לקבלת מידע נוסף בנושא לימודי תואר שני בחינוך או להרשמה ללימודי תואר שני בחינוך בבר-אילן פנו אלינו
לבחירתכם, מגוון מסלולי תואר שני בחינוך בבר-אילן
הפקולטה לחינוך בבר-אילן מציעה מבחר עשיר ומגוון של מסלולי תואר שני בחינוך לבחירתכם:
לימודי תואר שני בחינוך מיוחד - התמחות במוגבלות שכלית
מסלול לימודי תואר שני בחינוך מיוחד מבוסס על ההנחה שחינוך נועד לאפשר לאנשים עם מוגבלויות לפתח ולממש את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם. מטרתה של תכנית תואר שני בחינוך מיוחד - התמחות במוגבלות שכלית היא לחולל שינוי עמוק, הן בתפיסה ובן בפרקטיקה, בקרב אנשי הוראה, חינוך, טיפול ובריאות באשר למיצוי היכולות הטמונות באנשים עם מוגבלויות. במהלך לימודי תואר שני בחינוך מיוחד הסטודנטיות והסטודנטים רוכשים ידע חדשני, תיאורטי ומעשי, בתחום החינוך, מדעי המוח והגנטיקה, תוך מתן דגש מיוחד ללימודי "מדע עם נשמה".
לימודי תואר שני בחינוך - התפתחות הילד
התוכנית להתפתחות הילד באוניברסיטת בר-אילן היא התוכנית הראשונה בארץ בתחום ועל מייסדיה נמנים חתני פרס ישראל לחינוך - פרופ' פנינה קליין ז"ל ופרופ' יעקב רנד. מטרת לימודי תואר שני בחינוך עם התמחות בהתפתחות הילד היא להכשיר סטודנטיות וסטודנטים מצטיינים כמו גם אנשי חינוך ומטפלים לעבודה עם ילדים בגיל הרך, כאשר יש אפשרות ללמוד לקראת תעודת יועץ/מדריך לגיל הרך (בשיתוף משרד העבודה והרווחה). במהלך הלימודים רוכשים הסטודנטיות והסטודנטים ידע וכלים מקצועיים לחקר היבטים מגוונים בהתפתחות ילדים. בתוכנית זו ניתן דגש מיוחד להתפתחות רגשית, חברתית, מוטורית, סנסורית וקוגניטיבית, אבחון ותכנון התערבויות חינוכיות.
תואר שני בחינוך - מדעי הלמידה וההוראה
תואר שני בחינוך עם התמחות במדעי הלמידה וההוראה מתרכז במהות הלמידה וההוראה. במהלך הלימודים רוכשים הסטודנטיות והסטודנטים ידע והבנה מעמיקה בתהליכי למידה, לומדים כיצד ללמוד ואיך ניתן לייעל תהליכי למידה. לימודי תואר שני בחינוך עם התמחות במדעי הלמידה הם אינטגרטיביים ומאפשרים לחקור את הגורמים המשפיעים על תהליכי למידה. בין היתר נחשפים הסטודנטיות והסטודנטים ללמידה בסביבה טכנולוגית חדשנית ודינמית, תכנון לימודים, למידה פרופסיונאלית, פדגוגיה מוטת עתיד ועוד.
לימודי תואר שני בחינוך מיוחד בספקטרום האוטיסטי
לימודי תואר שני בחינוך מיוחד בספקטרום האוטיסטי נועדו להכשיר הן מבחינה עיונית והן מבחינה מעשית לעבודה עם ילדים הנמצאים של הרצף האוטיסטי. התואר נועד לבעלי תואר ראשון בתחום החינוך המיוחד, ליועצים, מדריכים, מטפלים, קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק, עובדים סוציאליים, מדעני מוח וכן להורים לילדים על הספקטרום האוטיסטי שהשלימו לימודי תואר ראשון. במהלך לימודי תואר שני בחינוך מיוחד בספקטרום האוטיסטי רוכשים הסטודנטיות והסטודנטים ידע נרחב באבחון והתערבות, בתפקוד חברתי-רגשי, במאפיינים סנסו-מוטוריים ועוד.
מנהיגות וניהול מערכות חינוך - תואר שני
לימודי תואר שני בחינוך עם התמחות במנהיגות וניהול מערכות חינוך הם עשירים ומקיפים את הצירים הבאים: פדגוגיה, מנהיגות, הדרכה, מנהלי, כלכלי ופוליטי. מטרת לימודי תואר שני בחינוך עם התמחות במנהיגות וניהול מערכות חינוך היא להכשיר את הסטודנטיות והסטודנטים למחקר כמו גם לעיסוק בתפקידי מפתח בכירים במערכת החינוך בד בבד עם פיתוח תשתית של מנהיגות למערכת החינוך הישראלית. על חברי הסגל בתוכנית נמנים חוקרים בעלי מוניטין, ובוגרי תואר שני בחינוך עם התמחות במנהיגות וניהול מערכות חינוך משתלבים במגוון תפקידים, ביניהם: הובלת צוותי חינוך, הנהגה וניהול בתי ספר, ריכוז צוותי חינוך, הערכה, פיקוח, ניהול חינוכי ברשויות מקומיות ועוד.
תואר שני בחינוך וחקר המוח (Neuroeducation)
תכנית לימודי תואר שני בחינוך וחקר המוח היא חדשה, מגוונת ומרתקת והיא משלבת בין מספר דיסציפלינות, ביניהן: פסיכולוגיה, חינוך וידע מחקר המוח. מטרת לימודי תואר שני בחינוך וחקר המוח היא להקנות לסטודנטיות ולסטודנטים כלים מעשיים וידע תיאורטי לצורך פיתוח, יישום ומחקר של תוכניות התערבות בקרב אוכלוסיות המאופיינות בהתפתחות תקינה כמו גם בקרב אוכלוסיות מיוחדות (ובכללן: לקויי למידה, על הרצף האוטיסטי, בעלי צרכים מיוחדים, בעלי הפרעות נפשיות ועוד). כל זאת, לצד הרחבת הידע הטיפולי והבנת חקר המוח. במהלך לימודי תואר שני בחינוך וחקר המוח נלמד נוירו-קוגניציה, נוירופידבק, ויסות חושי, כלי מדידה של תפקודים פסיכובלשניים, הבסיס המוחי לשפה, להפרעות קשב ועוד.
תואר שני בחינוך מדעי טכנולוגי
לימודי תואר שני בחינוך מדעי טכנולוגי נועדו להכשיר חוקרים וכותבי תוכניות לימוד בתחומי החינוך המדעי, המתמטי והטכנולוגי באוניברסיטה וכן מחוץ לכותלי האוניברסיטה. תוכנית זו סוללת את הדרך להתפתחות מקצועית ואקדמית של אנשי חינוך, המגיעים ממסגרות חינוכיות שונות בישראל, כאשר הדגש בתוכנית זו היא טיפוח מנהיגים ויזמים חינוכיים. מסלול לימודים זה הוא עדכני, עכשווי ורב-תחומי והוא מכשיר את הסטודנטיות והסטודנטים לעבודה דינמית בסביבות למידה עתירות טכנולוגיה וחדשניות.
לימודי תואר שני בחינוך מיוחד
לימודי תואר שני בחינוך מיוחד נועדו להעמיק את הידע וההכשרה של צוותים חינוכיים וטיפוליים ושל העוסקים בחינוך המיוחד - בהיבטים מדעיים, מחקריים וטיפוליים של תהליכי חינוך, למידה והתפתחות של ילדים עם צרכים מיוחדים לצד יישום פרקטי של ידע זה. מטרת לימודי תואר שני בחינוך מיוחד היא הקניית ידע מגוון ועשיר בתחום החינוך המיוחד בד בבד עם שכלול ופיתוח כושר המחקר, החשיבה הביקורתית וכישורי הערכה. בוגרי לימודי תואר שני בחינוך מיוחד משתלבים בחוד החנית במערכת החינוך המיוחד בישראל, ובכללם: בתפקידי ניהול ופיקוח כמו גם הדרכה מקצועית, בשלל מערכות חינוך בארץ.
לימודי תואר שני בחינוך בלתי פורמלי - ניהול ופיתוח מערכות חינוך בלתי פורמאליות
תוכנית לימודי תואר שני בחינוך בלתי פורמלי - ניהול ופיתוח מערכות חינוך בלתי פורמאליות היא חדשנית ונועדה להכשיר אנשי סגל בכירים למחקר ולניהול של מערכות חינוך בלתי פורמאליות בגופים חינוכיים, תנועות נוער, מתנסים כמו גם למחקר על עבודתם. מאחר ושדה המחקר בתחום החינוך הבלתי פורמאלי נחשב דל, התוכנית שמה לה למטרה להיות חלוצה בתחום, להעשיר את הידע היישומי ואת המחקר ולשמש גשר בין האתגרים המעשיים המאפיינים את העבודה בשדה החינוך הבלתי פורמאלי לבין היבטים תיאורטיים בתחום זה, תוך מתן דגש מחקרי על ניהול, נוער וקהילה. תוכנית לימודי תואר שני בחינוך בלתי פורמלי - ניהול ופיתוח מערכות חינוך בלתי פורמאליות היא פרקטית וכוללות מגוון סדנאות.
תואר שני בייעוץ חינוכי
לימודי תואר שני בתוכנית לייעוץ חינוכי נועדה להכשיר את הדור הבא של היועצים החינוכיים, תוך מתן דגש מיוחד על גיבוש הזהות המקצועית והאישית, פיתוח מיומנויות והכשרה לעבודה ייעוצית משמעותית, כזו המבוססת על ראיות ומחקר אמפירי. לימודי תואר שני בתוכנית לייעוץ חינוכי מקנים לסטודנטיות ולסטודנטים ידע תיאורטי ומעשי רב בתחום הייעוץ לרבות: ייעוץ מערכתי, מיומנויות ייעוציות, התפתחות הילד והמתבגר, היבטים רב-תרבותיים בייעוץ, ייעוץ לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, התערבויות קבוצתיות, פרטניות ומערכתיות, מחקרים בשדה הייעוץ החינוכי, תהליכי הערכה, חשיבה ביקורתית, יצירת אקלים חינוכי מיטבי ועוד.
לקויות למידה – תואר שני
לימודי תואר שני בלקויות למידה נועד להכשיר מומחים באבחון, בפיתוח תוכניות התערבות, בטיפול ובהוראה מתקנת של מגוון קבוצות גיל, ביניהם: ילדים, בוגרים ומבוגרים המתמודדים עם לקויות למידה וצרכים מיוחדים. תוכנית לימודי תואר שני בלקויות למידה מקנה ידע וכלים מעשיים למחקר בתחום לקויות הלמידה לצד הכשרה לעבודה קלינית בתחום. תוכנית הלימודים היא מגוונת ומשלבת בין לימודים עיוניים ומחקריים לבין התמחות מעשית הכוללת אבחון כמו גם טיפול בלקויי למידה.
לקבלת מידע נוסף בנושא לימודי תואר שני בחינוך או להרשמה ללימודי תואר שני בחינוך בבר-אילן פנו אלינו דרך עמוד צור קשר