פרופ' שמיר עדינה 77-996-01 קולוקויום מתקדמים

קולוקויום מתקדמים

סדנה חובה לדוקטורנטים ( 2ש"ש - תשע"ו)

77-996-01

פרופ' עדינה שמיר

 

תיאור ומטרת הקורס

סדנה זו מיועדת לדוקטורנטים שהצעת המחקר שלהם אושרה והם נמצאים בשלב הכתיבה של עבודתם ומטרותיה:

1) ללוות את הסטודנט בשלב האחרון של הדוקטורט ( שלב כתיבת העבודה).

2) לזמן לסטודנט תמיכה, שיתוף ודיון מעמיק עם עמיתים.  

3) לקדם המעבר מתלמיד דוקטורנט לחבר/ חוקר בקהילה האקדמית.

 

נושאי הקורס:

  • מבנה דוח מחקר
  • כתיבה מדעית
  • מה בין כתיבת העבודה/ כתיבת מאמר/ פרק לספר
  • כתיבה לקרנות מחקר
  • טעויות נפוצות
  • התמודדות עם הערות שופטים ( על העבודה/ על מאמר)
  • לשמור על מוטיבציה
  • קריאה יעילה
  • כללי אתיקה
  • פוסט דוקטורט
  • כנסים לאומיים ובינלאומיים
  • דרך עבודה:
  • הרצאות במליאה
  • עבודה בקבוצות ושיתוף עמיתים
  • מרצים אורחים
  • חובות הקורס:
  • נוכחות
  • השתתפות אקטיבית
  • הכנת תקציר לכנס ( קצר מורחב)
  • הכנת מצגת והצגתה בפורמט של כנס ( מצולם)
  • נתינת פידבק לעמית

קריאה מומלצת:

בייט-מרום, מרים. שיטות מחקר במדעי החברה,  יחידות 6-7, 9-12. הוצאת האוניברסיטה  הפתוחה. (559211) (חינוך 300.72 ביט)

שלסקי, ש', ואריאלי, מ' (2001). מהגישה הפרשנית לגישות פוסט-מודרניסטיות בחקר החינוך. בתוך צבר בן-יהושע, נ' (עורכת), מסורות וזרמים במחקר האיכותי, ע' 31 – 76. לוד: דביר. (1154244)

Chandrasekhar, R (2002). How to Write a Thesis: A Working Guide. Australian Research Centre for Medical Engineering (ARCME). The University of Western Australia. At: http://ciips.ee.uwa.edu.au/pub/HowToWriteAThesis.pdf  (2415129)

Caro, S. (2009). How to Publish Your PhD. London: SAGE. ** (1203289)(070.5 CAR מדעי החברה)(

Creswell, J.D. & Plano Clark, V.L. (2007). Designing and conducting mixed methods research.   Chapters 1 and 2 (1-36). Thousand Oaks, CA: Sage  (2415128)

Denzin, N., & Lincoln, Y. (2005). The handbook of qualitative research (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (001094997) (300.72 SAGחינוך )

Holiday, A. (2002). Doing and writing qualitative research.  London: Sage. (001126698) (חינוך  001.4 HOL(

Jenson, K. B. (Ed.) (2002).  Handbook of media and communications research: Qualitative and quantitative methodologies.  London: Routledge. (523880(מדעי החברה 302.23072 HAN)

Kolata, G (April 7, 2013). "Scientific Articles Accepted (Personal Checks, Too)," The New York Times: http://www.nytimes.com/2013/04/08/health/for-scientists-an-exploding-world-of-pseudo-academia.html?emc=eta1

LeCompte, M. D., Millroy, W. L., & Preissle, J. (1992). Handbook of qualitative research in education.  San Diego: Academic Press. (000285923(חינוך 300.72 HAN)

Meloy, J. (2002). Writing the qualitative dissertation: Understanding by doing.  Mahwah, NJ: Erlbaum. (1126717) (חינוך 808.02 MEL)

Merriam, S. B. (2002). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis.  San Francisco, CA: Jossey-Bass. (1126718) (חינוך 001.42 MER)

Noy, C. (2003). The write of passage: Reflections on writing a dissertation in narrative methodology. Forum: Qualitative Social Research, 4 (2). Retrieved December, 14, 2008 from, http://www.qualitative-research.net/fqs-texte/2-03/2-03noy-e.pdf   (001154180)

Piantanida, M., & Garman, N. B. (1999). The qualitative dissertation:  A guide for students and faculty.  Thousand Oaks, CA: Corwin Press. (000576269(מדעי החברה 808.02 PIA)

Schostak, J. F. (2002). Understanding, designing, and conducting qualitative research in education. Buckingham: Open University Press. (001126722 (חינוך 370.72 SCHO)

Silverman, D. (2000). Doing qualitative research: A practical handbook. London: Sage. (000549438) (מדעי החברה Reserved SOC. under SIL)

Taylor, G. R. (2000). Integrating quantitative and qualitative methods in research. Lantham, MD: University Press of America. (001126726)

(חינוך 001.42 INT).

**

Caro ( The most useful chapters are: 2 (Books or Articles?); 3 (Revising Your PhD); 5 (Preparing & Presenting a Proposal); 8 (Marketing Yourself and Your Book). But as the whole book is relatively short, and written in easy English style, it pays to read all of it.

070.5 CAR h (1203289)