קוהרנטיות בתפיסת התפתחות מקצועית במערכת החינוך בישראל (אנגלית)

סטודנט/ית
הירש, ארנון
שנה
2023
תואר
MA
תקציר

מידת הקוהרנטיות והחזון המשותף בין בעלי תפקידים במערכות חינוך תורמת להצלחת המערכת. המחקר הזה בוחן את מידת הקוהרנטיות בהתייחס להתפתחות מקצועית של מורים במערכת החינוך הישראלית. ביצוע 29 ראיונות עם מורים, מנהלים, מפקחים מחוזיים וארציים, סייע במיפוי אזורי המחלוקת וההסכמה תחת שלוש תמות עיקריות: (1) מהות ההתפתחות המקצועית (2) תפקיד המנהל בהתפתחות המקצועית של המורים (3) גורמים שמאיצים או מעכבים את ההתפתחות המקצועית. המחקר הנוכחי מציג מבט ייחודי על התפיסות השונות בין שכבות במערכות חינוך ומעלה המלצות מעשיות לשיפור האופן שבו מערכות החינוך מקדמות את ההתפתחות המקצועית של המורים.


 

תאריך עדכון אחרון : 31/03/2025