בחינות ביבליוגרפיות 77-960-04 המגמה לניהול מערכות חינוך לא פורמאליות

 

ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן

המגמה לניהול מערכות חינוך לא פורמאליות

ראש המגמה: ד"ר זהבית גרוס
קוד הקורס: 77-960-04

 

רשימת המקורות לבחינה הביבליוגרפית - תשע"ג
באתר ספריית ביה"ס לחינוך, ניתן יהיה להוציא את הפריטים עם הפניות לספרים ולמאמרים

 

מועד א'

1. אלמוג, ש' (תשנ"ז). זכויות של ילדים. ירושלים: שוקן. (עמ' 35-44, 109-112 - 1186186).

2. מלמד-כהן, ר' (תשנ"ו). הילד החריג והחינוך המיוחד על פי מקורות היהדות. ירושלים: המחבר. (עמ' 19-38, 97-128, 161-174 - 1186304)

3. אלפרט, ב' (2002). מושגים ורעיונות בתוכנית לימודים בטקסטים מובילים. בתוך ע' הופמן וי' שנל (עורכים), ערכים ומטרות בתוכנית הלימודים בישראל (עמ' 9-29). אבן יהודה: רכס. (000603210)

4. אריאלי, מ' (1998). הידע של הכתה ושל בית הספר: כמה היבטים בינתרבותיים ובינדוריים. בתוך ח' אילון (עורכת), תוכניות לימודים כהבניה חברתית (עמ' 15-32). תל-אביב: רמות. (001126690)

5. שפירה, ר' ואדלר, ח' (1999). לא צריך נוסטלגיה: תנועות הנוער הן כאן ועכשיו אבל קצת אחרת. תל-אביב: אוניברסיטת תל אביב, החוג לסוציולוגיה והאוניברסיטה העברית של ירושלים, בית הספר לחינוך. (431487) (חינוך E369.4 שפי) (כל הספר)

6. לוי, ש' (2002). דמיון ושוני במערכת הערכית של בני-נוער בשני דורות (1975 ו-1994) ובמסגרות חינוכיות שונות מבחינה דתית. בתוך נ' מסלובטי וי' עירם (עורכים), חינוך לערכים בהקשרים הוראתיים מגוונים (עמ' 179-201). תל-אביב: רמות. (1101123)

7. כהן, א' (2008). זהות יהודית, ערכים ופנאי: עולמם של תלמידים ותלמידות ישראלים בבתי ספר תיכוניים ממלכתיים. תל-אביב: אוניברסיטת תל-אביב, בית-הספר לחינוך, מרכז קלמן לחינוך יהודי. (עמ' 51-63 - 1163518; עמ' 21-48 - 001160022; עמ' 67-86 - 1160028)

8. בן שחר, ט' (2008). באושר ובאושר: כיצד לחיות חיי סיפוק ושמחה, פסיכולוגיה חיובית בחיי היומיום. תל-אביב: מטר. (עמ' 51-50 - 001187155).

•9. גל, מ' (תשנ"ה). החינוך הבלתי פורמלי בישראל - מסגרות מקריות או מערכות הממלאות
תפקידים חברתיים חינוכיים ייחודיים. בתוך ו' אקרמן, א' כרמון וד' צוקר (עורכים), חינוך בחברה מתהווה: המערכה הישראלית (כרך ב', עמ' 601-666). תל-אביב: הקיבוץ המאוחד, מכון ואן ליר. (000564069)

10. רומי, ש' (2007). קידום נוער: התפתחות וסוגיות מרכזיות. בתוך ש' רומי מ' שמידע (עורכים), החינוך הבלתי פורמלי במציאות משתנה (עמ' 453-467). ירושלים: מאגנס. (1138440)

11. פסטרנק, ר' (2002). פרקים בסוציולוגיה של החינוך. תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה. (הפרקים הבאים: א. יחסי הגומלין בין בית הספר וההורים, כרך ב', עמ' 308-299 - 1127069; ב. רעיון "הקהילתיות בחינוך", עמ' 279-269 - בתוך 001069033).

12. דור, א' (2005). פוסט מודרניות והורות: העדר אמת אחרונה וערפל הורי. פנים, 31, 43-35. (1099765)

13. Apple, M. W. (2004). Ideology and curriculum. New York: Routledge. (pp. vii-xvi, 1-25, 59-76 - 001163048)

•14.      Jones, I., & Symon, G. (2001). Lifelong learning as serious leisure: Policy, practice and potential. Leisure Studies, 20, 269-283. (1139171)                                                                                     

15. Peled, S. (2006). Active Growth in Leisure (A.G.L.) - Contemporary aspects. Paper presented at the 4th Conference of the International Society for Comparative Adult Education ISCAE, Bamberg, Germany. (001139032)

16. Printy, S. (2008). Leadership for teacher learning: A community of practice perspective. Educational Administration Quarterly, 44(2), 187-226. (1186599)

17. Romi, S. (1999). Youth care workers burnout: Comparison with normative youth workers and the implication of coping with it. International Journal of Child and Family Welfare, 4 (2), 101-111. (000572738)

18. Romi, S., Savicki, V., Grupper, E., & Caspi, R. (2007). Occupational burnout among child welfare workers: A work-setting comparison. International Journal of Child and Family Welfare, 10 (3-4), 93-109. (1181290)

19. Romi, S., & Schmida, M. (2009). Non formal education: A major educational force in the postmodern era. Cambridge Journal of Education, 39 (2), 257-273. (001180648)

20. Savicki, V. (1993). Clarification of child and youth care identity through an analysis of work environment and burnout. Child & Youth Care Forum, 22 (6), 441-457. (000562124)

•21. Snir, R., & Harpaz, I. (2002). Work leisure relations: Leisure orientation and the meaning of work. Journal of Leisure Research, 34 (2), 178-203. (001172735)

22. *Stebbins, R.A. (1982). Serious leisure: A conceptual statement. Pacific Sociological Review, 25 (2), 251-272. (001180794)

23. *Stebbins, R.A. (2004). Between work and leisure: The common ground of two separate worlds. New Brunswick: Transaction. (pp. 49-72 - בתוך 1145380)

24. Supovitz, J.A. (2002). Developing communities of instructional practice. Teachers College Record, 104 (8), 1591-1626. (001186606)

25. Cohen, E. H. (2001). A structural analysis of the R. Kahane code of informality: Elements toward a Theory of Informal Education. Sociological Inquiry, 71(3), 357-380. (000507337)

26. Romi, S., & Schmida, M. (2009). Non-formal education: a major educational force in the postmodern era. Cambridge Journal of Education, 39(2), 257-273. (001180648)


 

מועד ב'

 

אבנון, ד' (2006). מדוע אין לדמוקרטיה הישראלית שפה אזרחית מפותחת. מתוך ד' אבנון (עורך), שפת אזרח בישראל (עמ 1-22). ירושלים: מאגנס. (1192003)

גל, מ' (תשנ"ה). החינוך הבלתי פורמלי בישראל - מסגרות מקריות או מערכות הממלאות
תפקידים חברתיים חינוכיים ייחודיים. בתוך ו' אקרמן, א' כרמון וד' צוקר (עורכים), חינוך בחברה מתהווה: המערכה הישראלית (כרך ב', עמ' 601-666). תל-אביב: הקיבוץ המאוחד, מכון ואן ליר. (000564069)

גפני, א' (2002). לקראת הגיל השלישי. ירושלים: הרשות לפנסיונרים ולקשישים. (פרק 4 - פרישה מהעבודה - עמ' 37-46 - 001192545)

•4. המנחם, א' וכפיר, ד' (1994). ההכשרה והעיסוק בקידום נוער במצוקה: הכשרה אקדמית לקראת פרופסיה. חברה ורווחה, ט"ו, 99-112. (0573573)

וולצר, מ' (2007). חינוך, אזרחות ורב-תרבותיות. בתוך פ' פרי (עורכת), חינוך בחברה רב-תרבותית (עמ' 27-38). כרמל: ירושלים. (1153093)

יונה, י' (2007). חינוך רב-תרבותי בישראל: אתרים וקשיים. בתוך פ' פרי (עורכת), חינוך בחברה רב-תרבותית (עמ' 39-66). כרמל: ירושלים. (01153089)

וייט, ג' (2001). החינוך וקץ עידן העבודה. (תרגום: נעמי שנקר). תל-אביב: מסדה. (עמ' 259-294 - 1191767).

טלשייר ,ג' (2006). אזרחות, חברה אזרחית וחינוך: המקרה הישראלי בראי הדמוקרטיות המערביות. בתוך ד' אבנון (עורך), שפת אזרח בישראל. ירושלים: מאגנס. (1146466)

כהן, א' (2008). זהות יהודית, ערכים ופנאי: עולמם של תלמידים ותלמידות ישראלים בבתי ספר תיכוניים ממלכתיים. תל-אביב: אוניברסיטת תל-אביב, בית-הספר לחינוך, מרכז קלמן לחינוך יהודי. (עמ' 51-63 - 1163518; עמ' 21-48 - 001160022; עמ' 67-86 - 1160028)

כץ, א' (1992). תרבות הפנאי בישראל. ירושלים: מכון גוטמן. (עמ' 31-3 - 230990).

לוי, ש' (2002). דמיון ושוני במערכת הערכית של בני-נוער בשני דורות (1975 ו-1994) ובמסגרות חינוכיות שונות מבחינה דתית. בתוך נ' מסלובטי וי' עירם (עורכים), חינוך לערכים בהקשרים הוראתיים מגוונים (עמ' 179-201). תל-אביב: רמות. (01101123)

נמרוד, ג' (2003). מיפוי וסקירה של המחקרים בתחום הפנאי לאחר הפרישה. גרונטולוגיה, ל'     (1-2), 29- 46. (1149921)

נמרוד, ג' (2004). מחפשים ריגושים או שוקעים בכורסא. פנים, 27, 4-11. (1139318)

סילברמן-קלר ,ד' (2008). קווים לתהליכי פרופסיונאליזציה בתחום החינוך הבלתי פורמלי. דפים, 45, 90-113. (1146481)

פוקס, א' (2006). הפרישה כפרשת דרכים. ירושלים: כרמל. (פרק 4 הבוקר שאחרי - התחלות, עמ' 68-78 - 1192005; פרק 7 בראש מורם - אתגרי הפרישה, עמ' 127-151 - 1192006).

פילבר, י' (תשנ"ג). כוכבי אור. ירושלים: המכון לחקר משנת הראי"ה. (החינוך במשנת הראי"ה, עמ' 175-212 - 565536)

רוזנבברג, ש' (תשמ"ח). הפואימה הפדגוגית של הראי"ה. בתוך ב' איש שלום וש' רוזנברג (עורכים), יובל אורות (עמ' 65-96). ירושלים: ספרית אלינור. (537355)

רומי, ש' (2007). קידום נוער: התפתחות וסוגיות מרכזיות. בתוך ש' רומי ומ' שמידע (עורכים), החינוך הבלתי פורמלי במציאות משתנה (עמ' 453-467). ירושלים: מאגנס. (1138440)

שפירה, ר' ואדלר, ח' (1999). לא צריך נוסטלגיה: תנועות הנוער הן כאן ועכשיו אבל קצת אחרת... תל-אביב: אוניברסיטת תל-אביב, החוג לסוציולוגיה והאוניברסיטה העברית של ירושלים, בית-הספר לחינוך. (431487) (חינוך E369.4  פי.)

שרר, מ' (1989). התמקצעות עובדי קידום נוער בישראל: הבטחות ומימושן. חברה ורווחה, ט (4), 240-259.   (569865)

Apple, M.W. (2004). Ideology and curriculum.  New York: Routledge. (pp. vii-xvi, 1-25, 59-76 - 001163048)

Atchley, R.C. (1989). A continuity theory of normal aging. The Gerontologist, 29 (2), 183-190. (1147710)

Cohen, E. H. (2001). A structural analysis of the R. Kahane code of informality: Elements toward a Theory of Informal Education. Sociological Inquiry, 71(3), 357-380. (000507337)

Csikezentmihaly, M., & Kleiber, D. (1991). Leisure and self actualization. In B. Driver, P. Brown & G. Peterson (Eds.), Benefits of leisure (pp. 91-102). State College, PA: Venture. (1139588).

Florida, R. (2001). The rise of the creative class: And how it's transforming work, leisure, community and everyday life. New York: Basic Books. (pp. 329-344 -1192004)

Perlmutter, M., & Hall, E. (1992). Adult development and aging. New York: Harper & Row. (pp. 399-409 - בתוך 0561940)

Kimmel, D. (1990). Adulthood and aging. New York: Wiley. (pp. 304-318 - 001192546)

28. Romi, S., & Schmida, M. (2009). Non formal education: A major educational force in the postmodern era. Cambridge Journal of Education, 39 (2), 257-273. (001180648)

Schechter, C. (2002). Authentic leadership in school communities. Studies in Educational Administration and Organization, 26, 69-92. [Hebrew] (1191844)