פרסומים בתקשורת

  • ד"ר איריס בן-דוד הדר

    שכר המורים בישראל

    ד"ר איריס בן-דוד הדר

    שכר המורים בישראל נמוך בהשוואה לא רק עבור מורים מתחילים אלא גם למורים עם 15 שנות ותק. השכר הנמוך פוגע לא רק במורים אלא בכלל מערכת החינוך. החלשת מערכת החינוך הציבורית פוגעת בתוואי הצמיחה הכלכלית ומרחיבה את אי השוויון. המדיניות המעתיקה את מנגנוני השוק לחינוך לא אפקטיבית ולא יעילה. העלות של הפגיעה המתבטאת בין היתר בירידה במיסים העתידים ובעלייה בתשלומי ההעברה יקרה יותר מהתשלום הנחוץ למשכורות המורים.

    נדרש תכנון של מדיניות חינוך לטווח ארוך.

  • פרופ' יוסי הראל פיש

    פרופ' יוסי הראל פיש בראיון לחדשות 12 בעניין הנתונים החדשים והמדאיגים על העלייה במשקל בישראל

    פרופ' יוסי הראל פיש

    פרופ' יוסי הראל-פיש מהפקולטה לחינוך התראיין לחדשות 12, לכתבה שעסקה בעליה במשקל בקרב הישראלים בכלל ובני נוער בפרט.

  • שמחה גתהון

    ד"ר שמחה גתהון מדליקה משואה ביום העצמאות תשפ"ב

    ד"ר שמחה גתהון

    משפיעות בחברה ובקהילה

    ברכות ליעל שרר ולד"ר שמחה גתהון מאוניברסיטת בר-אילן, שנבחרו להיות בין מדליקות ומדליקי המשואות ביום העצמאות תשפ"ב

    ד"ר שמחה גתהון היא יו"ר המועצה של מרכז מורשת יהדות אתיופי, ממקימות "עלם", פעילה בולטת למען קהילת יוצאי אתיופיה בישראל ומרצה בפקולטה לחינוך בבר-אילן המלמדת קורס בחינוך לא פורמלי. בשנה שעברה, תשומת לב רבה הופנתה אל שקד גתהון, בתה של ד"ר גתהון, שעמדה לצד יו"ר הכנסת בטקס הדלקת המשואות. השנה אמה תזכה להדליק משואה כהוקרה על פעילותה הציבורית.

    הפעילה החברתית יעל שרר, היום סטודנטית לתואר שני בניהול מערכות בריאות בפקולטה למדעי החברה בבר-אילן, היא מקימת הלובי למלחמה באלימות מינית. שרר, שהפכה לפעילה ציבורית בעקבות התעללות שעברה בעצמה מצד אביה, היא עיתונאית, קולנוענית וסופרת, שעוסקת שנים רבות בזכויות אדם ונודעה בעיקר בשל מאבקה למען נפגעי ונפגעות אונס.

  • ד"ר איריס בן-דוד הדר

    האם קיים שוויון הזדמנויות בהשכלה הגבוהה?

    ד"ר איריס בן-דוד הדר

    ד"ר איריס בן-דוד הדר מהפקולטה לחינוך שבאוניברסיטת בר אילן הוזמנה לדיון בוועדת החינוך של הכנסת בנושא שוויון הזדמנויות בהשכלה הגבוהה בישראל.

    להמשך הכתבה ראו קישור מצורף.

  • ד"ר איריס בן-דוד הדר

    תשלום שכר למורים לפי הישגים של תלמידיהם אינו אפקטיבי

    ד"ר איריס בן-דוד הדר

    שכר המורים בישראל מנקודת מבט השוואתית בינלאומית נמוך. המיקום הנמוך בתחתית הטבלה מציב אתגר משמעותי למידת האפקטיביות ומהווה מכשול בהשגת החוסן הלאומי של ישראל. הפתרון אינו תשלומי שכר מורים המבוססים על הישגי התלמידים אלא העלאת שכר לפחות לשכר החציוני. המשך בטור הדעה בגלובס מאת ד"ר איריס בן-דוד הדר

  • ד"ר איריס בן-דוד הדר

    התשלום במונחים כלכליים של שכר המורים הנמוך בישראל

    ד"ר איריס בן-דוד הדר

    ד"ר איריס בן-דוד הדר מהפקולטה לחינוך שבאוניברסיטת בר אילן ערכה מחקר השוואתי בין ישראל למדינות המפותחות על שכר המורים-ישראל נמצאת בתחתית טבלת השכר עם שכר השווה כמעט למחצית השכר החציוני בהשוואה בגרמניה השכר גבוה פי 2 מהשכר החציוני.

    המשך בראיון אצל יעקב אייכלר חדשות "כאן"

  • ד"ר איריס בן-דוד הדר

    שכר המורים בישראל נמוך בהשוואת ל OECD

    ד"ר איריס בן-דוד הדר

    במחקר השוואתי בינלאומי שערכה ד"ר איריס בן-דוד הדר מהפקולטה לחינוך באוניברסיטת בר אילן עולה כי שכר המורים בישראל נמוך ושווה למחצית השכר החציוני במדינות ה OECD. המיקום בתחתית טבלת השכר מציב אתגר משמעותי למדיניות הפיתוח של ישראל.מצורף קישור לכתבתה של יעל אודם בחדשות ערוץ 12

  • "ימי קורונה" - ספרן החדש של פרופי עפרה קורת ודבורה גבעון על ילדים בגיל הרך ומשפחותיהם בתקופת הקורונה

    פרופ' עפרה קורת

    הספר "ימי קורונה: ילדים בגיל הרך בעתות משבר" (עורכות: עפרה קורת ודבורה גבעון, הוצאת רכס) יצא מטעם תוכנית הריס, לקידום תינוקות, טף ומשפחותיהם בישראל, מהפקולטה לחינוך באוניברסיטת בר-אילן. הספר מתמקד בחייהן של משפחות עם ילדים בגיל הרך בישראל בתקופת הגל הראשון של הקורונה. הפרקים נכתבו על ידי חוקרים, אנשי אקדמיה וטיפול ממגוון רחב של מקצועות, שבחנו מקרוב את התפיסות ואת ההתנהגות של ההורים, המטפלים והילדים הצעירים בימים מיוחדים אלה. הספר מספק ידע ותובנות לחוקרים בתחום התפתחות הילד, להורים, לאנשי טיפול וחינוך, ולקובעי מדיניות בתחום החינוך לגיל הרך.

    כמה גילויים מעניינים שעלו מהספר:

    • לצד המודעות לסכנות המגפה, הילדים חוו את תקופת הקורונה גם כתקופה  כיפית" שבה בילו זמן רב עם משפחותיהם במרחב הביתי.
    • הורים בחברה הערבית, בהשוואה לזו היהודית, הציגו יותר אמונות שליליות לגבי  צפייה במסכים, אולם בפועל הם דיווחו על צפייה ממושכת יותר של ילדיהם במסכים.
    • חוקרים הצליחו לקדם אצל הילדים הצעירים יכולת הבנה והבעה של רגשות  מעורבים, ולפתח אצלם התמודדות רגשית טובה בתקופת הקורונה.
    • הבעת אהבה לילד בתקופה משבר הקורונה נמצאה כדבר החשוב ביותר בעיני  ההורים במשפחות הערביות והיהודיות כאחד.
  • האם חינוך מיני רלוונטי לנוער הדתי

    האם חינוך מיני רלוונטי לנוער הדתי?

    ד"ר יניב אפרתי

    האם חינוך מיני רלוונטי לנוער הדתי? - שבתון - השבועון לציבור הדתי

    האם חינוך מיני רלוונטי לנוער הדתי?

  • ספרה החדש של ד"ר עטרה איזקסון: 'יצירתיות בהוראה: מורה ותלמיד בעולם משתנה' בהוצאת כרמל.

    ד"ר עטרה איזקסון

    'יצירתיות בהוראה' / עטרה איזקסון
    ספר זה עוסק בשתי סוגיות חשובות במערכת החינוך כיום: האחת, התקשורת בין מורה לתלמיד בכללה,
    ניהול כי תה והצעת פתרונות לבעיות משמעת; והשנייה, שינוי ועדכון שיטות ההוראה הקיימות לגישות
    רלוונטיות למאה ה- 21 המשלבות חשיבה יצירתית. ספר זה מנסה לבאר ולחדד את מקומו של המורה כדמות
    משפיעה ומכוננת, למרות שתפקידו השתנה. המורה אמור לפתוח צוהר ללמידה מסועפת, רבת היבטים,
    ללמד איך ללמוד וכיצד להתמודד עם מאגרי הידע העצומים הקיימים. ספר זה מיועד לאנשי חינוך, חוקרים,
    מורים והורים שהחינוך יקר ל לבם. ה וא מציע דרכים להתגבר על מדכאי למידה וגישות מסקרנות של עשייה
    יצירתית ולמידה משותפת במאה ה- 21 .
    ד"ר עטרה איזקסון, אשת חינוך ומוסיקולוגית, מרצה, יוצרת בין-תחומית וחוקרת באוניברסיטת בר אילן.
    מכהנת כראש מסלול תעודת הוראה במוסיקה משנת 2006 , וכראש מסלול דוקטורנטים בחינוך מוסיקלי
    משנת 2016 . ספריה "צלילו של השיר בקונצ'רטו הרומנטי" ) 2019 (, ו"מוסיקה, יהדות, ישראליות ואנחנו:
    מסע של זהות" בשיתוף עם דב שוורץ ) 2020 (, יצאו בהוצאת כרמל. עוסקת בפיתוח מודלים של חשיבה
    יצירתית בחקר יחסי מורה תלמיד. זכת ה בפרס מרצה מצטיינת בשנים 2011 , 2015 , 2016 , 2017 , 2019 , 2020 .