המסלול לתעודת הוראה בלימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה

מלגת פטור מלאה משכר לימוד ללימודי תעודת הוראה בכפוף לתקנון

להרשמה  להשארת פרטים

על המסלול

לימודי ארץ ישראל הוא מקצוע בין-תחומי, מרחיב דעת ומעמיק העוסק בתולדותיה, נופיה ואתריה של ארץ ישראל.  נקודות המבט מגוונות וכוללות היסטוריה, גיאוגרפיה, בוטניקה, זואולוגיה, פוליטיקה ותחומים נוספים. כל אלו נלמדים בהתייחס לאוכלוסייה היהודית ואוכלוסיות נוספות בישראל בעבר ובהווה. תכנית הלימודים בתיכונים מתמקדת בהכרה מעמיקה של הנושאים השונים, מטפחת מודעות לשמירה על עתיקות הארץ, לעיצוב בוגרים בעלי מחויבות לשמירה על הסביבה ולקהילה ולחיזוק הקשר הערכי בין הלומדים לסביבתם.

מה לומדים

בית הספר להכשרת מורים של הפקולטה לחינוך בבר אילן מעניק חוויית למידה מעמיקה ואיכותית עם טובי המרצים. אופיו הייחודי של המקצוע מחייב את המורים ללימודי ארץ ישראל ליישומי הוראה חווייתיים, מגוונים וחדשניים הכוללים מעבדות מתקדמות, השתתפות בחפירות ארכיאולוגיות, סיורים שבועיים ולימוד בכיתה. במסגרת לימודי תעודת ההוראה נחשפים פרחי ההוראה לשיטות אלו לעומק באמצעות תהליך חניכה של מורים מנוסים בבתי הספר שנבחרו בשיתוף עם הפיקוח על המקצוע בתיכונים.  בנוסף, כוללים הלימודים קורסים כלליים, המעניקים מענה איכותי לידע והמיומנויות הנדרשים ממורי המאה העשרים ואחת: קורסים משולבי התנסות, קורסים משולבי טכנולוגיה ובינה מלאכותית וקורסים בניווט וחינוך כיתה, פסיכולוגיה ולמידה והערכה.

תהליך הרשמה

  • תהליך הרישום כולל ראיון והצגת מסמכים על פי הנדרש.
  • בוגרי אוניברסיטת בר-אילן ובוגרי מוסדות לימוד אחרים יכולים להירשם באתר האוניברסיטה.
  • סטודנטים באוניברסיטת בר-אילן לתואר ראשון יכולים להירשם החל מהשנה השנייה ללימודי התואר.
  • סטודנטים הלומדים באוניברסיטת בר אילן תואר שני ושלישי ניתן להירשם בכל שלב במהלך הלימודים, דרך מערכת האינ-בר, מידע אישי לסטודנט.

הזדמנויות תעסוקה

בשל אופיים הרחב והבין-תחומי לימודי תעודת ההוראה מאפשרים השתלבות במגוון תחומים. בעלי תעודת ההוראה משתלבים בבתי הספר בהם נלמד המקצוע ברמת 5 יח"ל, וכמורים לשל"ח. כמו כן, ניתן להשתלב בהדרכה במוזיאונים, אתרי מורשת שונים ובעבודה בחברה להגנת הטבע, בקרן הקיימת לישראל, ברשות הטבע והגנים ועוד.

להרשמה  להשארת פרטים

להורדת קובץ תוכנית הלימודים

קבלת קהל ויצירת קשר:

  • בטלפון: 03-5318842, בשעות המענה הטלפוני
  • בלוגו של וואטסאפWhatsApp
  • ”דלת פתוחה“ בימים א‘, ג‘, ה‘ בשעות 12:00-10:00 בזום ובאופן פרונטלי.
  • בדוא"ל: גב' חגית סירי  hagit.siri@biu.ac.il | גב' דורית דואק dorit.duek@biu.ac.il

*שעות המענה בלוגו של וואטסאפ Whatsapp: ימים א' - ה' בין 8:00-14:00