לזרסון עליזה 79-110-03 תורת ההוראה וסדנה לאימוני הוראה
תורת ההוראה וסדנה לאימוני הוראה - 79-110-03, 79-110-07
עליזה לזרסון, תשע"ב
אדוני, ח' ונוסק ה' (2007). קולות הקוראים: מעשה הקריאה בסביבת התקשורת הרב ערוצית. ירושלים: מאגנס. להציג את הספר ולפרט 5-1 . (חינוך E028.9 אדו.קו תשס"ז) (1132200)
אליעזר, י' (2008). מי צריך שיעורי בית? הד החינוך, פב (6), 106-103. (ת). (1178632)
אריאלי, מ' (1995). האיסור לדבר בשיעור: הנסיבות והמהלך של היווצרות כלל משמעת בכיתה. בתוך ד' חן (עורך), החינוך לקראת המאה העשרים ואחת (עמ' 473-461). תל-אביב: רמות. (ת). (1178643)
בירנבוים, מ' (1997). חלופות בהערכת הישגים. תל-אביב: רמות. (עמ' 16-9, 28-27, 110-53, 116, 314-309). (000347017) (חינוך E371.26 ביר.)
בן יהודה, ש' ולסט, א' (2007). פרופיל פסיכו-חינוכי של מורות המצליחות בשילוב חברתי של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בכיתותיהן. דפים, 44, 207-180. (ת). פרק ד. (1157353)
בן-צבי ד' (2009). מודלים חלופיים לשיעורי בית: חלק משינוי פני הלמידה וההוראה. 2009 (מצגת : http://portal.macam.ac.il/DbImage.aspx?image=file&id=2291)
ברוקס, ז' וברוקס, מ' (1997). לקראת כתה קונסטרוקטיביסטית. ירושלים: משרד החינוך, התרבות והספורט, המינהל הפדגוגי, האגף לתכניות לימודים, מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה. (חינוך 370.152 ברו.) (370378)
ברוש, ש', וינבך, ל' (1986) אמנות השיח, תקשורת בין-אישית ופעולות דיבור. תל-אביב: מפעלים אוניברסיטאיים. (פרק 7: א, ב, ו - ט, פרק 10: ד - 1215416).
גולמן, ד' (1995). אינטליגנציה רגשית. תל-אביב: מטר. (עמ' 26-7, 60-47, 146-131). (369837)
גרדנר, ה' (1996). אינטליגנציות מרובות: התיאוריה הלכה למעשה. ירושלים: מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה. להציג את הספר ולפרט עמ' 64-3, 36-12. (חינוך153.9 גרד.אי תשנ"ו) (0316121)
דה בונו, א' (1996). שישה כובעי חשיבה. תל-אביב: כינרת. (חינוך153.42 דה-בונ.שש תשנ"ו) (320000)
דה בונו, א' (1997). שש נעלי פעולה. חולון: כנרת. (חינוך153.42 דה-בונ.שש תשנ"ז) (344142)
הרץ לזרוביץ', ר' ופוקס, א' (1987). למידה שיתופית בכיתה. קרית ביאליק: אח. (עמ' 18-17, 33-19, 45-42, 89-81, ** 233-203) (ג'יקסו). (57466) (חינוך 371.395 הרץ-לז)
הופמן, ע' ושנל, י' (עורכים) (2002). ערכים ומטרות בתכניות הלימודים בישראל. אבן יהודה: רכס. פרק אחד על פי תחום הדעת (לשון, ספרות, מדעים ועוד). (חינוך E375.006 ערכ.ומ תשס"ב) (534607)
הרפז, י' (1997). לקראת בית-ספר חושב. בתוך א' פלדי (עורך), החינוך במבחן הזמן. תל-אביב: רמות. (להציג את הספר ולפרט: עמ' 85-76). (ת) (1178641)
הרפז, י' (2010). הוראה ולמידה: אנליזה של יחסים. הלכה ומעשה בתכנון לימודים, 21, 245-233. (ת). (1200618)
ויקיפדיה. אוריינות מדיה.
חטיבה, נ' (2003). תהליכי הוראה בכיתה. תל-אביב: ההוצאה האקדמית לפיתוח סגל הוראה. (ת). (1182691)
חן, ד' וקורץ, ג' (עורכים) (תשע"א). תקשוב, למידה והוראה. אור יהודה: המרכז ללימודים אקדמיים. (להציג את הספר ולפרט פרק, לבחירה). (חינוך E371.334 תקש.למ תשע"א) (1209526)
יחזקאל, י' (תשנ"ה). שיטות הוראה חלופיות בהכשרת מורים. תל-אביב: מכון מופת. (להציג את הספר ולפרט פרק אחד, לבחירה). (חינוך E371.3 שיט) (271804)
יריב, א' (1999). שקט בכיתה, בבקשה! מדריך לטיפול בבעיות משמעת ואלימות. אבן יהודה: רכס. (להציג את הספר ולפרט שני פרקים, לבחירה). (חינוךE371.1024 ירי.שק תשנ"ט) (427675)
כץ, י' (2006). תכנית ליבה בישראל: מכנה משותף חינוכי לכל מגזרי החינוך. בתוך ד' ענבר (עורך), לקראת מהפכה חינוכית (עמ' 194-186). ירושלים: הקיבוץ המאוחד. (ת) (001116304)
כץ, פ' וזילברשטיין, מ' (2002). אירועי הדרכה ואירועי הוראה, פדגוגיה של ספרות מקרים בהכשרת מורים. תל-אביב: מופת. (להציג את הספר ולפרט שני פרקים על פי בחירה). (חינוך370.711 כץ.ארו תשס"ב) (000524183)
כרמון, א' (2010). הדיסציפלינה הפדגוגית: לקראת ארגון מחדש של הידע הבית ספרי. הלכה ומעשה בתכנון לימודים, עמ' 69-114 (ת). (1215307)
לוי, א' ומרום, מ' (2002). הטקסונומיה האפקטיבית ותרומתה לקידום חינוך לערכים. בתוך נ' מסבלוטי וי' עירם (עורכים), חינוך לערכים בהקשרים הוראתיים מגוונים (עמ' 335-315). תל-אביב: רמות. (000567862)
לזרסון, ע' (תש"ס). הזמנה לחקר. תל-אביב: מטח. (חינוך371.30281 לזר.הז תש"ס) (000440558)
ליימן-ווילציג, ש' (1997). מולטימדיה בחינוך: יתרונות ואתגרים. בתוך א' פלדי (עורך), החינוך במבחן הזמן (עמ' 327-320). תל-אביב: רמות. (001116262)
לם, צ' (1973). ההגיונות הסותרים בהוראה. תל אביב: ספריית הפועלים. חלק א: הגיונו של בית הספר והגיונותיה של ההוראה (ת). (000227939)
מטיאש, י' (2010). לקראת תכנית ליבה דמוקרטית-פלורליסטית. הד החינוך, פד (4), 53-50. (1215537)
עידן, א' (2000). מדריך למאה ה-21. תל-אביב: דיונון. (עמ' 24-13, 164-131 - 1215539).
פלד-אלחנני, נ' (2000). עבודת המורה ושפתה - הוראה כיצירה לעומת הוראה כטכניקה. בתוך א' שורצולד, ש' בלום-קולקה וע' אולשטיין (עורכות), ספר רפאל ניר (עמ' 58-44). ירושלים: כרמל. (1215410)
פלד, נ' ובלום-קולקה, ש' (תשנ"ז). דיאלוגיות בשיח הכיתה. חלקת לשון, 24, 60-28. (ת). (000471297)
פרידמן, י' וקרונגולד, נ' (תשנ"ג). יחסי גומלין בין מורים לתלמידים. ירושלים: מכון סאלד. (חינוך E371.1023 פרי.יח) (000219609)
פרידמן, י' (1999). מורים ותלמידים - יחסים של כבוד הדדי. ירושלים: מכון סאלד. (חינוך 371.1023 פרי.) (000411609)
צבר בן יהושע, נ', דושניק, ל' וביאליק, ג' (תשס"ז). מי אני שאחליט על גורלם? ירושלים: מאגנס. (חינוך 370.114 צבר.מי תשס"ז) (001130358)
קובובי, ד' (1977). בין מורה לתלמיד: המורה הטוב בעיני תלמידו. תל-אביב: ספריית פועלים. (חינוך 371.1 קוב.בי תשל"ז) (000140199)
קרמר חיון, ל' (1990). שיקולי דעת בהוראה. תל-אביב: צ'ריקובר. (להציג את הספר ולפרט שני פרקים) (חינוך 371.1 קרמ) (000044940)
שפת גוף: למצוא חומר עדכני ורלוונטי
קוזמינסקי, א' ונתן, נ' (תשנ"ו). השפעתו של האימון במיפוי מושגי על טרם קריאת הטקסט. חלקת לשון, 21, 97-75. (000596210)
עשת-עלקלאי, י' (2004). אוריינות דיגיטאלית: מסגרת מושגית עבור מיומנויות חשיבה בעידן הדיגיטאלי. מגזין ברשת. נדלה מהכתובת http://www.isoc.org.il/magazine/magazine4_6.html (1215862)
שחר, ח' (1994). למידה שיתופית בכתה הטרוגנית. בתוךי' ריץ' ור' בן-ארי (עורכים), שיטות הוראה בכתה הטרוגנית (עמ' 185-157). אבן יהודה: רכס. (ת). (000595660)
שמידע, מ' ורומי, ש' (תשס"ז). מהות החינוך הבלתי פורמלי, גישות תיאורטיות והגדרות. בתוך ש' רומי ומ' שמידע (עורכים), החינוך הבלתי פורמלי במציאות משתנה (עמ' 28-11). ירושלים: מאגנס. (ת) (001130300)
שמעוני, ש' (תשנ"ו). משמעת בכיתה - היבטים פסיכולוגיים וחינוכיים. תל-אביב: מופת. (עמ' 65-42; 33-11; 80-69). (ת). (חינוךE371.5 שמע.מש תשנ"ו) (משאב אלקטרוני 001211582)
Siemens, G. (2004). Connectivism: A learning theory for the digital age. http://www.elearnspace.org/Articles/connectivism.htm