פרופ' ציון מיכל 79-435-01/79-436-01 מתודיקה להוראת הביולוגיה
אוניברסיטת בר-אילן
הפקולטה לחינוך
בית הספר להכשרת מורים
מתודיקה להוראת הביולוגיה תשע"ז
79-436/79-435
פרופ' מיכל ציון
- תמיר, פ. (2006). החקר בהוראת המדעים והשתקפותו בהוראת הביולוגיה בישראל. בתוך ע. זוהר (עורכת), למידה בדרך החקר: אתגר מתמשך (עמ' 15-56). ירושלים: מאגנס. (002355114)
2. Zion, M., & Sadeh, I. (2007). Curiosity and open inquiry learning. Journal of Biological Education, 41(4), 162-168. (000233833)
מאמר זה תורגם לעברית ל"עלון מורי הביולוגיה" בארץ:
ציון, מ. ושדה, א. (2007). סקרנות ולמידת חקר פתוח. עלון מורי הביולוגיה, 177, 15-3. (001199748)
- בכר, ח., עפרת, נ., וגינוסר, ש. (2002). קשיים בהוראת הביולוגיה: מודעות, מעורבות ואסטרטגיות הוראה. סקירת ספרות מקצועית. ירושלים: האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים, משרד החינוך. המרכז הישראלי להוראת מדעים ע"ש עמוס דה שליט. האוניברסיטה העברית, המרכז להוראת המדעים. המרכז הארצי למורי הביולוגיה.
- הומיאוסטזיס (002409960)
- חקר (002409959)
- ביואתיקה (002409961)
- הירש, א. וורטהימר, ש. (2006). סודות הבקרה – מסע אל תוך החקר. בתוך: הוראת הביולוגיה במעבדה ובשדה. ירושלים: משרד החינוך, הפיקוח על הביולוגיה. (001199766)
5. Barrett, G. W., Peles, J. D., & Odum, E. P. (1997). Transcending processes and the levels-of-organization concept. BioScience, 47, 531-535. (כ"ע - 000136663)
- ציון, מ. (2012). הוראה ולמידה בדרך החקר - אתגר דינמי. לקט עבודות חקר של תלמידי ביולוגיה, המזכירות הפדגוגית, משרד החינוך, עמ' 5-18. (002411937)
7. אלמוג, ע. ואלמוג, ת. (2013). על בוגרים ושקרים. הד החינוך, 87(4), 63-60. (002411936)