פרופ' באומינגר נירית 77-830-01 התפתחות חברתית-רגשית

 

 

אוניברסיטת בר-אילן

בית הספר לחינוך

 

התפתחות חברתית-רגשית : תיאוריה ויישום בהתפתחות תקינה ובלתי תקינה

77-830-01

פרופ'  נירית באומינגר

תוכנית הקורס

 

4.3:      הרצאת אורח: חברות בקרב ילדים צעירים

           

11.3:    מיומנות חברתית אצל ילדים מבוא ומודלים לעיבוד אינפורמציה חברתית-רגשית

             

18.3:    דרכי ההערכה של מיומנות חברתית

 

25.3:    קשיים במיומנות חברתית

 

1.4:      התפתחות של אינטראקציה חברתית-ילדים עם התפתחות תקינה

 

13.4. - 2.4     חופשת פסח

 

15.4:    התפתחות של אינטראקציה חברתית - ילדים עם התפתחות בלתי תקינה

 

22.4:    התפתחות של קשרי ידידות ילדים עם התפתחות תקינה

 

29.4:    התפתחות של קשרי ידידות אצל ילדים עם לקויות

 

6.5:      התפתחות של משחק אצל ילדים עם התפתחות תקינה ואצל ילדים עם לקויות

 

13.5:    התערבות לקידום יכולת חברתית-עקרונות

 

20.5:    חופש יום ירושלים

 

27.5:    חופש שבועות

 

3.6:      התערבות ילדים עם לקויות

 

10.6:    התערבות ילדים עם לקויות

 

17.6:    שעור סיכום

 

 

 

 

חובות התלמיד:

•ü      הגשת מאמר באותה מתכונת של סמסטר א' (25%)

•ü      השתתפות בשעורים

•ü      קריאת חובה

•ü      מבחן מסכם (75%)

לימודים נעימים!


 

מרץ, 2012

 

התפתחות חברתית-רגשית : תאוריה ויישום בהתפתחות תקינה ובלתי תקינה

77-830-01

פרופ' נירית באומינגר

 

*קריאת חובה

 

באומינגר, נ. (תשנ"ט). אפיונים מרכזיים של קשרי ידידות אצל ילדים עם התפתחות תקינה וילדים עם לקויות. פסיכולוגיה, ז (3), 93-103       (000517972)                                               

           

Hay, D. F., Payne, A., & Chadwick, A. (2004). Peer relations in childhood. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 45, 84-108. (000603581) 

Parker, J. G., Rubin, K. H., Price, J. M., & DeRosier, M. E. (1995). Peer relationships, child development, and adjustment: A developmental psychopathology perspective. In D. Cicchetti & D. J. Cohen (Eds.), Developmental psychopathology (pp. 96-161). New York: Wiley. (000517973)

 

* תדפיסים מצויים בספריה

 

 

קריאה לפי בחירה

 

 

 

15.4  Social interaction and peer status in atypical children

 

      Children with autism

Lord, C., & Magill-Evans, J. (1995). Peer interactions of autistic children and adolescents. Development and Psychopathology, 7, 611-626. (000518179)

Bauminger, N., Shulman, C., & Agam, G. (2003). Peer interaction and loneliness in high functioning children with autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 33, 489-507. ( 00057759)

  • Children with Mental retardation

Hauck, M., Fein, D., Waterhouse, L., & Feinstein, L. (1995). Social initiations by autistics children to adults and other children. Journal of Autism and Developmental Disorders, 25, 579-595. (000518206)

  • Children with LD

Estell, D. B., Jones, M. H., Pearl, R., Van Acker, R., Farmer, T. H., & Rodkin, F. C (2008). Peer groups, popularity, and social preference: Trajectories of social functioning among students with and without learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 41, 5-14. ( 001167515)

Walker, A., & Nabuzoka, D. (2007). Academic Achievement and Social Functioning of Children With and Without Learning Difficulties. Educational Psychology, 27, 635-654. (001167517)

9.4 - Friendship

Learning Disabilities/Mental Retardation

Siperstein, G. N., Leffert, J. S., & Wenz-Gross. (1998). The quality of friendships between children with and without learning disabilities. American Journal of Mental Retardation, 102, 111-125. (000517975)

Zetlin, A. G., & Murtaugh, M. (1988). Friendship pattern of mildly learning handicapped and non--handicapped high-school students. American Journal of Mental Deficiency, 92, 447-454(000517976)

Freeman, S., & Kasari, C. (2002). Characteristics and qualities of the play dates of children with Down syndrome: Emerging or true friendship? American Journal of Mental Retardation, 107, 16-31.( 000577607)

Visual Impairments

Rosenblum, L. P. (1997). Adolescents with visual impairments which have best friends:  A pilot study. Journal of Visual Impairments and Blindness, 91, 224-235. (000517974)

ADHD

Normand, S., Schneider, B. H., Lee, M. D., Maisonneuve, M. F., Kuehn, S. M., & Robaey, P. (2011). How do children with ADHD (mis)manage their real-life dyadic friendships? A multi-method investigation. Journal of Abnormal Child Psychology, 39, 293-305. (1223524)

Frederickson, N., & Turner, J. (2003). Utilizing the classroom peer group to address children's social needs: An evaluation of the circle of friend's intervention approach. The Journal of Special Education, 36, 234-245. (000553228)

Children with ASD

Bauminger, N., Solomon, M., Aviezer, A., Heung, K., Brown, J., & Rogers, S. (2008). Friendship in high-functioning children with ASD: Mixed and non-mixed dyads. Journal of Autism and Developmental Disorders, 38, 1211-1229. (001167525)

Bauminger, N., Solomon, M., Aviezer, A., Heung, K., Gazit., L., Brown, J., & Rogers, S. (2008). Children with autism and their friends: A multidimensional study of friendship in high-functioning autism spectrum disorder. Journal of Abnormal Child Psychology, 36, 135-150. (001167521)

Bauminger, N., Solomon, M., & Rogers, S. (2010). Predicting friendship quality in autism spectrum disorders and typical development. Journal of Autism and Developmental Disorders, 40, 751-761. (1223662)

6.5 - Play

Hill, P., & McCune-Nicolich, L. (1981). Pretend Play and patterns of cognition in Down's Syndrome infants. Child Development, 52, 611-617. (000517978)

3.6-10.6 Social Intervention

Children with Visual Impairment

D'Alura, T. (2002). Enhancing the social interaction skills of preschoolers with Visual Impairments. Journal of Visual Impairment and Blindness, 96 (8), 576-584. (000553239)

Children with Autism/mental Retardation

Kamps, D., Potucek, J., Dugan, E., Kravitz, T., Gonzalez-Lopez, A., Garcia, J., et al. (2002). Peer training to facilitate social interaction for elementary students with autism and their peers. Exceptional Children, 68, 173-187. (000553223)

Bauminger, N. (2002). The facilitation of social-emotional understanding and social interaction in high functioning children with autism: Intervention outcomes. Journal of Autism and Developmental Disorders, 32, 283-298. (001167531)

Children with Emotional Behavioral Disorders

Ya-yu, L., Loe, S. A., & Cartledge, G. (2002). The effects of social skills instruction on the social behavior of students at risk for emotional or behavioral disorders. Behavioral Disorders, 27, 371-385. (000553222)

Children with Disabilities

Vaughn, S., Kim, A.-H., Morris Sloan, C. V., Tejero Hughes, M., Elbaum, B., & Sridhar, D. (2003). Social skills interventions for young children with disabilities. Remedial and Special Education, 24, 2-15. (000553221)

Kam, C. M., Greenberg, M. T., & Kusche, C. (2004). Sustained Effects of the PATHS Curriculum on the Social and Psychological Adjustment of children in special education. Journal of Emotional and Behavioral Disorders, 12 (2), 66-78. (001167529)