סדנאות סימולציות עם שחקנים בקורס להכשרת מורים למתמטיקה והשפעתן על ידע ועל חוללות עצמית של המשתתפים
מאמר זה מתאר חלק ממחקר שעוסק בשילוב סדנאות סימולציה עם שחקנים בקורס להכשרת מורים למתמטיקה. במאמר זה יובאו ממצאי ראיונות של שישה סטודנטים להוראת מתמטיקה שהשתתפו בתהליך זה. ממצאי הראיונות שופכים אור על התהליך שעברו הסטודנטים בסדנאות ועל ההשפעה שיש לסדנאות אלה על הידע של הסטודנטים: עד כמה הידע שלהם בא לידי ביטוי בסדנה, עד כמה הם מרגישים שרכשו ידע במהלך הסדנה, ועד כמה משפיעה סדנה זו על תחושת החוללות העצמיתשלהם בידע שלהם. ממצאים על הידע מעידים שישנם רכיבי ידע מסוימים שאינם באים לידי ביטוי בסימולציה (בין מבחירה ובין מחוסר ידע), וכי הסטודנטים מרגישים שהם רוכשים ידע בסדנאות. ממצאי תחושת החוללות העצמית של הסטודנטים בידע שלהם מעידים כי לכמה מהם התהליך לא מעלה את מידת החוללות העצמית ואף עלול לערער אותה.
שרייבר, א. (2025). סדנאות סימולציות עם שחקנים בקורס להכשרת מורים למתמטיקה והשפעתן על ידע ועל חוללות עצמית של המשתתפים. מחקר ועיון בחינוך מתמטי, 11, עמ' 132-141.
תאריך עדכון אחרון : 12/11/2025