חזון ומטרה

חָזוֹן

המשימה של ועדת הגיוון, השוויון וההכלה של הפקולטה לחינוך היא לפתח סביבת למידה ועבודה מסבירת פנים, שוויונית ומכילה, המעריכה גיוון ומקדמת צדק חברתי. הוועדה רואה בעיני רוחו סגל שבו כל אדם, ללא קשר לרקע, זהותו או ניסיונו, מרגיש מוערך, מיוצג ומוכשר לשגשג הן מבחינה אקדמית והן מבחינה מקצועית.

מַטָרָה

הועדה ל-DEI מאמינה שגיוון חיוני הן לביצועים האקדמיים והן לכלל הפוטנציאל האנושי של החברה הישראלית.

הועדה ל-DEI הכירה בתפקידה החברתי המשמעותי בקידום ניידות חברתית, גישור על חסמים חברתיים וכלכליים והבטחת נגישות לכל היבטי החברה הישראלית להשכלה גבוהה. הוועדה לגיוון, שוויון והכלה הוקמה במטרה לקדם ולתמוך בפעילות הגיוון, השוויון וההכלה במסגרת הפקולטה לחינוך. כל נשות ואנשי הסגל האקדמי והמנהלי, הסטודנטיות והסטודנטים מוזמנים לתרום למגוון של נקודות מבט, חוויות ורעיונות כחלק ממאמץ הוועדה לבנות תחושת קהילה וכבוד הדדי. כדי לבנות סביבה חינוכית שוויונית ומכילה יותר, הוועדה פועלת בשיתוף פעולה ובאמצעות הסברה לביטול מכשולים מערכתיים, דעות קדומות ופערים.

הוועדה מתחייבת ל:

  1. טיפוח קהילה מגוונת: יצירת קהילה המייצגת מגוון רחב של דעות, השקפות עולם ורקע תרבותי. כמו כן, הוועדה שמה לה למטרה ליצור סביבה בטוחה ומוגנת לכל תלמידה ותלמיד על מנת להבטיח את הצלחתה/ו הלימודית, הפסיכולוגית והחברתית.
  2. קידום הכלה ושייכות: ללא קשר לזהות או היסטוריה, הוועדה שמה לה למטרה לקדם סביבה מכילה ומזמינה בה כולם מרגישים הרגשה של שייכות, כבוד ותוקף.
  3. קידום שוויון והגינות: הוועדה מתמקדת באיתור ופתרון אי-התאמות ואי-שוויון בתוך הפקולטה. הועדה מנסה לוודא שלכל אחת ואחד בקהילה תהיה גישה שווה לסיכויים ולכלים הנדרשים להתפתחות אישית ומקצועית כאחד.
  4. יצירת מרחבים בטוחים: הוועדה פועלת לקיום שיחות גלויות ולוויכוחים פוריים בנושאי גיוון והכלה. הועדה מקדמת אווירה של הבנה ואמפתיה על ידי עידוד החלפת רעיונות וחוויות.
  5. קידום שינוי: הוועדה מקדמת באופן פעיל חוקים, נהלים ויוזמות המקדמים הכלה, שוויון וגיוון. על מנת להשפיע על שינוי טוב, הועדה עובדת עם ועדות פקולטה ומחלקות אחרות, והנהגת האוניברסיטה.
  6. קידום חינוך וידע: הוועדה מחויבת להציע הזדמנויות חינוכיות ולהגביר את הידע הציבורי בנושאים הקשורים לגיוון, שוויון והכלה. מטרתה היא קידום הבנה טובה יותר של ערכו של מגוון בהקשר של חינוך

שלושה עקרונות ינחו את הפעילות בפקולטה לחינוך:

  1. טיפוח הכלה וגיוון במסגרת הפקולטה
  2. רגישות לאתגרים של הסטודנטיות והסטודנטים במהלך לימודיהם בפקולטה
  3. מגוון אנושי: הרחבת המגוון בקהילת הפקולטה לחינוך
    • גיוון בקרב הסגל האקדמי והמנהלי
    • גיוון בקרב הסטודנטיות והסטודנטים

על ידי הגשמת החזון והמטרות, הוועדה לגיוון, שוויון והכלה תשלים את משימתה בעיצוב סביבה חינוכית מכילה ושוויונית במסגרת הפקולטה לחינוך.

 

יצירת קשר

ליצירת קשר ניתן לפנות לחברי הוועדה או לשגריריה