בחינת פרקטיקות הוראה בסביבה המשלבת סימולציות אותנטיות מבוססות הכוונה עצמית

מחבר
מורדוף, י'


על פי הספרות המחקרית, כדי לטפח מיומנויות של לומד בעל הכוונה עצמית ( SRL ) נדרשת סביבה המאפשרת למידה אקטיבית . עבור מורים סביבת למידה כזו מזמנת חוויות הוראה אותנטיות העשויות לספק להם כלים לגשר על הפער בין תאוריה למעשה, ולסייע בידם להשתמש בפועל בפרקטיקות ההוראה שנלמדות בתוכניות ההכשרה ( ; 2001 , . Kramarski, 2018 ; Van Driel et al Vermunt, 2016 ) . במחקר הנוכחי התמקדנו בסביבת למידה ייחודית המשלבת סימולציות והכוונה עצמית . סביבה כזאת מאפשרת את טיפוחו של המורה כלומד עצמאי ( SRL ) ואת הטמעת הפרקטיקות הנחוצות להוראה שבה התלמיד במרכז הלמידה הן בעת התנסות בפועל בסימולציה הן בעת העברת שיעור בכיתה .

 

מורדוף, י', קרמרסקי, ב', והייזמן, א' (2022). בחינת פרקטיקות הוראה בסביבה המשלבת סימולציות אותנטיות מבוססות הכוונה עצמית. בתוך י.ב., יבלון, ש., אילוז, ומ. איזנהמר (עורכים). התנסות סימולטיבית בהוראה ולמידה: היבטים תיאורטיים ומחקריים (עמ' 140-166). מכון מופ"ת. 

תאריך עדכון אחרון : 10/10/2024