בחינות ביבליוגרפיות 77-960-09 המגמה להתפתחות הילד. מועד א'

   

ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן

המגמה להתפתחות הילד

ראש המגמה: ד"ר אסתר עדי-יפה
קוד הקורס: 77-960-09

 

רשימת המקורות לבחינה הביבליוגרפית - מועד א' תשע"ג

באתר ספריית ביה"ס לחינוך, ניתן יהיה להוציא את הפריטים עם הפניות לספרים ולמאמרים הסרוקים

 

 

1. אייל, ח' (2004). יישום עקרונות הטיפול המשפחתי בעבודת היועץ. בתוך א' קליגמן ור' ארהרד (עורכים), ייעוץ בבית-ספר בחברה משתנה (עמ' 295-316). תל-אביב: רמות. (001070581)

2. כהן, א' (2007). התמודדויות הוריות וטיפול בהורות. בתוך א' כהן (עורכת), חוויית ההורות: יחסים, התמודדויות והתפתחות (עמ' 9-38). ירושלים: בית-הספר לחינוך, האוניברסיטה העברית. (001197981)

3. מאירס, י' (2007). יעוץ להורים כפתרון בעיות. בתוך א' כהן (עורכת), חוויית ההורות: יחסים, התמודדויות והתפתחות (עמ' 389-415). ירושלים: בית-הספר לחינוך, האוניברסיטה העברית. (001146450)

4. רוזנטל, מ., גת, ל., צור, ח. (2008). לא נולדים אלימים:עולמם הרגשי והחברתי של ילדים קטנים. בני ברק:הקיבוץ המאוחד. (עמ' 198-226 - 001179024)

5. Ben-Sasson, A., Carter, A. S., Cermak, S. A., Dunn, W., Kadlec, M. B., & Orsmond, G. I. (2007). Extreme sensory modulation behaviors in toddlers with autism spectrum disorders. American Journal of Occupational Therapy, 61(5), 584. (2363361)

6. Carter, B., & McGoldrick, M. (2005). The expanded family life-cycle: Individual, family, and social perspectives (2nd ed.). New York: Pearson. (Ch. 1, pp. 1-26 - 001217556)

7. DeTemple, J. M., & Snow, C. (1996). Styles of parent-child book reading as related to mothers' views of literacy and children's literacy outcomes. In J. Shimron (Ed.), Lliteracy and education: Essays in memory of Dina Fieltelson (pp. 49-68). Cresskill, NJ: Hampton. (000503650)

8. Diamond, A., Barnett, W. S., Thomas, J., & Munro, S. (2007). Preschool program improves cognitive control. Science, 318, 1387-1388. (001203976)

9. Diamond, A., & Lee, K. (2011). Interventions shown to aid executive function development in children 4 to 12 years old. Science, 333, 959-964. (2363358)

10. Dunn, W. (1997). The impact of sensory processing abilities on the daily Lives of young children and their families: A conceptual model. Infants and Young Children, 9, 23-25. (2363615)

•11. Gevers Deynoot-Schaub, M. J., & Riksen-Walraven, M. J. (2006). Peer contacts of 15-Month-olds in childcare: Links with child temperament, parent-child interaction and quality of childcare. Social Development, 15, 4, 710-729. (001221153)

12. Korat, O. (2009). The effect of maternal teaching talk on children's emergent literacy as a function of type of activity and maternal education level. Journal of Applied Developmental Psychology, 30, 34-42. (001191290)

13. Miller, L. J., Anzalone, M. E., Lane, S. J., Cermak, S. A. & Osten, E. T. (2007). Concept evolution in sensory integration: A proposed Nosology for Diagnosis. American Journal of Occupational Therapy, 61(2), 135-140. (001222557)

14. Peterson, S. E., & Posner, M. I. (2012). The attention system of the human brain: 20 years after. Annual Reviews in Neuroscience, 35, 73-89. (2363354)

15. Shonkoff J. P., & Phillips, D. A. (Eds.) (2000). From neurons to neighborhoods: The science of early child development. Washington, DC: National Academy Press. (pp. 163-181 - 001107479)

16. Tomchek, S. D., & Dunn, W. (2007). Sensory processing in children with and without autism: A comparative study using the short sensory profile. American Journal of Occupational Therapy, 61(2) 190-200. (2363360)

17. Whitehurst, G. J., & Lonigan, C. J. (2001). Emergent literacy: Development from prereaders to readers. In S. B. Neuman & D. Dickinson (Eds.), Handbook of early literacy research (pp. 11-30). New York: Guilford. (001066673)

18. Williams, S. T., & Mategeorge, A. M., & Ontai, L. L. (2010). Caregiver involvement in infant peer interactions: Scaffolding in a social context. Early childhood research quarterly, 25, 251-266. (001197161)