בחינות ביבליוגרפיות 77-960-03 המגמה לתכנון תוכניות לימודים

 

ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן

המגמה לתכנון תוכניות לימודים

ראש המגמה: ד"ר דבורה קורט
קוד הקורס: 77-960-03

רשימת המקורות לבחינה הביבליוגרפית - תשע"ג
 

באתר ספריית ביה"ס לחינוך, ניתן יהיה להוציא את הפריטים עם הפניות לספרים ולמאמרים הסרוקים

 

אלפרט, ב' (2002). מושגים ורעיונות בתכניות לימודים כטקסטים מובילים. מתוך ע' הופמן וי' שנל (עורכים), ערכים ומטרות בתכניות הלימודים בישראל (עמ' 9-29). אבן יהודה: רכס. (000603210)

בן פרץ, מ' (2001). מחקר ביוגרפי: זיכרונות של  מורים לאחר פרישה. בתוך נ' צבר-בן יהושע (עורכת), מסורות וזרמים במחקר האיכותי (עמ' 469-500). לוד:דביר. (000500595)

גלובמן, ר' עירם, י' (1999). ההוראה במוסדות החינוך בישראל: ניתוח של כיווני התפתחות. בתוך ר' גלובמן י' עירם (עורכים), התפתחותה של ההוראה במוסדות החינוך בישראל (עמ' 463-489). תל-אביב: רמות. (1220449)

הרפז, י' (2010). הוראה ולמידה: אנליזה של יחסים. הלכה ומעשה בתכנון לימודים, 21, 233-246. (001200618)

זילברשטיין, מ' (תשנ"ח). הוראה רפלקטיבית - הבהרה קונצפטואלית לתכניות הכשרה והשתלמות מורים. בתוך מ' זילברשטיין, מ' בן פרץ, וש' זיו (עורכים), רפלקציה בהוראה: ציר מרכזי בהתפתחות המורה (עמ' 15-42). תל-אביב: מכון מופת. (000561495)

יוסיפון, מ' וקשתי, י' (1998). ההשפעה של תכנון הלימודים וההדרכה על עיצובם של דפוסי הוראה חדשים. בתוך ח' איילון (עורכת), תוכניות לימודים כהבניה חברתית (עמ' 109-136). תל-אביב: רמות. (000446914)

כרמון, א' (2010). הדיסציפלינה הפדגוגית: לקראת ארגון מחדש של הידע בבית הספר. הלכה ומעשה בתכנון לימודים, 21, 69-114. (001215307)

לוי, א' ומירון, מ' (2002). הטקסונומיה האפקטיבית ותרומתה לקידום החינוך לערכים. בתוך נ' מסלובטי וי' עירם (עורכים), חינוך לערכים בהקשרים הוראתיים מגוונים (עמ' 334-315). תל-אביב: רמות. (000567862)

מקדונלד, ד' (1986) תכנון לימודים - חזונות ודימויים. בתוך צ' לם (עורך), זרמים חדשים בחינוך (עמ' 152-174). תל-אביב: יחדיו. (000392385)

נבו, ד' (1986). הערכה בחינוך: מהות, תפקידים ושיטות. מגמות, כט (4), 428-440. (000571912)

ניסן, מ' (2001). התפקוד המוסרי: כיוונים חדשים בפסיכולוגיה של המוסר. בתוך י' עירם, ש' שקולניקוב, י' כהן וא' שכטר (עורכים), צמתים (עמ' 190-233). ירושלים: משרד החינוך. (000561773)

קליין, ש"פ (2008). איכות התהליך החינוכי: אינטראקציה בין ילדים למבוגרים. בתוך פ"ש קליין וי"ב יבלון (עורכים), ממחקר לעשייה בחינוך לגיל הרך (עמ' 91-113). ירושלים: האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. (1220452)

שמידע, מ' ורומי, ש' (תשס"ז). מהות החינוך הבלתי פורמלי, גישות תיאורטיות והגדרות. בתוך ש' רומי ומ' שמידע (עורכים), החינוך הבלתי פורמלי במציאות משתנה (עמ' 11-28). ירושלים: מאגנס. (001130300)

Ball, D. L., & Cohen, D. K. (1999). Developing practice, developing practitioners: Toward a practice-based theory of professional education. In L. Darling-Hammond & G. Sykes (Eds.), Teaching as the learning profession: Handbook of policy and practice (pp. 3-31). San Francisco: Jossey-Bass. (000561508)

Dillon, J. T. (2009). The questions of curriculum. Journal of Curriculum Studies, 41 (3), 343-359. (001190147)

Green, T. (1999). Voices: The educational formation of conscience. Notre Dame, Indiana: University of Notre Dame Press. (Chapter 5: Teaching Values, The Grand Delusion - pp. 122-147 - 001098745)

Karmon, A. (2007). Institutional organization of knowledge: The missing link in educational discourse. Teachers College Record, 109 (3), 603-634. (001182010)

McDonald, J. P. (1992). Teaching: Making sense of an uncertain craft. New York: Teachers College Press. (Uncertainty in teaching, p. 1-19 - 000561319) 

Palmer, P. (2007). The courage to teach. New York: Wiley. (A Culture of Fear: Education and the Disconnected Life, p. 35-60 -  001150492)

Palmer, P. (2007). The courage to teach. New York: Wiley. (The Heart of a Teacher: Identity and Integrity in Teaching, p. 9-34  - 001150483)

Peters, R. S. (1963). Reason and habit: The paradox of moral education. In W. R. Niblett (Ed.), Moral education in a changing society. London: Faber & Faber. (אין בבר אילן)

Shepard, L. (2000). The role of assessment in a learning culture. Educational Researcher, 29 (7), 4-14. (000561729)