פרופ' דוד צוריאל 77-818-01 פרקטיקום באבחון דינמי
שם ומספר הקורס: 77-818-01
פרקטיקום באבחון דינמי
פרופ' דוד צוריאל
סוג הקורס: פרקטיקום
שנת לימודים: תשע"ג סמסטר: א-ב היקף שעות: 2
אתר הקורס באינטרנט: http://lemida.biu.ac.il
א. מטרות הקורס (מטרות על / מטרות ספציפיות):
•· הבנת מטרות ותהליכי אבחון
•· הבנת תיאוריות ומושגי יסוד של אבחון סטטי ואבחון דינמי
•· הבנת הקשר בין תהליכי חשיבה להתנהגות גלויה
- הבנת הקשר בין גורמים קוגניטיביים לגורמים רגשיים ומוטיבציוניים
•· רכישת מיומנות בכתיבת דו"ח פסיכולוגי-חינוכי
ב. תוכן הקורס: (רציונל, נושאים)
- קריאה בקורתית של מקורות
- דיון בבעיות יסוד
- התנסות באיבחון אישי
- כתיבת דו"ח פסיכולוגי-חינוכי
מהלך השיעורים:
- שיעורים פרונטליים
- תצפיות באיבחון
- מרצים אורחים
- סרטי הדגמה
תכנית הוראה מפורטת לכל השיעורים: (רשימה או טבלה כדוגמת המצ"ב)
מס' השיעור |
נושא השיעור |
קריאה נדרשת |
הערות |
1 |
בקורת על אבחון סטטי |
1+2+3 |
|
2 |
מאפייני האבחון הדינמי-1 |
1+2+3+12 |
|
3 |
תצפית באיבחון דינמי ודיון כתתי-1 |
|
|
4 |
מאפייני האבחון הדינמי-2 |
1+2+3+12 |
|
5 |
תיאוריות--ויגוצקי |
1+3 |
|
6 |
תיאוריות-פוירשטיין-1 |
1+3 |
|
7 |
תיאוריות-פוירשטיין-2 |
1+3 |
|
8 |
תצפית באיבחון דינמי ודיון כתתי-2 |
|
|
9 |
CATM-Children's Analogical Thinking Modifiability |
1+3+9 |
|
10 |
CITM-Children's Inferential Cognitive Modifiability |
1+3 |
|
11 |
CMB-Cognitive Modifiability Battery: Assessment and Intervention |
9+11 |
|
12 |
CSTM-- Children's Seriational Thinking Modifiability |
1+3 |
|
13 |
The Seria-Think Instrument |
6 |
|
14 |
CCPAM-Children's Conceptual and Perceptual Analogical Modifiability |
1+3+13 |
|
15 |
פונקציות קוגניטיביות לקויות |
1 |
|
16 |
מבחן הצורה המורכבת |
1 |
|
17 |
גורמים רגשיים ומוטיבציוניים |
1+2 |
|
18 |
Video-The Mind of a Child |
|
|
19 |
טכניקות תיווך באבחון ובטיפול |
1+2 |
|
20 |
ניבוי השגים אקדמיים |
1+2 |
|
21 |
תצפית באיבחון דינמי ודיון כתתי-3 |
|
|
22 |
הבטים שפתיים באיבחון דינמי |
1+2 |
|
23 |
איבחון דינמי במחקר התפתחותי |
1+3 |
|
24 |
איבחון דינמי במחקר חינוכי |
10 |
|
25 |
בקורת על אבחון דינאמי |
5 |
|
26 |
כתיבת דו"ח פסיכולוגי-חינוכי-1 |
2 |
|
27 |
כתיבת דו"ח פסיכולוגי-חינוכי-2 |
2 |
|
28 |
מודל אינטגרטיבי של אבחון דינאמי |
1+2+3 |
|
ג. חובות הקורס:
דרישות קדם:
חובות / דרישות / מטלות: אבחון דינמי של 2 ילדים וכתיבת דו"ח פסיכולוגי-חינוכי
מרכיבי הציון הסופי (ציון מספרי / ציון עובר):
•· מבחן סופי (80%)
•· כתיבת דו"ח פסיכולוגי-חינוכי (20%)
ד. ביבליוגרפיה: (חובה/רשות)
צוריאל, ד. (1998). השתנות שכלית: אבחון דינמי של יכולת הלמידה. תל-אביב: ספרית פועלים. (0381297) (חינוך 370.1523 צור)
Haywood, H. C., & Lidz, C. S. (2007). Dynamic assessment in practice: Clinical and educational applications. New York: Cambridge University Press. (אין בבר אילן )
Haywood, H. C., & Tzuriel, D. (2002). Applications and challenges in dynamic assessment. Peabody Journal of Education, 77, 38-61. (01121843)
Karpov, Y., & Tzuriel, D. (2008). Dynamic assessment: Progress, problems, and prospects. Journal of Cognitive Education and Psychology, 8, 228-237. (1199506)
Tzuriel, D. (1992). The dynamic assessment approach: A reply to Frisby and Braden. The Journal of special Education, 26, 302-324. (1121583)
Tzuriel, D. (2000a). The Seria-Think instrument: A novel measure for assessment and intervention in seriational-computational domain. School Psychology International, 20, 173-190. (1167046)
Tzuriel, D. (2000b). The Cognitive Modifiability Battery: Assessment and intervention. In C.S. Lidz & J. Elliott (Eds.), Dynamic assessment: Prevailing models and applications (pp. 375-406). New York: Elsevier Science. (471301)
Tzuriel, D. (2001a). Dynamic assessment is not dynamic testing. Issues in Education, 7, 237-249. (1130365)
Tzuriel, D. (2001b). Dynamic assessment of young children. New York: Kluwer Academic/Plenum Press. (0494254) (חינוך 155.41393 TZU)
Tzuriel, D. (2007). Transfer effects of teaching conceptual versus perceptual analogies. Journal of Cognitive Education and Psychology, 6, 194-217. (0527281)
Tzuriel, D., & George, T. (2009). Improvement of analogical reasoning and academic achievements by the Analogical Reasoning Program (ARP). Educational and Child Psychology, 29, 71-93. (1189890)
Tzuriel, D., & Haywood, H. C. (1992). The development of interactive dynamic approaches to assessment of learning potential. In H. C. Haywood & D. Tzuriel (Eds.), Interactive assessment. New York: Springer-Verlag. (1121492)