פרסומים
-
איזמן, א', צוריאל, ד', וקלנג, ת' (2024). תרומת התערבות בתחום הסיווג על יכולת הסיווג, ההמשגה המילולית והחשיבה האנלוגית של בנים ובנות בגן עם הפרעת שפה והתפתחות. בתוך א. גרינבנק., ג. אגם בן ארצי., וא. בנג'ו (עורכים), סליל החיים: תחנות בחייהם של אנשים עם מוגבלות (עמ' 55-81). המכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון.
-
שכטר, ח', דעאס, ר', וקדח, מ' (2024). ניהול בתקופת משבר: אתגרי מנהלי בתי ספר
בתקופת הקורונה. עיונים במינהל וארגון החינוך, 38, 9-37. -
שכטר, ח., קוזמינסקי, ל., לידור, ר., שטרן מיכלסקי, ט., ורוסו, ל. (2024). הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי. מכון מופ"ת.
-
אילוז, ש', ויבלון, י' (2024). התנסות סימולטיבית בלמידה מרחוק בהכשרה ובפיתוח מקצועי של מורים. בתוך ר., לידור, ל., קוזמינסקי, ח., שכטר, ט., מיכלסקי, ול., רוסו (עורכים). הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי, כרך ב (התנסות, סימולציות ולמידה מקצועית) (עמ' 177-197). מכון מופ"ת.
-
קורת ע', ובן צבי, א' (2024). תרומת "ריפוי-בעיסוק" כמקצוע האם, ורמת אוריינות הבית לניצני אוריינות הילד: מחקר חלוץ השוואתי. כתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק, 33(1), H28-H58.
-
בן-שבת, ע', וקורת ע' (2024). מוזיקת רקע והרחבת תוכן הסיפור בספר הדיגיטלי כמקדמי היכולת לאחזר את הסיפור בקרב ילדי גן. הגיל הרך, 22, 83-134.
-
לידור, ר', רוסו, ל', מיכלסקי, ט', שכטר, ח', וקוזמינסקי, ל'. (2024). אחרית דבר: שלושה היבטים מרכזיים בהכשרת מורים בעת משבר הקורונה. בתוך ר., לידור, ל., קוזמינסקי, ח., שכטר, ט., מיכלסקי, ול., רוסו (עורכים) הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי, כרך ב (התנסות, סימולציות ולמידה מקצועית) (עמ' 277-282). מכון מופ"ת.
-
פחימה, ד', גרין, ג', ניסהולץ-גנות, ר', טסלר, ר', הראל-פיש, י', הלוי-הוכולד, ע', רגב, ע', ברק, ש', וצווילינג, מ' (2024). מגמות בתדירות ובמשך הפעילות הגופנית בקרב ילדים ובני נוער 55 מבתי ספר ממלכתיים וממלכתיים דתיים לאורך השנים 2010–2018. רוח הספורט, 10, 55-70.
-
אדם, ר' ובן עוליאל, פ' (2024). הזדהות וערות של הורים כלפי בית הספר ההשפעה של הזדהות וערות ההורים על תפיסתם את
מחנך הכיתה כמורה פוליטי ועל יחסי הגומלין ביניהם. עיונים במינהל וארגון החינוך, 38, 61-90. -
אמסלם רווה, ש' ושפירא לשצ'ינסקי, א' (2024). חקר התרבות האתית הבית-ספרית בהתבסס על המודל האקולוגי-חברתי: נקודת מבט בין-לאומית. דפים, 80, 105-125.
-
הלוי, ל', ושכטר, ח' (2024). חוסן ניהולי: פרקטיקות חוסן בקרב מנהלי בית
ספר בעת כניסתם לתפקיד. עיונים במינהל וארגון החינוך, 38, 299-328. -
לידור, ר', ומיכלסקי, ט' (2024). הכשרת סטודנטים להוראה בישראל בשני העשורים הראשונים של המאה ה-21 - דואליות, היקף ורפורמות אחרונות. בתוך ר. לידור וצ. ליבמן (עורכים) הכשרה להוראה בישראל: סוגיות רוחביות, אתגרים ודילמות (עמ' 21-51). רסלינג.
-
לידור, ר', רוסו, ל', מיכלסקי, ט', שכטר, ח', וקוזמינסקי, ל' (2024). אחרית דבר: קשיים, אי-ודאות, צמיחה והתחדשות. בתוך ר., לידור, ל., קוזמינסקי, ח., שכטר, ט., מיכלסקי, ול., רוסו (עורכים) הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי, כרך ב (התנסות, סימולציות ולמידה מקצועית) (עמ' 325-330). מכון מופ"ת.
-
ניסים, ש', טל, ד',חן, א', וליפשיץ, ח' (2024). "עוצמות" - קמפוס אקדמי בן שלושה שלבים לאנשים עם מוגבלות שכלית. בתוך א. גרינבנק., ג. אגם בן ארצי., וא. בנג'ו (עורכים), סליל החיים: תחנות בחייהם של אנשים עם מוגבלות (עמ' 249-266). המכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון.
-
אפרתי, י' (2023). פשוט דברו איתם!. בתוך י', הרפז וא', הורביץ (עורכים). להציל את חטיבת הביניים: הצעות למסגרת חינוכית תואמת גיל ההתבגרות (עמ' 138-146). דביר.
-
שיף, ר', וסאיג-חדאד, א' (2023). בחינת פערים בקרב ילדי בית הספר היסודי במגזר הערבי בתקופת הקורונה: מחקר אורך לבדיקת ההשפעה של התערבות רב-רכיבית ממוקדת-דיגלוסיה בגיל הגן (שנה לפני הקורונה) על הישגים האורייניים של התלמידים בכיתה ג’ (שנתיים אחרי הקורונה) : דו"ח סופי. משרד החינוך: לשכת המדען הראשי. https://meyda.education.gov.il/files/LishcatMadaan/research/diglossia-p…;
-
אפרתי, י' (2023). הפורנוגרפיה של ההתבגרות. בתוך י', הרפז וא', הורביץ (עורכים). להציל את חטיבת הביניים: הצעות למסגרת חינוכית תואמת גיל ההתבגרות (עמ' 147-161). דביר.
-
חן לוי, ת' (2023). "ריבועים שחורים שותקים". בתןך י', הרפז וא', הורביץ (עורכים). להציל את חטיבת הביניים: הצעות למסגרת חינוכית תואמת גיל ההתבגרות (עמ' 309-329). דביר.
-
אורטל-עברי, ג', ציון, מ', ואדלר, ע'. (2023). טיפוח אוריינות סביבתית באמצעות הנחיה להכוונה עצמית בלמידה בקרב סטודנטים לחינוך. אקולוגיה וסביבה, 14(2).
-
בוסקילה, י' וחן-לוי, ת' (2023). "רציתי לצעוק: לא מגיע לי יחס כזה"...: מעמד המורים בישראל בתקופת הקורונה - תפיסות מורים וגננות. דפים, 78, 13-34.
-
ברדא, י', זילברשץ, י' וגרוס, ז' (2023). ילדי זרים בישראל – התנגשות בין גישות אידיאולוגיות בהיעדר מדיניות הגירה סדורה. בתוך א', ברק וד', גליקסברג (עורכים). ספר יעקב נאמן (עמ' 663-712). ידיעות ספרים.
-
גוטמן, מ' וקורט, ד' (2023) (עורכות). סוגיות ודילמות בהוראה בהקשר רב-תרבותי : אינטרנציונליזציה, אינטגרציה וחינוך להכרת האחר. מכון מופ"ת.
-
חמי, א', ריץ', י', ומדג'ר, נ' (2023). תפיסת מטרות הישג של מורים ושל קבוצת השווים בכיתה קשרים עם מטרות הישג לימודיות של תלמידים. מעיינות, א', 193-225.
-
טל, נ', שחייני, ד', יגר, ש', סתוי, ב., ואסף, נ. (2023). היסטוריה גדולה: מהמפץ הגדול עד העתיד. בתוך: י., הרפז וא., כרמון (עורכים). חזונות חינוך בשישה צעדים: הצעות סדורות לחינוך אחר (עמ' 413-425). רסלינג.
-
יוקל, כ', ורומי, ש' (2023). תפיסת המארג הרגשי בבית הספר: השוואה בין תלמידים במצבי סיכון לבין תלמידים שאינם במצבי סיכון. דפים, 78, 163-185.