ד"ר קורט דבורה 77-904-05 שיטות במחקר איכותני

 

77-904-05  שיטות במחקר איכותני 

   ד"ר דבורה קורט

 

קריאה מומלצת: דוגמאות למאמרים איכותניים

 

Angrosino, M. (1994). On the bus with Vonnie Lee. Journal of Contemporary Ethnography, 23(1), 14-28. (568264)

Court, D. (2006). Foolish dreams in a fabled land: Living co-existence in an Israeli Arab middle school. Curriculum Inquiry, 36(2), 189-208. (1116482)

 

גולדן, ד' (2003). "עכשיו, כמו ישראלים אמתיים, בואו נקום ונשיר": הוראת השפה הלאומית למהגרים רוסים בישראל. מגמות מב(3),  411-388. (1194647)

ליבליך, ע' (1995). מחפשים ומוצאים: הכללה והבחנה בסיפורי חיים. פסיכולוגיה, ה(1), 84-95. (00397862)

פסטה-שוברט, ע' (2005). אני יוצאת וכאילו ממששת את העולם, רואה את הדברים ברור יותר: נשים, השכלה גבוהה והחברה הבדואית בנגב. מגמות, מג(4), 659-681. (001116290)

שבתאי, מ' (2001). לחיות עם זהות מאוימת: חוויות החיים עם שוני בצבע עור בקרב צעירים ומתבגרים יוצאי אתיופיה בישראל. מגמות, מא (2-1), 97-112. (000567385)

 

חומר מתודולוגי ותיאורטי

 

צבר-בן יהושע, נ' (1999). המחקר האיכותי בהוראה ובלמידה. תל-אביב: מודן. (000119837) (370.72 צבר)

צבר בן-יהושע, נ' (2001). מסורות וזרמים במחקר האיכותי. לוד: דביר. (000497611) (370.72 מסו)

קסן, לי וקרומר-נבו, מי (עורכות) (2010). ניתוח נתונים במחקר איכותני. באר שבע: הוצאת הספרים של אוניברסיטת בן גוריון בנגב. (001187700) (מדעי החברה - שמורים)

שלסקי, ש' אלפרט, ב' (2007). דרכים בכתיבת מחקר איכותני: מפירוק המציאות להבנייתה כטקסט. תל-אביב: מכון מופת. (1128442) (808.0663 שלס)

שי, א' ובר-שלום, י' (עורכים) (2002). המחקר האיכותי בחינוך: מהתיאוריה אל השדה ומהשדה אל התיאוריה. ירושלים: המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין. (548891)  (370.7 מחק)

שקדי, א' (2003). מילים המנסות לגעת: מחקר איכותני - תאוריה ויישום. תל-אביב: רמות. (000568786) (001.42 שקד)

 

 

 

Banks, J. (1998). The lives and values of researchers: Implications for educating citizens in a multi-cultural society. Educational Researcher, 27(7), 4-17. (1194582)

Bryman, A. (2006). Integrating quantitative and qualitative research: How is it done? Qualitative Research, 6(1), 97-113. (2355150)

Cohen, A., & Court, D. (2003). Ethnography and case study: A comparative analysis. Academic Exchange Quarterly, 7 (3), 283-287. (1154177)

Cortazzi, M. (1993). Narrative analysis. London: Falmer. (000304602) (371.10072 COR)

Court, D. (2013). Whose interview is it, anyway? Methodological and ethical challenges of insider-outsider research, multiple languages and dual-researcher cooperation. Qualitative Inquiry, 19(6), 480-488. (2355507)

Creswell, J. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (1154821) (מידענות 300.72 CRE q2)

Denzin, N. (1997). Interpretive ethnography: Ethnographic practices for the 21st century. Thousand Oaks, CA: Sage. (001155101 ) (חינוך 305.8001 DEN)

Denzin, N., & Lincoln, Y. (2005). The Sage handbook of qualitative research (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (001094997) (300.72 SAG)

Elbaz, F. (2005). Teachers' voices: Storytelling and possibility. Greenwich, CO: IAP. (001155111 ) (חינוך 371.1 ELB)

Fetterman, D. (1998). Ethnography step by step (2nd ed.). Newbury Park, CA: Sage. (אין בבר-אילן)

LeCompte, M., Preissle, J., & Tesch, R. (1993). Ethnography and qualitative design in educational research (2nd ed.). New York: Academic Press. (000356568) (370.78 LE-COM)

Lieblich, A., Tuval-Mashiach, R., & Zilber, T. (1998). Narrative research: Reading, analysis and interpretation. Thousand Oaks, CA: Sage. (000467521) (401.41 LIE)

Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. San Francisco: John Wiley and Sons. (אין בבר אילן)

Miles, M., & Huberman, M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage.

Miles, M., & Huberman, M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage. (00234320) (300.72 MIL חברה)

Patton, M. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.

Patton, M. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (000561556) (300.723 PAT)

Polkinghorne, D. (1988). Narrative knowing and the human sciences. Albany: State University of New York Press. (000339017) (פסיכולוגיה 300.72 POL)

Seidman, I. (2006). Interviewing as qualitative research: A guide for researchers in education and the social sciences (3rd ed.). New York: Teachers College Press. (000328526) (300.723 SEI) (בחינוך מהדורה ראשונה)

Silverman, D. (2000). Doing qualitative research: A practical handbook.  London: Sage. (549438) (Reserved SOC. under SIL)

Spradley, J. (1979). The ethnographic interview. New York: Holt, Rinehart and Winston. (000169799 ) (Reserved SOC. under: SPR)

Spradley, J. (1980). Participant observation. New York: Holt, Rinehart and Winston. (0169794) (306.072 SPR)

Stake, R. E. (1995). The art of case study research. Thousand oaks, CA: Sage. (000275643) (370.78 STA)

Stake, R. E. (2000). Case studies. In N.K. Denzin & Y.S. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research (2nd ed., pp. 435-454). Thousand Oaks, CA: Sage. (1154604)

Yin, R. (1994). Case study research - Design and methods. Thousand Oaks, CA: Sage. (000254716) (Reserved: POL. under YIN, חברה, כלכלה)

Yin, R.K. (2003). Case study research: Design and methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (001155116 ) (חינוך 300.72 YIN)