פולמוס הפשט והדרש: תיחום הוויכוח ומיקומו
מרצה
רבים נוטים להציג את ה"פשט" כאובייקטיבי, כביטוי לכוונת הכתוב אליבא דאמת וכמאפיין את העולם המחקרי, לעומת ה"דרש", כסובייקטיבי, כבעל מגמות חינוכיות וכמאפיין את העולם הרבני. בדיקה מעמיקה מעלה שנטיות אלה, אין להם על מה שיסמכו. המאמר מצביע על מגוון הגדרות כולל אלו המפריכות את המוסכמות
גוטל,נ' (2007)
פולמוס הפשט והדרש: תיחום הוויכוח ומיקומו. בדד: כתב-עת לעניני תורה ומדע , 18, 7-22
מילות מפתח
תאריך עדכון אחרון : 29/09/2016