בחינות ביבליוגרפיות 77-960-28 תחום התמחות מוגבלות שכלית בתוך המגמה לחינוך מיוחד

ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן

תחום התמחות מוגבלות שכלית בתוך המגמה לחינוך מיוחד

קוד הבחינה: 77-960-28

ראש תחום ההתמחות: פרופ' חפציבה ליפשיץ

רשימת המקורות לבחינה הביבליוגרפית – מועדי א' ו-ב' תשע"ו
 

 

פרופ'  נירה משעל

Hubbard, A. L., Wilson, S. M., Callan, D. E., & Dapretto, M. (2009). Giving speech a hand: Gesture modulates activity in auditory cortex during speech perception. Human Brain Mapping, 30(3), 1028-1037. (001222556)

Callan, D. E., Jones, J. A., Munhall, K., Kroos, C., Callan, A. M., & Vatikiotis-Bateson, E. (2004). Multisensory integration sites identified by perception of spatial wavelet filtered visual speech gesture information. Journal of Cognitive Neuroscience, 16, 805-816. (001222479)

Silverman, L. B., Bennetto, L., Campana, E., & Tanenhaus, M. K. (2010). Speech-and-gesture integration in high functioning autism. Cognition, 115, 380-393. (001222329)

Mostofsky, S. H., Powell, S. K., Simmonds, D. J., Goldberg, M. C., Caffo, B., & Pekar, J. J. (2009). Decreased connectivity and cerebellar activity in autism during motor task performance. Brain, 132, 2413-2425. (001222477)

 

ד"ר דליה טל

טל, ד', שביט, פ' ופן, ר' (2011). "הכנה לחיים" במוסדות חינוכיים של החינוך המיוחד: מדיניות ותכניות לימודים המקדמות את השתתפות התלמיד בחברה ובקהילה. בתוך ג' אבישר, י' לייזר, וש' רייטר (עורכים), שילובים: מערכות חינוך וחברה (עמ' 33-54). חיפה: אחווה. (2427156)

 

Claes, C., Van Hove, G., Van Loon, J., Vandevelde, S. & Schalock, R. L. (2010).    Quality of life measurement in the field of intellectual disabilities: Eight principles for assessing quality of life-related personal outcomes. Social Indicators Research,98(1), 61-72. (000136062)

Konrad, M., Walker, R. A., Fowler, H. C., Test, W. D., & Wood, M. W. (2008). A model for aligning self-determination and general curriculum standards. Teaching Exceptional Children, 40(3), 53-64. (000141831)

 

 

ד"ר יהונתן דבש

 

Corbett, B. A., Carmean, V., & Fein, D. (2009). Assessment of neuropsychological functioning in autism spectrum disorders. In S. Goldstein, J. A. Naglieri, & S. Ozonoff (Eds.), Assessment of autism spectrum disorders (pp. 253-289). New York: Guilford. (002380947)

Lang, M. J. (2010). Assessing and intervening with children with autism spectrum disorders. In D. Miller (Ed.), Best practices in school neuropsychology (pp. 3-18). Hoboken, NJ: Wiley. (2380909)

Tsatsanis, K. D., & Powel, K. (2014). Neuropsychological characteristics of autism spectrum disorders. In F. R. Volkmar, S. J. Rogers, R. Paul, & K. A. Pelphrey (Eds.), Handbook of autism and pervasive developmental disorders: Volume 1. Diagnosis, development, and brain mechanisms (4th ed., pp. 302-331) Hoboken, NJ: Wiley. (002423882)

 

 

פרופ' חפציבה ליפשיץ - והב

ליפשיץ-והב, ח' (2011). תיאוריית הגיל המפצה. (1223612)

ליפשיץ, ח', רנד, י' והר אבן, ד' (1999). שיפור הכושר הקוגניטיבי באוכלוסיית מבוגרים ומזדקנים בשכלם. מגמות, 39(3), 270-285. (1223483)

בר אל, צ' (1998). מפגשים עם הפסיכולוגיה - מפגש ראשון: פסיכולוגיה כללית, חלק א'. תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה. (גישות קוגניטיביות ללמידה - עמ' 148-154 – 001163515)

ליפשיץ-והב, ח' וצימרמן, ג' (2011). שיפור היכולות בתחום הקוגניטיבי, האוטונומי וההתנהגותי באמצעות מיומנויות היומיום בקרב מבוגרים בעלי פיגור קשה ועמוק. בתוך מ' חובב וב' הוזמי (עורכים), משילוב להשתלבות: אתגרים וצמיחה במהלך החיים (עמ' 187-211). רעננה:  בית איזי שפירא והוצאת רותם. (1223610)

Browder, D. M., Cooper, K. J., & Lim, L. (1998). Teaching adults with severe disabilities to express their choice of settings for leisure activities. Education and training in mental retardation and developmental disabilities, 33(3), 228-238. (001199438)

Holburn, S., Nguyen, D., & Vietze, P. M. (2004). Computer assisted learning for adults with profound multiple disabilities. Behavioural Interventions, 19, 25-37. (001199747)

Lifshitz-Vahav, H. (2015). Compensation Age Theory (CAT): A monograph on the effect of chronological age in individuals with intellectual disability. Education and Training in Developmental Disabilities, 50(2), 142-154. (2398458)

Lifshitz-Vahav, H., Shnitzer, S., & Mashal, N, (2015). Participation in recreation and cognitive activities as a predictor of cognitive performance of adults with/without Down syndrome. Aging and Mental Health. doi:10.1080/13607863.2015.1047322 (2441724)

Ullman, T., & Pullman, M. Y. (2015). Compensatory role for declarative memory in neurodevelopmental disorders. Neuroscience and Biobehavioral Reviews, 51, 205-222. (002398462)