הוראת מושגים ועקרונות ביולוגיים בגישה קונסטרוקטיביסטית

מחבר
דריפוס, ע'

על רקע אי-הנחת מהתנהלותה של מערכת החינוך התפתח בשני העשורים האחרונים מגוון עצום של אסטרטגיות הוראה, שהדומיננטיות שבהן נגזרו מאותה מסגרת מושגית: תאוריית-על המכונה בשם הכולל "קונסטרוקטיביזם" ומדגישה את אופייה הפעיל של הלמידה. אולם אף שבמישור התאורטי שוררת כיום תמימות דעים באשר לטבעה האקטיבי והתובעני של הלמידה האנושית, נותר הקונסטרוקטיביזם בגדר מסגרת פילוסופית יותר מאשר תאוריה בהירה המאפשרת לתכנן סביבה לימודית ואסטרטגיות הוראה מפורטות. מטרת קובץ המאמרים הנוכחי היא לדון ביתרונות ובחסרונות של הגישה הקונסטרוקטיביסטית ובהשלכותיה על הוראה ולמידה. בימים אלה, שבהם אין חולק הן על מצבם העגום של בתי הספר ומוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל והן על חשיבותו של החינוך כמשאב לאומי ראשון במעלה, יש צורך תמידי בחיפוש אחר סביבות למידה המעודדות חשיבה יצירתית ופתרון בעיות מורכבות. הספר מציג בפני קוראיו קשת רחבה של דוגמאות ויישומים של התאוריה הקונסטרוקטיביסטית בתחומי דעת שונים, שהמשותף לכולם הוא חתירה לקראת הוראה פעילה ולמידה משמעותית.

דריפוס, ע' ואגרסט, ב' (2013)

הוראת מושגים ועקרונות ביולוגיים בגישה קונסטרוקטיביסטית. בתוך צ' ליבמן (עורכת), ללמוד, להבין, לדעת: מסע בנתיבי ההוראה הקונסטרוקטיביסטית (עמ' 234-265). תל-אביב : הוצאת הקיבוץ המאוחד ומכון מופ"ת

תאריך עדכון אחרון : 26/09/2016