנת פרסום שאליה צמודה אות שמציינת את מספר המקור בסדר אלפביתי).
    דוגמה: ליפשיץ מציינת במאמריה ש... (ליפשיץ, 2024א, 2024ב).
    מספר המקור: הפריט שהתפרסם מוקדם יותר באותה שנה יזכה לאות א, השני לאות ב וכו'.
    יש להצמיד את האותיות לשנת הפרסום. בעברית יש לרשום א, ב, וכו'. בלועזית יש לרשום a, b, וכו'.

ב) אותו מחבר, יותר ממקור אחד שלו, שנות פרסום שונות:
    (שם משפחה, השנה של הפרסום המוקדם יותר, השנה של הפרסום המאוחר יותר).
    דוגמה: אלטמן מציינת במאמריה ש... (אלטמן, 2022, 2024).
     אם לאותו מחבר יש גם פרסום שמופיע ללא תאריך וגם פרסום שטרם יצא לאור,
    יש לרשום את המקורות כך:
    הטיעון מתבסס על מספר מחקרים של המחבר (אלטמן, ח"ת, 2022, 2024, בדפוס).
    בלועזית יש לרשום .n.d עבור פרסום ללא תאריך ו- in press לפרסום שטרם יצא לאור.

ג) אותו רעיון מופיע במקורות שונים (לכל אחד מן המחברים מאמר נפרד):
    (שם משפחה, שנת פרסום; שם משפחה, שנת פרסום).
    דוגמה: הנושא שנדון במאמרים של אלטמן ושל ליפשיץ הינו... (אלטמן, 2022; ליפשיץ, 2024).
    מחברים: יש לרשום את המחברים לפי סדר אלפביתי של שמות המשפחה.
    בדוגמה שלעיל אלטמן מקדים את ליפשיץ. שנת הפרסום איננה משפיעה על סדר הרישום.
    פיסוק: בניגוד לשימוש בפסיק בסעיפים הקודמים, אם מדובר במחברים שונים שכתבו מאמרים שונים,
    יש להפריד ביניהם באמצעות נקודה-פסיק.
ד) אותו רעיון מצוטט ממחברים שונים בעלי שם משפחה זהה.
    יש לרשום גם את ראשי התיבות של שמותיהם הפרטיים, כפי שהם מופיעים ברשימה הביבליוגרפית.
    למשל, (ליפשיץ, ח' 2024; ליפשיץ, מ' 2006).

ספרים

מחבר אחד

הדגשת המקור הראשי (ספר, כתב-עת, וכד') באמצעות כתב נטוי.

עברית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי עם גרש (שנה). שם הספר. מו"ל.

יש לרשום את שם ההוצאה, כפי שמופיע בכתב זכויות היוצרים.

יש להבדיל בין מהדורות שונות לבין הדפסות שונות. בכל המדובר במס' מהדורה שונה, יש לציין זאת בסוגריים אחרי הכותר.

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי עם גרש, שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי עם גרש ושם משפחה,
אות ראשונה של שם פרטי עם גרש (שנה). שם הספר (מספר מהדורה). מו"ל. 

שפירא-לשצ'ינסקי, א' (2017). אתיקה ארגונית בניהול משאבי אנוש במערכת החינוך הישראלית. פרדס.

לועזית

במקרה שבספר מופיע מחבר פרק שאינינו מחבר הספר, הוא יופיע בסוגריים. כפי שמופיע בדוגמה השנייה.

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי. (שנה). שם הספר. מו"ל.

.Tran, H. (1996)The philosophy of moral development. John Wiley

Lasley, T. J. (with Ryan, K.). (1994).  Teaching peace: Toward cultural selflessness.  Bergin & Garvey.

ספר אלקטרוני

בסוף הציטוט יופיע DOI (Digital Object Identifier) אשר הוא מעין "תעודת זהות" של הפרסום. 
יש לרשום בשורה אחת. אם לא ניתן, יש לעבור לשורה הבאה ולרשום את ה-DOI במלואו.
          לדוגמה: http://doi.org/10.1037/0000092-000

American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). https://doi.org/10.1037/0000165-000

יש לציין רק כתובת DOI של הספר. אם לספר אין כתובת כזאת, מסיימים את הרישום עם פרטי המו"ל. בכל מקרה, לא רושמים כתובת URL. 

שני מחברים ומעלה

2 עד 20 מחברים

עברית
שימו לב:

1)   יש לרשום את שמות כל המחברים, גם אם הספר שברשותכם נכתב על-ידי 19 מחברים.

2)   יש לרשום פסיק בין שם המשפחה לשם הפרטי וגם בין שמות המחברים, למעט המחבר האחרון שמופיע עם ו' החיבור. אין לרשום פסיק לפני שמו.

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי עם גרש, שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי עם גרש ו-שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי עם גרש (שנה).
שם הספרמו"ל.

איזקסון, ע' ושוורץ, ד'. (2020). מוסיקה, יהדות, ישראליות ואנחנו : מסע של זהות. כרמל.

לוין, נ', לוצאטו, א', מינץ, ר', יצחקי, ח' ואילן א'. (2022). קשר / פיתוח וכתיבת תוכן מודפס ודיגיטלי. מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית.
לועזית
שימו לב:

1)   יש לרשום את שמות כל המחברים, גם אם הספר שברשותכם נכתב על-ידי 20 מחברים.

2)   יש לרשום פסיק בין שם משפחה לשם פרטי וכמו כן בין מחברים שונים, גם לפני המחבר האחרון שמופיע עם הסימן & לפניו (בניגוד להנחיות בעברית).

3)   הפסיק יירשם לאחר הנקודה הצמודה לאות השם הפרטי. למשל, ,.M

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי., שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי.,
   שם משפחה, אות ראשונה  של שם פרטי., & שם משפחה, אות ראשונה
   של שם פרטי. (שנה). שם הספר. מו"ל.

Schensul, S. L., Schensul, J. J., & LeCompte M. D. (1999). Essential ethnographic methods : observations, interviews, and questionnaires. AltaMira Press.
 

21 מחברים ומעלה

   שימו-לב: אם לספר יש 21 מחברים (או יותר), יש לרשום את 19 הראשונים
   ואת המחבר האחרון. בין המחבר ה-19 למחבר האחרון יש להוסיף שלוש נקודות.

עברית

לספר הבא יש 22 מחברים. יש לרשום את 19 הראשונים, להוסיף שלוש נקודות, ואחר-כך לרשום את המחבר האחרון.

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי עם גרש, (עד המחבר ה-19)...
   שם המחבר האחרון. (שנת הוצאה). שם הספר. מו"ל.

לועזית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי., שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי.,
   (עד המחבר ה-19)., ... שם המחבר האחרון. (שנת הוצאה). שם הספר. מו"ל.  

תאגיד כמחבר

 שימו לב:
 1)   המחבר הינו ארגון ולא אדם. דוגמאות למחברים-תאגידים: משרד החינוך, ארגון ניצן, 
       הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ארגון אונסק"ו, ארגון גרינפיס וכד'.

 2)   אם המחבר והמו"ל הינם אותו ארגון, יש להשמיט את פרטי המו"ל.
       רשמו מו"ל רק אם מדובר בארגונים שונים (הדוגמה של מכון מופ"ת).

עברית

    שם התאגיד. (שנה). שם הספר.       

ישראל. משרד החינוך והתרבות. המזכירות הפדגוגית. (תשכ"ה). תלמידים טעוני-טיפוח בחינוך היסודי והעל-יסודי : הרצאות ודיונים בכינוס המפקחים והמדריכים.

מכון מופ"ת. (2012). הבניית זהות מקצועית: תהליכי הכשרה ופיתוח מקצועי של מורים בישראל. ועדת המחקר הבין ממלכתית.
לועזית

 שם התאגיד. (שנה). שם הספר.

American Psychiatric Association. (2016). Neurodevelopmental disorders : DSM-5 selections.

UICEF. (1988). Problems and priorities regarding recurrent cost.

מאמר או פרק מתוך ספר ערוך (מאמרים של מחברים שונים)

ספר שהינו אסופת מאמרים שחוברו על-ידי מחברים שונים, והתייחסתם רק למאמר/ים מסוים/ים.
בניגוד לסעיף הקודם (פרק מתוך ספר), במקרה של מאמר מתוך ספר ערוך עליכם לציין את
מספרי העמודים.

עברית

שם משפחה של מחבר המאמר, אות ראשונה של שמו הפרטי עם גרש (שנה).
שם המאמר. בתוך אות ראשונה  של שמו הפרטי של העורך עם גרש
שם משפחתו (עורכ/ת), שם הספר (עמ' מספרי עמודים רשומים מימין לשמאל). מו"ל.

ליבוביץ, נ'. (1957-1963). להוראת התנ"ך בכיתות הגבוהות. בתוך ח' חמיאל, (עורך). מעינות ה' : מאסף לענייני חינוך והוראה (עמ' 34-44). הוצאת הספרים של הסוכנות היהודית לארץ ישראל.
לועזית

שם משפחה של מחבר המאמר, אות ראשונה של שמו הפרטי. (שנה). שם המאמר. In אות ראשונה של שמו הפרטי של העורך.
      שם משפחתו  (.Ed), שם הספר (.pp מספרי עמודים). מו"ל.

Josselson, R., & Lieblich, A. (2003). A framework for narrative research proposals in psychology. In R. Josselson, A. Lieblich, & D.P. McAdams (Eds.), Up close and personal: The teaching and learning of narrative research (pp. 259–272). Washington, DC: American Psychological Association.

מאמרים

מאמר מכתב-עת מודפס

שימו לב:
אם כתב-העת מחולק לחוברות שבונות כרכים, חובה לציין את מספר החוברת.
יש לרשום את מספר החוברת בסוגריים הצמודים למספר הכרך.
המידע שמוטה (מלבד שם כתב העת) הינו רק מספר הכרך, לא החוברת.

עברית

  שם משפחה, אות ראשונה של שמו הפרטי של מחבר המאמר עם גרש (שנה).
     שם המאמר. שם כתב-העתמספר כרך(מספר חוברת), מספרי עמודים מימין לשמאל.

 שדה-טסה, ד', גינזבורג, ק', שטדלר, י', דרורי, מ' (1998). מודל התערבות פסיכו-סוציאלית לנשים עם סרטן השד. חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית, 18(2), 341-327.
 לועזית

   שם משפחה, אות ראשונה של שמו הפרטי של מחבר המאמר. (שנה). שם המאמר. שם כתב העת, מספר הכרך(מספר חוברת), מספרי עמודים משמאל לימין.

Bronfenbrenner, U. (1979). The ecology of human development: Experiments by nature and design. Harvard University Press 2, 139-163.‏

מאמר אקדמי ללא (DOI (digital object identifier

הדגשת המקור הראשי (ספר, כתב-עת, וכד') בעברית ובלועזית באמצעות כתב נטוי

מספר מחברים

שתיים מהדוגמאות בסעיף זה כוללות מאמרים שלהם יותר ממחבר אחד. שימו לב לפיסוק:
בעברית יש לרשום פסיק בין מחבר אחד למשנהו חוץ מאשר לפני המחבר האחרון (שאליו מוצמדת ו' החיבור); בלועזית יש לרשום פסיק בין כל המחברים (כולל האחרון) ויש להוסיף את הסימן & לפני המחבר האחרון.

עברית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי עם גרש (שנה). שם המאמר. שם כתב-העת, מספר כרך, מספרי עמודים. כתובת URL

יש לרשום את שורת הכתובת בשורה אחת. אם לא ניתן, יש לעבור לשורה הבאה
         ולרשום אותו במלואו. 

בוסקילה, י. וחן-לוי, ת. (2023). "רציתי לצעוק: לא מגיע לי יחס כזה"...: מעמד המורים בישראל בתקופת הקורונה - תפיסות מורים וגננות. דפים, 78, 34-13.
https://dapim.mofet.macam.ac.il/teachers_israel_covid19

יפרח, מ', גלובמן, ר' וספקטור-לוי, א' (2016). מודל הוליסטי להוראה וללמידה של מדע וטכנולוגיה בכיתה הטרוגנית משלבת: פיתוח, עיצוב ויישום. מגמות, 50(2), 354-315. http://www.jstor.org/stable/24585497

לועזית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי. (שנה). שם המאמר. שם כתב-העת,
מספר כרך (מספר חוברת), מספרי עמודים. כתובת URL

Bar-On, R. (2006). The Bar-On model of emotional-social intelligence (ESI). Psicothema, 18(Suppl.), 13-25. http://www.psicothema.com/pdf/3271.pdf

Kristin L. Perkins. (2024). Heterogeneous Household Change among Children. RSF: The Russell Sage Foundation Journal of the Social Sciences10(1), 82–102.  https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1438544.pdf

מאמר אקדמי עם DOI מהרשת, ממאגר מידע או מודפס

הערות מקדימות

1)      (DOI (Digital Object Identifier הינו מעין "תעודת זהות" של מאמר אקדמי אלקטרוני, לא לכל פרסום אקדמי יש DOI. אולם אם יש, יש להעדיף אותו על פני כתובת URL.

         דוגמה לרישום:   http://doi.org/10.1037/0278-6133.24.2.225

         יש לרשום את ה-DOI בשורה אחת. אם לא ניתן, יש לעבור לשורה הבאה
         ולרשום אותו במלואו. 

2)      אם כתובת ה-DOI ארוכה ומסורבלת ואתם רוצים לקצרה, הזינו אותה
         באתר shortdoi.org, ותקבלו גרסה מקוצרת של הכתובת.      

3)      הדגשת המקור הראשי (ספר, כתב-עת, וכד') בעברית ובלועזית באמצעות כתב נטוי

עברית

  שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי עם גרש ושם משפחה, אות ראשונה של
        שם פרטי עם גרש (שנה). שם המאמר. שם כתב העת, מספר הכרך,
        מספרי עמודים מימין לשמאל. כתובת DOI של המאמר.

אהרוני, מ' (2020). לבייש ולא להתבייש: רפטואר של פעולות כוחניות אזרחיות
   ברשת החברתית בתחום הפגיעות המינית. סוגיות חברתיות בישראל, 29,
   84-41.  https://doi.org/10.26351/SIII/29-1/2

לועזית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי., & שם משפחה, אות ראשונה של
שם פרטי. (שנה). שם המאמר. שם כתב-העת, מספר כרך, מספרי עמודים.
כתובת ה-DOI של המאמר

Park, E., Logan, H., Zhang, L., Kamigaichi, N., & Kulapichitr, U. (2020). Responses to coronavirus pandemic in early childhood services across five countries in the Asia-Pacific Region: OMEP Policy Forum. International Journal of Early Childhood, 52(3), 249–266.           https://doi.org/10.1007/s13158-020-00278-0

כתבה מתוך עיתון יומי או מגזין

הערות מקדימות

1)  הדגשת המקור הראשי (ספר, כתב-עת, וכד') בעברית ובלועזית באמצעות כתב נטוי.

3)  מספרי העמודים יש לרשום כך:

     לועזית: יש לרשום את הקיצור p. לציון עמוד בודד ואחריו יש לרשום את מספר העמוד.

     יש לרשום את הקיצור pp. לציון יותר מעמוד אחד, ואחריו יש לרשום

     את מספריהם, משמאל לימין. דוגמאות:  pp. 23-30 | p. 34

     עברית: יש לרשום את הקיצור  עמ' ואחריו את מספרי העמודים מימין לשמאל.

     אין זה משנה אם מדובר בעמוד בודד או במספר עמודים.

     דוגמאות: עמ'  34 | עמ'  30-23

4)  מספור העמודים כולל גם את החלק בעיתון ומבוטא אלפביתית, בהתאם לשפת העיתון.
עברית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי עם גרש (שנה, יום בחודש וחודש). שם המאמר.
  שם העיתון, מספר החלק בעיתון ומספר העמוד.

לוין, ג. (2002, מאי 1).  יחסי מחנכות וילדים בגיל הרך. גיל רך.
http://www.gilrach.co.il/?p=102

לועזית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי. (שנה, יום בחודש וחודש). שם המאמר.
  שם העיתון, מספר המדור בעיתון ומספר העמוד.

Gewertz, C. (2021). Teachers' mental health has suffered in the pandemic. Here's how districts can help. Education Week, 40(32), 19–21. https://www.edweek.org/leadership/teachers-mental-health-has-suffered-in-the-pandemic-heres-how-districts-can-help/2021/05

עבודות מחקר

עבודות אקדמיות מודפסות

תזה (תואר שני) מודפסות

עברית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי עם גרש (שנה). שם התזה
   [עבודת גמר מחקרית (תזה)]. שם המוסד האקדמי.

ביטון, א' (2003). שביעות רצון של ילדים עם תסמונת דאון והוריהם ממסגרות חינוך מיוחדות בהשוואה לשילוב במסגרות חינוך רגילות [עבודת גמר מחקרית (תזה)]. אוניברסיטת בר אילן.

 לועזית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי. (שנה).  שם התזה 
   [Master's thesis]. שם המוסד האקדמי.

Katz, R. (1980). Moral education and law-related education. [Master's thesis]. Bar-Ilan University.

דיסרטציה (תואר שלישי) מודפסות

עברית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי עם גרש (שנה). שם הדיסרטציה [חיבור לקבלת תואר "דוקטור לפילוסופיה"].
   שם המוסד האקדמי.

פסלר, ע.' (2005). המכלול בחינוך הגבוה: תהליכי שינוי קונצפטואליים ומבניים בהשכלה הגבוהה בישראל (2000-1975). [חיבור לקבלת תואר "דוקטור לפילוסופיה"]. אוניברסיטת בר-אילן.

לועזית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי. (שנה). שם הדיסרטציה
   [Doctoral dissertation]. שם המוסד האקדמי.

Barenholz, Y. (2005). The Just community approach to moral education in religious public schools in Israel : a case of adaptation.  [Doctoral dissertation]. Jewish Theological Seminary of America.

עבודות ממאגר מידע

תזה (תואר שני) ממאגר

לועזית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי. (שנה). שם התזה (.Publication No
   מספר הפרסום במאגר) [Master's thesis, שם המוסד האקדמי]. שם המאגר. 

Guan, J. J. (2009). Aesthetic interest in music education for children in foster piano. [Master's thesis, Huazhong Normal University]. ProQuest Dissertations and Theses database.

דיסרטציה (תואר שלישי) ממאגר

לועזית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי. (שנה).  שם הדיסרטציה 
   (.Publication No מספר העבודה במאגר)  [Doctoral dissertation,
   שם המוסד האקדמי]. שם המאגר. 

Slaughter ML. (2025). Perilous residues: American federal educational intervention through a student academic mathematics achievement apparatus. [Doctoral dissertation, The University of Wisconsin - Madison]. ProQuest Dissertations and Theses database.

עבודות מאתר של מוסד אקדמי 

תזה (תואר שני) מאתר של מוסד אקדמי

עברית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי עם גרש (שנה). שם התזה
   [עבודת גמר מחקרית (תיזה), שם המוסד האקדמי]. 
   שם האתר. כתובת URL

רוזנברג, ב' (2021). תפיסתן של נשים חרדיות גרושות את מידת המשמעות של גופי חינוך שונים על חיי הנישואין‏ / בריינדי רוזנברג. [עבודת גמר מחקרית (תיזה), אוניברסיטת בר-אילן] . תזות ועבודות דוקטורט - אוניברסיטת בר-אילן.

http://offprints.lb.biu.ac.il.eu1.proxy.openathens.net/tif/theses/thes_…

לועזית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי. (שנה). שם התזה .
   [Master's thesis, שם המוסד האקדמי]. שם האתר.  כתובת URL

Hoter-Hermony, Y. (2022). The relationships amongst teachers quality, teachers satisfaction, investment in education and PISA performances : an international comparative view [Master's thesis, Bar-Ilan University]. These and dissertations - Bar-Ilan University. 

http://offprints.lb.biu.ac.il.eu1.proxy.openathens.net/tif/theses/thes_…

דיסרטציה (תואר שלישי) מאתר של מוסד אקדמי

עברית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי עם גרש (שנה). 
   שם הדיסרטציה [חיבור לקבלת תואר "דוקטור לפילוסופיה", שם המוסד]. שם האתר. כתובת URL  

גרנית-דגני, ד' (2016). כלי הערכה לתכניות חינוך סביבתי המבקשות לקדם תהליכי אקספלורציה בזהות התלמיד. [חיבור לקבלת תואר "דוקטור לפילוסופיה", אוניברסיטת בן-גוריון בנגב]. תזות ועבודות דוקטורט - אוניברסיטת בן גוריון. https://primo.bgu.ac.il/discovery/delivery/972BGU_INST:972BGU/122184742…         

לועזית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי. (שנה). שם הדיסרטציה .
   [Doctoral dissertation, שם המוסד האקדמי]. שם האתר. כתובת URL

Feldman, N. (2016). Exploring the professional learning community in special education schools serving pupils with autism [Doctoral dissertation, Bar-Ilan University]. These and dissertations - Bar-Ilan University. 

http://offprints.lb.biu.ac.il.eu1.proxy.openathens.net/tif/theses/thes_…

כלי מחקר

שאלון מתוך עבודת גמר

אזכור ורישום של עבודת הגמר שממנה נלקח השאלון.

לדוגמה: שאלון מיומנויות חברתיות בקרב ילדים עם אוטיזם.

המבורגר, ליאור. (2022). יכולות חברתיות של ילדי גן עם הפרעה על רצף האוטיזם: תרומתה של הברית המשפחתית [חיבור לקבלת תואר "דוקטור לפילוסופיה"]. אוניברסיטת חיפה.

 
 

שאלון מתוך מאגר מידע

מחבר (שנה). שם השאלון [רשומה ממאגר]. שם המאגר. DOI 

  • רושמים את השאלון לפי המקום שבו התפרסם
  • מוסיפים מידע אודות המאגר רק אם המאגר מכיל מידע תיאורי ואדמיניסטרטיבי בנוסף לשאלון עצמו

Taresh, S. M., Morett, L. M., Zaid, S. M., Roslan, S., Taleb, M. T., Song, P., Ahmad, N. A., & Noman, S. (2024). Beliefs towards ASD Questionnaire (BASD-Q), 2024. [Database record]. PsycTESTS. https://doi.org/10.1177/13623613231211850

 

כנסים

הרצאה / מושב בכנס

הכוונה להרצאה / מושב שנכחתם בהם. הרצאות שקראתם מתוך ספר או מהרשת, ראו בהמשך.

יש לרשום את התאריכים של כל ימי הכנס, לא רק את היום בו התקיימו ההרצאה / המושב הספציפיים.
עברית

שם משפחה של המרצה, אות ראשונה של שמו הפרטי עם גרש (שנה, ימים בחודש חודש). 
   שם ההרצאה / המושב [הרצאה / מושב בכנס]. שם הכנס, שם הארגון האחראי,
   מקום הכנס כולל שם המדינה.

עירם, י' (1997, י' באדר א' תשנ"ז, 17 בפברואר). חינוך לערכים, לסובלנות ולשלום [הרצאה בכנס]כנס חנוכת הקתדרה לחינוך לערכים, לסובלנות ולשלום ע"ש ד"ר יוסף בורג, אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן, ישראל.

לועזית

שם משפחה של המרצה, אות ראשונה של שמו הפרטי. (שנה, חודש ימים בחודש).
   שם ההרצאה  [Paper presentation]. שם הכנס, מקום הכנס כולל שם המדינה.

Jang, S. (2019, August 8–11). Deconstructing the opposition of natural/arbitrary in Coleridge’s theory of language [Paper presentation]. NASSR 2019: Romantic Elements, Chicago, IL, United States.

הרצאה שפורסמה בספר של כנס (Proceeding), מודפסת

שימו לב: הדוגמה להלן מתייחסת לספר כנס היוצא לאור מדי שנה ואינו חד-פעמי.

עברית

שם משפחה של המרצה, אות ראשונה של שמו הפרטי עם גרש (שנה). שם ההרצאה.
   בתוך אות ראשונה של שם פרטי עם גרש שם משפחה של העורך (עורכ/ת), 
   שם ספר הכנס: כרך מספר הכרך. שם הכרך (עמ' מימין לשמאל). שם המו"ל.

אילון, א' ואהרוני, נ' (2023). בחינת מיומנויות האוריינות הדיגיטלית של תלמידי חטיבות-הביניים והחטיבות העליונות בעת משבר הקורונה. בתוך ד' אולינק-שמש, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, י' סידי, י' עשת-אלקלעי, י' קלמן וא' רובין (עורכים), האדם הלומד בעידן הדיגיטלי : ספר הכנס השמונה־עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס (עמ' 12-3). האוניברסיטה הפתוחה, מרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות בהוראה ע"ש צ'ייס.

לועזית

שם משפחה של המרצה, אות ראשונה של שמו הפרטי. (שנה). שם ההרצאה. In אות ראשונה של שם פרטי.
   שם משפחה של העורך (.Eds), שם ספר הכנס: .Vol מספר הכרך. שם הכרך 
   (.pp מספרי עמודים). שם המו"ל.

Nascimento, M.M., Catarino, P. (2024). How many roads? Critical thinking and creativity in higher education and mathematics. In M.E. Auer, U.R. Cukierman, E. Vendrell Vidal, & E. Tovar Caro (Eds.), Towards a hybrid, flexible and socially engaged higher education (pp. 31-40). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-51979-6_4

הרצאה שפורסמה בספר של כנס (Proceeding), ברשת

  הכוונה לספר כנס שמופיע כקובץ PDF וניתן לעיין בו ברשת.

עברית

שם משפחה של המרצה, אות ראשונה של שמו הפרטי עם גרש (שנה). שם ההרצאה.
   בתוך אות ראשונה של שם פרטי עם גרש שם משפחה של העורך (עורכ/ת), 
   שם ספר הכנס: כרך מספר הכרך. שם הכרך (עמ' מספרי עמודים מימין לשמאל). שם המו"ל. כתובת URL

ברק, א' (2011). ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. בתוך נ' אלוני (עורך), מחשבה רב-תחומית בחינוך ההומניסטי : כרך 6. אודיסיאה בחינוך (עמ' 18-10). מכללת סמינר הקיבוצים. 
   http://www.smkb.ac.il/educational-thought/Bilingual-articles-volume6

לועזית

שם משפחה של המרצה, אות ראשונה של שמו הפרטי. (שנה). שם ההרצאה.
   In אות ראשונה של שם פרטי. שם משפחה של העורך (.Ed),
   שם ספר הכנס: .Vol מספר הכרך. שם הכרך (.pp מספרי עמודים). מו"ל. כתובת URL

Nascimento, M.M., Catarino, P. (2024). How many roads? Critical thinking and creativity in higher education and mathematics. In M.E. Auer, U.R. Cukierman, E. Vendrell Vidal, & E. Tovar Caro (Eds.), Lecture notes in networks and systems: Vol. 899. Towards a hybrid, flexible and socially engaged higher education (pp. 31-40). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-51979-6_4

מידע מאתרים

מאמר או אתר מהאינטרנט שאיננו מכתב-עת מקוון

עברית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי  עם גרש (תאריך כתיבת הדף: שנה, יום בחודש חודש). שם המאמר. שם האתר.
כתובת URL או DOI

או

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי עם גרש (ח"ת). שם האתרכתובת URL או DOI

ניג'ם-אכתיאלת, פ. ושרק, י. (2022). התוכנית לשיפור איכות החינוך בגני הילדים באוכלוסייה הערבית מחקר הערכה מעצבת ומסכמת. דמ-22-879. מכון מאיירס-ג‘וינט-ברוקדייל. https://brookdale.org.il/arab-kindergarten

 

לועזית

שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי., שם משפחה, אות ראשנה של שם פרטי., & שם משפחה, אות ראשונה של שם פרטי. (תאריך כתיבת הדף: שנה, חודש יום בחודש). שם המאמר. שם האתר. כתובת URL או DOI

Markowitz, A., Bassok, D., Smith, A., & Kiscaden, S. (2020). Child care teachers’ experiences with COVID-19: Findings from the study of early education in Louisiana. University of Virginia.
https://researchconnections.org/childcare/resources/38281

ארגון כמחבר מאמר מהאינטרנט

עברית

שם הארגון. (תאריך חיבור המאמר, אם קיים). שם המאמר. כתובת URL או DOI

משרד התעשייה המסחר והתעסוקה, אגף מעונות יום ומשפחתונים לגיל הרך (2009). סטנדרטים להפעלת מסגרות חינוכיות לפעוטות : דו"ח ועדה מייעצת בראשותה של פרופ' רוזנטל.
   https://gov.il/daycare-operation-standards-rosental

 

לועזית

שם הארגון. (תאריך חיבור המאמר). שם המאמר. כתובת URL או DOI

OECD (2018). Engaging young children: Lessons from research about quality in early childhood education and care. Paris: OECD. https://doi.org/10.1787/9789264085145-en

מאמר מהאינטרנט, חסר מחבר / תאריך

ללא מחבר

עברית

שם המאמר. (תאריך חיבור המאמר). שם האתר. כתובת URL או DOI

תקנות הפיקוח על מעונות יום לפעוטות (תנאים לפעילות של מעון יום לפעוטות), (תשפ"א–2021). https://www.nevo.co.il/law_html/law01/502_445.htm

לועזית

שם המאמר. (תאריך חיבור המאמר). שם האתר. כתובת URL

Google Chrome Users Can Now Block All Annoying Ads, Pop-Ups & Get Faster Web Browsing… (n.d.).  https://safetechtips.com/. https://shorturl.at/MAIWF

ללא תאריך

עברית

מחבר המאמר/שם הארגון. (ח"ת). שם המאמר. כתובת URL או DOI

רבינוביץ, מ. (ח"ת). סוגיות בפעילותן של מסגרות לגיל הרך בצל נגיף הקורונה. הכנסת, מרכז המחקר והמידע.
https://knesset.gov.il/childcare_covid19

 

לועזית

שם הארגון. (.n.d)  שם המאמר. שם האתר. כתובת URL או DOI

National Nurses United. (n.d.). What employers should do to protect nurses
from Zikahttps://www.nationalnursesunited.org/what-employers-should-do-
to-protect-rns-from-zika

דו"ח ברשת

ברשת קיימים פרסומים שמופיעים כקבצים ושאינם מאמרים או ספרים.
לרוב מדובר בדוחות שאינם מופיעים בקטלוגים של ספריות או במאגרי מידע אלא
באתרים מקצועיים, ממשלתיים, חברתיים וכדומה.

עברית

שם המשפחה של המחבר, האות הראשונה של שמו הפרטי עם גרש ושם המשפחה
            של המחבר האחרון, האות הראשונה של שמו הפרטי עם גרש (תאריך הדוח)
            שם הדוח / הפרסום. שם האתר שבו הופיע הדוח. קישור URL או PDF

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. (2022). פני החברה בישראל: מגפת הקורונה בישראל, תמונת מצב חברתית־כלכלית 2020, דוח מס' 13.
https://cbs.gov.il/statistics-report

לועזית

שם המשפחה של המחבר, האות הראשונה של שמו הפרטי., & שם המשפחה של
                המחבר האחרון, אות ראשונה של שמו הפרטי. (תאריך הדוח). שם הדוח / הפרסום.
                שם האתר שבו הופיע הדוח. קישור URL או PDF

Stuster, J., Adolf, J., Byrne, V., & Greene, M. (2018). Human exploration of Mars: Preliminary lists of crew tasks (Report No. NASA/CR-2018-220043). National Aeronautics and Space Administration. https://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/20190001401.pdf