ראש מסלול תעודת הוראה במוסיקה

ד"ר עטרה איזקסון

ראש מסלול תעודת הוראה במוסיקה
טלפון
דוא"ל
משרד
בניין 1005, חדר 11
שעות קבלה
תשפ"ג: ס"א - יום ד' 10:30-11:30, ס"ב - יום ד' 13:45-14:45 בתיאום מראש
קורות חיים

תקן מלא וקביעות באוניברסיטת בר אילן: מרצה במח' למוזיקה ובי"ס לחינוך, ראש מסלול תעודת הוראה במוזיקה בחוג להכשרת מורים, ראש מסלול דוקטורנטים בחינוך מוסיקלי

          היקף המשרה: 100% (50% מדעי החברה +50% מדעי הרוח) החל מ 2004  

                                                                                                                                                                                                    

.      השכלה                  שם האוניברסיטה                          מחלקה                       שנת קבלת התואר

         תואר ראשון       האקדמיה למוסיקה ולמחול י-ם   ביצוע וחינוך מוסיקלי               1985

         תואר שני CUNY Hunter College NY              מוסיקה  וחינוך(GPA 4.00)    1991

         תואר שלישי       בר אילן                                           מוסיקה                       2007

        

פרסים

דר' ע. איזקסון       מלגות ופרסים:  

 

זכיה במענק הצטיינות בהוראה לחברי סגל במסלול המקביל לשנת תשע"ה, תשע"ו, תשע"ז, תשע"ט, תש"פ

תשע"א - מרצה מצטיינת

          תשס"ד - מלגת הנשיא לדוקטורנטים מצטיינים (מחזור תשס"ד, אוניברסיטת בר אילן)

תשס"ג - מלגת הערכה לשנה"ל תשס"ג - ועדת מלגות ופרסים

פרסומים

       

                                                                          Refereed Publications

     ספרים מדעיים:

1. איזקסון, ע., (2022). השיר האמנותי: המלחין כמשורר. הוצאת אוניברסיטת בר אילן, רמת גן. (בדפוס)

2. איזקסון, ע. (2021). יצירתיות בהוראה: מורה ותלמיד בעולם משתנה. תת הסדרה לפרשנות ותרבות, מסה וביקורת, בעריכת אבי שגיא, ירושלים: הוצאת כרמל. מסת"ב 978-965-540-886-7

3. איזקסון, ע., שוורץ, ד., (2020). מוסיקה, יהדות, ישראליות ואנחנו: מסע של זהות.  תת הסדרה לפרשנות ותרבות, מסה וביקורת, בעריכת אבי שגיא, ירושלים: הוצאת כרמל.

מסת"ב 978-965-540-891-1 https://carmelph.co.il/book/music-israeliness-judaism-and-us/

4. איזקסון, ע. (2019). צלילו של השיר בקונצ'רטו הרומנטי. הסדרה לפרשנות ותרבות בעריכת אבי שגיא, ירושלים, הוצאת כרמל. מסת"ב 978-965-540-886-7   קישור לדף הספר בהוצאה

 ספרי לימוד:

5. איזקסון, ע., וייס, מ. (2018). זר שירים 15 שירי א"י לכיתות היסוד וחט"ב – למורה ולתלמיד

רמת גן, אוניברסיטת בר אילן, האגף למוזיקה המכון לאינטגרציה.

http://biui-music.org.il/t-images/zer.pdf

6. איזקסון, ע., (2017). (עורכת), מדריך לתזמורת, מאת בתיה שטראוס. [הוצאה שלישית דיגיטלית] https://app.box.com/s/boa2z1ao8g

https://meyda.education.gov.il/files/Mazkirut_Pedagogit/music/madrich_tizmoret.pdf

מאמרים ופרקים בספרים:                                                   Articles and Chapters in Books

7. איזקסון, ע., (2012). פרק 5 – הרומנטיקה בתוך  תולדות המוזיקה מימי הביניים עד המאה

         העשרים, יהודית כהן (עורכת), רמת אביב, הוצאת מט"ח, 155-198

מאמרים בכתבי עת:                                                                                  Articles in periodicals

8. איזקסון, ע., (2008). קנטבילה בפרק הראשון מתוך הקונצ'רטו לפסנתר אופ. 54 מאת רוברט שומאן, מִנְעד, כתב העת המוסיקולוגי בישראל, 6, 1-24

9. Isaacson, A., (2010). A Singing Voice in Liszt’s Piano Concerto No. 1 in E flat, Journal of the American Liszt Society, 59-60, 150-67

10. Isaacson, A., (2010). Defining the Ideal Teacher: Productive Dialogue in Schools in Israel. Educational Practice and Theory, 32, 57-85

11. Isaacson, A., (2012). Norma - a Multi-Faceted Persona. European Review of           Artistic Studies, 3, 1-39, ISSN 1647-3558 http://www.eras.utad.pt/revista_estudos_musicais.html

12.  איזקסון, ע., (2012). גלגולו של ניגון: ה"תחייה" וה"פתאטית" בזמר העברי, ביקורת ופרשנות, 44, 361-392

13. איזקסון, ע., (2012). השירים ה'תימניים' של וילנסקי, האומנם תימניים? קתדרה, 145, תשרי תשע"ג, 96-120

14. איזקסון, ע., (2014). "קול קורא: שירה הנוער-זה שיר עתידנו". מורשת הזמר העברי בבתיה"ס.   עיונים בחינוך כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך,11-12: 432-477, הפקולטה לחינוך אוניברסיטת חיפה.

15.    Isaacson, A. (2016). Resolving a Teacher-Student Conflict: An Intrinsic Case Study, Journal of Education and Learning 5/1, 68-77. doi:10.5539/jel.v5n1p68 URL: http://dx.doi.org/10.5539/jel.v5n1p68

ביקורת ספרים בכתבי עת                                           Reviews of Books in periodicals

16. מאמר ביקורת מדעי על הספר "כינור נשמתי – המוסיקה בהגות היהודית" מאת פרופ' דב שוורץ, הוצאת בר אילן, 2013, 394 עמ', הגות בחינוך היהודי, מכללת ליפשיץ בירושלים, כרך י"א, תשע"ו, 213-217

 

ב. פרסומים שאינם שפיטים:                                                       non refereed publications

  1. איזקסון, ע., (1998). "מוסיקה – הוראה משלבת", דעות – כתב עת בנושא הוראה וחינוך, 4, 72
  2. איזקסון, ע., (2002). "על ספרים" – מאמר ביקורת בחוברת נוף צליל למורים במוסדות להכשרת עובדי הוראה. מפתח כתב עת למורים למוסיקה, משרד החינוך, האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים, ירושלים, 162-164
  1.     איזקסון, ע., (2008). מקומם של לימודי האמנויות בתכניות ההכשרה להוראה, מכון מופ"ת,  32, 14-15
  1. איזקסון, ע., (2008). חינוך הוליסטי במגמת מוסיקה כמודל דידקטי בנושא האמנויות וכאמצעי לקידום כישורי חשיבה ותקשורת בין-אישית, קידום ילדים בעזרת אמנויות, 12-13
  1. איזקסון, ע., (2011). "מהקונסרבטוריון בוורשה לכרמי תימן", פנים: הזמר הוא בנפשנו, 52-53, 128-138
  1. איזקסון, ע. (2014). בתיה שטראוס – קוים לדמותה. אתר זמרשת http://zemer.co.il/artist.asp?id=111

                                                          

http://zemer.co.il/artist.asp?id=111

מחקר

הנחיית סטודנטים לתארים מתקדמים:

שם התלמיד/ה

שנת הסיום

 

מדריך שותף

לתואר 

 

סטטוס

  1. אייזנברג מאיה (המח' למוזיקה)

שימוש בשירי חג  בגני הילדים בישראל:  הלכה ומעשה

2014

דר' א. גלבוע

שני 

סיימה בציון   93

 

  1. תמי אורדו  (מוזיקה)

הכשרת סטודנטים קשתנים להוראת נגינה בקבוצות

2017

פרופ' ד. שוורץ

שלישי

עבודה שוות ערך  90

    

  1. מרט מאירוביץ   (מוזיקה)

ניתוח סוציו-מוזיקלי של תהליך יצירתי בקבוצה

 

2018

דר' א. גלבוע

שלישי

עבודה שוות בציון  88 

 

  1. אבירם אילון (מוזיקה)

תכניות לימודים להלחנה ממוחשבת בבתי ספר: חקר מרובה מקרים

2018

דר' א. גלבוע

שלישי

(דר')

דוקטורט אושר בנובמבר 2018

 

  1. מיכל פרנקל (חינוך)

השיקולים בבחירת השירים בימי הזיכרון לחללי צה"ל, בתחנות הרדיו הממלכתיות ובאירועים ציבוריים

 

2020

 

שלישי (דר')

הצעת מחקר אושרה   (2/16)

דוקטורט אושר באפריל 2020

 

  1. לוי אורית (מוזיקה)

המורה החדש למוזיקה בבית הספר היסודי: קשיים והצלחות בשנים הראשונות

2021

 

שני

הצעת מחקר אושרה  12/18

עבודת תזה  88     26.1.2021

 

  1. איאד חמזה (מוזיקה)

תרומתו של פרויקט "בית ספר מנגן" לתלמידים המגלים קשיים רגשיים, חברתיים ולימודיים בבתי ספר יסודיים במגזר הערבי

 

2021

פרופ' ד. שוורץ

 

שלישי (דר')

עבודה שוות בציון  92    (9/17) 

הצעת מחקר אושרה  4/18

הגיש דיסרטציה יוני 2021

 הדוקטורט אושר בדצמבר 2021

 

  1. שושן שמואלוף  (מוזיקה)

עבודה יצירתית בקבוצות בכיתת המוזיקה בבתי ספר יסודיים

 

2021

פרופ' ד. שוורץ

שלישי

עבודה שוות 95 

הצעת מחקר אושרה  (7/18)

זוכת פרס הרקטור תשע"ט

זוכת מלגת זלמן ארן תש"פ סך

 250,000 ₪

הדוקטורט נמסר לשיפוט (10/21)

 

  1. שרון לגון (מוזיקה)

דרכי הוראה להאזנה מודרכת במגמות המוזיקה בישראל

 

2022

 

שלישי

התקבלה. הגישה הצעת מחקר 7/19

 הצעת המחקר אושרה 9/19

ממצאים 01/22

 

  1. דוד בן דור (חינוך)

דפוסי התנהגות מילולית ובלתי מילולית של מורים בהקשר של תרבות בני הנוער בחטיבות הביניים ישראל

 

2022

 

שלישי

הצעת המחקר אושרה

11/20

סקירה 01/22

  1. אושרית מהצרי (חינוך)

ההשפעה החברתית-רגשית על מתבגרים המשתתפים בתיאטרון פלייבק

2021

 

שלישי

עבודה שוות ערך לתזה

94     26.5.21

התקבלה לדוקטורט

הצעת מחקר בכתיבה 01/22

  1. חן צימבליסטה (מוסיקה)                         דרכים חדשות להשבת קהל לאולמות הקונצרטים

2023

 

תזה

התקבל להנחייה 3/21

התחיל לימודי תואר שני בתשפ"ב

 

קורסים

מלמדת את הקורסים הבאים בביה"ס לחינוך ובמח' למוסיקה:

חשיבה יצירתית

הוראה זוטא מד"ח

הוראה זוטא במוסיקה

ניווט כתה ופתרון בעיות משמעת

מתודיקה של הוראת המוסיקה

תולדות המוסיקה המערבית 2, 3

מבוא וסקירה מימה"ב עד המאה ה-21

סוגיות בהוראת תולדות בבתי"ס תיכוניים

כתיבה אקדמית ב'

סמינריונים לתארים מתקדמים:

הליד הרומנטי- המלחין כמשורר

אופרה רומנטית

השוואת ביצועים

 

 

באמצעי התקשורת

אפליקציית בר דעת: שני פודקאסטים

סוד הקסם של המוסיקה

יצירתיות בהוראה: מורה ותלמיד בעולם משתנה 

תחומי התמחות

תחומי התמחות מדעיים:

שיטות הוראה אלטרנטיביות, חשיבה יצירתית, ניהול כתה, יחסי מורה-תלמיד, המוסיקה של המאה ה-19, ז'אנרים ווקאליים (אופרה ולידר) וכליים (מוסיקה לפסנתר), חינוך מוסיקלי, זמר עברי

 

 

תאריך עדכון אחרון : 15/09/2022