ד"ר שוחט צילי 77-768-01 סמסטר ב' חינוך וטיפול בגיל הרך
חינוך וטיפול בגיל הרך 77-768-01
ד"ר צילי שוחט
סמסטר ב' תשע"ג
מאפייני סביבת המשחק ואופן הגשת האביזרים
חובה:
שוחט, צ. (2005). השפעת אופן הגשת אביזרי המשחק במעונות-יום על התנהגותם של פעוטות. חיבור לשם קבלת תואר דוקטור לפילוסופיה, בית-הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן. (עמ' 9-19 - 001217699; עמ' 55-64 - 001217701; עמ' 147-177 - 001179017)
העשרה:
גונזלס-מנה, ג' וידמייר-אייר, ד' (2000). תינוקות, פעוטים ומטפלות. קריית-ביאליק: אח. (פרק 12) *. (000443569) (חינוך 362.712 גונ)
Bergen, D., Reid, R., & Torelli, L. (2001). Educating and caring for very young children: the infant/toddler curriculum. New York: Teachers College Press. (פרק 2) (001095331) (חינוך 372.19 BER)
תפקיד המבוגר בטיפוח המשחק בגיל-הרך
קריאת חובה:
לוין, ג' (1996). תינוקות ופעוטות: מי מחנך אותם? קרית ביאליק: אח. (עמ' 151-170 - 001180332)
Johnson, J. E., Christie, J. F., & Yawkey, T. D. (1999). Play and early childhood development (2nd ed.). New York: Longman. * (ch. 7 - 001125814)
העשרה:
Trawick-Smith, J., & Dziurgot, T. (2011). ‘Good-fit' teacher-child play interactions and the subsequent autonomous play of preschool children. Early Childhood Research Quarterly, 26, 110-123.** (001197195)
Samuelsson, I. P., & Johansson, E. (2009). Why do children involve teachers in their play and learning? European Early Childhood Education Research Journal, 17(1), 77-94.** (001216655)
Shohet, C., & Klein, P.S. (2010). Effects of variation in toy presentation on social behavior of infants and toddlers in childcare. Early Child Development and Care. 180(6), 823-834. (001168304)
ניתוח סביבת התינוק/הפעוט עפ"י ה- ITERS-R
Harms, T., Cryer, D., & Clifford R. M. (2003). Infant/toddler environment rating scale. New York: Teachers College Press. (001119798 ) (חינוך 372.12 HAR)
גילויי תוקפנות בגיל-הרך - סיבות להופעתן ודרכים להתמודדות במסגרת מעון-היום
קריאת חובה:
רוזנטל, מ., גת, ל. וצור, ח. (2008). לא נולדים אלימים: עולמם הרגשי והחברתי של ילדים קטנים. בני ברק: הקיבוץ המאוחד. (עמ' 186-197 - 001179002)
Provence, S. (1985). Helping young children channel their aggressive energies. Zero to Three, April, pp. 13-15. * (001107493)
העשרה:
Ostrov, J. M., Woods, K. E., Jansen, E. A., Casas, J. F., & Crick, N. R. (2004). An observational study of delivered and received aggression, gender, and social-psychological adjustment in preschool: "This White Crayon Doesn't Work . . . ". Early Childhood Research Quarterly 19, 355-371.** (001197348)
Lenneke, R. A., Alink, L. R. A., Mesman, J., van Zeijl, J., Stolk, M. N., Juffer, F. et al. (2006). The early childhood aggression curve: Development of physical aggression in 10- to 50-month-old children. Child Development, 77(4), 954-966. ** ( 001217376)
השפעת השהות במעון על התפתחות ילדים בגיל הרך
קריאת חובה:
רוזנטל, מ., גת, ל. וצור, ח. (2008). לא נולדים אלימים: עולמם הרגשי והחברתי של ילדים קטנים. בני ברק: הקיבוץ המאוחד. (פרק 6 - 001179003).
NICHD Early Child Care Research Network (2007). Are there long-term effects of early child care? Child Development, 78, 681-701. (001180469)
Love, J. M., Harrison, L., Sagi-Schwartz, A., van-IJzendoorn, M. H., Ross, C., Ungere, J.A. et al. (2003). Child care quality matters: How conclusions may vary with context. Child Development, 74(4), 1021-1033. (001118321)
Pluess, M., & Belsky, J. (2009). Differential susceptibility to rearing experience: The case of childcare. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 50(4), 396-404. (001197560)
העשרה:
De Schipper, E. J., Riksen-Walravena, J. M., Geurts, S. A. E., & DeWeertha, C. (2009). Cortisol levels of caregivers in child care centers as related to the quality of their caregiving. Early Childhood Research Quarterly, 24, 55-63.** (001217950)
Watamura, S. E., Donzella, B., Alwin, J., & Gunnar, M. R. (2003). Morning to afternoon increases in cortisol concentrations for infants and toddlers at child care: Age differences and behavioral correlates. Child Development, 74, 1006-1020.** (001217951)
מקומו של הספר בהתפתחותם של תינוקות ופעוטות
יסעור, ח. וקרמר, ע. (1998). לגדול עם ספרים: בניית הקשר בין הילד לספרות בגיל הרך. קריית-ביאליק: אח. (000385301) (מכון פדגוגי 028.5 יסע)
Kupetz, B. N., & Green, E. J. (1997). Sharing books with infants and toddlers: Facing the challenges. Young Children, 52(2), 22-27. * ( 001107654)
Rosenkoetter, S. E., & Knapp-Philo, J. (2004). Learning to read the world: Literacy in the first 3 years. Zero to three, 25(1), 5-9. (2355148)
העשרה:
Phillips, L. B., & Twardosz, S. (2003). Group size and storybook reading: Two-Year-Old children's verbal and nonverbal participation with books. Early Education and Development, 14(4), 453-478. **
Stone, S., & Twardosz, S. (2001). Children's books in child care classrooms: Quality, accessibility, and reasons for teachers' choices. Journal of Research in Childhood Education, 16(1), 53-69. ** (001217377)
בניית תקשורת מותאמת בין הבית לבין המעון
קריאת חובה:
Shpancer, N. (2002). The home-daycare link: Mapping children's new world order. Early Childhood Research Quarterly, 17, 374-392. (001217952)
העשרה:
דיין, י. (2004). זה תיק מאוד כבד - שבע גננות מספרות על הקשר עם ההורים. הד הגן, סח(4), 4-15. (001179133)
Brazelton, T. B. (1984). Cementing family relationships. In L. L. Dittman (Ed.), The infants we care for (pp. 9-20). Washington: National Association for the Education of Young Children. (001107641)
Gamble, W. C., Ewing, A. R., & Wilhlem, M. S. (2009). Parental perceptions of characteristics of non-parental child care: Belief dimensions, family and child correlates. Journal of Child and Family Studies, 18, 70-82. ** (001197352)
Shpancer, N., Bowden, J. M., Ferrell, M. A., Pavlik, S. F., Robinson, M. N., Schwind, J. et al. (2002). The gap: Parental knowledge about daycare. Early Child Development and Care, 172, 635-642. **
הגישה החינוכית ברג'יו אמיליה
קריאת חובה:
Edward, C., Gandini, L., & Forman, G., (Eds.) (1995). The hundred languages of children: The Reggio Emilia approach to early childhood education. Norwood, NJ: Ablex Publishing Corporation. (פרקים 1-2 - 001107647) *
העשרה:
צורן, נ. (2000). לראות מעבר למובן מאליו. בתוך פ. קליין (עורכת), תינוקות טף הורים ומטפלים (עמ' 257-291). אבן יהודה: רכס. (001197444)
Sisson, J. H. (2009). Making sense of competing constructs of teacher as professional. Journal of Research in Childhood Education, 23(3), 351-366** (001197347)
New, R. (1993). Cultural variations on developmentally appropriate practice: Challenges to theory and practice. In C. Edward, L. Gandidni & G. Forman (Eds.), The hundred languages of children: The Reggio Emilia approach to early childhood education (pp. 215-231). Norwood, NJ: Ablex.** (2355311)
מרכיבי תוכנית לימודים איכותית לתינוקות ופעוטות
קריאת חובה:
Dodge, D. T. (1997). The importance of curriculum in achieving quality child day care programs. In B. Hershfield & K. Selman (Eds.) Child day care (pp. 129-144). New Brunswick: Transaction. * (001107646)
העשרה:
Bergen, D., Reid, R., & Torelli, L. (2001). Educating and caring for very young children: the infant/toddler curriculum. New York: Teachers College Press. עמ') 41-142) (001095331) (חינוך 372.19 BER)
ברוקס, א. (עורכת) (2002). קווים מנחים לעשייה חינוכית עם גילאי שנתיים-שלוש. ירושלים: מעלות. * (000534992) (חינוך E372.21 ברו.)
אתרי אינטרנט
http://www.development-infants-toddlers.org/ האתר של מרכז בייקר
http://www.kidin.co.il/home_heb.htm
http://www.horim.com/HomePage.asp
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum (להיכנס לפורום חינוך לגיל הרך, למאמרים)
http://www.orianit.org/fmorim/
http://www.gov.il/FirstGov/TopNav/Situations/SSituationsInLife/SKindergarten/SKTillage3/SKTDayCare/ אתר משרד התמ"ת
** מאמר זה מיועד לפרזנטציה בכיתה