הספר האלקטרוני כמקדם שפה ואוריינות אצל ילדים צעירים: סקירת מחקרים שנערכו בישראל
מרצה
במאמר מוצגת סקירה של סדרת מאמרים שנערכו על ידי כותבות המאמר, שבחנו את התרומה של הפעילות בספר האלקטרוני לקידום אוריינות בקרב ילדים בגיל הרך בישראל. הילדים פעלו עם ספרים אלקטרוניים שהוגדרו כתומכי אוריינות, אשר נבנו על ידי החוקרות במגמה לקדם היבטים אלה בקרב ילדים צעירים. הסקירה מתמקדת בתרומה של ספרים אלה להבנת מילים חדשות, להבנת סיפור, להפקת סיפור, למודעות פונולוגית, לקריאה ולכתיבת מילים. שאלנו מהי התרומה של ספרים אלה לילדים בגיל הרך באופן כללי, לילדים מקבוצות גיל שונות ולילדים מקבוצות מיצב חברתי-כלכלי שונה. ממצאי הסקירה העלו שיפור אצל הילדים בתחומי השפה והאוריינות השונים בעקבות הפעילות בספרים.
קורת, ע', סגל-דרורי, א' ושמיר, ע' (2015)
הספר האלקטרוני כמקדם שפה ואוריינות אצל ילדים צעירים: סקירת מחקרים שנערכו בישראל. אורינות ושפה, 5, 75-99
מילות מפתח
תאריך עדכון אחרון : 20/03/2019