ע"פ נתוני פיז"ה, ישראל נמצאת במקום ה-20 מתוך 64 מדינות בחשיבה יצירתית

פרופ' איריס בן-דוד הדר
תאריך
מרצה
פרופ' איריס בן-דוד הדר
תקציר

לפי מבחן "פיז"ה" הבינלאומי, ישראל נמצאת במקום ה-20 מתוך 64 מדינות בחשיבה יצירתית, אך הפערים בין האוכלוסיות השונות ניכרים.

נתוני מבחן הפיז"ה הבינלאומי של ה-OECD שפורסמו היום מספקים תמונת מצב מעודדת על מצב החינוך בישראל. על פי הנתונים, במדד החשיבה היצירתית נמצאת ישראל במקום ה-20 מתוך 64 המדינות שבהן התקיים המבחן. בקרב דוברי העברית, עומד שיעור המצטיינים בחשיבה יצירתית על 30%, מה שממקם את ישראל במקום ה-13 בעולם. "העובדה ששיעור המצטיינים בישראל הוא מהגבוהים בעולם מעידה על עבודה חינוכית יסודית ומעמיקה שנעשית לטיפוח מיומנויות חשיבה מסדר גבוה", אמרה ל-Ynet פרופ' איריס בן-דוד הדר מהפקולטה לחינוך של בר-אילן.

עוד מראה הסקר כי שיעור הבנות המצטיינות בקרב דוברות העברית גבוה אף יותר, ועומד על 44%. "נתון זה מצביע על הצלחה יוצאת דופן בעידוד בנות למצות את הפוטנציאל היצירתי שלהן ולפרוץ דרך", אמרה פרופ' בן-דוד, והוסיפה: "טיפוח חשיבה יצירתית הוא קריטי להצלחה בכלכלת הידע של המאה ה-21, בעולם המשתנה במהירות, שבו חדשנות וגמישות מחשבתית הן מפתח להתקדמות. ההשקעה בפיתוח כישורים אלה כבר מגיל צעיר היא בעלת חשיבות אסטרטגית לעתיד המדינה".

לכתבה המלאה

תאריך עדכון אחרון : 20/06/2024