ראש מסלול תעודת הוראה במוסיקה

ד"ר עטרה איזקסון

ראש מסלול תעודת הוראה במוסיקה
טלפון
משרד
בניין 1005, חדר 11
שעות קבלה
תשפ"ד: ס"א - יום ד' 10:30-11:30, ס"ב - יום ד' 13:45-14:45 בתיאום מראש
    מגמות לתואר ראשון
    קורות חיים

    תקן מלא וקביעות באוניברסיטת בר אילן: מרצה במח' למוזיקה ובפקולטה לחינוך, ראש מסלול תעודת הוראה במוזיקה בבית הספר להכשרת מורים, ראש מסלול דוקטורנטים בחינוך מוסיקלי

              היקף המשרה: 100% (50% מדעי החברה +50% מדעי הרוח) החל מ 2004  

                                                                                                                                                                                                        

    .      השכלה                  שם האוניברסיטה                          מחלקה                       שנת קבלת התואר

             תואר ראשון       האקדמיה למוסיקה ולמחול י-ם   ביצוע וחינוך מוסיקלי               1985

             תואר שני CUNY Hunter College NY              מוסיקה  וחינוך(GPA 4.00)    1991

             תואר שלישי       בר אילן                                           מוסיקה                       2007

            

    פרסים

    דר' ע. איזקסון       מלגות ופרסים:  

     

    זכיה במענק הצטיינות בהוראה לחברי סגל במסלול המקביל לשנת תשע"ה, תשע"ו, תשע"ז, תשע"ט, תש"פ

    תשע"א, תשפ"ג - מרצה מצטיינת

              תשס"ד - מלגת הנשיא לדוקטורנטים מצטיינים (מחזור תשס"ד, אוניברסיטת בר אילן)

    תשס"ג - מלגת הערכה לשנה"ל תשס"ג - ועדת מלגות ופרסים

    פרסומים

           

                                                                              Refereed Publications

         ספרים מדעיים:

    1. איזקסון, ע., (2023). המלחין כמשורר: הליד במאה ה-19. הוצאת אוניברסיטת בר אילן, רמת גן. מסת"ב 978-965-226-645-3     

    2. איזקסון, ע. (2021). יצירתיות בהוראה: מורה ותלמיד בעולם משתנה. תת הסדרה לפרשנות ותרבות, מסה וביקורת, בעריכת אבי שגיא, ירושלים: הוצאת כרמל. מסת"ב 978-965-540-886-7

    3. איזקסון, ע., שוורץ, ד., (2020). מוסיקה, יהדות, ישראליות ואנחנו: מסע של זהות.  תת הסדרה לפרשנות ותרבות, מסה וביקורת, ירושלים: הוצאת כרמל.

    מסת"ב 978-965-540-891-1 https://carmelph.co.il/book/music-israeliness-judaism-and-us/

    4. איזקסון, ע. (2019). צלילו של השיר בקונצ'רטו הרומנטי. הסדרה לפרשנות ותרבות בעריכת אבי שגיא, ירושלים, הוצאת כרמל. מסת"ב 978-965-540-886-7   קישור לדף הספר בהוצאה

     ספרי לימוד:

    5. איזקסון, ע., וייס, מ. (2018). זר שירים 15 שירי א"י לכיתות היסוד וחט"ב – למורה ולתלמיד

    רמת גן, אוניברסיטת בר אילן, האגף למוזיקה המכון לאינטגרציה.

    http://biui-music.org.il/t-images/zer.pdf

    6. איזקסון, ע., (2017). (עורכת), מדריך לתזמורת, מאת בתיה שטראוס. [הוצאה שלישית דיגיטלית] https://app.box.com/s/boa2z1ao8g

    https://meyda.education.gov.il/files/Mazkirut_Pedagogit/music/madrich_tizmoret.pdf

    מאמרים ופרקים בספרים:                                                   Articles and Chapters in Books

    7. איזקסון, ע., (2012). פרק 5 – הרומנטיקה בתוך  תולדות המוזיקה מימי הביניים עד המאה

             העשרים, יהודית כהן (עורכת), רמת אביב, הוצאת מט"ח, 155-198

    מאמרים בכתבי עת:                                                                                  Articles in periodicals

    8. איזקסון, ע., (2008). קנטבילה בפרק הראשון מתוך הקונצ'רטו לפסנתר אופ. 54 מאת רוברט שומאן, מִנְעד, כתב העת המוסיקולוגי בישראל, 6, 1-24

    9. Isaacson, A., (2010). A Singing Voice in Liszt’s Piano Concerto No. 1 in E flat, Journal of the American Liszt Society, 59-60, 150-67

    10. Isaacson, A., (2010). Defining the Ideal Teacher: Productive Dialogue in Schools in Israel. Educational Practice and Theory, 32, 57-85

    11. Isaacson, A., (2012). Norma - a Multi-Faceted Persona. European Review of           Artistic Studies, 3, 1-39, ISSN 1647-3558 http://www.eras.utad.pt/revista_estudos_musicais.html

    12.  איזקסון, ע., (2012). גלגולו של ניגון: ה"תחייה" וה"פתאטית" בזמר העברי, ביקורת ופרשנות, 44, 361-392

    13. איזקסון, ע., (2012). השירים ה'תימניים' של וילנסקי, האומנם תימניים? קתדרה, 145, תשרי תשע"ג, 96-120

    14. איזקסון, ע., (2014). "קול קורא: שירה הנוער-זה שיר עתידנו". מורשת הזמר העברי בבתיה"ס.   עיונים בחינוך כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך,11-12: 432-477, הפקולטה לחינוך אוניברסיטת חיפה.

    15.    Isaacson, A. (2016). Resolving a Teacher-Student Conflict: An Intrinsic Case Study, Journal of Education and Learning 5/1, 68-77. doi:10.5539/jel.v5n1p68 URL: http://dx.doi.org/10.5539/jel.v5n1p68

    16. Isaacson, A., Assis, A., & Adi-Japha, E. (2023). “Listening” to Paintings: Synergetic Effect of a Cross-Modal Experience on Subjective Perception. Empirical Studies of the Arts, 41(2). https://doi.org/10.1177/02762374231155742

    ביקורת ספרים בכתבי עת                                           Reviews of Books in periodicals

    17. מאמר ביקורת מדעי על הספר "כינור נשמתי – המוסיקה בהגות היהודית" מאת פרופ' דב שוורץ, הוצאת בר אילן, 2013, 394 עמ', הגות בחינוך היהודי, מכללת ליפשיץ בירושלים, כרך י"א, תשע"ו, 213-217

     

    ב. פרסומים שאינם שפיטים:                                                       non refereed publications

    1. איזקסון, ע., (1998). "מוסיקה – הוראה משלבת", דעות – כתב עת בנושא הוראה וחינוך, 4, 72
    2. איזקסון, ע., (2002). "על ספרים" – מאמר ביקורת בחוברת נוף צליל למורים במוסדות להכשרת עובדי הוראה. מפתח כתב עת למורים למוסיקה, משרד החינוך, האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים, ירושלים, 162-164
    1.     איזקסון, ע., (2008). מקומם של לימודי האמנויות בתכניות ההכשרה להוראה, מכון מופ"ת,  32, 14-15
    1. איזקסון, ע., (2008). חינוך הוליסטי במגמת מוסיקה כמודל דידקטי בנושא האמנויות וכאמצעי לקידום כישורי חשיבה ותקשורת בין-אישית, קידום ילדים בעזרת אמנויות, 12-13
    1. איזקסון, ע., (2011). "מהקונסרבטוריון בוורשה לכרמי תימן", פנים: הזמר הוא בנפשנו, 52-53, 128-138
    1. איזקסון, ע. (2014). בתיה שטראוס – קוים לדמותה. אתר זמרשת http://zemer.co.il/artist.asp?id=111

                                                              

    http://zemer.co.il/artist.asp?id=111

    מחקר

    הנחיית סטודנטים לתארים מתקדמים:

    שם התלמיד/ה

    שנת הסיום

     

    מדריך שותף

    לתואר 

     

    סטטוס

    1. אייזנברג מאיה (המח' למוזיקה)

    שימוש בשירי חג  בגני הילדים בישראל:  הלכה ומעשה

    2014

    דר' א. גלבוע

    שני 

    סיימה בציון   93

     

    1. תמי אורדו  (מוזיקה)

    הכשרת סטודנטים קשתנים להוראת נגינה בקבוצות

    2017

    פרופ' ד. שוורץ

    שלישי

    עבודה שוות ערך  90

        

    1. מרט מאירוביץ   (מוזיקה)

    ניתוח סוציו-מוזיקלי של תהליך יצירתי בקבוצה

     

    2018

    דר' א. גלבוע

    שלישי

    עבודה שוות בציון  88 

     

    1. אבירם אילון (מוזיקה)

    תכניות לימודים להלחנה ממוחשבת בבתי ספר: חקר מרובה מקרים

    2018

    דר' א. גלבוע

    שלישי

    (דר')

    דוקטורט אושר בנובמבר 2018

     

    1. מיכל פרנקל (חינוך)

    השיקולים בבחירת השירים בימי הזיכרון לחללי צה"ל, בתחנות הרדיו הממלכתיות ובאירועים ציבוריים

     

    2020

     

    שלישי (דר')

    הצעת מחקר אושרה   (2/16)

    דוקטורט אושר באפריל 2020

     

    1. לוי אורית (מוזיקה)

    המורה החדש למוזיקה בבית הספר היסודי: קשיים והצלחות בשנים הראשונות

    2021

     

    שני

    הצעת מחקר אושרה  12/18

    עבודת תזה  88     26.1.2021

     

    1. איאד חמזה (מוזיקה)

    תרומתו של פרויקט "בית ספר מנגן" לתלמידים המגלים קשיים רגשיים, חברתיים ולימודיים בבתי ספר יסודיים במגזר הערבי

     

    2021

    פרופ' ד. שוורץ

     

    שלישי (דר')

    עבודה שוות בציון  92    (9/17) 

    הצעת מחקר אושרה  4/18

    הגיש דיסרטציה יוני 2021

     הדוקטורט אושר בדצמבר 2021

     

    1. שושן שמואלוף  (מוזיקה)

    עבודה יצירתית בקבוצות בכיתת המוזיקה בבתי ספר יסודיים

     

    2022

    פרופ' ד. שוורץ

    שלישי

    עבודה שוות 95 

    הצעת מחקר אושרה  (7/18)

    זוכת פרס הרקטור תשע"ט

    זוכת מלגת זלמן ארן תש"פ סך

     250,000 ₪

    דוקטורט אושר 2022

    1. שרון לגון (מוזיקה)

    דרכי הוראה להאזנה מודרכת במגמות המוזיקה בישראל

     

    2023

     

    שלישי

    התקבלה. הגישה הצעת מחקר 7/19

     הצעת המחקר אושרה 9/19

    הדוקטורט אושר 2023

     

    1. דוד בן דור (חינוך)

    דפוסי התנהגות מילולית ובלתי מילולית של מורים בהקשר של תרבות בני הנוער בחטיבות הביניים ישראל

     

    2024

     

    שלישי

    הצעת המחקר אושרה

    11/20

    ממצאים מרץ 24

    1. אושרית מהצרי (חינוך)

    ההשפעה החברתית-רגשית על מתבגרים המשתתפים בתיאטרון פלייבק

    2025

     

    שלישי

    עבודה שוות ערך לתזה

    94     26.5.21

    התקבלה לדוקטורט

    הצעת מחקר אושרה 4/23

     ממצאים מרץ 24

    12. תהילה איצקוביץ (מוזיקה)

    13. אלון דיאמנט (חינוך)

     

     

    איבוד הסמכות במערכת החינוך בישראל מנקודת מבטם של אנשי חינוך בבתי"ס יסודיים

     

     

    2026   שלישי הצעת מחקר הוגשה לשיפוט
    קורסים

    מלמדת את הקורסים הבאים בפקולטה לחינוך ובמח' למוסיקה:

    חשיבה יצירתית

    למידה מהתנסות מד"ח

    למדיה מהתנסות (הוראה זוטא) הוראה זוטא במוסיקה

    ניווט כתה ופתרון בעיות משמעת

    מתודיקה של הוראת המוסיקה

    תולדות המוסיקה המערבית 2, 3

    מבוא וסקירה מימה"ב עד המאה ה-21

    סוגיות בהוראת תולדות בבתי"ס תיכוניים

    כתיבה אקדמית ב'

    סמינריונים לתארים מתקדמים:

    הליד הרומנטי- המלחין כמשורר

    אופרה רומנטית

    השוואת ביצועים

    השיר בסימפוניות של מאהלר

    תכנון וארגון מחקר למתקדמים

    קולקוויום מחלקתי

     

     

    באמצעי התקשורת

    אפליקציית בר דעת: שלושה פודקאסטים

    סוד הקסם של המוסיקה

    יצירתיות בהוראה: מורה ותלמיד בעולם משתנה

    המשחק ככלי לפיתוח חשיבה יצירתית

    תחומי התמחות

    תחומי התמחות מדעיים:

    שיטות הוראה אלטרנטיביות, חשיבה יצירתית, ניהול כתה, יחסי מורה-תלמיד, המוסיקה של המאה ה-19, ז'אנרים ווקאליים (אופרה ולידר) וכליים (מוסיקה לפסנתר), חינוך מוסיקלי, זמר עברי

     

     

    תאריך עדכון אחרון : 27/03/2024