ספרים חדשים בספרייה בפברואר - מאי 2024

 ספרים חדשים שהתקבלו בספריה בפברואר - מאי 2024. 

 

   
  006.3 תמי.בי תשפ"ד + ספר אלקטרוני
תמיר, בעז. בינה מלאכותית : עקרונות יסוד / איורים: איזבל זאוי. ​​​תל אביב : רסלינג, 2024.
  152.41 אני.הו תשפ"ג + ספר אלקטרוני
אני-הוא : האמפתיה בהיסטוריה, בחברה ובתרבות / בעריכת גלית נגה-בנאי, עמוס גולדברג, אריאל כנפו-נעם ולילך שגיב. ירושלים: הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס, האוניברסיטה העברית, תשפ"ג 2023.
  370.1 טאו.עי תשפ"ד + ספר אלקטרוני
טאובר, צבי. עיונים בחינוך : מאמרים בפילוסופיה של החינוך. תל אביב: מכון מופ"ת, תשפ"ד 2023.
  370.9 מצנ.מי תשפ"ג + ספר אלקטרוני
מצנר - קינן, מרים. מי המציא את בית הספר : הגיונות בחינוך. תל אביב : רסלינג, 2023.
  E371.04 התב.מח תשפ"ד + ספר אלקטרוני
התבוננות מחודשת בחינוך הבלתי פורמלי / עורכים: חגית קליבנסקי, אדם הישראלי ואופיר שפר. תל אביב: מכון מופ"ת, תשפ"ד 2023.
  378.242 מור.מד תשפ"ד + ספר אלקטרוני
מורנו, עדי ושחר-פרירא, חגית. המדריך לכתיבת דוקטורט. חיפה : פרדס, תשפ"ד 2023.
  500 דוח.מצ תש"ף + ספר אלקטרוני
דוח מצב המדע בישראל : תש"ף 2019 / עריכה לשונית: יהודית ידלין. ירושלים: האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, תש"ף 2019.
  616.89156 שמר.יו תשפ"ג
שמרי-זאבי, ליאת וקדם סרביה, דליה. יוצרים הורות : התערבויות טיפוליות מבוססות אמנות ותנועה עם הורים. חיפה: מרכז המחקר לטיפול באמצעות אמנויות ע"ש אמילי סגול, בית הספר לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה, 2023.
  649.1 קנד.טו תשפ"ד
קנדי, בקי. טובים מבפנים : מדריך להורה שהיית רוצה להיות / תרגום: אסף כהן. בני ברק: מטר, תשפ"ד 2024.
  796.071 מקו.בל תשפ"ד + ספר אלקטרוני
מקום בלב : מקומו של החינוך הגופני בלב העשייה החינוכית : תאוריה ומחקר במגוון פרספקטיבות / עורכים: רוני לידור, סימה זך ואסיה שרון. תל אביב: מכון מופ"ת, תשפ"ד 2023.
  808.066378 עזר.לה תשפ"ד + ספר אלקטרוני
עזר, חנה. להנחות עבודת מחקר מתקדמת : "אלומת אור המאירה את המסע" / כותבות אורחות: רחל שגיא ואילנה מרגולין. תל אביב: מכון מופ"ת, תשפ"ד 2024.
  809.3 סוג.בס תשפ"ד + ספר אלקטרוני
סוגות בספרות הפופולרית / עורכים: ארנת טורין ושי רודין. תל אביב: מכון מופ"ת, תשפ"ד 2024.
  A07 כהן(עטי) תשפ"ד
עטיה, רונאל. "הגדיים יהיו תיישים" : למנהיגותו החינוכית של הרב כלפון משה הכהן מג'רבה בראשית המאה העשרים. רמת גן: הוצאת אוניברסיטת בר-אילן, תשפ"ד 2023.
  A19 שכט(שוס) תשפ"ד
שוסהיים, שרית. בשביל המהותיות : תפיסת האדם בהגותו ובמשנתו החינוכית של יוסף שכטר / עריכת הספר: עמיחי ברהולץ. תל אביב : אדרא, תשפ"ד 2024.
  E362.42 ויז(חיי) תשפ"ג + ספר אלקטרוני
חיים עם המגוון : מחקר ויישום בעבודה עם כבדי שמיעה וחירשים : ספר לכבודו של פרופ' אמציה ויזל / עורכות: טובה מוסט ורחל גלי צינמון. תל אביב: מכון מופ"ת, תשפ"ג 2023.
  E370.117 ח'לף.אי תשפ"ד
ח'לף, אמין. אי של שוויון : כיצד ניסו בתי הספר הדו-לשוניים לשנות את ישראל וכיצד שינתה ישראל אותם. באר שבע: למדא עיון - הוצאת הספרים של האוניברסיטה הפתוחה, תשפ"ד 2023.
  E370.711 הכש.לה תשפ"ד + ספר אלקטרוני
הכשרה להוראה בישראל : סוגיות רוחביות, אתגרים ודילמות / עורכים: רוני לידור, ציפי ליבמן. תל אביב: רסלינג, 2024.
 

 

עבודות גמר

618.9285882 אור.הע תשפ"ג + תזה אלקטרונית 
אורן גורפינקל, שירה. THE2. הערכת יכולות שפתיות וניצני אוריינות של ילדי גן עם ASD. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023.

E404.2019 אחי.בח תשפ"ד + תזה אלקטרונית 
אחיטוב-שלמה, פאר. THE2. בחינת כישורים נרטיביים וידע אוצר המילים בקרב ילדי גן דוברי אנגלית-עברית בעקבות התערבות נרטיבית דו-לשונית. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ד, 2023. 

E362.839812 ארב.נר תשפ"ד + תזה אלקטרונית 
ארביב, ורד. THE2. נרטיבים של נשים צעירות שעלו בגפן מארצות מפותחות ומתפתחות : זהות אישית, איכות חיים, ואוריינטציית עתיד. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ד, 2023.

371.04 בוק.בח תשפ"ג + תזה אלקטרונית
בוק, אליסף. THE2. בחינת הקשר בין זהות מקצועית, מעורבות בעבודה, תמיכה, ליווי מקצועי ושחיקה בקרב מנהלים במערכות החינוך הבלתי פורמליות אל מול מנהלים במערכות החינוך הפורמליות. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023.

155.4124 בני.עצ תשפ"ג + תזה אלקטרונית
בניתה הראש, סימה. THE2. עצוב אבל שמח : הבנת רגשות מעורבים על-ידי ילדי גן והעברת ההבנה של רגשות מעורבים לרגשות מוסתרים. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, בית הספר לחינוך, תשפ"ג, 2023.

371.1 גוב.את תשפ"ג + תזה אלקטרונית
גוברין, שבי. DIS3. אתגר הקוהרנטיות : כיצד בעלי עניין מעניקים משמעות לקהילות מורים לומדות. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שלישי, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023.

E373.12012 גרו.חו תשפ"ג + תזה אלקטרונית
גרובר, מעיין עטרה. THE2.חוסן בניהול בית-ספר בתקופת משבר הקורונה : הזדמנויות ואתגרים. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023.

153.12 ויצ.הש תשפ"ד + תזה אלקטרונית
ויצמן, לירם ספיר. THE2. השפעה של חרדת תכונה על זיכרון העבודה המילולי. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ד, 2023.

373.11 טור.תפ תשפ"ג + תזה אלקטרונית
טורקניץ', נועה. THE2. תפיסות של מורים לאמנות על תפקידם בעיצוב הזהות של תלמידיהם. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג 2023.

618.9285882 כהן.קש תשפ"ג + תזה אלקטרונית 
כהן, אורנית. THE2. הקשר בין מיומנויות שפתיות למיומנויות מתמטיות בקרב מתבגרים עם ASD ומתבגרים עם התפתחות תקינה.‏ רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך. תשפ"ג, 2023.

780.19 כהן.הש תשפ"ג + תזה אלקטרונית
כהן, ספיר. THE2. השפעת אפקט מוצרט על זיכרון עבודה מילולי, על מדדים אלקטרופיזיולוגיים-מוחיים ועל מצב הרוח. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023.

E780.710835 לגו.דר תשפ"ג + תזה אלקטרונית 
לגון רוזנבאום, שרון פטריסיה. DIS3. דרכי הוראה להאזנה מודרכת במגמות המוזיקה בישראל. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שלישי, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023.

512.007 מיל.הש תשפ"ג + תזה אלקטרונית
מילמן, אלכס. THE2. השפעתה של מוסיקת רקע על פתרון משוואות באלגברה בקרב בני נוער עם קשיים במתמטיקה. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, בית הספר לחינוך, תשפ"ג, 2023. 

371.334 נימ.יי תשפ"ד + תזה אלקטרונית 
נימני-ג'ורג'י, אילנית. THE2. יישום מודל הוראה על פי מודל ה TPACK בקרב מורים למקצועות רבי מלל בהשוואה למורים במקצועות ריאליים. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ד, 2023.

305.9084 נעי.גו תשפ"ג + תזה אלקטרונית
נעימי, טל. THE2.​​​​​​​ גורמי מצוקה (לחצים ובדידות), משאבים פסיכולוגיים (תקווה, אופטימיות וחוסן) ומשאבים טכנולוגיים (עמדות ומוטיבציה לשימוש באמצעי תקשוב), בקרב בוגרים עם מוגבלות שכלית משתמשי / לא משתמשי אפליקציית זום בתקופת הקורונה. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023.

E371.04(A) סרח.תר תשפ"ג + תזה אלקטרונית
סרחאן, חנאן. THE2. תרומת השתתפות בחינוך הבלתי פורמלי בילדות והנעורים בחברה הערבית בישראל לטיפוח תחושת מסוגלות עצמית, שייכות ומעורבות בקהילה בבגרות. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023.

510.7 שמי.מא תשפ"ג + תזה אלקטרונית
שמיר, אורית. DIS3. מאפייניהן והתפתחותן של קהילות מקצועיות דיסציפלינאריות במתמטיקה הלומדות מהצלחותיהן בבתי ספר על יסודיים. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שלישי, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג 2023.

649.58 תור.הא תשפ"ג + תזה אלקטרונית
תורג'מן, רחלי. THE2. האם תוכנית התערבות לאימהות ממיצב נמוך בפעילות קריאת ספר תקדם את תיווך האם, ואת הבנת הסיפור של הילד בהיבטים קוגניטיביים ורגשיים-חברתיים?. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג 2023.

 

618.928589 AVR r + ETHESIS
Avramovich. Adi. DIS3. The role of executive functions in reading comprehension of adolescents with attention-deficit/hyperactivity disorder. PH.D. Bar-Ilan University, Faculty of Education, 2022.

618.9285882 ITZ-FEU n + ETHESIS
Itzhaki Feuer, Eliana Maayan. THE2. Not only the child ASD severity : the effect of birth order and regulatory flexibility on the tendency to develop PTSD symptoms among parents​​​​​​​. M.A. Bar-Ilan University, Faculty of Education, 2023.

371.10019 LEV a + ETHESIS
Levanon, Yaal. THE2. Adaptation of an observational tool (ECCS) to evaluate empathic communication during simulation experiences in education.​​​​​​​ M.A. Bar-Ilan University, Faculty of Education, 2023.

371.2 NAD p + ETHESIS
Nadav, Nechama. DIS3. Principals’ systems thinking and school effectiveness : the mediating role of SMT learning and collective teacher efficacy and the moderating role of (dis)similarity and school structure​​​​​​​​​​​​​​. PH.D. Bar-Ilan University, Faculty of Education, 2023.

370.1522 ROS-LIV e + ETHESIS
Rose-Livni, Avia. THE2.​​​​​​​ The effect of curiosity on intentional learning of foreign vocabulary​​​​​​​. M.A. Bar-Ilan University, Faculty of Education, 2023.

371.39 SHA e + ETHESIS
Shaulski, Einat. THE2. The Effect of game-based learning on middle school science students' achievements, self- efficacy, learning preferences, and attitudes​​​​​​​. M.A. Bar-Ilan University, Faculty of Education, 2023.

372.76022 SOU-EDE m + ETHESIS
Soudry Eden, Meital. THE2.​​​​​​​ Metacognitive thinking, geometric thinking and engineering thinking among elementary school students​​​​​​​​​​​​​​. M.A. Bar-Ilan University, Faculty of Education, 2023.

35.436 YOE w + ETHESIS
Yoely, Gabrielle. THE2. Women in the technological pipeline : what influences women to major and choose a career in the fields of technology and software engineering?. M.A. Bar-Ilan University, Faculty of Education, 2023.

618.9285882 VRO e + ETHESIS
Vronski, Sivan. Exploring the interactive effect of child functioning and parental cognitive flexibility on PTSD symptom severity in parents of children with ASD. M.A. Bar-Ilan University, Faculty of Education, 2023.

428/007 ZLU s + ETHESIS
Zluf, Barak. THE2. Syntactic knowledge in a foreign language : examining cross language transfer effects in L2 noun phrase comprehension. M.A. Bar-Ilan University, Faculty of Education, 2023.

 

ספרים באנגלית

155.6 ROB d2
Robinson, Oliver. Development through adulthood.​​​​​
London : Bloomsbury Academic, 2020.
 
174.9372 INT 2021
The international handbook of teacher ethos : strengthening teachers, supporting learners / edited by Fritz Oser, Karin Heinrichs, Johannes Bauer & Terence Lovat. 
Cham : Springer, 2021.
 
302.343083 SOC 2022
The sociology of bullying : power, status, and aggression among adolescents / edited by Christopher Donoghue.
New York : New York University Press, 2022. 
 
305.230973 HAI a
Haidt, Jonathan. The anxious generation : how the great rewiring of childhood is causing an epidemic of mental illness.​​​​​​​
New York : Penguin Press, 2024.
 
370.72 LIC q4
Lichtman, Marilyn. Qualitative research in education : a user's guide

New York : Routledge, 2023.

 
371.144 KOR p
Korthagen, Fred A. J. &  Nuijten, Ellen E. The power of reflection in teacher education and professional development : strategies for in-depth teacher learning.
New York : Routledge, 2022.
 
371.2011 EYA e
Eyal, Ori & Berkovich, Izhak.  Empirical understanding of school leaders' ethical judgements : applications of the ethical perspectives instrument.
New York : Routledge, Taylor & Francis Group, 2023. 
 
371.2060973 BYO e
Bynoe, Tyrone. Bounds, Steve & Martínez, Davíd G. The essentials of finance for school leaders : a practical handbook for problem-solving and meeting challenges.
Lanham, Maryland : Rowman & Littlefield, 2023.
 
371.2060973 WOO m8
Wood, Craig  R. Thompson, David C. & Maiden, Jeffrey. Money and schools.

New York : Routledge, Taylor & Francis Group, 2023.

 
418.4019 PRE v
Pressley, Michael & Afflerbach, Peter. Verbal protocols of reading : the nature of constructively responsive reading.​​​​​​​
Hillsdale, N.J. : Lawrence Erlbaum Associates, 1995.
 
428.2071 PAR + ETEXT
Parrott, Martin. Grammar for English language teachers.
Cambridge, UK : Cambridge University Press, 2010.
 
507.1 HAN 2007
Handbook of research on science education / edited by Sandra K. Abell & Norman G. Lederman.

Mahwah, N.J. : Lawrence Erlbaum Associates, 2007.

 
616.8914 SHR b
Shrier, Abigail. Bad therapy : why the kids aren't growing up.​​​​​
New York, New York : Sentinel, an imprint of Penguin Random House LLC, 2024.
 
 

ספרים שהתקבלו בספרייה הפדגוגית

  510.76 שלו.מת תשפ"ג
שלו, יצחק ועוזרי, אתי. מתמטיקה לכיתה י : רמת 3 יח"ל. ישראל: יצחק שלו, אתי עוזרי, 2023. 
  A563.8 ליב.מצ תשע"א + ספר אלקטרוני
ליבוביץ, מאיר בן יהושע. מצוות הארץ : הלכות מצוות התלויות בארץ / איורים - ד. גולד. ירושלים : מכון קנין הארץ - להפצת תורת ארץ ישראל תשע"א. 
  C5 דרש.קפ תשפ"ג
דרשן, דרור. קפסה קטנה מיחדת במינה. ישראל : דרור דרשן, 2023.
  D07 ניצ.גא תשפ"ג
אורבך, אהרן [ו-4 אחרים]. ניצני גאולה : פרקים בתולדות ישראל והעמים בעת החדשה / עורך ראשי: ד"ר יוסי לונדין. הר ברכה : מכון הר ברכה תשפ"ג.
 

E372.4 לוי.קס תשע"ח
קסם וחברים / פיתוח וכתיבה: ד"ר נירה לוין, חיה יצחקי, מיה דביר, ענת דלל ; עריכה: חיה יצחקי. תל אביב: מטח, המרכז לטכנולוגיה חינוכית, תשע"ח 2018.