פרופ' באומינגר-צביאלי נירית 77-749-01 ASD -- Autism Spectrum Disorders אוטיזם ולקויות תקשורת
קורס: ASD -- Autism Spectrum Disorders
77-749-01
פרופ' נירית באומינגר-צביאלי
סוג הקורס: שיעור
שנת לימודים: תשע"ג סמסטר: א היקף שעות: 1
אתר הקורס באינטרנט: אין
א. מטרות הקורס:
הבנה מעמיקה של הספקטרום האוטיסטי (ASD). בסמסטר הנוכחי נדון בהבנת המאפיינים המרכזיים של ילדים אלה, ודרכי איבחון והערכה מקובלות.
ב. תוכן הקורס:
ילדים עם ASD-- מאפיינים מרכזיים, אבחנה מבדלת, DSM-V
ASD - תאוריות מרכזיות
אוטיזם -- מאפיינים מרכזיים בתחום חברתי-רגשי
אוטיזם -- מאפיינים בתיפקוד תקשורתי
אוטיזם -- מאפיינים מרכזיים בתחום ההתנהגותי
אוטיזם - קומורבידיות
אוטיזם - הצגת עקרונות באבחון והערכה
אוטיזם - הצגת כלי איתור ואבחון דיאגנוסטיים: ADI, ADOS
אוטיזם - אבחון - תרגול ADI והצגת כלי הערכה בתחומי תפקוד שונים
אוטיזם - הדגמה של תהליך אבחון קוגניטיבי
מהלך השיעורים:
הוראה פרונטאלית, דיונים פתוחים, שימוש במצגות
תכנית הוראה מפורטת לכל השיעורים:
מס' השיעור |
נושא השיעור |
13/10 |
מאפיינים מרכזיים, המעבר מ IV-DSM ל V-DSM |
2-3 20.10-27.10 |
תיאוריות מרכזיות להבנת ASD: רגשיות, סוציו קוגניטיביות וקוגניטיביות+סרט אנימציה
|
4-5 3.11-10.11 |
ASD תפקוד חברתי-רגשי:קוגניציה חברתית |
6-7 17.11-24.11 |
ASD תפקוד חברתי רגשי - אינטראקציה חברתית |
1.12. |
חנוכה |
8 8.12 |
ASD תפקוד תקשורתי ASD מאפיינים התנהגותיים |
9 15.12 |
ASD קומורבידיות |
10 22.12 |
אבחון והערכה בספקטרום האוטיסטי--עקרונות |
11 29.12 |
אבחון--הצגת כלי איתור אבחון ותרגולם |
12 5.1 |
הערכה תפקודית-הצגת כלי הערכה בתחומי תפקוד שונים ותרגולם
|
13 12.1 |
סיכום |
ג. חובות הקורס:
1. קריאת חובה
2. בחינת גמר
3. השתתפות ונוכחות בשעורים חובה
מרכיבי הציון הסופי:
90% בחינה
10% השתתפות ונוכחות בשעורים
ד. ביבליוגרפיה: (חובה/רשות)
קריאת חובה
Bauminger-Zvielly, N. (2013). Social and academic abilities in high-functioning autism spectrum disorders. New York: Guilford. (Chapters 1-6, pp. 3-131). (002363397) (חינוך 371.94 BAU-ZVI)
§ Goldstein, S., Naglieri, J.A., & Ozonoff, S. (2009). Assessment of autism spectrum disorders. New York: Guilford. (Chapter 3: pp. 55-90, Psychometric issues and current scales for assessing ASD - 2355717; Chapter 5, pp. 117-137, Age related issues in the assessment of ASD - 2355720; Chapter 8 - pp. 222-238, types of measures to evaluate intellectual functioning in ASD - 001179105).
קריאה מומלצת
Amaral, G. D., Dawson, G., & Geschwind, D. H. (2011). Autism Spectrum Disorders. New York: Oxford University Press. (001209592) (חינוך 616.85882 AUT)
American Psychiatric Association. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-V-TR (4th ed., revised). Washington, DC: Author. (000466044) (חינוך 616.89 DIA)
American Psychiatric Association. (2013). Working definition of ASD: Diagnostic and statistical manual of mental disorders: Text revision (5th ed.). Washington, DC: Author. (אין בבר אילן)
Boucher, J. (2012). Research review: Structural language in autistic spectrum disorder: Characteristics and causes. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 53, 219-233. (2355620)
Stefanatos, G. A., & Baron, I. S. (2011). The ontogenesis of language impairment in autism: A neuropsychological perspective. Neuropsychology Review, 21, 252-270. (2355624)
Tager-Flusberg, H. (2010). The origins of social impairments in autism spectrum disorder: Studies of infants at risk. Neural Networks, 23, 1072-1076. (2355623)
Yirmiya, N., & Charman, T. (2010). The prodrome of autism: Early behavioral and biological signs, regression, peri- and post-natal development and genetics. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 51, 432-458. (1223602)