תואר שני בהתפתחות הילד

אייקון לוח שנה

ההרשמה לשנת תשפ"ה החלה
בתאריך 11.02.2024 | ב' באדר תשפ"ד

אנא עקבו עד פתיחת ההרשמה לשנת תשפ"ה, ובינתיים זמינים למענה על שאלות וייעוץ בדוא"ל או דרך עמוד יצירת קשר

לרישום מקוון באתר בר-אילן  ניתן להיעזר במרכז השירות והגיוס 9392*

צרו איתנו קשר פנו אלינו לקבלת מידע נוסף בנושא לימודי התפתחות הילד 

התפתחות הילד
תוכנית לימודים לתואר שני ושלישי

ד"ר כרמית אלטמן
ד"ר כרמית אלטמן |
ראשת התוכנית
פרופ' אסתר עדי-יפה
פרופ' אסתר עדי-יפה |
ראשת התוכנית

ראשת התוכנית: ד"ר כרמית אלטמן | Carmit.Altman@biu.ac.il 
                        פרופ' אסתר עדי-יפה | esther.adi-japha@biu.ac.il

מתאמת התוכנית: גב' מיטל גולדברגר | child-dev.edu@biu.ac.il

התוכנית להתפתחות הילד בפקולטה לחינוך באוניברסיטת בר-אילן היא התוכנית הראשונה שהוקמה בארץ. היא נוסדה ע"י פרופ' יעקב רנד ז"ל ופרופ' פנינה קליין ז"ל, חתני פרס ישראל לחינוך, ובמשך השנים צברנו ידע רב, ניסיון ומוניטין בארץ ובחו"ל.

תמונה סרט התפתחות הילד תואר שני ושלישי
סרטון על התוכנית

בוגרים מספרים: טובה אמיתי | שרלי יעקובימילי כנרי

צוות התפתחות הילד

מטרות התוכנית - התפתחות הילד

  1. הכשרת סטודנטים מצטיינים לתואר שני ושלישי תוך התמקדות במחקר בגיל הרך (לידה עד 8).
  2. הכשרת אנשי חינוך ואנשי מקצועות הטיפול לאיתור מוקדם של מצבי סיכון התפתחותי.
  3. הכשרת אנשי חינוך ואנשי מקצועות הטיפול לעבודה עם ילדים בגיל הרך ומשפחותיהם.
  4. הכשרת אנשי חינוך בהערכת איכות מסגרת חינוך-טיפול ובעקרונות פדגוגיים תואמי התפתחות, בליווי הדרכה אישית.
  5. הכשרת אנשי חינוך ואנשי מקצועות הטיפול שבכוונתם להתמחות בהדרכה, ייעוץ, פיקוח וניהול בתחום החינוך בגיל הרך (לידה עד 3)*.

 *ראו פרטים בהמשך בנוגע ללימודים לקראת תעודת מדריך/יועץ לגיל-הרך בשיתוף משרד העבודה.

לימודי תואר שני בהתפתחות הילד נועדו לאפשר למחנכים בגיל-הרך, לאנשי מקצועות הטיפול, למומחים העוסקים בתחום, ולסטודנטים המעוניינים בכך, לרכוש ידע מקצועי ולבצע מחקר על היבטים שונים של התפתחות הילד, בהיבטים התפתחותיים (בעיקר: התפתחות שפה, אוריינות, למידה וזיכרון, היבטים המתייחסים לתשתית העצבית המולדת של הילד, מאפייני הורות ולתחומים נוספים בעלי השפעה משמעותית על התפתחות הילד). ההוראה בתוכנית מתמקדת בהתפתחות הרגשית-חברתית, הסנסורית, המוטורית, השפתית, הקוגניטיבית וביכולת המתפתחת לוויסות עצמי של תינוקות ופעוטות, כולל איתור מוקדם של אתגרים בתחומים הללו, בחשיבות איכות האינטראקציה של מבוגר-ילד ובמשתנים סביבתיים נוספים. במהלך לימודי תואר שני בהתפתחות הילד בבר-אילן, לומדים הסטודנטים לזהות גורמי סיכון במהלך תהליך ההתפתחות, לאבחן סביבות למידה איכותיות לתינוקות ולילדים צעירים, הן במסגרת המשפחה והן במסגרות טיפול וחינוך חוץ-ביתיות (כגון מעונות-יום, משפחתונים, פעוטונים, וגני ילדים). בנוסף, הם לומדים לתכנן התערבויות חינוכיות ולחלוק עם משפחות, מטפלים ומחנכים את הידע שנרכש.

בשנה ב' התוכנית כוללת הכשרה מעשית שמטרתה לאפשר רכישת ידע ומיומנויות בחינוך וטיפול בגיל-הרך, ועקרונות פדגוגיים תואמי התפתחות. ההכשרה מאפשרת יישום ידע מחקרי שנרכש במהלך מסלול הלימודים האקדמיים. הסטודנטים רוכשים ידע ומיומנויות לביצוע הערכה ומדידה בשיטות שונות, כולל תצפיות, שאלונים, וראיונות. זאת, תוך התמקדות בתחומים הנלמדים: התפתחות רגשית/חברתית, סנסורית, מוטורית, קוגניטיבית והיכולת לוויסות עצמי; איכות הסביבה האנושית והפיזית של המסגרות הביתיות (קשר הורה-ילד) והחינוכיות-טיפוליות; איכות התיווך של המחנכות וההורים. בנוסף, הסטודנטים רוכשים ידע בתכנון תוכנית התערבות חינוכית בהתאם לצרכים אינדיבידואליים של ילדים, ובארגון סביבת משחק מותאמת התפתחותית, כמו גם כלים מבוססי מחקר לקידום איכות האינטראקציה בינם לבין הילדים איתם הם עובדים.

לימודי תואר שני בהתפתחות הילד כוללים הכשרה אקדמית-מחקרית לתלמידים מצטיינים, שמטרתה ביצוע עבודה אקדמית מן השורה הראשונה, ופרסומה בכתבי עת מובילים בתחום (למשל: ,Child Development Developmental Science, Reading and writing ועוד). על תלמידים אלו לקחת בחשבון שני ימים פנויים בשבוע לביצוע עבודת המחקר. תלמידי המחקר מציגים בכנסים ואף מפרסמים בכתבי עת מובילים. ניתן לפנות אל ראש התוכנית לקבלת רשימת פרסומים של חברי הסגל עם סטודנטים בתוכנית.

 

חזרה למעלה

משך ומבנה תוכנית הלימודים

תוכנית הלימודים לתואר שני בהתפתחות הילד מתפרסת על פני שנתיים, ונמשכת סה"כ ארבעה סמסטרים (תלמידים במסלול עם תזה יכולים לקבל הארכה ל-3 שנים). התוכנית מובנית ועל הסטודנטים ללמוד תוכנית לימודים מלאה ולעמוד בכל חובות הלימוד בכל אחת משנות הלימוד. תוכנית הלימודים כוללת לימודים עיוניים ומחקרים לצד התנסות מעשית (פרקטיקום) מלווה בהדרכה.

על כל סטודנט להתקבל ולהירשם, כחלק מלימודיו לאחת מבין שתי אפשרויות הפרקטיקום:

(א) פרקטיקום להכשרה מעשית בהתערבות חינוכית בגיל- הרך. ההכשרה בהתערבות חינוכית מתמקדת במתרחש במסגרת החינוכית ומאפשרת המשך התמחות בתחום ההדרכה והייעוץ בגיל הרך (גילאי לידה עד שלוש) לקראת קבלת תעודת גמר ממשלתית (ראו להלן).

(ב) פרקטיקום בוויסות עצמי מולד ונרכש: אינטראקציה עם הורים ומטפלים. הפרקטיקום בוויסות עצמי מולד ונרכש מתמקד בדיאדה מטפל-ילד.

כמו כן, מחויבים הסטודנטים בדרישות לימודי יסוד ביהדות ואנגלית כמפורט באתר הוועדה לתואר שני.

לימודי הפרקטיקום מתקיימים בשנה ב'.

 חזרה למעלה

ימי לימוד

בפרקטיקום להכשרה מעשית בהתערבות חינוכית בגיל-הרך: בשנה א' לומדים ביום שני (8:00-17:30). בשנה ב' לומדים ביום ראשון (8:00- 19:30 לכל המאוחר) ומתקיימת בו גם עבודה מעשית. העבודה המעשית, מתקיימת לאורך כל שנת הלימודים, בימי ראשון בין השעות 8:00 עד 11:00, ובחופשת הסמסטר, ימי התנסות שלמים (8:00-16:00). התואר כולל מספר קורסים מתוקשבים.

בפרקטיקום בוויסות עצמי מולד ונרכש: אינטראקציה עם הורים ומטפלים: בשנה א' לומדים ביום שני (8:00-17:30). בשנה ב' לומדים ביום ראשון (8:00- 19:30 לכל המאוחר), ומתקיימת בשנה ב' בלבד הכשרה מעשית במסגרת של מפגש של שעתיים על בסיס דו שבועי בין הסטודנט לבין ילד והוריו. התואר כולל מספר קורסים מתוקשבים.

 

לקבלת מידע נוסף בנושא תואר שני בהתפתחות הילד או להרשמה ללימודי תואר שני בהתפתחות הילד בבר-אילן, ניתן לפנות למתאמת התוכנית: child-dev.edu@biu.ac.il | טלפון: 03-5318444
או פנו אלינו דרך עמוד צור קשר ונחזור אליכם בהקדם
.

 

תנאי קבלה ללימודי תואר שני בהתפתחות הילד

1. בוגרי תואר ראשון עם ציונים בממוצע של 85 לפחות. עדיפות תינתן לבוגרי חינוך, ריפוי בעיסוק, הפרעות בתקשורת, פיזיותרפיה, פסיכולוגיה, גננות, מורות יסודי, עבודה סוציאלית, מדעי הקוגניציה/המוח או מקצועות קרובים.

2.  יתקבלו מועמדים בעלי ניסיון בחינוך ובעבודה עם ילדים בגיל הרך *(לידה עד 8) או עם משפחותיהם.

3.  למועמדים שסיימו לימודיהם במקצועות שאינם מתחום הגיל הרך, טיפול, פרא-רפואה או פסיכולוגיה (כמו: ביולוגיה, ממשל, פילוסופיה וכו') תותאם תוכנית השלמה בהתאמה אישית.

 * הניסיון הכי רלוונטי בהתפתחות הילד הוא בגיל הרך. אם קיים ניסיון רב עם ילדים שאינם בגיל הרך אנו ממליצות להגיש מועמדות ולאחר הריאיון והדינמיקה הקבוצתית נוכל לדעת אם ועד כמה הניסיון יכול לתרום להשתלבותך באחד ממסלולי הפרקטיקום שלנו.

4. המלצות וראיון אישי (ר' פירוט תחת "תהליך הרישום")

לכל לשאלה נוספת בעניין תנאי הקבלה בתוכנית התפתחות הילד תואר שני, פנו למתאמת התוכנית בכתובת הדוא"ל:  child-dev.edu@biu.ac.il

 

 חזרה למעלה

מסלולי הלימוד

תואר שני בהתפתחות הילד עם תזה.

המסלול המחקרי מיועד לסטודנטים המעוניינים בקבלת תואר שני (MA) בהתפתחות הילד, הכולל כתיבת עבודת מחקר (תזה) כחלק מתוכנית הלימודים, בדגש על כתיבה מדעית-מחקרית. הלימודים העיוניים הם בהיקף של 18 שעות שנתיות, והם מתקיימים לאורך שנתיים עם אפשרות להארכה של שנה נוספת. הלימודים מתקיימים בימים ראשון ו/או שני, כאשר בכל שנת לימודים, אפשרות ללימודים ביום אחד: שנה א' יום ב', שנה ב' יום א'. ייתכנו שינויים בתוכנית ובימי הלימוד לשנה"ל הבאה.

מסלול  ב' - תואר שני בהתפתחות הילד בלי תזה.

המסלול מיועד לסטודנטים המעוניינים בקבלת תואר שני (MA) בהתפתחות הילד ללא כתיבת עבודת מחקר (תזה). הלימודים העיוניים הם בהיקף של 22 שעות שנתיות, מתקיימים לאורך שנתיים, וכוללים בסיס תאורטי ומחקרי רחב יותר בתחום התפתחות הילד. הלימודים מתקיימים בימים ראשון ו/ או שני, כאשר בכל שנת לימודים יש אפשרות ללימודים ביום אחד: שנה א' יום ב', שנה ב' יום א'. ייתכנו שינויים בתוכנית ובימי הלימוד לשנה"ל הבאה.

*  לא כולל הדרישות באנגלית ובלימודי יסוד.

 

חזרה למעלה

אפשרויות הפרקטיקום

פרקטיקום: התערבות חינוכית לשיפור איכות חינוך וטיפול במסגרות לגיל הרך

- עשיה חינוכית התואמת את היכולות המתפתחות של הילד, חיבור בין התיאוריה לעשייה בשדה - בדגש על למידה של עקרונות פדגוגיה תואמת התפתחות, תיווך מותאם לילדים בגיל הרך, והדרכה אישית.

"הכוונה שלנו היא לא להגביר את כמות הלמידה רק בתחומים ספציפיים, לא ללמד עוד מילים או עוד משהו במתמטיקה, אלא להכין את המערכת השכלית והרגשית, כך שילד ירצה ויוכל ללמוד מהסביבה ומאחרים ויהפוך לאדם עצמאי בעל ערך בעיני עצמו" (פרופ' פנינה קליין).

אחת התופעות החברתיות המאפיינות את העידן המודרני היא שמספר הולך וגדל של תינוקת ופעוטות מתחת לגיל שלוש, ושל ילדים במסגרות טרום חובה, שוהה במשך רוב שעות הערות שלו במסגרות חינוכיות-טיפוליות (כגון, מעונות יום, משפחתונים, פעוטונים, גנים צהרונים וכד'). שנות הילדות המוקדמות הינן שנים קריטיות בהתפתחות הילד. מכיוון שהמאפיינים והצרכים ההתפתחותיים של תקופת הגיל הרך המוקדמת הם ייחודיים, נוסחו בידי אנשי מקצוע קריטריונים ועקרונות המגדירים מהי עשיה תואמת התפתחות עם תינוקות ופעוטות במסגרות חינוכיות (Developmentally Appropriate Practice – DAP). עקרונות אלו עומדים בבסיס תכנון תכנית לימודים במעון/גן, המותאמות לגילי לידה עד 3, כחלק מהנחיות משרד החינוך המופיעות באוגדן ההנחיות להפעלת מעונות יום (משרד החינוך 2022). עקרונות ה- DAP, מסייעים  להתאים את אופי הפעילות במסגרת החינוכית ליכולותיו המתפתחות של הילד על ידי אימוץ ובניה של תוכניות חינוכיות המותאמות התפתחותית. מחקרים בתחום החינוך והתפתחות הילד בגיל-הרך בארץ ובעולם העוסקים בהשפעות האפשריות של איכות חינוך-טיפול בילד על התפתחותו מראים, מזה מספר עשורים, את ההשפעות החיוביות של עשיה תואמת התפתחות על עתידם של ילדים צעירים. תחילתה של עשיה זו הינם בגיל הרך המוקדם, ועקרונותיה נכונים לכל גיל.

מטרת הפרקטיקום "התערבות חינוכית" היא להכשיר את הלומדים לתואר שני בהתפתחות הילד להיות אנשי מקצוע בעלי מומחיות בהערכה ובקידום איכות חינוך-טיפול ועשייה תואמת התפתחות במסגרות לגיל-הרך, ולהעמיק את ההבנה בנוגע לצרכים הייחודיים של ילדים צעירים מאוד המשתלבים במסגרות גילי לידה-שלוש. במסגרת הפרקטיקום מוכשרים הסטודנטים לעבודה עם תינוקות ופעוטות באמצעות חיבור בין ידע תיאורטי עדכני בתחום ההתפתחות והחינוך בגיל-הרך, לבין יישומו בשדה. כל זאת בהתאמה לסטנדרטים מיטביים במציאות הישראלית כפי שהם מובאים באוגדן ההנחיות להפעלת מעון יום (משרד החינוך 2022), במסמך הסטנדרטים להפעלת מסגרות חינוכיות לפעוטות (2011) ועל בסיס קוריקולום ייחודי ועדכני (2021, המומלץ על ידי משרד החינוך ופותח בבר אילן) המותאם התפתחותית לילדים בגיל הרך מלידה עד גילי טרום חובה.

בתהליך ההכשרה הייחודי המתקיים באוניברסיטת בר-אילן רוכשים הסטודנטים ידע בנוגע לעקרונות פדגוגיה תואמת התפתחות, שמהווה בסיס לתכנון תכנית לימודים מותאמת לצרכי תינוקות ופעוטות במסגרות לידה עד 3, וכלים וגישות לשיפור איכות החינוך במסגרות אלו. לצורך הכשרה זו מתקיימת התנסות במעונות-יום ציבוריים ופרטיים, עם תינוקות ופעוטות בגיל לידה עד שלוש, אחת לשבוע למשך 3 שעות במהלך שנת הלימודים, ובנוסף, שלושה ימים מלאים (8:00-16:00) במהלך תקופת הבחינות. ההתנסות במעון מלווה בהדרכה חינוכית. במהלך ההתנסות לומד הסטודנט: 

  1. לצפות ולהעריך צרכים התפתחותיים אינדיבידואלים של תינוקות ופעוטות.
  2. יישום מעשי של עקרונות התפתחותיים ופדגוגיים מותאמים לגיל הילדים ולצרכיהם האישיים.
  3. שימוש בכלים להערכת איכות חינוך-טיפול במסגרת החינוכית.
  4. להעריך את איכות האינטראקציה בין המבוגרים לילדים שבטיפולם באמצעות מודל הMISC שפותח ע"י פרופ' פנינה קליין: More Intelligent and Sensitive Child (MISC).
  5. לצפות ולהעריך צרכים של צוות חינוכי בתוך הקשר של תרבות ארגונית של מעון וארגון מסוימים.

ההכשרה מתקיימת לאורך שנת לימודים אחת, כולל חופשת הסמסטר. לאורך שנת הלימודים מקבל כל סטודנט אחת לשלושה שבועות הדרכה אישית בשטח של מדריכה מקצועית מטעם האוניברסיטה. התוכנית אחראית על שיבוץ לפרקטיקום. ההדרכה מבוססת בין היתר על צילום בווידאו של הסטודנט בעת אינטראקציות עם ילדים במסגרת החינוכית. את תהליך ההכשרה המעשית בשטח מלווים שני קורסים:

סדנת "התערבות חינוכית בגיל הרך" (77-767) העוסקת בניתוח ועיבוד דילמות מקצועיות על בסיס ההתנסות המעשית של הסטודנטים בשטח תוך חיבור בין הידע התיאורטי הרלוונטי בתחומי ההתפתחות, הטיפול, החינוך והפדגוגיה של הגיל הרך.

קורס "חינוך וטיפול בגיל הרך" (77-768) העוסק במגוון סוגיות הקשורות להתפתחות הילד, שילוב ילדים בסיכון חברתי במסגרות חינוכיות לידה-שלוש, מדיניות חברתית הנוגעת בגיל הרך בישראל, הערכת איכות טיפול-חינוך והעשייה במסגרות אלו.

הלומדים בפרקטיקום זה משתתפים גם בקורס גישות לעבודה עם הורים לילדים צעירים (77-760)

עדיפות תינתן למועמדים בעלי ניסיון בתחום הטיפול והחינוך במסגרות לגיל הרך, כגון: מנהלות ומפקחות מעונות-יום, גננות, מורות יסודי, קלינאיות תקשורת. * הדברים מנוסחים בלשון נקבה אך מיועדים לשני המינים. 

 בוגרי תוכנית ההמשך יכולים להשתלב בתפקידי יעוץ והדרכה במסגרות חינוכיות טיפוליות לגיל-הרך. לאחר השלמת לימודי תעודה בהתמחות ביעוץ והדרכה במסגרות חינוכיות טיפוליות לגיל הרך (פרטים נוספים יינתנו בעת ההרשמה).

 

חזרה למעלה

פרקטיקום: וויסות עצמי מולד ונרכש: אינטראקציה עם הורים ומטפלים

ויסות עצמי (Self-Regulation) הינה יכולת אנושית מרכזית בחשיבותה, המהווה בסיס להתפתחות יכולות ומיומנויות רבות, ומשפיעה באופן משמעותי על תפקודו של האדם לאורך החיים. מחקרים רבים בתחום התפתחות הילד קושרים יכולות ויסות עצמי עם התפתחות אופטימלית. מחקרים אחרים קושרים הפרעות בוויסות עצמי עם קשיי התפתחות ופסיכופתולוגיה.

היכולת לוויסות עצמי מתפתחת באופן מואץ בשנתיים הראשונות לחיים על בסיס שני מרכיבים עיקריים:

  1. תהליכים נוירוביולוגיים מולדים המשפיעים על האופן שבו התינוק והילד מגיבים לגירויים חושיים ולאירועים בסביבתם (עיבוד חושי).
  2. תהליכים בין אישיים המתרחשים באינטראקציה היום יומית עם ההורים והמטפלים העיקריים (קשר הורה-ילד).

המסלול מורכב מארבעה קורסים סמסטריאליים. שני קורסים (סדנא תיאורטית ופרקטיקום - ד"ר יגרמן) כוללים סקירה תיאורטית המתייחסת להבדלים אינדיווידואליים בין ילדים ביכולתם הנוירופיזיולוגית המולדת לעיבוד חושי וויסות עצמי. שני הקורסים הנוספים מתייחסים למרכיב הנרכש של היכולת לוויסות עצמי (סדנא תיאורטית ופרקטיקום - ד"ר וניאל), ומתמקדים בתיאוריות מרכזיות בנושא קשר הורה-ילד ובדרכי הערכה וקידום איכותו.

במסגרת הסדנא התיאורטית בעיבוד חושי וויסות עצמי יינתן רקע עדכני להבנת תהליכי העיבוד החושי, וההשפעה שיש לתהליכים אלה על יכולתו של הילד לוויסות עצמי ולהתנהגות מסתגלת. יושם דגש על השפעתם של הבדלים אינדיבידואליים אלו בין ילדים על איכות האינטראקציה עם המבוגרים המטפלים בהם, והבנת תהליכי ויסות הדדי באינטראקציית מטפל-ילד כבסיס להתפתחותו של הילד. במסגרת הפרקטיקום יתנסו הסטודנטים בניתוח אינטראקציות שלהם עם ילד בגיל הרך המצולמות בווידאו. בניתוח האינטראקציות המצולמות יושם דגש הן על פירוש התנהגותו של הילד דרך הבנת הפרופיל החושי-ויסותי שלו, הן התייחסות למשתני רקע המשפיעים על התנהגותו של הילד והן על תהליכי הוויסות ההדדי והתיווך באינטראקציה.

במסגרת הקורס התיאורטי בגישות לעבודה עם הורים יינתן רקע עדכני להבנת תהליכים מרכזיים בקשר הורה-ילד במסגרת שנות החיים הראשונות, והתפקיד ההורי, על מאפייניו וגווניו השונים בהקשר זה. כמו כן, הקורס יכלול היכרות עם גישות עדכניות לעבודה עם הורים לילדים צעירים, הנשענות על בסיסים תיאורטיים מרכזיים, כמו גם על מחקרי התערבות. מטרת הפרקטיקום בקשר הורה-ילד היא לאפשר לסטודנטים היכרות עם כלים מרכזיים להערכת איכות האינטראקציה שבין הילד וההורה, הן במחקר והן בשדה הקליני של הגיל הרך. במסגרת הפרקטיקום יתנסו הסטודנטים בניתוח אינטראקציות הורה-ילד עם ילד בגיל הרך המצולמות בווידאו. ניתוח האינטראקציות המצולמות יתמקד בתצפית על התנהגות ההורה, התנהגות הילד, והתהליך האינטראקטיבי שביניהם, תוך דגש על התנהגויות הורה מקדמות התפתחות.

 

לקבלת מידע נוסף בנושא תואר שני בהתפתחות הילד או להרשמה ללימודי התפתחות הילד לתואר שני בבר-אילן, ניתן לפנות למתאמת התוכנית בדוא"ל: child-dev.edu@biu.ac.il או בטלפון 03-5318444, או פנו אלינו דרך עמוד צור קשר ונחזור אליכם בהקדם.

 

חזרה למעלה

למה כדאי ללמוד אצלנו תואר שני בהתפתחות הילד?

שיקולי שוק העבודה
תואר שני בהתפתחות הילד בגיל הרך מגדיל את סיכויי הקבלה לעבודה עם ילדים ברשויות המקומיות, במתנסים ובמקומות עבודה דומים.

היתרונות של מסלולי הפרקטיקום:

  • הפרקטיקום בוויסות עצמי מיועד למי שרוצה להבין מהן בעיות ויסות של ילד, כיצד הן משפיעו עליו ועל האינטראקציה שלו עם אחרים (הורים ומטפלים), ומה ניתן לעשות כדי להיטיב את בהתפתחותו. הלימודים במסלול זה מהווים לימודי העשרה והעמקה באינטראקציה אחד-על-אחד בתחום מטפלים והורים.
  • הפרקטיקום בהתערבות עוסק בקשר מטפל-ילד במסגרת החינוכית תוך התחשבות במאפייני המסגרת ובקבוצת הגיל. לפרקטיקום בהתערבות ישנם לימודי המשך שהם לימודי תעודה בהדרכה ויעוץ במסגרות לגיל הרך (לידה עד שלוש), בהתאמה עם תקנות חוק הפיקוח החדשות. לכל מעון נדרשת מדריכה בהיקף של לפחות 10 ש"ש, ולמקצוע זה אנו מכשירים. כדי להתקבל לפרקטיקום דרוש ניסיון בעבודה עם ילדים בגילי לידה עד שלוש, או בגילי הגן או הכיתות הנמוכות.

מחקר
תואר שני בהתפתחות הילד במסלול תזה (המסלול המחקרי) והתואר השלישי אצל חוקרי התוכנית מאפשרים המשך התקדמות למחקר והוראה במכללות ובאוניברסיטאות.

 

חזרה למעלה

אופן הרישום לתואר שני בהתפתחות הילד

1. רישום מקוון לתואר שני באתר בר-אילן  ניתן להיעזר במרכז השירות והגיוס 9392*

  • שימו לב לרשימת המסמכים הנדרשים בעמוד ההרשמה. ניתן לסיים את הרישום גם ללא צירוף המסמכים ולהשלים את הגשת המסמכים בשלב מאוחר יותר. עם זאת, חשוב לשלוח את המסמכים בהקדם על מנת שהבקשה תטופל.
  • כתובת למשלוח דואר: אוניברסיטת בר אילן, רמת-גן, מיקוד 5290002, בית הספר ללימודים מתקדמים, המדור לתואר שני.
  • העברה ידנית: בניין  403, בקומת הכניסה מצד ימין.

2שליחת קורות חיים מעודכנים דוא"ל: child-dev.edu@biu.ac.il

3. שליחת המלצות: יש לשלוח שתי המלצות - המלצת מעסיק והמלצה אקדמית. סטודנטים שסיימו לימודיהם לתואר לפני מעל לשנתיים, יכולים להגיש שתי המלצות מעסיק במקום.

טופס המלצה אקדמית רצוי המלצות ממרצה בקורס אקדמי (עדיפות לסמינריון).

טופס המלצת מעסיק  המלצה מגורם מקצועי שמכיר את המועמד/ת מהתנסות בשדה.

על ההמלצות להגיע ישירות מהממליצים ולא באמצעות המועמדים לקבלה. (יש להעביר לממליצים את טופס ההמלצה עם פרטי המועמד ממולאים בתחילת ההמלצה). על הממליצים לשלוח ישירות לכתובת הדוא"ל: child-dev.edu@biu.ac.il

4. מילוי שאלון למועמד

5. ראיון - מועמד העונה על הקריטריונים, יוזמן לראיון אישי. זימון לראיון מותנה בהשלמת כל תהליכי הרישום (1-4) ולאחר קבלת כל המסמכים הנ"ל.

  • מועמדים למסלול תזה בלבד יקבלו קבצי מאמרים לקריאה לפני ראיון הקבלה למגמה.

***אלו הן דרישות מינימום ואין בהן התחייבות לקבל כל מועמד העומד בתנאים אלה.***

לכל לשאלה נוספת בעניין תהליך הרישום ללימודי תואר שני בהתפתחות הילד בר-אילן, פנו למתאמת התוכנית בכתובת הדוא"ל:  child-dev.edu@biu.ac.il

 

חזרה למעלה

קובצי תוכניות לימודים (PDF)

תואר שני בהתפתחות הילד- מסלול ללא תזה

פרקטיקום בויסות עצמי מולד ונרכש: אינטראקציה עם הורים ומטפלים

תשפ"ד שנה א' - ללא תזה, ויסות עצמי מולד ונרכש (PDF)

תשפ"ד, שנה ב' למתחילים בתשפ"ג - ללא תזה, ויסות עצמי מולד ונרכש (PDF)

פרקטיקום בהתערבות חינוכית בגיל הרך

תשפ”ד, שנה א' - ללא תזה, התערבות חינוכית בגיל הרך (PDF)

תשפ"ד שנה ב' למתחילים בתשפ"ג - ללא תזה, התערבות חינוכית בגיל הרך (PDF)

 

תואר שני בהתפתחות הילד, מסלול עם תזה:

פרקטיקום בויסות עצמי מולד ונרכש: אינטראקציה עם הורים ומטפלים

תשפ"ד שנה א' - עם תזה, ויסות עצמי נולד ונרכש (PDF)

תשפ"ד שנה ב' למתחילים בתשפ"ג - עם תזה, ויסות עצמי נולד ונרכש (PDF)

פרקטיקום בהתערבות חינוכית בגיל הרך

תשפ"ד שנה א' - עם תזה, התערבות חינוכית בגיל הרך (PDF)

תשפ"ד שנה ב' למתחילים בתשפ"ג- עם תזה, התערבות חינוכית בגיל הרך (PDF)

 

 

 

חזרה למעלה

לפרטים נוספים וקבלת קהל

לפרטים נוספים ניתן לפנות למתאמת התוכנית: child-dev.edu@biu.ac.il | טלפון: 03-5318444

קבלת קהל: ”דלת פתוחה“ בימים א‘, ג‘, ה‘ בשעות 12:00-10:00 בזום ובאופן פרונטלי

 

תאריך עדכון אחרון : 17/04/2024