ספרים חדשים בספריה נובמבר 2023 - פברואר 2024

ספרים חדשים שהתקבלו בספריה בנובמבר 2023 - ינואר 2024. 

 

   
  028.5 סצ'ר.מה תשפ"ג + ספר אלקטרוני
סצ'רדוטי, יעקובה. מה נספר לטף? : עיון בספרות שואה לגיל הרך ירושלים: הוצאת מאגנס. תשפ"ג 2023. 
  150.195 דוי.מפ תשפ"ג + ספר אלקטרוני
דוירי, מרואן. מפסיכואנליזה לתרבות-אנליזה : טיפול רגיש תרבות במטופלים מתרבויות מסורתיות. תל אביב : מכון מופת, תשפ"ג 2023. 
 
155.423 מזו.אל תשפ"ג
מזוז פיצ'ון, רינה. אלוהים שלי : דמות האל בגיל הרך. תל אביב : אדרא, תשפ"ג 2023. 
 

155.424 גרפ.מא תשפ"ג
גרפי פישר, חנה. מאני לאנחנו : חרם כמגן התפתחות בתקופת החביון. תל אביב: רסלינג, 2023. 

 
  370.9 מצנ.מי תשפ"ג + ספר אלקטרוני
מצנר קינן, מרים. מי המציא את בית הספר : הגיונות בחינוך. תל אביב: רסלינג, 2023. 
  371.042 נוי.כש תשפ"ג
נוימן, ארי, וגוטרמן, עוז. כשהחינוך חוזר הביתה : המדריך לחינוך הביתי ולעתיד החינוך / פרופ' ארי נוימן, ד"ר עוז גוטרמן ; עורך: אסף שור. ישראל: לימני [תשפ"ג 2023]. 
  371.1 בחי.בה תשפ"ב + ספר אלקטרוני
בחירה בהוראה כקריירה שנייה : בראי המחקר / עורכים: סמדר בר-טל, יצחק גילת. תל אביב: רסלינג, 2022.
  514.742 נוט.פר תשפ"ג + ספר אלקטרוני
נוטוב, ליאורה, שריקי, עטרה, ויסוצ'אנסקי, לובה. פרקטלים : כשמתמטיקה פוגשת מדע, טבע ואומנות. תל אביב: מכון מופ"ת 2023. 
 
E362.8292 גל.אלם תשפ"ג + ספר אלקטרוני
גל (גייל), נעמי. אלם אילמות ואלימות במשפחה בישראל. תל אביב: רסלינג, 2023.
   E370.117 סוג.וד תשפ"ג + ספר אלקטרוני
סוגיות ודילמות בהוראה בהקשר רב-תרבותי : אינטרנציונליזציה, אינטגרציה וחינוך להכרת האחר / עורכות: מרי גוטמן ודבורה קורט.
תל אביב: מכון מופ"ת 2023.    
  E370.9 יהב.מא תשפ"ג
יהב, דן. מאה שנה לזרם העובדים בחינוך : בית החינוך המאוחד לילדי עובדים בתל-אביב (החינוך העמלני) / דן יהב ; הקלדה ועריכה: דן בן-נון. ישראל: מישב, 2023
  E371.2 שאע.מנ תשפ"ב
שאער, שחר. מנהל מנהיג מצליח. ישראל: שחר שאער, 2022.
   E373.236 להצ.את תשפ"ג 
להציל את חטיבת הביניים : הצעות למסגרת חינוכית תואמת גיל ההתבגרות / עורכים: יורם הרפז ואלי הורביץ. חבל מודיעין: דביר [תשפ"ג] 2023. 
    E792.0226 תיא.לק תשפ"ג + ספר אלקטרוני 
תיאטרון לקהל צעיר : מחקר, יצירה ושיח / עורכים: שפרה שינמן, סמדר מור, נפתלי שם טוב. . תל אביב: מכון מופ"ת תשפ"ג 2023.
 

 

עבודות גמר

E371.1 איצ.ני תש"ף + תזה אלקטרונית
איצקוביץ, רחל. THE2. ניידות מורים תוך בית ספרית : חקר התופעה, גורמיה ותוצאותיה. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תש"ף, 2020

(A)E305.513 אלמ.מנ תשפ"ג + תזה אלקטרונית
אלמלק-ותד, אלאא. DIS3. מנהיגות לניעות חברתית בחינוך הערבי בישראל. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שלישי, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023

D477 בזר.הע תשפ"ג + תזה אלקטרונית
בזר-מגדר, רבקה. THE2. העברה בין דורית של סיפור השואה וזיקתה לתחושת קוהרנטיות אצל בני הדור השני לניצולי השואה. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2022

E379.1 בן-טול.רש תשפ"ג + תזה אלקטרונית
בן טולילה, אברהם. DIS3. רשתות חינוך בישראל במבחן היעילות : מחקר השוואתי עם בתי ספר שאינם מאוגדים ברשתות. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שלישי, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2022

155.4124 בני.עצ תשפ"ג + תזה אלקטרונית
בניתה הראש, סימה. THE2.עצוב אבל שמח : הבנת רגשות מעורבים על-ידי ילדי גן והעברת ההבנה של רגשות מעורבים לרגשות מוסתרים . רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023

616.8588200835 בן-שבת.הת תשפ"ג + תזה אלקטרונית
בן שבת-סרי, מירי. THE2. התנהגות חברתית תקשורתית במצבי אינטראקציה טבעיים של בנים ובנות ברצף האוטיזם בתפקוד גבוה בגיל ההתבגרות. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023

371.92 ברק.אי תשפ"ג + תזה אלקטרונית
ברקו, קרן. THE2. אינטליגנציה קריסטלית ופלואידית, גמישות קוגניטיבית ויצירתיות בקרב מתבגרים עם מש"ה בעלי כישרון בתחום האומנות החזותית. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023

 E361.7 גרי.מע תשפ"ג + תזה אלקטרונית
גרינבוים-גוטמן, סימא. THE2. מעורבות חברתית בעיניהם של רכזי מעורבות חברתית בבתי הספר העל יסודיים בישראל : בניית טיפולוגיה של תפיסות. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, בית הספר לחינוך, תשפ"ג, 2023 

E379.11 וול.בי תשפ"ג + תזה אלקטרונית
וולף, רועי. DIS3. בין אקלים פוליטי לתהליכי קבלת החלטות תקציביות : חקר המקרה של השינויים בתקציב החינוך בישראל. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שלישי, בית הספר לחינוך, תשפ"ג, 2023 

E305.235 זור.הש תשפ"ג + תזה אלקטרונית
זורינם, אופירה. THE2. השוואה בין מערכת הערכים של מתבגרים ומתבגרות במגזר היהודי בישראל מרמות דתיות שונות. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023

373.18 חלא.קש תשפ"ג + תזה אלקטרונית
חלא, אורטל. THE2. הקשר בין היעילות של תרגול שליפה בלמידה לבין חרדת בחינות וזיכרון עבודה בקרב תלמידי תיכון. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023

 E371.192 טנג'.תפ תשפ"ג + תזה אלקטרונית 
טנג'י, שרה. THE2. תפיסות מורים והורים בהטמעת נורמות משפטיות : לקראת שיתוף פעולה בין הורים למורים.‏ רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך. תשפ"ג, 2023

371.1 כהן.זה תשפ"ב + תזה אלקטרונית
כהן, אסף. THE2. זהות ומאפייני אישיות כמשתנים ממתנים בין סביבת העבודה לרווחה נפשית בקרב מורים‏. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ב, 2022

(A)E372.21 מחא.מש תשפ"ג + תזה אלקטרונית 
מחאמיד, וולאא. THE2. משך זמן הפעילות האוריינית המסורתית והדיגיטלית לפני משבר הקורונה ובעת המשבר והערכת ההורים את רמת ניצני אוריינות הילד : השוואה בין החברה הערבית לחברה היהודית. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023 

371.422 משה.קש תשע"ט + תזה אלקטרונית 
משה, לימור. THE2. הקשר בין מוטיבציה של יועצות חינוכיות בעבודתן, לבין שחיקה ורצון לפרוש מהמקצוע. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשע"ט, 2019

 306.8743 קב.התנ תשפ"ג + תזה אלקטרונית 
קב, אליהו. THE2. התנגדות לדיאלוג הורה-פעוט כמתווכת בין וויסות רגשי של אימהות לבין בעיות התנהגות בילדות המוקדמת : מחקר אורך. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2022

649.58 קלז.תר תשפ"ג + תזה אלקטרונית 
קלזאן, ברכה. THE2. התרומה של מיצב חברתי-כלכלי, אוריינות הבית ותיווך אימהות ללמידת מילים חדשות אצל הילד : מחקר חלוץ בקרב פעוטות ממיצב נמוך. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023

E373.12913 רוז.קש תשפ"ב + תזה אלקטרונית 
רוזן, ורד. DIS3. הקשר בין נשירה סמויה והתנהגויות סיכון ובין חשיבה והתנהגות אובדנית בקרב בני נוער בישראל. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שלישי, הפקולטה לחינוך, תשפ"ב, 2022

E362.3 רפט.את תשפ"ג + תזה אלקטרונית 
רפטר-עוזרי, תהילה. DIS3. אתיקה מחקרית : לקראת פיתוח עקרונות מקצועיים וקווים מנחים לעריכת מחקרים בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שלישי, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2022

E371.38 שמי.טי תשפ"ג + תזה אלקטרונית 
שמיר, רועי. DIS3. הטיול השנתי ככלי לחינוך לאומי : ניתוח מטרות ויעדים בתכנון טיולים שנתיים בחינוך הממלכתי בשנים 2020-2000. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שלישי, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023

(A)‏E331.4 שרא.דר תשפ"ג + תזה אלקטרונית 
שרארי-חשמה, הנאדי. THE2. דרכי התמודדות עם קונפליקט בית-קריירה אצל נשים דתיות בחברה הערבית והקשר לתהליך גיבוש זהות. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שני, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2023

E370.114 שרי.פי תשפ"ג + תזה אלקטרונית 
שריר, עשהאל. DIS3. פיתוח מודל הערכה לחינוך הערכי בבתי ספר תיכונים במערכת החינוך הממלכתית בישראל. רמת-גן; אוניברסיטת בר אילן, עבודות לתואר שלישי, הפקולטה לחינוך, תשפ"ג, 2022

 

370.35 ALO a + ETHESIS
Aloni, Oshra. DIS3. Accommodating students' diversity and needs in science studies : a multi-faceted holistic approach. PH.D. Bar-Ilan University, Faculty of Education, 2022

 371.1007 GAT t + ETHESIS
Gat, Yaniv. DIS3. Toward developing teachers' social-emotional learning by team simulations in an ethical context. PH.D. Bar-Ilan University, Faculty of Education, 2023

618.9285882 GAZ-GUT b + ETHESIS
Gaziel-Guttman, Meyrav. DIS3. Behavioral and electrophysiological manifestations of social cognition in young adults with autism spectrum disorder compared with their neurotypical peers. PH.D. Bar-Ilan University, Faculty of Education, 2023

306.87432 GUL p + ETHESIS
Gul, Chen. THE2. Parental identity and motivation processes among single mothers by choice and not by choice. M.A. Bar-Ilan University, Faculty of Education, 2023

370.154 HAM s + ETHESIS
Hammod, Hala. THE2. Self-regulated learning during mathematical problem solving among mathematically gifted and talented students. M.A. Bar-Ilan University, Faculty of Education, 2023

E371.20129(A) NAS r + ETHESIS
Nassir, Misaa. DIS3. The relationship between participative decision-making and paternalistic leadership and school effectiveness : examining the mediating role of teachers' attitudes and behaviors and the moderating role of cultural attributes. PH.D. Bar-Ilan University, Faculty of Education, 2023

371.2 SHE c + ETHESIS
Sheena, Dan. THE2. Crisis leadership in school during the COVID-19 pandemic : breaking down leaders' effective practices. M.A. Bar-Ilan University, Faculty of Education, 2023

 

ספרים באנגלית

יחיחיח 153 FAR c11
Farmer, Thomas A., Matlin, Margaret, W. Cognition . 
Hoboken, NJ : Wiley 
יחיחיח 302.2244 SCHO b
Scholes, Laura. Boys, masculinities and reading : gender identity and literacy as social practice . 
New York, NY : Routledge, 2018.
   306.43 BRO m
Brooks Rachel, Waters, Johanna. Materialities and mobilities in education . 
Abingdon, Oxon : Routledge Taylor & Francis Group, 2018.
יחיחיח 370.1 DOU t
Armand Doucet, Jelmer Evers, Elisa Guerra, Dr. Nadia Lopez, Michael Soskil and Koen Timmers.Teaching in the fourth industrial revolution : standing at the precipice
Abingdon, Oxon : Routledge, Taylor & Francis Group, 2018
יחיחיח 370.1 KIZ p
 Kizel, Arie. Philosophy, inquiry and children : community of thinkers in education
Berlin : Lit Verlag 2023
יחיחיח 370.116 WAG l
Wagner, Daniel, A. Learning as development : rethinking international education in a changing world
New York, NY : Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. 
יחיחיח 370.1523 CON 2018
Converging perspectives on conceptual change : mapping an emerging paradigm in the learning sciences / edited by Tamer G. Amin & Olivia Levrini
New York, NY : Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. 
יחיחיח
 370.1523 DIR t
Dirlam, David, Kirk. Teachers, learners, modes of practice : theory and methodology for identifying knowledge development 
New York, NY : Routledge, Taylor & Francis Group, 2017
יחיחיח

371.26 MCM u
McMillan, James. H. Using students' assessment mistakes and learning deficits to enhance motivation and learning. New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2018.

יחיחיח 371.33 CHI 2018
Children and families in the digital age : learning together in a media saturated culture / edited by Elisabeth Gee, Lori M. Takeuchi, and Ellen Wartella. New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2018.
יחיחיח 371.384 JUK l + ETEXT
Jukes, Scott. Learning to confront ecological precarity : engaging with more-than-human worlds 
Cham : Springer, 2023.
יחיחיח 371.384 OUT 2023 + ETEXT
Outdoor environmental education in the contemporary world / Jan Činčera [and 4 others], editors. Cham, Switzerland : Springer
יחיחיח 371.384068 BEH 2017
Behavior and group management in outdoor adventure education : theory, research and practice / edited by Alan Ewert and Curt Abingdon, Oxon : Routledge is an imprint of the Taylor & Francis Group, 2017
יחיחיח  371.397 SHA-LIS p + ETEXT
Shapira-Lishchinskyת Orly. The power of team-based simulations in educational systems : towards mid-leaders' mentoring in periods of routine and crises. Bingley, England : Emerald Publishing
 
 
יחיחיח 371.58 AST b
Astor, Ron, Avi & Benbenishty, Rami. Bullying, school violence, and climate in evolving contexts : culture, organization, and time
Oxford : Oxford University Press, 2019.
יחיחיח 372.21 SPI e
Spiteri, Jane. Educating for sustainability in a small island nation : voices from early childhood education
Cham, Switzerland : Springer, 2022.
יחיחיח 372.35044 SET t3
Settlage, John, Southerland, Sherry, A., Smetana, Lara, & Lottero-Perdue, Pamela, S. Teaching science to every child : using culture as a starting point
New York, NY : Routledge, 2018.
יחיחיח 372.4 SCHE c
Scherer, Lexie. Children, literacy and ethnicity : reading identities in the primary school
Houndmills, Basingstoke, Hampshire ; New York, NY : Palgrave Macmillan, 2016.
יחיחיח 372.6 PIV 2018 + ETEXT

Pivotal research in early literacy : foundational studies and current practices / edited by Christina M. Cassano, Susan M. Dougherty ; foreword by Joanne Knapp-Philo ; afterword by Heidi Anne E. Mesmer and M.M. Rose.  New York : The Guilford Press, 2018.

יחיחיח  373.1102 CHA t2
Chaplainת Roland. Teaching without disruption in the secondary school : a practical approach to managing pupil behaviour
Abingdon, Oxon : Routledge, Taylor & Francis Group, 2018.
יחיחיח 378.1213 SCO k + ETEXT
Scott, Joan, Wallach. Knowledge, power, and academic freedom
New York : Columbia University Press, 2019
יחיחיח 379 DAV p
Davies, Peter. Paying for education : debating the price of progress
Abingdon, Oxon ; New York, NY : Routledge, 2018.
יחיחיח 379 SAL p2
Saltmanת Kenneth, J. The politics of education : a critical introduction
Abingdon, Oxon ; New York, NY : Routledge, 2018.
יחיחיח 379.111 BEN-POR m
Ben-Porat, Michal & Johanek, Michal, C. Making up our mind : what school choice is really about
Chicago : The University of Chicago Press, 2019.
 
711.558 RES 2018
Researching play from a playwork perspective / edited by Pete King and Shelly Newstead
Abingdon, Oxon : Routledge, an imprint of the Taylor & Francis Group, 2018.
 יחיחיח D470.7 COH i
Cohen, Eric H. Identity and pedagogy : Shoah education in Israeli state schools
Boston : Academic Studies Press, 2013.
 
  

ספרים שהתקבלו בספרייה הפדגוגית

 

510.76 גור.מת תשפ"ג
גורן, בני. מתמטיקה לכיתה י : 3 יחידות לימוד / בני גורן. ישראל : בני גורן, 2023.

 

 

 D07 הרץ.גל תשפ"א
הרץ, תהלה. גלויות ותגליות : מימי הביניים לעת החדשה / תהלה הרץ. ברכה : מכון הר ברכה, תשפ"א. 

 

 E372.4 לוג.קו תשע"ד
לוגסי-זבורוב, אילנה. קוראים ולומדים בהנאה / אילנה לוגסי-זבורוב. חולון : דוד רכגולד, תשע"ד 2014-תשפ"ב 2022. 

  E372.4 מטל.נק תשע"ה
מטלון, תמר. נקשיב ונקרא בקלות / תמר מטלון ; עריכה מדעית: יונה כהן ; עריכה פדגוגית דידקתית: יונה כהן ; איורים: מירל גולדנברג. תל אביב : ספר לכל, 2015.
  E372.4 פרק.לק תשע"ד
פרקש, יעל. לקרא בנעם : תכנית להקניית הקריאה והכתיבה / כתיבה, עריכה ועיצוב: יעל פרקש. עריכה פדגוגית-דידקטית: ד"ר ציפי מאק ; עריכה מדעית: גיטה ראוכברגר. יבנה : יבנה / בונוס, תשע"ד 2014. 
  E372.4 שמע.סי תשע"א
שמעוני, תמר. סימן קריאה! / תמר שמעוני ; ייעוץ ועריכה מדעית: ד"ר כרמלה נשר. יבנה : כ. בונוס, תשע"א 2011.