בחירת בית-ספר בידי הורים בתהליך קבלת החלטות
במאמר מנותח אחד התהליכים האופטימליים הרצויים בבחירת בית־ספר בידי הורים. ניתוח התהליך מתבסס על מודל קלאסי רציונלי בקבלת החלטות. במאמר מוצע להורים סדר פעולות לוגי ותוכני לקבלת החלטה לבחירת בית־ספר. הפעולות כוללות התאמה בין תפיסתם החינוכית של ההורים לזו של בית־הספר, התאמה במטרות, בהצדקתן ובסדרי העדיפויות להשגתן, בדיקה של דרכי ההוראה, של המשוב, של רמת הצוות ושל המשאבים, וכן בדיקה מערכתית המשלבת בין תכנית, משאבים ומורים לצורך השגת מטרות. בנוסף, מוצגות מספר פעולות הכרחיות, מהיבט יישומי־מערכתי, אשר יאפשרו להורים לבצע בחירה יעילה ואופטימלית: החדרת שינוי לפי עקרונות מוסכמים, פיתוח שיטות השמה הוגנות, הקמת מרכזי מידע, אפיון בתי־הספר, קביעת תקני מינימום, תמיכה בבתי־ספר חלשים, הכשרת מורים, הדרכת הורים ושילוב תלמידים בבחירה.
קניאל, ש' (1994)
בחירת בית-ספר בידי הורים בתהליך קבלת החלטות. מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות , ל"ו, 306-327
תאריך עדכון אחרון : 30/09/2016