בחינות ביבליוגרפיות 77-960-03 המגמה למנהיגות וניהול מערכות חינוך

 

 

ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן

המגמה למנהיגות וניהול מערכות חינוך

ראש המגמה: ד"ר יוסי קליין ורכזת הבחינה - ד"ר איריס הדר
קוד הקורס: 77-960-03
רשימת המקורות לבחינה הביבליוגרפית - תשע"ב


 

 

1. גילת, י"צ (2000). מגמתם של היחסים שבין הורים וילדים בדיני התורה וטמיעתם במשפט הנוהג בישראל.מאזני משפט, א, 392-297. (000580688)

2. גילת, י"צ (2006). על הכֶּשל המשפטי המובנה באבחון 'טובת הילד'באמצעות מערך שירותי הרווחה. מאזני משפט,ה, 488-403. (001121874)

3. כהנא, ר' (2004). לקראת תיאוריה של בלתי-פורמליות והשלכותיה. בתוך ז' גרוס וי' דרוד (עורכים), חינוך כאתגר חברתי (עמ' 131-143). תל-אביב: רמות. (001146192)

4. מרצבך, ע' (2008). היגיון: הגורל, משמעות הפיס והאקראיות ביהדות. ירושלים: ראובן מס. (עמ' 14-42 - 1188210).

5. קולברג, ל' (1982). בחינת האוירה המוסרית של מוסדות: גישור בין השיפוט המוסר לבין הפעולה המוסרית. החינוך המשותף, 106, 338 -351. (000561869)

6. רובוביץ, מ' (2007). "מחויבות אישית" כפעילות חינוך בלתי פורמלית. בתוך ש' רומי ומ' שמידע (עורכים), החינוך הבלתי פורמלי במציאות משתנה (עמ' 399-409). ירושלים: מאגנס. (001216930)

7. רונן, י' וגילת, י"צ (2006). האומנם שיח זכויות הילד עושה צדק עם הילדים ועם משפחותיהם? המשפט, 22, 91-87. (001163737)

8. שמידע, מ' (1979). חינוך חברתי בבית הספר העל-יסודי. תל-אביב: אחיאסף. (עמ' 9-49. - 510286)

9. Belfield, C. R., & Levin, H. M. (2002). The effects of competition between schools on educational outcomes: A review for the United States. Review of Educational Research, 72, 279-341. (1221467)

10. Christoff, K., Gordon, A., & Smith, R. (2009). The role of spontaneous thought in human cognition. In O. Vartanian & D. R. Mandel (Eds.), Neuroscience of decision making. New York: Psychology Press. (001186585)

11. Gaziel, H. (2008). Site-based management: Emergence and effect: The case of Israel. International Studies in Educational Administration, 36, 17-34. (001188203)

12. Hargreaves, A., & Giles, C. (2006). The sustainability of innovative schools as learning organizations and professional learning communities during standardized reform. Educational Administration Quarterly, 42(1), 124-156. (001144253)

13. Hoy, W., & Tarter, J. (2011). Positive psychology and educational administration: An optimistic research agenda. Educational Administration Quarterly, 47 (3), 427-445. (1221466)

14. Klein, J., & Weiss, I. (2007). Towards an integration of intuitive and systematic decision making in education. Journal of Educational Administration, 45 (3), 265-277. (001176501)

15. Levin, H. M. (1968). The failure of the public schools and the free market remedy. The Urban Review, 2 (7),32-37. (1221465)

•16.         Levin, H. M. (1991). The economics of educational choice. Economics of Education Review, 10 (2), 137-158. (001159064)

17. Levin, H. M. (1992). Market approaches to education: Vouchers and school choice. Economics of Education Review, 11 (4), 279-285. (1221603)

18. Nir, A. (2003). The impact of SBM on public schools in Israel. Curriculum and Teaching, 18, 65-80. (1187654)

19. Rosenblatt, Z., Shapira-Lishchinsky, O., & Shirom, A. (2010). Absenteeism in Israeli schoolteachers: An organizational ethics perspective. Human Resource Management Review, 20, 247-259. (001221019)

20. Schechter, C. (2010). Learning from success as a leverage for professional learning community: Exploring a school improvement process. Teachers College Record, 112 (1), 180-224. (1221600)

21. Schechter, C., Sykes, I., & Rosenfeld, J. (2004). Learning from success: A leverage for transforming schools into learning communities. Planning and Changing, 35 (3&4), 154-168. (001136923)

22. Scribner, J. P., Hager, D. R., & Warne, T. R. (2002). The paradox of professional community: Tales from two high schools. Educational Administration Quarterly, 38 (1), 45-76. (001121821)

23. Shapira-Lishchinsky, O. (2007). Israeli teachers' perceptions of lateness: A gender comparison. Sex Roles, 57 (3/4), 187-199. (001156325)

24. Shapira-Lishchinsky, O., & Rosenblatt, Z. (2009). Organizational ethics and teachers' intent to leave: An integrative approach. Educational Administration Quarterly, 45 (5), 725-758. (001201695)

25. Shapira-Lishchinsky, O., & Rosenblatt, Z. (2009). Perceptions of organizational ethics as predictors of work absence: A test of alternative absence measures. Journal of Business Ethics, 88 (4), 717-734. (001221013)

26. Shapira-Lishchinsky, O., & Rosenblatt, Z. (2010). School ethical climate and teachers' voluntary absence. Journal of Educational Administration, 48 (2), 164-181. (001217772)

27. Sio, U., & Ormerod, T. C. (2009). Does incubation enhance problem solving? A meta-analytic review. Psychological Bulletin, 135, 94-120. (001186604)