פרופ' באומינגר-צביאלי נירית 77-830-01 התפתחות חברתית-רגשית : תיאוריה ויישום בהתפתחות תקינה ובלתי תקינה

אוניברסיטת בר-אילן

בית הספר לחינוך

ב"ה

פברואר,2016

התפתחות חברתית-רגשית : תיאוריה ויישום בהתפתחות תקינה ובלתי תקינה

77-830-01

פרופ'  נירית באומינגר-צביאלי

תוכנית הקורס תשע"ו

 

28.2:     מבוא למיומנות חברתית אצל ילדים

 

6.3:       מיומנות חברתית המשך: עיבוד אינפורמציה חברתית-רגשית

                

13.3:     דרכי ההערכה של מיומנות חברתית

 

20.3:     קשיים במיומנות חברתית

 

27.3:     התפתחות של אינטראקציה חברתיתילדים עם התפתחות תקינה

 

3.4:       התפתחות של אינטראקציה חברתית – ילדים עם התפתחות בלתי תקינה

 

10.4:     התפתחות של קשרי ידידות ילדים עם התפתחות תקינה

 

17.4-30.4:         חופש פסח

 

1.5:       קשרי ידידות  התפתחות בלתי תקינה

 

8.5:       קשרי ידידות התפתחות לא תקינה המשך

                             

15.5:     התפתחות של משחק אצל ילדים עם התפתחות תקינה ואצל ילדים עם לקויות

 

22.5:      התערבות חברתית ילדים עם ובלי לקויות

 

29.5:     התערבות ילדים עם לקויות: הצגת מודלים קיימים

 

5.6:       חופש יום ירושליים

 

12.6:     חופש שבועות

              

19.6:     סיכום

 

 

חובות התלמיד:

  • הגשת מאמר באותה מתכונת של סמסטר א' (25%)
  • השתתפות בשעורים
  • קריאת חובה
  • מבחן מסכם (75%)

לימודים נעימים!

 

פברואר, 2016

 

התפתחות חברתית-רגשית : תאוריה ויישום בהתפתחות תקינה ובלתי תקינה

77-830-01

פרופ' נירית באומינגר

תשע"ו

קריאת חובה

 

באומינגר, נ. (תשנ"ט). אפיונים מרכזיים של קשרי ידידות אצל ילדים עם התפתחות תקינה וילדים עם לקויות. פסיכולוגיה, ז(3), 93-103    (000517972)                                                  

          

Hay, D. F., Payne, A., & Chadwick, A. (2004). Peer relations in childhood. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 45, 84-108. (000603581) 

           

Parker, J., Rubin, K. H., Erath, S. A., Wojslawowicz, J. C., & Buskirk, A. A. (2006). Peer relationships, child development, and adjustment: A developmental psychopathology perspective. In D. Cicchetti, & D. J. Cohen (Eds.), Developmental psychopathology: Vol 1. Theory and method (2nd ed., pp. 419-493). Hoboken, NJ: Wiley. (002361444)

 

 

קריאה לפי בחירה

 

20.3 – Difficulties in Social skill

  • Andrade, F. B., Waschbusch, D. A., Doucet, A., King, S., MacKinnon, M., McGrath, P. J., & Sherry, H. (2012). Social information processing of positive and negative hypothetical events in children with ADHD and conduct problems and controls. Journal of Attention Disorders, 16, 491-504. (002361475)
  • Tur-Kaspa, H. (2002). Social cognition in LD. In B. Y. L. Wong & M. L. Donahue (Eds.), The social dimensions of LD (pp. 11-32). Mahwah, NJ: Erlbaum. (000552740)
  • van Nieuwenhuijzen, M., & Vriens, A.  (2012). Social Cognitive skills and social information processing in children with mild to borderline intellectual disabilities. Research in Developmental Disabilities, 33, 426-434. (002361474)
  • Flood, A, Hare, D., & Wallis, P. (2011). An investigation into social information processing in young people with Asperger syndrome. Autism, 15, 601-624. (002361471)

 

 3.4Social interaction and peer status in atypical children

 

Children with autism

  • Lord, C., & Magill-Evans, J. (1995). Peer interactions of autistic children and adolescents. Development and Psychopathology, 7, 611-626. (000518179)
  • Bauminger, N., Shulman, C., & Agam, G. (2003). Peer interaction and loneliness in high functioning children with autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 33, 489-507. (000577598)

 

Children with Mental retardation

  • Hauck, M., Fein, D., Waterhouse, L., & Feinstein, L. (1995). Social initiations by autistics children to adults and other children. Journal of Autism and Developmental Disorders, 25, 579-595. (000518206)

 

1.5 -- Friendship

 

      Learning Disabilities/Mental Retardation

  • Siperstein, G. N., Leffert, J. S., & Wenz-Gross, M. (1998). The quality of friendships between children with and without learning disabilities. American Journal of Mental Retardation, 102, 111-125. (000517975)
  • Zetlin, A. G., & Murtaugh, M. (1988). Friendship pattern of mildly learning handicapped and non--handicapped high-school students. American Journal of Mental  Deficiency, 92, 447-454. (000517976)

 

    

 

Visual Impairments

  • Rosenblum, L. P. (1997). Adolescents with visual impairments which have best friends:  A pilot study. Journal of Visual Impairments and Blindness, 91, 224-235. (000517974)

     

Children with ASD

  • Bauminger, N., Solomon, M., Aviezer, A., Heung, K., Gazit, L., Brown, J., & Rogers, S. (2008). Children with autism and their friends: A multidimensional study of friendship in high-functioning autism spectrum disorder. Journal of Abnormal Child Psychology, 36, 135-150. (001167521)
  • Bauminger, N., Solomon, M., Aviezer, A., Heung, K., Brown, J., & Rogers, S. (2008). Friendship in high-functioning children with ASD: Mixed and non-mixed Dyads. Journal of Autism and Developmental Disorders, 38, 1211-1229. (001167525)
  • Bauminger-Zviely, N., & Agam-Ben-Artzi, G. (2014). Young friendship in HFASD and typical development: Friend versus non-friend comparisons. Journal of Autism and Developmental Disorders, 44, 1733-1748. (2377836)
  • Dean, M., Kasari, C., Shih, W., Frankel, F., Whitney, R., Landa, R., … Harwood, R.  (2014). The peer relationships of girls with ASD at school: Comparison to boys and girls with and without ASD. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 55, 1218-1225. (2424089)

 

Children with ADHD

  • Cardoos, S. L., & Hinshaw, S. P. (2011). Friendship as protection from peer victimization for girls with and without ADHD. Journal of Abnormal Child Psychology, 39, 1035-1045. (002361494)

 

15.5 – Play

  • Hill, P., & McCune-Nicolich, L. (1981). Pretend play and patterns of cognition in Down’s syndrome children. Child Development, 52, 611-617. (000517978)
  • Jordan, R. (2003). Social play and autistic spectrum disorders: A perspective on theory, implications and educational approaches. Autism, 7, 347-360. (002361496)

 

29.5 Social Intervention

 

Children with Visual Impairment

  • D’Allura, T. (2002). Enhancing the social interaction skills of preschoolers with Visual Impairments. Journal of Visual Impairment and Blindness, 96, 576-584. (000553239)

 

Children with Autism/mental Retardation

  • Locke, J., Rotheram-Fuller, E., & Kasari, C. (2012). Exploring the social impact of being a typical peer model for included children with autism spectrum disorder. Journal of Autism and Developmental Disorders, 42, 1895-1905. (002361438)
  • Bauminger, N. (2002). The facilitation of social-emotional understanding and social interaction in high functioning children with autism: Intervention outcomes. Journal of Autism and Developmental Disorders, 32, 283-298. (001167531)
  • Wolfberg, P., DeWitt, M., Young, S. G., & Nguyen, T. (2015). Integrated play groups: Promoting symbolic play and social engagement with typical peers in children with ASD across settings. Journal of Autism and Developmental Disorders, 45, 830-845. (2424084)

 

Children with Emotional Behavioral Disorders

  • Ya-yu, L., Loe, S. A., & Cartledge, G. (2002). The effects of social skills instruction on the social behavior of students at risk for emotional or behavioral disorders. Behavioral Disorders, 27, 371-385. (000553222)

 

 

Children with Disabilities

  • Vaughn, S., Kim, A.-H., Morris Sloan, C. V., Hughes, M. T., Elbaum, B., & Sridhar, D. (2003). Social skills interventions for young children with disabilities. Remedial and Special Education, 24, 2-15. (000553221)
  • Kam, C. M., Greenberg, M. T., & Kusche, C. (2004). Sustained effects of the PATHS Curriculum on the social and psychological adjustment of children in special education. Journal of Emotional and Behavioral Disorders, 12, 66-78. (001167529)

 

https://www.youtube.com/watch?v=wES6ZeoDaUs

 

https://www.youtube.com/watch?v=d7lQa3q_OAk