ניהול זמן וניהול למידה עצמית של סטודנטיות

מחבר
פישרמן, ש'

אחת המטרות הנלוות להוראה היא ייעול תהליך הלמידה כך שיאפשר ללומדים הישגים לימודיים גבוהים. מחקרים שנעשו בעשור האחרון מצאו שניהול זמן וניהול למידה עצמית היו גורמים שהעלו באופן משמעותי את רמת ההישגים האקדמיים (& Martinez-pons,1986,1988 ;Willlliam,1996;Zimermann) וכי ניתן ללמוד אסטרטגיות לניהול זמן ולניהול למידה עצמית (Manalo,1996;Boekaerts,1997) ובכך לשפר את רמת ההישגים האקדמים.334 סטודנטיות ענו על שני שאלונים: ניהול למידה עצמית וניהול זמן. מן הממצאים העיקריים כדאי לציין כי באופן כללי השתמשו סטודנטיות בשנים מתקדמות ובסמסטר השני בפחות לימוד עצמי בפחות ניהול לימוד עצמי ובפחות ניהול זמן מאשר בשנים הראשונות. ממצאי המחקר מעלים את הצורך בלימוד ניהול למידה עצמית וניהול זמן ובשינוי תכנית הלימודים כך שתתאים ללמידה עצמית 

פישרמן, ש', שי, א' וקניאל, ש' (2000)

ניהול זמן וניהול למידה עצמית של סטודנטיות. דפים, 31, 57-79

תאריך עדכון אחרון : 29/09/2016