ד"ר הראל רבקה - פילוסופיות להתמודדות עם דיוני דילמה
פילוסופיות להתמודדות עם דיוני דילמה
ד"ר רבקה הראל
אלוני, נ' (1998). להיות אדם: ערכים בחינוך ההומניסטי. תל אביב: הקיבוץ המאוחד. (000384022) (חינוך 370.112 אלו.)
ברט, א' ושויצקי, צ' (2001). צמתים בדרך: מודל לפתרון בעיות בכיתה. תל אביב: מכון מופת. (000454100) (חינוך 371.1024 ברט)
ברנהולץ, י' ופלג, ח' (1988). ניהול דיוני דילמה. ירושלים: משרד החינוך, התרבות והספורט, מינהל חברה ונוער. (000267811) (מכון פדגוגי 371.37 ברנ)
התכנית מבוססת על התיאוריה של פרופ' קולברג שממנה עולה כי ניתן לקדם את החשיבה המוסרית באמצעות דיוני דילמה. בתכנית הסבר מפורט על דרכים מגוונות לניהול דיונים על דילמות בכיתה וכן מגוון עשיר של דילמות מחיי - יום בבית הספר ובחברה.
יזרעלי, ד' וזוהר, נ' (2000). אתיקה ואחריות חברתית: עיונים ישראליים. תל אביב: צ'ריקובר. (000453110) (פילוסופיה, מדעי החברה 170 אתי.)
ליבוביץ, י' (1995). שיחות על מדע וערכים. תל אביב: משרד הביטחון. (000062104) (חינוך 501 ליב.)
מכון מופ"ת 2000, (דילמות על אתיקה, רפואה, לידה ומוות, דילמות מוסריות).
קרניאל, מ' (2000). דילמות לדיון קבוצתי: הצגת בעיות בנושאים חינוכיים, חברתיים ולאומיים. ירושלים: פסגות. (000453393) (חינוך E371.37 קרנ.)