תפיסת המארג הרגשי בבית הספר: השוואה בין תלמידים במצבי סיכון לתלמידים שאינם במצבי סיכון
המטרה: לבחון ולהשוות את תפיסת המארג הרגשי בבית הספר בקרב תלמידים במצבי סיכון ובקרב תלמידים שאינם במצבי סיכון הנבדקים: 2,155 תלמידים מתבגרים ממיצב נמוך-בינוני ובהם 996 כאלה המצויים במצבי סיכון. שיטת מחקר: הנבדקים השתתפו במחקר השוואתי, שבמסגרתו הם השיבו לשאלונים לדיווח עצמי. מן הממצאים המארג הרגשי בבית הספר הוגדר במחקר ככזה המורכב מחמישה גורמים: ארגון ומשמוע; יחסים הדדיים; העצמת יכולות אישיות; הרגשה טובה בבית הספר; ויחס מורים לתלמידים. המתבגרים שהיו מצויים במצבי סיכון תפסו את בית הספר כמקור לתמיכה ולהגנה יותר מאשר מתבגרים מקבוצת ההשוואה. בהמשך לכך, נמצא כי תפיסת המארג הרגשי המצוי הייתה גבוהה יותר בקרב התלמידים שהיו מצויים במצבי סיכון בהשוואה לתלמידים האחרים, בכל חמשת גורמי המארג. כמו כן, תפיסת המארג הרגשי הרצוי של תלמידים במצבי סיכון הייתה גבוהה מזו של התלמידים בקבוצת ההשוואה. לבסוף, נמצא שתפיסת המארג הרגשי הרצוי בקרב התלמידים במצבי סיכון שלמדו במסגרת רגילה נמצאה גבוהה מזו של תלמידים במצבי סיכון שלמדו בבתי ספר ייחודיים המיועדים להם. ממצאי המחקר מעלים את המסקנה כי על בתי הספר להתמקד גם במתן מענה לצרכים הרגשיים של נוער במצבי סיכון.
יוקל, כ', ורומי, ש' (2023). תפיסת המארג הרגשי בבית הספר: השוואה בין תלמידים במצבי סיכון לבין תלמידים שאינם במצבי סיכון. דפים, 78, 163-185.
תאריך עדכון אחרון : 13/02/2024