חשיבה ותלמוד

מחבר
רביב, ד'

 

הספר מציע אסטרטגיה שיטתית ומודולארית ללימוד סוגיה תלמודית. על בסיס הספר ניתן יהיה לפתח חיבורי המשך - הן בכיוון המחקרי והן בכיוון הפדגוגי. הכיוון המחקרי יוכל להתבטא באפיון יצירות חז"ל בהיבטי עולם החשיבה, והכיוון הפדגוגי יחייב לגבש מערכת תיווכים ייחודית בין המוצע בספר לבין הלומדים לסוגיהם ולרמותיהם, כגון מדריך למורה ומדריך לתלמיד.

הרעיון לספר נולד כתוצאה ממפגש בין שני אנשי חינוך ואקדמיה תורניים - האחד מתחום הפסיכולוגיה והשני מתחום היהדות. מפגש זה הביא לתוצר ייחודי: חיבור אינטר-דיסציפלינארי בין עולם החשיבה לעולם התלמוד. חיבור זה נועד ליצור תשתית מדעית להפקת ידע פדגוגי ואשר אף יוכל לשמש מודל להעברות למפגשים בין תחומיים נוספים בין מדע החשיבה לתחומי הדעת השונים, תחומים המשמשים כיום בשדה החינוך כמקצועות לימוד.

לנגד המחברים עמדו החזון והשאיפה לרתום את המדע לטובת עולם החינוך. הספר משרטט מכלול רחב של פעולות חשיבה וביטויָם בתחום התלמוד - הן אצל יוצריו והן כמודל לשימוש בהוראת התלמוד ולמידתו, תוך השבחתם באופן משמעותי, לאחר הסברים והדגמות הפעולות בגופי הידע התלמודיים ועל בסיסם.

רביב, ד' וקניאל ש' (2013)

חשיבה ותלמוד: תשתית מדעית לידע פדגוגי. ירושלים : הוצאת ראובן מס

תאריך עדכון אחרון : 27/09/2016