בחינות ביבליוגרפיות 77-960-09 המגמה להתפתחות הילד - מועד ב'
ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן
המגמה להתפתחות הילד
ראש המגמה: ד"ר אסתר עדי-יפה קוד הבחינה: 77-960-09
רשימת המקורות לבחינה הביבליוגרפית – מועד ב' תשע"ו
אוריינות במשפחה
קורת, ע' (2002). התפתחות כתיבה בראשית בית הספר בתוך הקשר תרבותי-חברתי: עדויות מקבוצות מיצב שונות. בתוך פ"ש קליין וד' גבעון (עורכות) שפה, למידה ואוריינות בגיל הרך (עמ' 157-183). תל אביב: רמות. (001096978)
DeTemple, J. M., & Snow, C. (1996). Styles of parent-child book reading as related to mothers’ views of literacy and children's literacy outcomes. In J. Shimron (Ed.), Literacy and education: Essays in memory of Dina Fieltelson (pp. 49-68). Cresskill, NJ: Hampton. (000503650)
Skibbe, L. E., Justice, L. M., Zucker, T. A., & McGinty, A. S. (2008). Relations among maternal literacy beliefs, home literacy practices, and the emergent literacy skills of preschoolers with specific language impairment. Early Education and Development, 19, 68-88. (002378716)
Nowak, S. N., & Evans, M. A. (2013). Parents’ goals for and perceptions of alphabet books. Reading and Writing; Interdisciplinary Journal, 26, 1265-1287. (002378714)
התפתחות סנסו-מוטורית
Kanakogi, Y., & Itakura, S. (2011). Developmental correspondence between action prediction and motor ability in early infancy. Nature Communications, 2. doi:10.1038/ncomms1342. (2420695)
Cannon, E. N., & Woodward, A. L. (2012). Infants generate goal‐based action predictions. Developmental Science, 15(2), 292-298. (2420685)
Gerson, S. A., & Woodward, A. L. (2014). Learning from their own actions: The unique effect of producing actions on infants' action understanding. Child Development, 85(1), 264-277. (2420707)
הפרעה התפתחותית
Desmottes, L., Meulemans, T., & Maillart, C. (2016). Later learning stages in procedural memory are impaired in children with specific language impairment. Research in Developmental Disabilities, 48, 53-68. (2420703)
Sanjeevan, T., Rosenbaum, D. A., Miller, C., van Hell, J. G., Weiss, D. J., & Mainela-Arnold, E. (2015). Motor issues in specific language impairment: A window into the underlying impairment. Current Developmental Disorders Reports, 2(3), 228-236. (2420697)
Conti-Ramsden, G., Ullman, M. T., & Lum, J. A. (2015). The relation between receptive grammar and procedural, declarative, and working memory in specific language impairment. Frontiers in Psychology, 6. (2420694)
התפתחות ולמידה בעידן הטכנולוגי
National Association for the Education of Young Children [NAEYC] (1996, April). Technology and young children—Ages 3 through 8 (A position statement of the National Association for the Education of Young Children). Retrieved from http://oldweb.naeyc.org/about/positions/PSTECH98.asp (2420708)
Vandewater, E. A., Rideout, V. J., Wartella, E. A., Huang, X., Lee, G. J. & Shim, M. (2007). Digital childhood: Electronic media and technology use among infants, toddlers, and preschoolers. Pediatrics, 119, 1006-1015. (001176517)
Miller, C. J. M., Marks, D. J., Miller, S. R., Berwid, O. G., Kera, E. C., Santra, A., & Halperin, J. M. (2007). Brief report: Television viewing and risk for attention problems in preschool children. Journal of Pediatric Psychology, 32, 448-452. (002378718)
Hyun, E. (2005). A study of 5- to 6-year-old children’s peer dynamics and dialectical learning in a computer-based technology-rich classroom environment. Computers & Education, 44, 69-91. (001176527)
גישות לעבודה עם הורים לילדים צעירים
אייל, ח' (2004). יישום עקרונות הטיפול המשפחתי בעבודת היועץ. בתוך א' קליגמן ור' ארהרד (עורכים), ייעוץ בבית-ספר בחברה משתנה (עמ' 295-316). תל אביב: רמות. (001070581)
כהן, א' (2007). התמודדויות הוריות וטיפול בהורות. בתוך א' כהן (עורכת), חוויית ההורות: יחסים, התמודדויות והתפתחות (עמ' 9-38). ירושלים: בית-הספר לחינוך, האוניברסיטה העברית. (001197981)
מאירס, י' (2007). ייעוץ להורים כפתרון בעיות. בתוך א' כהן (עורכת), חוויית ההורות: יחסים, התמודדויות והתפתחות (עמ' 389-415). ירושלים: בית-הספר לחינוך, האוניברסיטה העברית. (002389130)
Carter, B., & McGoldrick, M. (2005). The expanded family life-cycle: Individual, family, and social perspectives (2nd ed.). New York: Pearson. (Ch. 1, pp. 1-26 - 001217556)