פרופ' באומינגר-צביאלי נירית 77-830-01 התפתחות חברתית-רגשית: תיאוריה ויישום בהתפתחות תקינה ובלתי תקינה
אוניברסיטת בר-אילן
בית הספר לחינוך
ב"ה
מרץ,2013
התפתחות חברתית-רגשית : תיאוריה ויישום בהתפתחות תקינה ובלתי תקינה
77-830-01
פרופ' נירית באומינגר
תוכנית הקורס
3.3: מבוא מיומנות חברתית אצל ילדים
10.3: מיומנות חברתית המשך: עיבוד אינפורמציה חברתית-רגשית
17.3: דרכי ההערכה של מיומנות חברתית
20.3-2.4 חופשת פסח
7.4: קשיים במיומנות חברתית
14.4- אין שעור טקס יום הזכרון
21.4: התפתחות של אינטראקציה חברתית-ילדים עם התפתחות תקינה
28.4: התפתחות של אינטראקציה חברתית - ילדים עם התפתחות בלתי תקינה
5.5: התפתחות של קשרי ידידות ילדים עם התפתחות תקינה
12.5: התפתחות של קשרי ידידות אצל ילדים עם לקויות
19.5: קשרי ידידות המשך
26.5: התפתחות של משחק אצל ילדים עם התפתחות תקינה ואצל ילדים עם לקויות
2.6: התערבות חברתית ילדים עם ובלי לקויות
9.6: התערבות ילדים עם לקויות
16.6: שעור סיכום
חובות התלמיד:
• הגשת מאמר באותה מתכונת של סמסטר א' (25%)
• השתתפות בשעורים
• קריאת חובה
• מבחן מסכם (75%)
לימודים נעימים!
מרץ, 2013
התפתחות חברתית-רגשית : תאוריה ויישום בהתפתחות תקינה ובלתי תקינה
01-830-77
פרופ' נירית באומינגר
קריאת חובה
באומינגר, נ. (תשנ"ט). אפיונים מרכזיים של קשרי ידידות אצל ילדים עם התפתחות תקינה וילדים עם לקויות. פסיכולוגיה, ז(3), 93-103. (000517972)
Hay, D.F., Payne, A., & Chadwick, A. (2004). Peer relations in childhood. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 45, 84-108. (000603581)
Parker, J., Rubin, K, H., Erath, S. A., Wojslawowicz, J. C., & Buskirk, A. A. (2006). Peer relationships, child development, and adjustment: A developmental psychopathology perspective. In D. Cicchetti & D. J. Cohen (Eds.), Developmental psychopathology: Vol 1. Theory and method (2nd ed., pp. 419-493). Hoboken, NJ: Wiley. (2361444)
קריאה לפי בחירה
7.4 - Difficulties in Social skill
Andrade, F. B., Waschbusch, D. A., Doucet, A., King, S., MacKinnon, M., McGrath, P. J., & Sherry, H. (2012). Social information processing of positive and negative hypothetical events in children with ADHD and conduct problems and controls. Journal of Attention Disorders, 16, 491-504. (2361475)
Tur-Kaspa, H. (2002). Social cognition in learning disabilities. In B. Y. L. Wong & M. L. Donahue (Eds.), The social dimensions of learning disabilities (pp. 11-32). Mahwah, NJ: Erlbaum. (000552740)
van Nieuwenhuijzen, M., & Vriens, A. (2012). Social cognitive skills and social information processing in children with mild to borderline intellectual disabilities. Research in Developmental Disabilities, 33, 426-434. (2361474)
Flood, A, Hare, D., & Wallis, P. (2011). An investigation into social information processing in young people with Asperger syndrome. Autism, 15, 601-624. (2361471)
28.4 Social interaction and peer status in atypical children
Children with autism
Lord, C., & Magill-Evans (1995). Peer interactions of autistic children and adolescents. Development and Psychopathology, 7, 611-626. (000518179)
Bauminger, N., Shulman, C., & Agam, G. (2003). Peer interaction and loneliness in high functioning children with autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 33, 489-507. (000577598)
Children with Mental retardation
Hauck, M., Fein, D., Waterhouse, L., & Feinstein, L. (1995). Social initiations by autistics children to adults and other children. Journal of Autism and Developmental Disorders, 25, 579-595. (518206)
12.5-19/5 -- Friendship
Learning Disabilities/Mental Retardation
Siperstein, G. N., Leffert, J. S., & Wenz-Gross. (1998). The quality of friendships between children with and without learning disabilities. American Journal of Mental Retardation, 102, 111-125. (000517975)
Zetlin, A. G., & Murtaugh, M. (1988). Friendship pattern of mildly learning handicapped and non-handicapped high-school students. American Journal of Mental Deficiency, 92, 447-454. (000517976)
Heiman, T. (2000). Friendship quality among children in three educational settings. Journal of Intellectual and Developmental Disability, 25, 1-12. (2361477)
Visual Impairments
Rosenblum, L. P. (1997). Adolescents with visual impairments which have best friends: A pilot study. Journal of Visual Impairments and Blindness, 91, 224-235. (000517974)
Children with ASD
Bauminger, N., Solomon, M., Aviezer, A., Heung, K., Gazit, L., Brown, J., & Rogers, S. (2008). Children with Autism and their friends: A multidimensional study of friendship in high-functioning Autism Spectrum Disorder. Journal of Abnormal Child Psychology, 36, 135-150. (001167521)
Bauminger, N., Solomon, M., Aviezer, A., Heung, K., Brown, J., & Rogers, S. (2008). Friendship in high-functioning children with ASD: Mixed and non-mixed dyads. Journal of Autism and Developmental Disorders, 38, 1211-1229. (001167525)
Children with ADHD
Cardoos, S. L., & Hinshaw, S. P. (2011). Friendship as protection from peer victimization for girls with and without ADHD. Journal of Abnormal Child Psychology, 39, 1035-1045. (2361494)
26. 5 - Play
Hill, P., & McCune-Nicolich, L. (1981). Pretend Play and patterns of cognition in Down's syndrome infants. Child Development, 52, 611-617. (000517978)
Jordan, R. (2003). Social play and autistic spectrum disorders: A perspective on theory, implications and educational approaches. Autism, 7, 347-360. (2361496)
2.6-9..6 Social Intervention
Children with Visual Impairment
D'Alura, T. (2002). Enhancing the social interaction skills of preschoolers with visual impairments. Journal of Visual Impairment and Blindness, 96(August), 576-584. (000553239)
Children with Autism/mental Retardation
Locke, J., Rotheram-Fuller, E., & Kasari, C. (2012). Exploring the social impact of being a typical peer model for included children with Autism Spectrum Disorder. Journal of Autism and Developmental Disorders, 42, 1895-1905. (2361438)
Bauminger, N. (2002). The facilitation of social-emotional understanding and social interaction in high functioning children with autism: Intervention outcomes. Journal of Autism and Developmental Disorders, 32, 283-298. (001167531)
Children with Emotional Behavioral Disorders
Ya-yu, L., Loe, S. A., & Cartledge, G. (2002). The effects of social skills instruction on the social behavior of students at risk for emotional or behavioral disorders. Behavioral Disorders, 27, 371-385. (000553222)
Children with Disabilities
Vaughn, S., Kim, A.-H., Sloan, C. V. M., Hughes, M. T., Elbaum, B., & Sridhar, D. (2003). Social skills interventions for young children with disabilities. Remedial and Special Education, 24, 2-15. (000553221)
Kam, C. M., Greenberg, M. T., & Kusche, C. (2004). Sustained Effects of the PATHS Curriculum on the Social and Psychological Adjustment of children in special education. Journal of Emotional and Behavioral Disorders, 12(2), 66-78. (001167529)