פרופ' באומינגר-צביאלי נירית 77-749-01 ASD -- Autism Spectrum Disorders אוטיזם ולקויות תקשורת

 

    

קורס: ASD -- Autism Spectrum Disorders

 

 77-749-01

פרופ' נירית באומינגר-צביאלי

סוג הקורס: שיעור

שנת לימודים:     תשע"ג                 סמסטר:   א                          היקף שעות:  1

 אתר הקורס באינטרנט:     אין     

 

א. מטרות הקורס:

הבנה מעמיקה של הספקטרום האוטיסטי  (ASD). בסמסטר הנוכחי נדון בהבנת המאפיינים המרכזיים של ילדים אלה, ודרכי איבחון והערכה מקובלות.

 

ב. תוכן הקורס:

 

ילדים עם ASD-- מאפיינים מרכזיים, אבחנה מבדלת, DSM-V

ASD - תאוריות מרכזיות

אוטיזם -- מאפיינים מרכזיים בתחום חברתי-רגשי

אוטיזם -- מאפיינים בתיפקוד תקשורתי             

אוטיזם -- מאפיינים מרכזיים בתחום ההתנהגותי

אוטיזם - קומורבידיות

אוטיזם - הצגת עקרונות באבחון והערכה

אוטיזם - הצגת כלי איתור ואבחון דיאגנוסטיים:    ADI, ADOS

אוטיזם  -  אבחון - תרגול ADI והצגת כלי הערכה בתחומי תפקוד שונים

אוטיזם - הדגמה של תהליך אבחון קוגניטיבי

 

 

    מהלך השיעורים:

הוראה פרונטאלית, דיונים פתוחים, שימוש במצגות

    תכנית הוראה מפורטת לכל השיעורים:

 

מס' השיעור

נושא השיעור

13/10

מאפיינים מרכזיים, המעבר מ IV-DSM ל V-DSM

2-3

20.10-27.10

תיאוריות מרכזיות להבנת ASD: רגשיות, סוציו קוגניטיביות וקוגניטיביות+סרט אנימציה

 

4-5

3.11-10.11

ASD תפקוד חברתי-רגשי:קוגניציה חברתית

6-7

17.11-24.11

ASD תפקוד חברתי רגשי - אינטראקציה חברתית

1.12.

חנוכה

8

8.12

ASD תפקוד תקשורתי

ASD מאפיינים התנהגותיים

9

15.12

ASD קומורבידיות

10

22.12

אבחון והערכה בספקטרום האוטיסטי--עקרונות

11

29.12

אבחון--הצגת כלי איתור אבחון ותרגולם

12

5.1

הערכה תפקודית-הצגת כלי הערכה בתחומי תפקוד שונים ותרגולם

 

13

12.1

סיכום

 

 

ג. חובות הקורס: 

1. קריאת חובה

2. בחינת גמר

3. השתתפות ונוכחות בשעורים  חובה

 

מרכיבי הציון הסופי:

90% בחינה

10% השתתפות ונוכחות בשעורים

 

ד. ביבליוגרפיה: (חובה/רשות)

 

קריאת חובה

 

Bauminger-Zvielly, N. (2013). Social and academic abilities in high-functioning autism spectrum disorders. New York: Guilford. (Chapters 1-6, pp. 3-131). (002363397) (חינוך 371.94 BAU-ZVI)

§ Goldstein, S., Naglieri, J.A., & Ozonoff, S. (2009). Assessment of autism spectrum disorders. New York: Guilford. (Chapter 3: pp. 55-90, Psychometric issues and current scales for assessing ASD - 2355717; Chapter 5, pp. 117-137, Age related issues in the assessment of ASD - 2355720; Chapter 8 - pp. 222-238, types of measures to evaluate intellectual functioning in ASD - 001179105).

 

 

קריאה מומלצת

 

Amaral, G. D., Dawson, G., & Geschwind, D. H. (2011). Autism Spectrum Disorders. New York: Oxford University Press. (001209592) (חינוך 616.85882 AUT)

American Psychiatric Association. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-V-TR (4th ed., revised). Washington, DC: Author. (000466044) (חינוך 616.89 DIA)

American Psychiatric Association. (2013). Working definition of ASD: Diagnostic and statistical manual of mental disorders: Text revision (5th ed.). Washington, DC: Author. (אין בבר אילן)

Boucher, J. (2012). Research review: Structural language in autistic spectrum disorder: Characteristics and causes. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 53, 219-233. (2355620)

Stefanatos, G. A., & Baron, I. S. (2011). The ontogenesis of language impairment in autism: A neuropsychological perspective. Neuropsychology Review, 21, 252-270. (2355624)

Tager-Flusberg, H. (2010). The origins of social impairments in autism spectrum disorder: Studies of infants at risk. Neural Networks, 23, 1072-1076. (2355623)

Yirmiya, N., & Charman, T. (2010). The prodrome of autism: Early behavioral and biological signs, regression, peri- and post-natal development and genetics. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 51, 432-458. (1223602)