פרס Zero project לשנת 2024 הוענק לד"ר נורית יגרמן וצוותה בתוכנית הריס

ד"ר נורית יגרמן וצוות תוכנית הריס מקבלות את הפרס
תאריך
מרצה
ד"ר נורית יגרמן
תקציר

ברכות לד"ר נורית יגרמן, איילת דוד ושירה שייביץ מהיחידה הקלינית-התפתחותית של תוכנית הריס, בפקולטה לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן, שיחד עם עמותת אלווין ישראל, זכו בפרס Zero project לשנת 2024, על הטמעת המודל התיווכי להתערבות מוקדמת ולקידום ויסות עצמי, במעונות היום השיקומיים של העמותה עם פעוטות עם צרכים מיוחדים והוריהם.

ברכות ליחידה הקלינית-התפתחותית של תוכנית הריס, בפקולטה לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן, שיחד עם אלווין ישראל Israel Elwyn, זכו בפרס Zero project לשנת 2024 על הטמעת המודל התיווכי להתערבות מוקדמת ולקידום ויסות עצמי, במעונות היום השיקומיים של העמותה עם פעוטות עם צרכים מיוחדים והוריהם. הפרס היוקרתי הוענק בטקס רשמי בבניין האו"ם בווינה, אוסטריה. 

המודל, אשר פותח ע"י ד"ר נורית יגרמן, הינו מבוסס ראיות (Mediational Intervention for Sensitizing Care givers and enhancing Self- Regulation, MISC-SR, Jaegremann & Klein, 2010) ומתמקד בקידום איכות אינטראקציית הורה ילד עם פעוטות בסיכון התפתחותי ועם קשיים התפתחותיים מאובחנים. הטמעת המודל במעונות היום השיקומיים של עמותת אלווין מהווה חידוש בהטמעת מודל שיטתי ומבוקר לעבודה עם הורים לפעוטות עם צרכים מיוחדים במערכת חינוכית טיפולית.

פרויקט הזירו, הינו פרויקט בינלאומי של "Essl Foundation" המתמקד בזכויותיהם ושילובם של בני אדם עם מוגבלות, בכל גיל. הפרויקט מהווה פלטפורמה, שבה משתפים צוותים מקצועיים מובילים מרחבי העולם, פתרונות חדשניים ויעילים עבור אנשים עם מוגבלות. מטרת הפרוייקט לסייע וליצור עולם ללא חסמים #ZeroBarriers על בסיס אמנת האו"ם לזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות.

פרויקט ההטמעה המשותף של תוכנית הריס, אוניברסיטת בר-אילן ועמותת אלווין, אשר זכה בפרס, נמשך מזה שלוש שנים, כשבמהלכו צוות היחידה הקלינית של תוכנית הריס, בהובלתן של איילת דוד ושירה שייביץ, העביר, וממשיך להעביר, סדנאות והשתלמויות במודל ההטמעה לאנשי מקצועות הטיפול והחינוך שעובדים במעונות השיקומיים של אלווין. לאורך השנים, ההטמעה מלווה בהדרכה שוטפת ע"י צוות היחידה הקלינית של תוכנית הריס.

תוכנית הריס תינוקות, טף ומשפחותיהם בפקולטה לחינוך שבאוניברסיטת בר-אילן, יוסדה והוקמה ע"י פרופ' פנינה קליין ז"ל ומנוהלת היום ע"י פרופ' עפרה קורת.

תוכנית הריס מהווה גוף מקצועי אקדמי המגשר בין ידע תאורטי מבוסס מחקר ועדכני בתחום ההתפתחות והפדגוגיה של הגיל הרך, לבין היישום היומיומי בעבודה עם תינוקות ופעוטות, כולל תינוקות ופעוטות בסיכון עם קשיי התפתחות.

מטרת התוכנית היא לקדם את איכות הטיפול והחינוך שמקבלים תינוקות, פעוטות וילדים בגיל הרך, הן במסגרת המשפחה (היחידה הקלינית-התפתחותית) והן במסגרות החינוך (היחידה להתערבות חינוכית).

הכתבה בדף הפייסבוק של הפקולטה לחינוך

 

תאריך עדכון אחרון : 08/05/2024