בחינות ביבליוגרפיות 77-960-05 המגמה לייעוץ חינוכי

 

ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן

המגמה לייעוץ חינוכי

ראש המגמה: ד"ר יעקב יבלון
קוד הקורס: 77-960-05

רשימת המקורות לבחינה הביבליוגרפית - תשע"ג


באתר ספריית ביה"ס לחינוך, ניתן יהיה להוציא את הפריטים עם הפניות לספרים ולמאמרים

 

 

מועד א

תהליכי ראיון מתקדמים

ד"ר אריאלה וניאל, ד"ר מאיה כהן-מלייב וד"ר ניר מדג'ר

רשימה ביבליוגרפית (זהה למועד א' ו-ב):

  1. בר-אל, צ. (2003). ייעוץ פרטני קצר מועד ממוקד פתרון. בתוך ר. לזובסקי וצ. בר-אל (עורכות), מסע של תקווה. אבן יהודה: רכס. (000578405)
  2. Carkhuff, R. R. (2000). The art of helping in the 21st century (8th ed.). Amherst: Human Resource Development. (Ch. 4 - Attending: Involving the helpee, pp. 55-94 - 1222566; Ch. 5 - Responding: Facilitating exploring, pp. 95-130 - 1222571)
  3. Van Velsor, P. (2004). Revisiting basic counseling skills with children. Journal of Counseling and Development, 82, 313-318. (001204008)

הנחיית קבוצות

הקבוצות של ד"ר מאיה כהן-מלייב וד"ר ניר מדג'ר

רשימה ביבליוגרפית (זהה מועד א' ו-ב):

1. יאלום, א' ולשץ', מ' (2006). טיפול קבוצתי: תיאוריה ומעשה. ירושלים: מאגנס. (פרק 5 - המטפל: משימות יסוד, עמ' 131-153 - 1169690; פרק 12 - הקבוצה המתקדמת, עמ' 344-387 - 1140075)

2. רוזנוסר, נ' (עורכת) (1997). הנחיית קבוצות: מקראה. ירושלים: מרכז ציפורי. (פרק 9 - מודל התפתחותי של טיפול קבוצתי קצר מועד, עמ' 187-200 - בתוך 526819; פרק 14 - מנחה הקבוצה, עמ' 299-311)

Corey, M. S., & Corey, G. (2002). Groups: Process and practice. Belmont, CA: Thompston-Brooks/Cole. (Ch. 3 - Group counselor: Person and professional, pp. 59-101 - 001222949; Ch. 7 - Working stage of a group, pp. 216-256. - 001142972)


 

הקבוצה של ד"ר זאב אפל (זהה מועד א' ו-ב)

יאלום, א' (2006). טיפול קבוצתי: תיאוריה ומעשה. אור יהודה: כנרת, מאגנס. 21-131 (עמ' 21-38 - 001140073, עמ' 51-71 - 001142545, עמ' 72-93 - 001203379) (001123859) (חינוך 616.89152  ילו)

Rogers, C. R. (1973). Encounter groups. New York: Harper & Row. (Chapter 2-3, pp. 15-74 - 002355722)

יעוץ למשפחה -

הקבוצה של ד"ר איילת בנטל

ביבליוגרפיה - זהה מועד א' ו-ב

1. אייל, ח' (2004). יישום עקרונות הטיפול המשפחתי בעבודת היועץ. בתוך א' קליגמן ור' ארהרד (עורכים), ייעוץ בבית-ספר בחברה משתנה (עמ' 361-295). תל-אביב: רמות. (001070581)

2. דאלוס, ר' (2004). מבוא לטיפול משפחתי: תיאוריה ושיטות עבודה מערכתיות. קרית-ביאליק: אח. (עמ' 21-40 - 001188321)

3. סאטיר, ו' (1985). המשפחה המודרנית. תל-אביב: ספרית-פועלים. (הפרק על דפוסי תקשורת - עמ' 62-79 - 001098364)

4. מינוחין, ס' (1987). קליידוסקופ משפחתי. תל-אביב: ספריית הפועלים. (עמ' 11-14 - 001187150).

5. מינוחין, ס' (1997). משפחות ותרפיה משפחתית. תל אביב: רשפים.(פרק מבוא - 001187159).

 

6. Hare, R. E., Canada, R., & Lim, M. G. (1998). Application of Bowen Theory with a conflictual couples. Journal of Family Therapy, 25 (3), 222-226. (001107465)

7. Papero, D. V. (1995). Bowen family systems and marriage. In N. S. Jacobson & A. S. Gurman (Eds.), Clinical handbook of couple therapy (pp. 11-30). New York: Guilford. (1107466)


 

הקבוצה של ד"ר זאב אפל

מקורות מומלצים (זהה בשני המועדים):

8. Framo, J. L. (1975). Personal reflections of a family therapist. Journal of Marriage and Family Counseling, 1, 15-28. (1107823)

9. Hare, R. E., Canada, R., & Lim, M. G. (1998). Application of Bowen Theory with a conflictual couples. Journal of Family Therapy, 25 (3), 222-226. (001107465)

10. Harris, S. M., & Glade, L. T. (2004). Assessment and treatment of trauma from a Bowen family systems theory perspective. In D. Catherall (Ed.), Handbook of stress, trauma and the family (pp. 453-471). New York: Brunner-Routledge. (01107807)

11. Hof, L., & Berman, E. (1986). The sexual genogram. Journal of Marital and Family Therapy, 12 (1), 39-47. (1106945)

12. Milewski-Hertlein, K. A. (2001). The use of a socially constructed genogram in clinical practice. The American Journal of Family Therapy, 29, 23-38. (001125810)

 

ד"ר כרמית אלטמן- "התפתחות נורמלית ואב-נורמלית"

מועד א'

Bedore, L. M., & Pena, E. D. (2008). Assessment of bilingual children for identification of language impairment: Current findings and implications for practice. International Journal of Bilingual Education & Bilingualism, 11, 1-29. (1235107)

Friedman, N., & R. Novogrodsky (2008). Subtypes of SLI: SySLI, PhoSLI, LeSLI, and PraSLI. In A. Gavarró Algueró & M. João Freitas (Eds.), Language acquisition and development (pp. 205-217)Newcastle: Cambridge Scholars Press. (001235110)

Paradis, J. (2005). Grammatical morphology in children learning English as a second language: Implications of similarities with Specific Language Impairment. Language, Speech and Hearing Services in the Schools36, 172-187. (2354980)

Paradis, J. (2010). The interface between bilingual development and specific language impairment. Applied Psycholinguistics, 31, 3-28. (2363612)

Paradis, J., Nicoladis, E., & Crago, M. (2007). French-English bilingual children's acquisition of the past tense. In H. Caunt-Nulton, S. Kulatilake & I.-H. Woo (Eds.), BUCLD 31 proceedings (pp. 497-507). Somerville, MA: Cascadilla. (2363270)

מקורות למועד ב'

דרומי, א' (2002). שלבים בהתפתחות העברית כשפת אם. בתוך פ"ש קליין וד' גבעון (עורכות), שפה למידה ואוריינות בגיל הרך (עמ' 1-8). תל אביב: רמות. (000563051)

Owens, R. E. (2008). Language development: An introduction. Boston, MA: Pearson Education. (pp. 29-57 - In 001222709)

Singleton, D., & Ryan, L. (2004). Language acquisition: The age factor (2nd ed.). Clevedon: Multilingual Matters. (pp. 6-30 - 001217704)

Watt, N., Wetherby, A., & Shumway, S. (2006). Prelinguistic predictors of language outcome at 3 years of age. Journal of Speech Language and Hearing Research, 49(6), 1224-1237. (001222610)

 

גישות קוגניטיביות ביעוץ - הקבוצה של ד"ר אביגיל ינון

ביביליוגרפיה:

מקורות למועד א

בק, א' ואמרי, ג' (2009). הפרעות חרדה ובעת: התאוריה והטיפול ההכרני (תרגם, ג' גירן). רמת-גן: מכון פסגות. (עמ' 247-270  ;294-357  ; 271-293 ) (001204361) (חינוך 616.8522  בק.)

חמיאל, ד' (2011). חרדה כללית וחרדת פרידה. בתוך נ' מור, י' מאיירס, צ' מרום וא' גלבוע-שכטמן (עורכים), טיפול קוגניטיבי התנהגותי בילדים (עמ' 69-94). תל-אביב: דיונון. (002362616)

Kendall, P. C., & Treadwell, K. R. H. (2007). The role of self-statements as a mediator in treatment for youth with anxiety disorders. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 75(3), 380-389. (2363257)

Kendall, P. C., & Creed, T. A. (2005). Therapist alliance-building behavior within a cognitive-behavioral treatment for anxiety in youth. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 73(3), 498-505. (2363266)

Kendall, P. C., & Treadwell, K. R. H. (1996). Cognitive behavioral treatment for childhood anxiety. In E. D. Hibbs & P. S. Jensen (Eds.), Psychosocial treatments for child and adolescent disorders: Empirically based strategies for clinical practice (pp. 23-36). Washington, DC: American Psychological Association. (2363259)

בנוסף חומר שנלמד בכתה.

מקורות למועד ב'

ביביליוגרפיה:

חומר שנלמד בכתה במסגרת הקורס.

רוזבאום, מ' (2011). הפרעות של תוקפנות ואלימות. בתוך נ' מור, י' מאיירס, צ' מרום וא'  גלבוע-שכטמן, (עורכים), טיפול קוגניטיבי התנהגותי בילדים (עמ' 241-258). תל אביב: דיונון. (2363581)

Squires, G., & Caddick, K. (2012). Using group cognitive behavioral therapy intervention in school settings with pupils who have externalizing behavioral difficulties: An unexpected result. Emotional and Behavioral Difficulties, 17(1), 25-45. (אין לבר אילן גישה לכתב העת הזה)

Kendall, P. C., & Braswell, L. (1993). Cognitive behavioral therapy for impulsive children (2nd ed.).  New York: Guilford. (pp. 52-78; 119-153; 176-198) (000305107) (פסיכולוגיה - לא להשאלה 618.9289142 KEN)

 

הקבוצה של ד"ר ריצ'רד אורינג (הרשימה זהה לשני המועדים)

Caron, A., & Robin, J. (2010).  Engagement of adolescents in cognitive-behavioral therapy for Obsessive-Compulsive Disorder. In D. Castro-Blanco & M. S. Karver (Eds.), Elusive alliance: Treatment engagement strategies with high-risk adolescents (pp. 159-183). Washington, DC: American Psychological Association. (2363268)

Hollon, S. D., & DiGuiseppe, R. (2011). Cognitive theories of psychotherapy. In J. Norcross, G. R. VandenBos & D. K. Freedheim (Eds.), History of psychotherapy: Continuity and change (2nd ed., pp. 203-241). Washington, DC: American Psychological Association. (2363261)

Wenzel, A., Brown, G. K., & Beck, A. T. (2009). Cognitive therapy for suicidal adolescents. In A. Wenzel, G. K. Brown & A. T. Beck (Eds.), Cognitive therapy for suicidal patients: Scientific and clinical applications (pp. 235-262). Washington, DC: American Psychological Association. (2363265)

 

פרופ' אריה כהן - יעוץ בשיטת הגשטלט

חומר הקריאה (הרשימה זהה לשני המועדים):

סילס, ש',  פיש, ס' ולאפוורת', פ' (2002). ייעוץ על פי שיטת הגשטלט. קרית ביאליק: אח. (000536088) (חינוך 616.89143  סיל.)

פרק 6 עמ. 52 - 89

פרק 9 עמ. 111 - 124 

פרק 10 עמ. 125 - 137