קורות חיים
הוראה באקדמיה
מוסד |
חוג ותחום |
שנה |
קורסים |
אוניברסיטת בר אילן
|
החוג לסוציולוגיה, התכנית ללימודי מגדר. הפקולטה לחינוך |
2010 –
|
- הנחיית קבוצות, תהליכים וקונפליקטים. - מנהיגות מנקודת מבט פמיניסטית. - הכול אודות נערות- studies Girlhood. - הנחיית קבוצות רגישת מגדר מתודולוגיות איכותניות בחינוך קורס מתקדם. |
מכללה אקדמית אונו |
בית ספר לחינוך, החוג למנהל עסקים-MBA |
2017- |
- סמינר חינוך בלתי פורמלי - סמינר נוער בסיכון - ייעוץ ארגוני והון אנושי - מנהיגות ופיתוח מנהיגות -יסודות הניהול - הגוונה ארגונית |
ניסיון מקצועי בתחומי החינוך וההוראה
2010- 2014 |
הקמה וניהול מרכז דפנה- מרכז הכשרות השתלמויות של התוכנית ללימודי מגדר בר אילן |
2008--2010 |
ניהול בית ספר, השיטה רחובות |
2003-2008 |
עבודת תכלול בין משרדי ממשלה ומחלקות עירוניות – לשיפור ורווחת משפחות עולות מאתיופיה בשכונה קריית משה- רחובות, ובבית שמש, מטעם קרן רשי. |
" |
רכזת פדגוגית יישובית – תכנית מיל"ת, העמותה לתפנית בחינוך- קרן רש"י. מפתחת תכנית חינוכית- מילת אישי. |
2000-2003 |
ניהול תהליך הקמה בית ספר דמוקרטי, קיבוץ פלמחים |
|
|
השכלה
תואר |
שם מוסד |
תוכנית\ חוג |
שנת סיום |
תואר שלישי-PhD |
אוניברסיטת בר אילן |
תכנית ללימודי מגדר |
2012 |
תואר שני- M.A |
אוניברסיטת בר אילן |
תכנית ללימודי מגדר |
2008 |
תואר שני- M.A |
לסלי קולג' |
הנחיית קבוצות בשילוב הבעה ואומנויות |
2002 |
תעודת הוראה |
אוניברסיטת באר שבע |
פילוסופיה לחטיבה עליונה |
2000 |
תואר ראשון-B.A |
אוניברסיטת תל אביב |
פילוסופיה כללית וספרות כללית |
1988 |
פרסומים
ספרים
אופנהיים - שחר, ס. (2019). נתערב שתצליחו -התבוננות מחודשת בהנחיית תהליך התערבות, בקרב נערות מאוכלוסיות מתויגות. תל אביב : תמה, מכון מופת. 140 עמוד.
פרק בספר-
אופנהיים שחר ס', ברנט א'. (2022) מי אנחנו שנדבר עם ההורים? מגבלות בהכשרת גננות לקשר מיטבי עם הורים, התנסות של סטודנטיות בדיאלוג עם הורים כהזדמנות לחשוף את מורכבות השיח . בתוך ללכת בין הטיפות- אסופת מחקרים על השותפות בין הורים למורים, בעריכת גילת א' וטבק ע'. מכון מופת: תל אביב. 45- 64
ברנט א', אופנהיים שחר ס' (2021) 'אירוע יוצא דופן' כחלק מדיאלוג במרחב רב משתתפים, שילוב של פדגוגיה נרטיבית בתהליכי הכשרת מורים, בתוך פדגוגיה נרטיבית לארוג סיפורים אישיים בהכשרות מקצועיות, בעריכת דביר נ' וגדרון א'. מכון מופת: תל אביב. עמ' 106-120
Oppenhaim-Shachar, S. (2021) "Developing Leadership Acts A Way to Reclaim Power Which Can Harness Actions and Resources", In Handbook of Gender and Educational Leadership. (Eds) Pontso Moorosi, Victoria Showunmi, Charol Shakeshaft, Izhar Oplatka. London: Bloomsbury publishing. p. 125-139
Oppenhaim- Sahachar, S. (2021) Good Girl- Israeli Ethiopian Girls Negotiate their Blackness. In Living like a girl - Agency, social vulnerability and welfare measures in a European context. Maria A. Vogel & Linda Arnell (Eds.). Oxford, New York: Berghahn Books. p. 65-82
Oppenhaim-Shachar, S. (2017). 'Becoming a "Good men", is a feminist issue', in ".” Ed,
G. Bonifacio, Global Currents in Gender and Feminisms: Canadian and International Perspectives, England: Emerald Press. 237-250.
מאמרים-
אופנהיים שחר- ס'. (2020) עיצוב מרחב למידה על פי עקרונות של פדגוגיה פמיניסטית לפיתוח החוסן הפדגוגי של מתכשרות להוראה. דפים. 73 11-33 .
אופנהיים שחר- ס'. (2020) אמון וחשדנות בקרב סטודנטיות חרדיות שלומדות במכללה חילונית. החינוך וסביבו. כרך מ"ב, 93-119
אופנהיים- שחר, ס', (2019) ״אני בטוח אהיה מט״בית, גם אימא שלי מט״בית, אולי זה אצלנו הגורל״: זהות תעסוקתית איכותית בקרב נערות אתיופיות בשוק עבודה ממוגדר ומגזיע. סוגיות חברתיות בישראל , 27 , עמ׳ 69-43 .
אופנהיים שחר, ס. (2017) ".....והכי חשוב חברים, תמיד תזכרו 'לסגור עסקה'" כיצד שפת הפיק- אפ מקדמת 'תרבות אונס'. שפה וחברה, 10 (2). 53-71.
אופנהיים- שחר, ס. (2017) מ"נא לגעת" ל"נא לדעת": מעקב אחר עבודת גבולות ביחס למושג "גבר גבר" בקרב צעירים בקהילת פיק-אפ. מגמות, 52 (2) 45-76.
אופנהיים- שחר, ס.( 2016) "את אולי שחורה אבל לא שחורה כמוני", השוואה בין אופני 'עשיית זהות' אתנית בקרב נערות מאוכלוסיות מתויגות כדרך להדוף או להיעתר לתהליכי התערבות של הנגשת תמיכה, לקראת עתיד תעסוקתי אופטימי. סוציולוגיה ישראלית. יז 2, 7-28.
אופנהיים שחר, ס. ובנימין, א. (2016). דרכים למניעת תגובות הימנעות וויתור, בקרב נערות מאוכלוסיות מתויגות המשתתפות בתהליך סדנאי לחיזוק 'חוללות תעסוקתית'. מפגש, כרך כ"ד, גיליון, 43, 39-57
Oppenhaim-Shachar.S. & Berent I.(2021) Kindergarten teachers and ‘sharing dialogue’ with parents: The importance of practice in the process of building trust in the training process, Teaching Education, DOI: 10.1080/10476210.2021.1996557
Oppenhaim- Sahachar, S., (2020) "Shaping a ‘Pedagogical voice’ Using Feminist Pedagogical Principles". Gender & Education. 33, (6), 773–789
Oppenhaim-Shachar, S., (2017). “…How am I going to pass this ‘audition’?” Under what conditions can second-generation Israeli Ethiopian immigrant adolescent girls, respond to a dialogue inviting them to promote their occupational aspirations? Gender & Education. 31 (8), 1077-1092.
Oppenhaim-Shachar, S. & Benjamin, O. (2016). Adolescent Girls' connectivity in an Occupational-Efficacy Workshop: Understanding Avoidance. Journal: Woman's Studies International Forum. 57 38–47
Oppenhaim-Shachar, S. (2014). Sense of Entitlement and Extra Feminist Assistance, Hagar Studies in Culture, Policy and Identities Vol. 11 (2). 60-82
תחומי התמחות
מגדר, סוציולוגיה, חינוך: נערות מאוכלוסיות מתויגות (Intersectionality), חוללות מנהיגותית, פדגוגיה פמיניסטית, תהליכי התערבות שתפנים' הנחיית קבוצות ותהליכים (Boundaries work), גבריות רעילה, מתודולוגיות מחקר איכותני.
תאריך עדכון אחרון : 08/05/2022