דברי פרופ' חפציבה בתיה ליפשיץ בטקס מקדים עבור פרויקט 'עוצמות' בערב הענקת התאריםהענקת תארים 'עוצמות'

פרופ' חפציבה בתיה ליפשיץ

ראשת התוכנית לתואר שני חינוך מיוחד- מוגבלות שכלית
יו"ר הקתדרא לחקר וקידום כושר השתנות האדם ע"ש מצ'אדו ופרוייקט עוצמות
ראשת מרכז בייקר לחקר וקידום פעוטות וילדים עם מוגבלות שכלית

טקס קבלת פנים לכבוד הסטודנטים עם רב גוניות קוגניטיבית שסיימו תואר ראשון

יום ד', ד' תמוז, תשפ"ד 10.7.24

מאתפרופ' חפציבה בתיה ליפשיץ

רותי בר אור, תומר-גד ברק, חופית גילעד, הניה גרינגרטן, עודד נפתלי, ליאור שמואלביץ, משפחות בר אור, ברק, גילעד-שושני, גרינגרטן, נפתלי ושמואלביץ.
ח"כ מיכל ולדיגר, פרופ' זהבית גרוס, הרב יצחק קראוס, ד"ר רחל לוי-דרומר, מר מוטי משען, אחי הדיין הרב צבי ליפשיץ, עדה עוז -, רקפת בן גייא, סיגל פרץ יהלומי –, שרית טילוביץ לוי, דניה אייזנברג ואילת נבון - ראשת התכנית ללימודי תעודה בספרנות - שירותי קהל במיכללת דוד ילין, חברי לסגל האקדמי והמינהלי בפקולטה לחינוך, הסטודנטים שלנו לתואר שני ברב-גוניות קוגניטיבית, צוות 'עוצמות', מנגישים אקדמיים ואורחים יקרים.

ברוכים הבאים לטקס הענקת תואר ראשון ל-6 אנשים מיוחדים במינם שהצליחו לשבור סטריאוטיפים, לנפץ את תקרת הזכוכית וסיימו תואר ראשון רב תחומי במדעי החברה, בפקולטה לחינוך באוניברסיטת בר אילן.

באחד מן המשפטים מעוררי ההשראה של הרב יונתן זקס ז"ל, הוא אמר: "אין מסלולים מהירים. הישג בר קיימא נירכש בדרך ארוכה, ומה שבא בקלות יעלם בקלות..."

סטודנטים יקרים: זרעתם... השקעתם... התאמצתם במשך 10 שנים. אתם ומשפחותיכם. אבל יש שכר לפעולתכם: הזורעים בדמעה - ברינה יקצורו.

תומר-גד ברק אחד מן הבוגרים נהג לשלוח מידי יום את הפתגם היומי ב whatsapp הקבוצתי. באחד מהם ציטט את דבריו של קרל מרקס, פעיל זכויות אדם: "אידיאלים הם כמו כוכבים לא תוכל לגעת בהם בידיך, אבל הם כמו ספנים המפליגים בימים, אתה בוחר בהם שינחו אותך בדרכך ובעקבותיהם תגיע ליעדיך..."

לפני עשר שנים כשהתחלנו , היעד של קבלת התואר היה בגדר  אידיאל וחששנו להתחייב
"הודו להשם כי טוב כי לעולם חסדו" נוהגת דיקאנית הפקולטה לחינוך פרופ' זהבית גרוס לומר. מסתבר שהנכחת הקב"ה  גם בחיים האקדמיים - זה לא דתרתי דסתרי
היעד התגשם. השגתם אותו!!!

לפני שנתחיל בברכות והתודות אנחנו מזמינים אתכם לצפות עימנו בסרטון בן חמש דקות על מסע בן 10 שנים

'עוצמות' - מדע עם נשמה.

 

'עוצמות' הוא תאוריה, פדגוגיה ומחקר אבל 'עוצמות' הם קודם כל האנשים עצמםהסטודנטים והצוות. ד"ר שושנה ניסים רכזת הפרוייקט - כלת פרס בייקר לשנת תשפ"ב. מה שיפה בשושנה שהיא לא מוותרת על המגע הישיר עם הסטודנטים של 'עוצמות' והיא מתעקשת ללמד אותם.

לד"ר אירית חן - רכזת הפרקטיקום של התואר השני שעושה את עבודתה במסירות ויעילות. תודה מיוחדת על הכנת המצגת לערב זה.

ד"ר דליה טל שהיתה מהראשונות ששילבו את הסטודנטים בכיתותיהם יחד עם פרופ ' סיגל עדן.

ד"ר אורלי אלשייך וד"ר חיה עמינדב פסיכולוגית קלינית שיקומית לשעבר ראש האגף שמלווה אותנו בכל האיבחונים

בימים אלה קבלנו אישור לפתיחת קורס מנגישי השכלה אקדמית לאנשים בכל רמות של המוגבלות השכלית כולל מוגבלות קשה ועמוקה עם תמיכות מרובות ומיניתי את ד"ר נסים לעמוד בראשו יחד עם צוות 'עוצמות'. תודה לחני זהר ודפנה סילבצקי אגף בכיר להכשרה מקצועית ופיתוח כ"א
 

תודה למנגישים האקדמיים כולם בוגרי התואר השני ברב גוניות קוגניטיבית:

מיכל  קמר, אושרת דנציגר, אפרת קאופמן, אביטל וויס, עפרה כהן, ד"ר נועה בוסתן , מתניה ריגר ואחרונה חביבה מורג כראדי המגישה האקדמית בלימודי הספרנות בדוד ילין.

החלטה של הצוות והמנגישים היתה לא להיות שבויים בקונספציות, אלא  לעצב אותן
לפני שנתחיל בברכות נאמר דברי תודה:
למוטי משען לראש מערך נשיא שנתן לנו את הבוסט הראשון בימיו של פרופ' משה קוה כנשיא.

תודה ל-64 מרצי  האוניברסיטה ששילבו את הסטודנטים בקורסים שלהם. שלחנו לכל אחד מכתב אישי להנהלת האוניברסיטה.

תודה לסגל המינהלי של הפקולטה לחינוך לענת ויכמן היועצת,  לאיילת קהלני על התקציב, למאיה ראש מינהל פקולטה, ליפית, לאיילת גרלינג לחברתי לאה ולצוות המעבדות ללמדיה דיגיטלית בראשות איתן בן נון, למאור קהימקר ולנעמה סולטאני.
 

אמנת האו"ם קוראת לשילובם בהשכלה הגבוהה של אנשים עם מוגבלות. אוניברסיטת בר-אילן הראשונה בארץ ובעולם שהגשימה את האגנדה בקבלה את הסטודנטים שלנו כמן המנין. לרקטור פרופ' אמנון אלבק, ד"ר רחל לוי דרומר המזכיר האקדמי שסללו את דרכינו באוניברסיטה

תודה מיוחדת לדקן המייסד של הפקולטה לחינוך - פרופ' יעקב יבלון, לרקטורית לשעבר פרופ' מרים פאוסט ז"ל ויבדל"ח מר חיים אנקונה ראש אגף תקציבים.


 מאחורי 'עוצמות' עומדים שורת ידידים ותורמים ברוח וחומר.

משפחות רודרמן, קנדל, ארגון בוגרי בר אילן ומשפחת קלימובסקי.

אחד התורמים ברוח הוא מר חיים זיסוביץ איש תקשורת יקר שהיה אמור להנחות את הארוע.

מקוה שהתחליף לא כל כך נורא!!!


אני מתכבדת להזמין  את חברת הכנסת הגב' מיכל ולדיגר - ח״כ וולדיגר, יו״ר השדולות בכנסת לחיזוק החוסן למען בריאות הנפש בישראל. היא ידועה בפעילות הציבורית החברתית בתחומים הנל וכן בקרב נפגעי תחלואה כפולה, מלחמה בסמים ואלכוהול, קידום מעמד האישה ושוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות, ועוד ועוד. לפני כשנתיים בקרה את הסטודנטים בפרוייקט, ומאז היא ידידת הפרוייקט ואף נעזרנו בה לשיפור זכויות הסטודנטים ומשפחותיהם
ח"כ מיכל בבקשה

ברכות:

פרופ' זהבית גרוס דקנית הפקולטה לחינוך היא חוקרת בעלת שם בינלאומי ותארי כבוד במדינות רבות בעולם בתחומי הוראת השואה, יחסי יהודים-וערבים, חינוך דתי השוואתי ותהליכי סוציאליזציה. כראשת קתדרת אונסקו לחינוך לערכים, לסובלנות ולשלום על שם ד"ר בורג והיתה בין המרצים הראשונים שהסכימו לשלב  את 6 הסטודנטים בקורסי החינוך הבלתי פורמלי.
וכדקנית יצרה תפקיד חדש בפקולטה: נציבת גיוון והכלה. היא מעודדת את 'עוצמות' ואף ביקשה לפתוח מחזור חדש של סטודנטים לתואר ראשון, דבר החשוב מאוד מבחינה מקצועית.


הרב פרופ' יצחק קראוס, מרצה במכון הגבוה לתורה במדרשה, לשעבר נשיא המכללה האקדמית הרצוג. הרב קראוס שילב את הסטודנטים בשיעורי חברותא במדרשה לנשים, ופתח להם צוהר להיכרות מעמיקה עם העולם התורני.

גב' עדה עוז, מנכ"לית עמותת עתיד. עדה היתה חברת צוות במכון פוירשטיין, במסגרת עמותת שקל שילבה אנשים עם רב וגניות קוגניטיבית בבי"ס למשחק ניסן נתיב. עדה שמעה על פרוייקט 'עוצמות' דרך דר חיה עמינדב שהיתה אז ראש אגף. היא הרימה אלי טל ותוך שבועיים הגיעו 20 סטודנטים ששיה מהם מקבלים היום תואר

"הזורעים בדמעה ברינה יקצורו". נעבור ל- 6 החתנים והכלות המקבלים כיום תואר ראשון ונשמע רשמים מהקורסים בבר אילן ובמיכללת דוד ילין.

תודה למוראג כראדי ולד"ר שושנה ניסים על הכנת הסטודנטים.
עודד נפתלי
חופית גלעד
ליאור שמולביץ
רותי בראור
תומר גד ברק
הניה גרינגרטן


גב' רקפת בן גיא- ראש מינהל מוגבלויות משרד הרווחה והביטחון החברתי. במשך השנים שיתפנו פעולה באופן מתמיד עם נציגי האגף. התחלנו את הקשר עם ד"ר חיה עמינדב ולאחר מכן עם מר גדעון שלום. וכעת עם גב' רקפת בן גיא והצוות שלה: מר דני כץ, ראש אגף בכיר קהילה מתי כהן - מנהל תחום - להשכלה פנאי ומועדונים בקהילה.

גב' סיגל פרץ יהלומי – מנכ"לית אקים. להשלים (דליה לברר איך שנציג אותה)

תודה לסיגל על שיתוף הפעולה עם פרוייקט 'עוצמות'. אני זו שביקשתי את עזרתה והיא נענתה לכל הבקשות. סיגל חבירה חיברה אותנו לעו"ס שתסייע לצד גב' איילת נבון ממכללת דוד ילין, בשילוב הסטודנטים כתומכי ספרנים. כומכ כן היא העמידה לרשותנו את עורכת הדין של אקים שתסייע לנו ולמשפחות לממש את זכויותיהםבנוסף אנו בודקים אפשרות לפתוח מחזור נוסף של לומדים לתואר ראשון.

ד"ר רחל לוי דרומר- לשעבר המזכיר האקדמי באוני' בר אילן, שסללה את דרכינו  ופתחה לנו את שערי האוניברסיטה, יחד עם אמנון הרקטור ובלעדיו

אני מזמינה את ד"ר שושנה ניסים להמשיך להנחות את הארוע

מר יצחק בראור אבא של רותי נציג ההורים
יצחק בראור אבא של רותי בראור. בוגר תואר במישפטים, לשעבר מנהל בית ספר, שותף לכתיבת חוק החינוך המיוחד בשנת 1988.
שרון גלסנר נציגת משפחות התורמים
עו"ד שרון גלסנר ביתם של ד״ר יצחק קנדל ז״ל וד״ר יהודית קנדל שתבדל״איו"ר העמותה לתסמונת האיקס השביר בישראל, בוגרת המסלול לתואר שני להתמחות במוגבלות שכלית. ודוקטורנטית בחוג לסוציולוגיה.