קורות חיים
המייסד והעומד בראשו של "מרכז פוירשטיין לקידום כושר הלמידה". פסיכולוגיה קלינית וקוגניטיבית, וחינוך מיוחד, העשרה האינסטרומנטלית, למידה מתווכת, השתנות הקוגניטיבית. חתן פרס ישראל בחינוך.
פרסומים
פוירשטיין, ר', פוירשטיין, ר', פאליק, ל', כגן, ע',יוסף, ל' וולק, צ' (2014). מניעת הידרדרות מנטלית אצל קשישים בסיכון באמצעות התערבות קוגנטיווית. גדיש: ביטאון לחינוך מבוגרים , 14, 181-189
פוירשטיין, ר' (2009). בפתח הספר: סגנונות קיום: היבטים עיוניים מדעיים וישומיים. מתוך י' רנד וד' שקולניק (עורכים). סגנונות קיום: היבטים עיוניים, מדעיים ויישומיים (עמ' 7-10). תל-אביב : הוצאת מכון מופ"ת
פוירשטיין ר' ופוירשטיין ר' (2005). לקות למידה או למידה לקויה? : "תכונה" קבועה או "מצב" משתנה. בתוך: א' פלדי (עורך). החינוך במבחן הזמן 2 (עמ' 371-382). אבן יהודה : רכס
פוירשטיין, ר' (2004). אמנית "לשם ייחוד". מבוע: ליצירה דתית בספרות, בחברה ובמחשבה , 41, 48-62
פוירשטיין, ר' ופוירשטין, ר' (2002). השפעת הלמידה המתווכת על המתווך.תלפיות: שנתון המכללה , תשס"א-תשס"ב, 179-198
פויירשטיין, ר',פוירשטיין, ר' וקוזולין, א' (2001). הכשרת המורה להוראה ותווך: לקראת גישה דואלית בחינוך. פותחים שערים בהכשרת מורים, י"ט-כ"א, 12 ע"מ
פוירשטיין ר' (1999). תיאורית יכולת ההשתנות הקוגניטיבית המבנית. מתוך ד' צוריאל, (עורך). התנסות בלמידה מתווכת (עמ' 9-27). קרית ביאליק : אח
פוירשטיין, ר' (1999). אסטרטגיות למידה המסייעות בהתמודדות עם השינויים המתחוללים בעולם. חינוך החשיבה 16-17: 9-11
פוירשטיין, ר' ופוירשטיין, ר' (1999). חינוך לערכים ותיאוריית הלמידה המתווכת. בתוך י'הקלמן (עורך). לזבולון; עיון ומעש - אסופת מאמרים לזכרו של זבולון המר. (עמ' 244-258). ירושלים: משרד החינוך התרבות והספורט, מינהל החינוך הדתי
פוירשטיין, ר', פוירשטיין, ר' ושור, י' (1997). התהליך כתוכן של החינוך. חינוך החשיבה , 11-12, 45-54
פוירשטיין, ר' (1993). הלמידה המתווכת. הד הגן , נ"ח, 135-139
פוירשטיין, ר' (1993). תיאוריית כושר ההשתנות הקוגניטיבית המבנית תקציר הרצאה. מניתוק לשילוב, 5, 70-78,
פוירשטיין, ר' פוירשטיין, ש' (1993). התנסות בלמידה מתווכת: סקירה תיאורטית. בשדה חמ"ד ,ל"ו(א'-ב'), 7-50
מינצקר, י', בן שחר, נ' ופוירשטיין, ר' (1993). למידה מתווכת בגיל הרך (מאלף ועד טף, החינוך בגיל הרך). אגרת לחנוך: רבעון לחנוך קיבוצי , 94: 5-10
פוירשטיין, ר' ואגוזי, מ' (1987). התיאוריה של הלמידה המתווכת ומקומה בהכשרת המורים. דפים , 6: 16-34
פוירשטיין, ר' (1985). מטרות המשנה של ההעשרה האינסטרומנטלית (ב'). אגרת לחנוך: רבעון לחנוך קיבוצי , 73: 15-18
פוירשטיין, ר' (1984). העשרה אינסטרומנטלית: בסיס תיאורטי, מטרות וכלים. אגרת לחנוך: רבעון לחנוך קיבוצי , 72: 15-18
פוירשטיין, ר' (1980). התפקיד המיוחד של הפנימייה בשיקום הקוגנטיבי של נוער טעון-טיפוח. בתוך ש' עדיאל, ח' שלום, ומ' אריאלי (עורכים). טיפוח נוער במצוקה וחינוך בפנימייה (עמ' 241-252). תל אביב: צ'ריקובר
פוירשטיין, ר' (1971). הטכניקה של הקבוצה הטפולית. יסודות, 62-86.
פוירשטיין, ר' ושלום, ח' (1967). ציוני-דרך לאבחון רמתם השכלית של ילדים מקופחים מבחינה תרבותית וחברתית. מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות , 15(2-3): 174-187
פוירשטיין, ר' ורישל, מ' (1958). פרצפציה וציור אצל הילד הצפון-אפריקאי. מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות , 9(2): 156-162
פוירשטיין, ר' וג'נסן, מ"ר. ההעשרה האינסטרומנטלית : בסיס תיאורטי, מטרות וכלים
פוירשטיין, ר'. שיטת ההעשרה האינסטרומנטלית : תיאוריה וטכניקה. ירושלים : הדסה ויצו-קנדה-המכון למחקר
Feuerstein, R., & Lewin-Benham, A. (2012). What Learning Looks Like: Mediated Learning in Theory and Practice, K-6. New York : Teachers College Press
Feuerstein, R., Feuerstein, R., & Kozulin, A. (2001). Mediated Learning Experience in Teaching and Counseling. Proceedings of the International Conferences "Models of Teacher Training" and "Educational Advancement for Youth at Risk." Jerusalem : International Center for the Enhancement of Learning Potential
Feuerstein, R. & Kozulin, A. (1995). The Bell Curve: Getting the facts straight. Educational Leadership, 52(7), 71-75
Strauss, R. P., Feuerstein, R. & Mintzker, Y. (1989). Ordinary faces? Down syndrome, facial surgery, active modification, and social perceptions. American Journal on Mental Retardation, 94(2),115-118,
Feuerstein, R., & Jensen, M. R. (1980). Instrumental enrichment: theoretical basis, goals, and instruments. Educational Forum, 44,401-423.
Feuerstein, R., & Feuerstain, R. (1974). Innovative educational strategies for the integration of high-risk adolescents in Israel. Phi Delta Kappan, 55, 556-558
Feuerstein, R., & Hamburger, M. (1965).Proposal to study the process of redevelopment in several groups of deprived early adolescents in both residential and non-residential settings. Jerusalem : Youth Aliya
תאריך עדכון אחרון : 19/01/2023