פרופ' קורט דבורה 77-904-01 מחקר איכותני
מחקר איכותני - 77-904
פרופ' דבורה קורט
קריאה מומלצת: דוגמאות למאמרים איכותניים
דוגמאות למחקרים איכותניים של המרצה
Court, D. (2006). Foolish dreams in a fabled land: Living co-existence in an Israeli Arab middle school. Curriculum Inquiry, 36(2), 189-208. (1116482)
Court, D., & Merav, L. (2009). Preschool teachers’ narratives: A window on personal-professional history, values and beliefs. International Journal of Early Years Education, 17(3), 207-218. (2388463)
Court, D., & Abbas, R. (2010). Role of Druze high schools in Israel and their role in shaping students’ identity and citizenship. Education, Citizenship and Social Justice, 5(2), 145-162. (2388460)
Court, D., & Abbas, R. (In press). Will “education for tradition” be enough in a closing circle of secrets? The case of the Israeli Druze. Religious Education. (2388544)
Finefter-Rosenbluh, I., & Court, D. (2014). Pluralistic and communalistic pedagogies and intellectual abilities among high school students: A case study. Curriculum and Teaching, 29(1), 21-36. (2388539)
טוקאיר, ל' וקורט, ד' (2007). יצירת משמעות בזיכרונות ילדות של ניצולי גטו טרזיינשטט: מחקר נרטיבי. מגמות, מה(2), 272-300. (001146483)
דוגמאות למחקרים איכותניים
בן שלום, ע', לרר, ז' ובן ארי, א' (2007). לכידות יחידה בפעילות מצבעית: מבט אחר מתוך התבוננות בפלוגות מבצעיות באינתיפאדת אל אקצה. מגמות, מה, 3-24. (2388468)
גולדן, ד' (2003). "עכשיו, כמו ישראלים אמתיים, בואו נקום ונשיר": הוראת השפה הלאומית למהגרים רוסים בישראל. מגמות מב(3), 411-388. (1194647)
לוי, א', סויה, ר' וליכטנטריט, ר' (2011). הדיאלקטיקה של תופעת התקווה: תפיסות של נפגעי פוסט-טראומה. מגמות, מח(1), 162-185. (2388679)
ליבליך, ע' (1995). מחפשים ומוצאים: הכללה והבחנה בסיפורי חיים. פסיכולוגיה, ה(1), 84-95. (00397862)
פסטה-שוברט, ע' (2005). אני יוצאת וכאילו ממששת את העולם, רואה את הדברים ברור יותר: נשים, השכלה גבוהה והחברה הבדואית בנגב. מגמות, מג(4), 659-681. (001116290)
שבתאי, מ' (2001). לחיות עם זהות מאוימת: חוויות החיים עם שוני בצבע עור בקרב צעירים ומתבגרים יוצאי אתיופיה בישראל. מגמות, מא(2-1), 97-112. (000567385)
שלנסקי, ש' ואפל, ז' (2010). "אני חייב ללמוד שפה שמקרבת אותי לאנשים...": אסירים מתנסים בדיבור אחר עם בנות הזוג. מגמות, מז, 130-148. (001197135)
חומר מתודולוגי ותיאורטי
איילון, י' וצבר-בן יהושע, נ' (2010). תהליך ניתוח תוכן לפי תיאוריה מעוגנת בשדה. בתוך ל' קסן ומ' קרומר-נבו (עורכות), ניתוח נתונים במחקר איכותני (עמ' 359-383). בר שבע: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. (2388754)
צבר-בן יהושע, נ' (1999). המחקר האיכותי בהוראה ובלמידה. תל אביב: מודן. (עמ' 50-70 – 1218184)
צבר בן-יהושע, נ' (2001). מסורות וזרמים במחקר האיכותי. לוד: דביר. (000497611) (370.72 מסו)
ליבליך ע', תובל-משיח, ר' וזילבר, ת' (2010). בין השלם לחלקיו, ובין תוכן לצורה. בתוך ל' קסן ומ' קרומר-נבו (עורכות), ניתוח נתונים במחקר איכותני (עמ' 21-42). באר שבע: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. (2388751)
קסן, ל' וקרומר-נבו, מ' (עורכות) (2010). ניתוח נתונים במחקר איכותני. באר שבע: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. (001187700) (מדעי החברה - שמורים)
שלסקי, ש' (2001). מהגישה הפרשנית לגישות פוסט-מודרניסטיות בחקר החינוך. בתוך נ' צבר בן-יהושע (עורכת), מסורות וזרמים במחקר האיכותי (עמ' 31-76). לוד: דביר. (1154244)
שלסקי, ש' אלפרט, ב' (2007). דרכים בכתיבת מחקר איכותני: מפירוק המציאות להבנייתה כטקסט. תל אביב: מכון מופת. (1128442) (808.0663 שלס)
שי, א' ובר-שלום, י' (עורכים) (2002). המחקר האיכותי בחינוך: מהתיאוריה אל השדה ומהשדה אל התיאוריה. ירושלים: המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין. (548891) (370.7 מחק)
שקדי, א' (2003). מילים המנסות לגעת: מחקר איכותני – תאוריה ויישום. תל אביב: רמות. (000568786) (001.42 שקד)
שקדי, א' (2012). המשמעות מאחורי המילים. תל אביב: רמות. (002383165) (חינוך 001.42 שקד)
Banks, J. (1998). The lives and values of researchers: Implications for educating citizens in a multi-cultural society. Educational Researcher, 27(7), 4-17. (1194582)
Bryman, A. (2006). Integrating quantitative and qualitative research: How is it done? Qualitative Research, 6(1), 97-113. (2355150)
Cohen, A., & Court, D. (2003). Ethnography and case study: A comparative analysis. Academic Exchange Quarterly, 7(3), 283-287. (1154177)
Court, D. (2013). Whose interview is it, anyway? Methodological and ethical challenges of insider-outsider research, multiple languages and dual-researcher cooperation. Qualitative Inquiry, 19(6), 480-488. (2355507)
Creswell, J. (2012). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (002369659 ) (לימודי מידע 300.72 CRE בחינוך מהדורה ראשונה 000361288)
Cortazzi, M. (1993). Narrative analysis. London: Falmer. (000304602) (371.10072 COR)
Denzin, N. (1997). Interpretive ethnography: Ethnographic practices for the 21st century. Thousand Oaks, CA: Sage. (001155101 ) (חינוך 305.8001 DEN)
Denzin, N., & Lincoln, Y. (2005). The Sage handbook of qualitative research (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (001094997) (300.72 SAG)
Elbaz, F. (2005). Teachers’ voices: Storytelling and possibility. Greenwich, CO: IAP. (001155111 ) (חינוך 371.1 ELB)
LeCompte, M., Preissle, J., & Tesch, R. (1993). Ethnography and qualitative design in educational research (2nd ed.). New York: Academic Press. (000356568) (370.78 LE-COM)
Lieblich, A., Tuval-Mashiach, R., & Zilber, T. (1998). Narrative research: Reading, analysis and interpretation. Thousand Oaks, CA: Sage. (000467521) (401.41 LIE)
Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. San Francisco: John Wiley and Sons. (אין בבר אילן)
Miles, M., & Huberman, M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage. (000234320 ) (מדעי החברה 300.72 MIL)
Patton, M. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (000561556 ) (פסיכולוגיה 300.723 PAT)
Polkinghorne, D. (1988). Narrative knowing and the human sciences. Albany: State University of New York Press. (000339017) (פסיכולוגיה 300.72 POL)
Seidman, I. (2006). Interviewing as qualitative research: A guide for researchers in education and the social sciences (3rd ed.). New York: Teachers College Press. (000328526) (300.723 SEI) (בחינוך מהדורה ראשונה)
Silverman, D. (2000). Doing qualitative research: A practical handbook. London: Sage. (549438) (Reserved SOC. under SIL)
Spradley, J. (1979). The ethnographic interview. New York: Holt, Rinehart and Winston. (000169799 ) (Reserved SOC. under: SPR)
Spradley, J. (1980). Participant observation. New York: Holt, Rinehart and Winston. (0169794) (306.072 SPR)
Stake, R. E. (1995). The art of case study research. Thousand oaks, CA: Sage. (000275643) (370.78 STA)
Stake, R. E. (2000). Case studies. In N.K. Denzin & Y.S. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research (2nd ed., pp. 435-454). Thousand Oaks, CA: Sage. (1154604)
Yin, R. (1994). Case study research – Design and methods. Thousand Oaks, CA: Sage. (000254716) (Reserved: POL. under YIN, חברה, כלכלה)
Yin, R.K. (2003). Case study research: Design and methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (001155116 ) (חינוך 300.72 YIN)