פרופ' באומינגר-צביאלי נירית 77-830-01 התפתחות חברתית-רגשית: תיאוריה ויישום בהתפתחות תקינה ובלתי תקינה

 

אוניברסיטת בר-אילן

בית הספר לחינוך

ב"ה

מרץ,2013

 

התפתחות חברתית-רגשית : תיאוריה ויישום בהתפתחות תקינה ובלתי תקינה

77-830-01

פרופ'  נירית באומינגר

תוכנית הקורס

 

3.3:      מבוא מיומנות חברתית אצל ילדים

 

10.3:    מיומנות חברתית המשך: עיבוד אינפורמציה חברתית-רגשית

             

17.3:    דרכי ההערכה של מיומנות חברתית

 

20.3-2.4     חופשת פסח

 

7.4:      קשיים במיומנות חברתית

 

14.4- אין שעור טקס יום הזכרון

 

21.4:    התפתחות של אינטראקציה חברתית-ילדים עם התפתחות תקינה

 

28.4:    התפתחות של אינטראקציה חברתית - ילדים עם התפתחות בלתי תקינה

 

5.5:      התפתחות של קשרי ידידות ילדים עם התפתחות תקינה

 

12.5:    התפתחות של קשרי ידידות אצל ילדים עם לקויות

 

19.5:    קשרי ידידות המשך

 

26.5:    התפתחות של משחק אצל ילדים עם התפתחות תקינה ואצל ילדים עם לקויות

 

2.6:      התערבות חברתית ילדים עם ובלי לקויות

 

9.6:      התערבות ילדים עם לקויות

 

16.6:    שעור סיכום

 

 

 

 

חובות התלמיד:

•      הגשת מאמר באותה מתכונת של סמסטר א' (25%)

•     השתתפות בשעורים

•      קריאת חובה

•     מבחן מסכם (75%)

לימודים נעימים!

 

מרץ, 2013

 

 

התפתחות חברתית-רגשית : תאוריה ויישום בהתפתחות תקינה ובלתי תקינה

01-830-77

פרופ' נירית באומינגר

 

קריאת חובה

 

באומינגר, נ. (תשנ"ט). אפיונים מרכזיים של קשרי ידידות אצל ילדים עם התפתחות תקינה וילדים עם לקויות. פסיכולוגיה, ז(3), 93-103. (000517972)                                                     

          

Hay, D.F., Payne, A., & Chadwick, A. (2004). Peer relations in childhood. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 45, 84-108. (000603581)   

Parker, J., Rubin, K, H., Erath, S. A., Wojslawowicz, J. C., & Buskirk, A. A. (2006). Peer relationships, child development, and adjustment: A developmental psychopathology perspective. In D. Cicchetti & D. J. Cohen (Eds.), Developmental psychopathology: Vol 1. Theory and method (2nd ed., pp. 419-493). Hoboken, NJ: Wiley. (2361444)

 

 

קריאה לפי בחירה

 

7.4 - Difficulties in Social skill

 

Andrade, F. B., Waschbusch, D. A., Doucet, A., King, S., MacKinnon, M., McGrath, P. J., & Sherry, H. (2012). Social information processing of positive and negative hypothetical events in children with ADHD and conduct problems and controls. Journal of Attention Disorders, 16, 491-504. (2361475)

Tur-Kaspa, H. (2002). Social cognition in learning disabilities. In B. Y. L. Wong & M. L. Donahue (Eds.), The social dimensions of learning disabilities (pp. 11-32). Mahwah, NJ: Erlbaum. (000552740)

van Nieuwenhuijzen, M., & Vriens, A.  (2012). Social cognitive skills and social information processing in children with mild to borderline intellectual disabilities. Research in Developmental Disabilities, 33, 426-434. (2361474)

 

Flood, A, Hare, D., & Wallis, P. (2011). An investigation into social information processing in young people with Asperger syndrome. Autism, 15, 601-624. (2361471)

 

 

28.4  Social interaction and peer status in atypical children

 

      Children with autism

Lord, C., & Magill-Evans (1995). Peer interactions of autistic children and adolescents. Development and Psychopathology, 7, 611-626. (000518179)

Bauminger, N., Shulman, C., & Agam, G. (2003). Peer interaction and loneliness in high functioning children with autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 33, 489-507. (000577598)

Children with Mental retardation

Hauck, M., Fein, D., Waterhouse, L., & Feinstein, L. (1995). Social initiations by autistics children to adults and other children. Journal of Autism and Developmental Disorders, 25, 579-595. (518206)

           

 

12.5-19/5 -- Friendship

 

      Learning Disabilities/Mental Retardation

Siperstein, G. N., Leffert, J. S., & Wenz-Gross. (1998). The quality of friendships between children with and without learning disabilities. American Journal of Mental Retardation, 102, 111-125. (000517975)

Zetlin, A. G., & Murtaugh, M. (1988). Friendship pattern of mildly learning handicapped and non-handicapped high-school students. American Journal of Mental Deficiency, 92, 447-454. (000517976)

Heiman, T. (2000). Friendship quality among children in three educational settings. Journal of Intellectual and Developmental Disability, 25, 1-12. (2361477)

 

     Visual Impairments

Rosenblum, L. P. (1997). Adolescents with visual impairments which have best friends:  A pilot study. Journal of Visual Impairments and Blindness, 91, 224-235. (000517974)

     

      Children with ASD

Bauminger, N., Solomon, M., Aviezer, A., Heung, K., Gazit, L., Brown, J., & Rogers, S. (2008). Children with Autism and their friends: A multidimensional study of friendship in high-functioning Autism Spectrum Disorder. Journal of Abnormal Child Psychology, 36, 135-150. (001167521)

Bauminger, N., Solomon, M., Aviezer, A., Heung, K., Brown, J., & Rogers, S. (2008). Friendship in high-functioning children with ASD: Mixed and non-mixed dyads. Journal of Autism and Developmental Disorders, 38, 1211-1229. (001167525)

 

Children with ADHD

Cardoos, S. L., & Hinshaw, S. P. (2011). Friendship as protection from peer victimization for girls with and without ADHD. Journal of Abnormal Child Psychology, 39, 1035-1045. (2361494)

 

                       

26. 5 - Play

 

Hill, P., & McCune-Nicolich, L. (1981). Pretend Play and patterns of cognition in Down's syndrome infants. Child Development, 52, 611-617. (000517978)

Jordan, R. (2003). Social play and autistic spectrum disorders: A perspective on theory, implications and educational approaches. Autism, 7, 347-360. (2361496)

 

 

2.6-9..6 Social Intervention

 

Children with Visual Impairment

D'Alura, T. (2002). Enhancing the social interaction skills of preschoolers with visual impairments. Journal of Visual Impairment and Blindness, 96(August), 576-584. (000553239)

 

Children with Autism/mental Retardation

Locke, J., Rotheram-Fuller, E., & Kasari, C. (2012). Exploring the social impact of being a typical peer model for included children with Autism Spectrum Disorder. Journal of Autism and Developmental Disorders, 42, 1895-1905. (2361438)

Bauminger, N. (2002). The facilitation of social-emotional understanding and social interaction in high functioning children with autism: Intervention outcomes. Journal of Autism and Developmental Disorders, 32, 283-298. (001167531)

 

Children with Emotional Behavioral Disorders

Ya-yu, L., Loe, S. A., & Cartledge, G. (2002). The effects of social skills instruction on the social behavior of students at risk for emotional or behavioral disorders. Behavioral Disorders, 27, 371-385. (000553222)

 

Children with Disabilities

Vaughn, S., Kim, A.-H., Sloan, C. V. M., Hughes, M. T., Elbaum, B., & Sridhar, D. (2003). Social skills interventions for young children with disabilities. Remedial and Special Education, 24, 2-15. (000553221)

Kam, C. M., Greenberg, M. T., & Kusche, C. (2004). Sustained Effects of the PATHS Curriculum on the Social and Psychological Adjustment of children in special education. Journal of Emotional and Behavioral Disorders, 12(2), 66-78. (001167529)