תיקוף התאוריה של גוטמן על מבנה האינטליגנציה באמצעות הגרסה הרביעית של מבחן וכסלר לילדים
מרצה
המחקר המוצג במאמר נעשה בעקבות הופעת הגרסה החדשה למבחן וכסלר לילדים בשנת 2003 ומטרתו הייתה לאשש את מודל הגליל של גוטמן ולבדוק את התאמתו לגרסה החדשה של המבחן. ניתוח המרחב הקטן ביותר שנעשה על המדגם ששימש להרכבת המבחן אכן זכר את הפתרון הקודם של המודל ומיקם את המטלות החדשות שבגרסה החדשה בהתאם למצופה. יתרה מזאת, השוואת המודל של גוטמן למודלים אחרים של מבנה האינטליגנציה, שנבדקו בעזרת ניתוח גורמים, מדגישה את האלגנטיות והחסכנות של מודל זה
כהן, א' (2009).
תיקוף התאוריה של גוטמן על מבנה האינטליגנציה באמצעות הגרסה הרביעית של מבחן וכסלר לילדים.
מגמות, מו (3), 439-452
מילות מפתח
תאריך עדכון אחרון : 28/09/2016