השפעתה של תוכנית התערבות על פיתוח יכולות שיח מתחשב, אמפתיה וויסות עצמי אצל תלמידי בית-ספר יסודי
השיח המתחשב נחקר באופן מעמיק ונמצא יעיל בשיפור יכולת טעינת הטיעון במסגרת שיח מכבד. שיח מתחשב ממלא תפקיד חיוני בטיפוח מיומנויות פתרון בעיות, רכישת מושגים וקידום תקשורת יעילה ואינטראקציות חברתיות. היכולת להשתתף בדיונים פוריים ומכבדים חיונית להצלחתם האקדמית והמקצועית של התלמידים. עם זאת, מחקרים קודמים סיפקו תובנה מוגבלת לגבי הגורמים הקוגניטיביים, הרגשיים והשפתיים המשפיעים על יכולת השיח המתחשב של תלמידים. אמפתיה וויסות עצמי הן תכונות בסיסיות לגיבוש טיעון משכנע ולהבטחת השתתפות פעילה ותכליתית בדיונים. מחקר זה נועד לחקור לראשונה את ההשפעה של תוכנית התערבות על שיפור מיומנויות השיח המתחשב, יכולות האמפתיה והוויסות העצמי של תלמידים.
קופמן תלמי, א'., משעל, נ'. (2023). השפעתה של תוכנית התערבות על פיתוח יכולות שיח מתחשב, אמפתיה וויסות עצמי אצל תלמידי בית-ספר יסודי.
אוריינות ושפה 10, עמ' 101-124.
תאריך עדכון אחרון : 22/01/2025